Melina - Metal Font (tekno) + bonusraita - back online! -

17 posts, 1 page, 2,242 views

Avatar
#1 • • Edited Lauri Leino Guest
taas online..

metal font
metrodome

eka on aika pitkä vedätys. diippiä mut menevää.
lisää faktaa myöhemmin.
Avatar
#2 • • crc Guest
demoo pihalle heti!

vai pitääkö tulla lyömään?
Avatar
#3 • • A-E Guest
metal font oli aikas perskulee hyvä ralli, mutta kyllä toi metrodome veti ihan pähkinöiksi. Samoilla linjoilla olen crc:n kanssa, että demoa vaan pihalle.
Avatar
#4 • • mad'ison Guest
Jeps kukkuu, valmiin kuulosta materiaalia. Toimii hyvin. Molemmat oli hyviä et en lähe sanomaa kumpi oli parempi.
Avatar
#5 • • Roz Guest
Näissä on innovatiivisuutta ja sielua. Tää on fani.
Avatar
#6 • • sektori Guest
metrodome toimii mulle paremmin näistä.
sähäkät säksätykset ja siistejä surahduksia ja kalinoita.
ei tuo toinenkaan huono ole. hienoa.
Avatar
#7 • • Sogax Guest
Metrodome

I dug this. Reminds me of Thinner material & other microhouse
influenced stuff.

What I liked
Clinical crips sounds in percussions, bass kick, reverse clear synth
sweep & production quality in general.

What I disliked
Unoriginality, repetition without proper progression. Lack of drive/catch.
Analogue wannabe motifs and semi-artistic mish mash towards the end.

I'd say the basics, the rhythm, beats and minimalistic idea/vibe is
awesome, but this didn't evolve anywhere. Great basic DJ-material though
and could do marvels with remixes - maybe hard house & alike.


Metal Font

This didn't do anything to me, but works indirectly in background. Sort of.
Can't say anything productive for this. Could work as part of a live set.


In my opinion Lauri's technical skills as a producer have evolved a great
deal since two years ago I last checked his doodles. However, I suggest
you try to dig deeper for influences, also outside deep house. Obtain
some new sounds and material for the workbench too.

As for demos; Metrodome could be easily on a plate, given that you find a right outlet.
Avatar
#8 • • liuos303 Guest
Aah, Metrodome vetää kyl pidemmän korren! :excellent:
Avatar
#9 • • master bator Guest
Mä en kyllä jaksanut kuunnella tuota metrodomea edes kokonaan. Siinä vaiheessa kun se pädi feidaa sisään ajattelin, että NYT RÄJÄHTÄÄ ja sitten se lässähtää johonkin reversehäröilyyn. Muutaman minuutin jälkeen alkoikin ärsyttää kun se pädi katkeaa joka kerta yhtä töksähtäen ja ne reversesysteemit jatkuu...

Sen sijaan metal font oli varsin hyvä. Erittäin tunnelmallinen.

---

Toivottavasti ei nyt mennyt biisien nimet sekaisin kun niiden kuuntelusta on pari päivää ja nyt ei ole multimediaa tässä, että vois tarkistaa...
Avatar
#10 • • burdock Guest
ei mulla paljoo lisättävää ole ;) minusta molemmat toimii hyvin vaikkakin yhdyn kyllä mielipiteeseen että metrodome nappaa pidemmän korren.

saisitko mulle näistä paremmat versiot niin voisin soittaa keikoilla. pretty bliiiis ;)
Avatar
#11 • • Edited Lauri Leino Guest


In my opinion Lauri's technical skills as a producer have evolved a great
deal since two years ago I last checked his doodles. However, I suggest
you try to dig deeper for influences, also outside deep house. Obtain
some new sounds and material for the workbench too.


both tracks are 2002 material. ja tiedän Riku että puhut myös suomea niin jatkan seuraavassa viestissä. En nyt jaksa ajatella enkuks ;)

edit: nyt on happi parempi. kiitos palautteesta, tarkoitus onkin jatkaa tästä hieman tällaisella teknommalla linjalla. Mutta melodiasta ja syvyydestä en pysty luopumaan, tasabiitti on myös lähellä sydäntä. Over & out.
Avatar
#12 • • Lauri Leino Guest


saisitko mulle näistä paremmat versiot niin voisin soittaa keikoilla. pretty bliiiis ;)


et saa.
paska juttu kävi aikoinaan eli kovo tuhoutui ja siinä meni monet luupit ja wavit. :(
which isn't nice
muuten kyllä..
Avatar
#13 • • Lauri Leino Guest

Mä en kyllä jaksanut kuunnella tuota metrodomea edes kokonaan. Siinä vaiheessa kun se pädi feidaa sisään ajattelin, että NYT RÄJÄHTÄÄ ja sitten se lässähtää johonkin reversehäröilyyn. Muutaman minuutin jälkeen alkoikin ärsyttää kun se pädi katkeaa joka kerta yhtä töksähtäen ja ne reversesysteemit jatkuu...

Sen sijaan metal font oli varsin hyvä. Erittäin tunnelmallinen.

---

Toivottavasti ei nyt mennyt biisien nimet sekaisin kun niiden kuuntelusta on pari päivää ja nyt ei ole multimediaa tässä, että vois tarkistaa...


Kiitos kommentista. Oon ite hieman ihmetellyt vähän että tota metrodomee on pidetty jopa parempana.

Njoo.. itse pidän valmiimpana Metal Fonttia.
Mut onhan ne eri tyyppisiä biisejä kuitenkin.
Avatar
#14 • • snt Guest
hyvää kakkaa. En kyl osaa näistä lähtee sanoon kumpi on parempi.

Metrodome on pikkusen liian pitkä tälleen kuuntelutarkotukseen, alkaa vähän puuduttamaan tossa
puolivälin jälkeen. Muuten tunnelma ja saundit on kohdallaan.

Metal Fontissa häirittee huono äänenlaatu aika paljon, kun muuten varmaan kuulostais mukavan raikkaalta.
Hieno biisi kyllä muuten... jaksaa kantaa paremmin loppuun asti, vaikka on pidempi.

Juu, demoja vaan nopsasti pihalle!
Avatar
#15 • • irokeesi Guest
Molemmat potkii persettä mukavasti. Jätetään teknisen puolen tarkemmat arvioinnit osaaville :roll:
Avatar
#16 • • JayFish Guest
Toi tekno-genrenä antoi kyllä mielestäni väärän kuvan. Menee mielestäni tonne housen puolelle vai mikäs se tästä nyt niin teknoo tekee?

Huh! Olikos toi Metal Front päälle kymmenen minsaa!? Kyllä se pitkältä tuntuikin. Tosta vois saksia tollasen 3 - 4 min eikä tuntuis missään. Jälki on tosi pro mut kyllä mä antaisin tälle lisää kompuraa ja EQ.

Metronome ei kyllä sitten iskenyt. Teknisesti mielestäni parempi kuin edellinen. Hienoa jälkeä kaikella kikkailulla saatu aikaiseksi. Tosin, paljon tuntuu olevan ihan sampleja menny kuin itse 'rutistusta'. Tuntui aika pitkältä tämäkin.

Molemmat kuunteli kahdesti, mut henk.koht. pidän ko. biisejä pidin lähinnä tollasena 'taiteiluna' ja soundien kasailuna toimivan biitin päälle. Jos tästä jengi tykkää, niin sitten nää kyllä ihan myyntikamaa molemmat.
Avatar
#17 • • Lauri Leino Guest

Toi tekno-genrenä antoi kyllä mielestäni väärän kuvan. Menee mielestäni tonne housen puolelle vai mikäs se tästä nyt niin teknoo tekee?


En määrittele teknoa bpm:n mukaan. No sanotaan nyt sitten vaikka deep teknoksi tai tech houseksi, ihan sama. Ei nää kyl mitään perus houseakaan oo. Joku (tais olla Sektori) kutsui aikoinaan tyyliäni detroit houseksi, tosin tais olla eri biisit silloin kyseessä.

Molemmat kuunteli kahdesti, mut henk.koht. pidän ko. biisejä pidin lähinnä tollasena 'taiteiluna' ja soundien kasailuna toimivan biitin päälle. Jos tästä jengi tykkää, niin sitten nää kyllä ihan myyntikamaa molemmat.


Mielipideasioista on turha kiistellä mutta en oo "kasaillu soundeja toimivan biitin päälle" Pikemminkin päinvastoin, lähden liikkeelle jostain soundista jonka teen. Tosin Metal Fonttiin tuli ehkä liikaakin tavaraa.


-- biisit tilapäisesti off-line --