Paha Maa

4 posts, 1 page, 866 views

#1 • • miikkaL Guest
Onks joku muu käynyt katsomassa ko. leffan?

Itse kävin perjantaina, ja olipa kyllä ihan helvetin hyvä. Parin pienen epäkohdan vuoksi ei voisi viittä tähteä antaa, mutta itse annan kyllä tälle:

Parasta suomileffaa sitten Häjyjen.

Näyttelijäsuorituksetkin olivat erittäin onnistuneita. Mikko Kouki oli hyvä, ja jopa Jasper Pääkkönen loisti omassa roolissaan - ensimmäinen kerta kun näin häneltä nimenomaan näyttelemistä.

Myös pölynimurikauppiiaan roolissa ollut näyttelijä oli aivan loistava.
Ante

#2 • • Ante
Eipä pudonnut minulle oikein millään. Helvetin masentava alusta loppuun saakka ja kun kerran pääsi kiinni jutun juonesta, saattoi melkein arvata sen mitä tulee tapahtumaan.

Todella oudolta vaikutti esim. Pentti Svenholmin esittämän opettajan ratkeaminen tuosta vaan irtisanomisen jälkeen. Ei mitään selitystä itse prosessista. Aivan kuin se olisi itsestään selvää.

Ja tietenkin, kun kuvataan bileitä, niin jonkun on ihan pakko vetää överit - syvällistä! :agre:

Leffa jäi vähän kaivelemaan, mikä sinänsä on ihan hyvä juttu. Oliko se tehty vittuilumielessä vai miksi niin mustavalkoinen, alleviivaava ja negatiivinen kuva asioista?

Lopussa ei onneksi soinut se Eppu Normaalin kappale :) Orkidean musat oli tunnelmaan sopivat, kuten toisessa threadissa asiaa kuvailin.
#3 • • drS Guest
pistetään ny vaikka copypastee tuolta parhaat elokuvat threadista:

jees, se oli just niin hyvä kuin saattoi odottaakin ja menee selkeesti parhaimpiin kotimaisiin leffoihin ikinä. inhorealistista ranteet auki -nihkeilyä alusta loppuun <3 hyytävät näyttelijäsuoritukset, karmiva äänimaailma ja synkkä yleisfiilis tekivät katsomisesta välillä ihan oikeasti vaikeeta, pala nousi kurkkuun ja kyyneleet silmiin useaan otteeseen. elokuva tietysti toimii sitä paremmin mitä tunteellisempi ihminen on kyseessä. jos irtiottoja -tv-sarja maistui, niin varmasti tykkää myös tästä.
tätä ei kyllä kovin usein pysty katsomaan, mutta pakko-ostos DVDnä sitten joskus.
#4 • • Lauri Leino Guest
Aika hyvä oli munkin mielestä. Ei ehkä nouse Irtiotto-sarjan tasolle + se että olin ehkä kuullut ja nähnyt tuosta liikaa.
Oisin toivonut voivani eläytyä vielä enemmän eli tuosta puuttui se viimeinen yllätysmomentti.
Jasper Pääkkönen oli jopa ihan siedettävä :]