Loppuuko tähän risteilyt...??

57 posts, 3 pages, 10,506 views

#1 • • alex Guest
Itse olin laivalla Paul van Dykin vieraana ja hänen settinsä oli todella hieno.. mutta tämä asia ei ole ollenkaan hyvä juttu..

Huumeratsia Silja Linen laivassa
(27.2. 21:07)

Tukholman poliisi on tehnyt ratsian Silja Line -varustamon suomenlaivaan ja pidättänyt yli 30 nuorta huumerikoksista, kertoo Ruotsin tv:n alueellinen uutisohjelma ABC.

Silja Linen matkustajalaiva lähti perjantai-iltana Tukholmasta risteilylle kohti Turkua. Laivan oli vuokrannut yritys, joka järjestää house- ja teknojuhlia.

Laivalla oli jopa 2 000 nuorta eri puolilta Ruotsia.

Laivan palatessa Tukholmaan, odotti poliisi ja rajavartiolaitos satamassa. Monet tiputtivat huumeitaan tulohallin lattioille, kun he huomasivat poliisin olevan paikalla, kertoo poliisin edustaja Manne Jönsson.

Siljan tiedotuspäällikön Thomas Nylundin mukaan varustamo on aiemminkin työskennellyt yrityksen kanssa, eikä sen toiminnassa ole tätä ennen ollut huomauttamista. (STT)

harmittaa vain jos Monday bar joutuu kärsimään tapahtuneen johdosta..ei varmaankaan laiva-yhtiö katso suopealla saamaansa julkisuutta..varsinkaan kun asiasta on ollut paljon suurenpi kohu ruotsissa.
#2 • • Mikko Guest
ylittipä näköjään sitten myös mtv3:n uutiskynnyksen..
#3 • • Kalle Karvanen Guest
Mikä järki on ratsata laiva silloin kun se palaa takaisin. Luulisi että poliisi & muut tahot osaisivat käyttää enemmän pelisilmää.
#4 • • MikkiHiiri Guest

Mikä järki on ratsata laiva silloin kun se palaa takaisin. Luulisi että poliisi & muut tahot osaisivat käyttää enemmän pelisilmää.

Näytti silti tuottavan tulosta. Ei oo klubiskenellä järkee ei
#5 • • Jace Guest
Jo että itse laivaan pääseminen oli tavallista tarkemman tarkkailun alla sillä terminaalissa odotti bailuväkeä "lentokenttä" mallinen tarkastus jossa kassit läpivalaistiin ja ihmiset menivät metallinpaljastimien läpi. Silloin jo löydettiin ensimmäiset huumelöydöt kun joku yritti viedä laivaan n.16grammaa jotain sienipohjaista ainetta. Myöskin n. kaksi tuntia lähdösta ennen kuin edes ensimmäinenkään dj oli aloittanut soittamaan, haettiin yksi mies pois laivasta helikopterilla koska hänen nielaisemansa kondoomi joka oli täynnä jotain, alkoikin vuotaa....Mutta muuten ei kyllä ollut mitään valittamista, laiva-yhtiö oli muuten bailuväkeen erittäin tyytyväinen..
#6 • • MikkiHiiri Guest
Niino sit tietysti laiva ratsattiin kunnolla takastullessa varmaan siks, että saatais porukkaa käyttörikkomuksista enemmän kiinni. Tostakaan ei tietysti ole hyötyä muille, paitsi valtiolle. Hyvä rahastuskikka.
#7 • • R2 Guest
Jos kerran kaikki on jo tutkittu laivaan tultaessa, mistä vitusta sitä tuotetta on päässy livahtamaan sisään?? 33 henkilöä kuitenkin on pidätetty takasin tullessa.. Onko noita kortsun nielleitä enemmänkin? Ja kaikki tais kuitenkin olla ruotsalaisia vai onko Turusta otettu lisää jengiä kyytiin?

Ruotsalaisen lehden nettisivujen mukaan takavarikoidut aineet oli suurimmaksi osaksi amfetamiinia, kokaiinia ja extasia.. Oli miten oli, jos laivassa on pari tuhatta henkeä, joista noin 1,5% narahtaa, ei se oo mun mielestä suhteellisesti kovin iso osuus. Tollanen osuus narahtais varmaan ihan perus lauantai-illan viettäjistäkin, jos niitä ratsattais. Siis ihan tavan yökerhoissa..
#8 • • Jace Guest
Joo no esim onhan sitä kamaa voitu toimittaa sinne laivaan jo etukäteenkin johonkin jemmaan esimerkiksi...

Ja todellakin jos lauantaina mentäisiin ratsaamaan joku Sturecomppany tai Spybarin vippitilat niin kyllä sitä kamaa löytyisi monta sataa prosenttia enemmän kuin 33 henkeä...
#9 • • miikkah Guest

koska sitten olis monella menny bileet pilalle?

:)
#10 • • Homegrove Guest
Ruotsalaisten kaman veto on kyllä uskomattoman avointa touhua jos saa parien Tukholmassa käytyjen bileiden perusteella yleistää. Siinä on kerran tai kaksi meinannut mennä Raumalaiselle alkoholistille kalja väärään kurkkuun kun porukka niistelee tanssilattialla.
#11 • • Homegrove Guest

Itse olin laivalla Paul van Dykin vieraana .

namedropper2.jpg
#12 • • lauri Guest

Oli miten oli, jos laivassa on pari tuhatta henkeä, joista noin 1,5% narahtaa, ei se oo mun mielestä suhteellisesti kovin iso osuus.

Olikohan se Labyrinth 2000 vai 2001, kun n. 4000:sta vieraasta jäi ovitarkastuksissa n. 10 ihmistä kiinni. Uutiskynnys ylitettiin roimasti.
Olisiko ollut Tuska tms. vuonna 2000 makasiineilla, kun tarkastuksissa jäi kiinni reilusti toistasataa alueella ja sen ympäristössä. Aineita kannabiksesta heroiiniin. Uutisointia aiheesta ei ollut ja poliisi kiitteli tapahtuman järjestelyitä. Fair play.
#13 • • alex Guest
Silja lopettaa yhteistyön huumeristeilyn järjestäjien kanssa

Silja Line lopettaa yhteistyön viikonvaihteen huumeristeilyn järjestäneen tukholmalaisklubin kanssa.Laivayhtiö aikoo myös tarkistaa risteilyalustensa vuokraamista koskevia kriteerejä, kertoo Siljan tiedotuspäällikkö Tomas Nylund.

Silja Festivalilla viikonvaihteessa järjestetyllä teemaristeilyllä myytiin ja käytettiin huumeita avoimesti, ja risteilyä seuranneen ratsian seurauksena yli 30:a nuorta epäillään huumausainerikoksesta. Silja Line aikoo nyt lopettaa yhteistyön risteilyn järjestäneen tukholmalaisklubin kanssa. Siljan viestintäjohtaja Tuomas Nylund.
Tuomas Nylundin mukaan Tukholman Värtan satamassa eilen järjestetyn ratsian tulos oli Silja Linelle järkytys. 33:a ruotsalaisnuorta epäillään huumausainerikoksesta, ja yksi henkilö on tänään pidätetty tutkintavankeuteen.
Silja Festivalilla järjestetyllä, Tukholmasta Turkuun kulkeneella klubiristeilyllä mukana olleet siviiliasuiset poliisit kertovat, että noin puolet 2000 risteilymatkustajasta oli huumeiden vaikutuksen alaisia.
Matkustajilta takavarikoitiin muun muassa amfetamiinia sekä extasy- ja LSD-huumeita. Silja on tehnyt risteilyä isännöineen tukholmalaisklubin kanssa yhteistyötä usean vuoden ajan.
Klubi on vuokrannut risteilyaluksen käyttöönsä neljä kertaa vuodessa, eikä järjestyshäiriöitä ole aikaisemmin ilmennyt.
Poliisi on kuitenkin epäillyt jo pitkään, että risteilyillä ilmenee huumeiden väärinkäyttöä. Tapausta tutkivan Tukholman lääninrikospoliisin nuorisojaoston päällikkö Manne Jönsson toteaa, että myös Siljalla on asiassa vastuu.
Laivayhtiötä ei kuitenkaan epäillä rikoksesta.

Silja vuokraa aluksiaan teemaristeilyjä varten kymmeniä kertoja vuodessa. Tähän saakka periaatteessa mikä tahansa käyvän hinnan maksava yritys on voinut vuokrata risteilyaluksen. Nyt asiaan on tulossa muutos, lupaa viestintäjohtaja Tuomas Nylund.

SR Sisuradio/ Tiina Laitila Kälvemark.
[email protected]
#14 • • lauri Guest

Aika nolo veto mielestäni Siljalta. Yhtiö vain kieltää tosiasiat. Jos kerta *puolet* on olleet huumeiden vaikutuksen alaisena, eikä järjestyshäiriöitä itse risteilyllä ole ollut... No, spekulaatiolle saatiin siis lopputulos ja naurettava sellainen.
#15 • • Individual Guest

Aika nolo veto mielestäni Siljalta. Yhtiö vain kieltää tosiasiat. Jos kerta *puolet* on olleet huumeiden vaikutuksen alaisena, eikä järjestyshäiriöitä itse risteilyllä ole ollut... No, spekulaatiolle saatiin siis lopputulos ja naurettava sellainen.

Yrityksillä, kuten Silja Line on yleensä myös sellainen pikkujuttu kuin yritysimago, johon tällaiset asiat eivät vaikuta positiivisesti. Eivät varmasti halua kauheasti enää ottaa riskejä, kun pääasiakaskunta tuskin koostuu klubijengistä ja vallitseva mielipideilmasto on se mikä se on ja kilpailu kovaa.

Mutta, kyllä ihmettelen itsekin tuota "puolet huumausaineiden vaikutuksen alaisena"-läppää, että mihinköhän se perustuu. Paska homma kyllä kaikenkaikkiaan.
#16 • • kytkönen Guest
pystyisköhän tollasiin asioihin vaikuttamaan musiikkilinjauksilla... mä uskon et vähän monipuolisemmalla/eklektisemmällä selektiolle noille risteilyille eksyis vähän vanhempaakin ja 'skarpimpaa' posse kuin esim ihan puhtaalla house/trance -lineupilla?

eiks jotkut plattari-risteilyt ja iseat oo menny aika smuutisti...?

just a thought
#17 • • MikkiHiiri Guest

mä uskon et vähän monipuolisemmalla/eklektisemmällä selektiolle noille risteilyille eksyis vähän vanhempaakin ja 'skarpimpaa' posse kuin esim ihan puhtaalla house/trance -lineupilla?

Mä taas en usko tommoseen pätkääkään. Se vanhempikin posse ois varmaan skarpimpi just niiden huumeiden takia
#18 • • gerry Guest

pystyisköhän tollasiin asioihin vaikuttamaan musiikkilinjauksilla... mä uskon et vähän monipuolisemmalla/eklektisemmällä selektiolle noille risteilyille eksyis vähän vanhempaakin ja 'skarpimpaa' posse kuin esim ihan puhtaalla house/trance -lineupilla?

eiks jotkut plattari-risteilyt ja iseat oo menny aika smuutisti...?

just a thought

Juu, ei toi tepsis.... Olisi vaan entistä värikkäämppä bajattelijaa...

Vetäkää vaan nappia ja pilatkaa konemusatapahtumat kokonaan... (kiiti vitusti). Kuulin tuos huhua et mm. Lahden kaupungi ei pahemmin tue konemusatapahtumia (ilmakos täällä on niitä niin vähän, ja konemusatapahumiin lupia heruu todella nihkeesti jos ollenkaan, poikkeuksenaa nyt cumulus joka onneksi on myös hotelli) mutta eivät tajua et noi 15vee joujou bajapäät vetävät vielä enemmän kamaa!

Heh... kaikista paras kun aikoinaan (jostakin syystä) juttelin erään vanhemman pariskunnan kanssa musiikista ja konemusiikista..... ne alkoivat heti kauhistelemaan miten paljon huumeita ymymym näis piireis liikkuu ilman että tietäisivät oikeastaan paljon paskaakaan näistä asoista. Eiih... ne vaan vetoavat julkisuudessa kehkeytynessä mielikuvaan!

Ei ne voi tajuta et niitten herttainan 16 vuotias lökäpöksykin on varmaan kokeillut kaikki markkinoilla olevat aineet läpi....
#19 • • murQla Guest
Pääasia et piri toimii! :mad:
#20 • • gerry Guest

Pääasia et piri toimii! :mad:

No piritä himas :)?