Viimeks tein pelin joskus 7 vuotta sitten joten ainakaan ihan heti ei oo kyllä valmistumassa. :) Täytyy vähän opiskella.
Mutta, suunnitelma on siis alla. Parannusehdotuksia tms. voi antaa.
Ja jos haluu liittyy pelin dj:den listalle, niin voi ilmottaa tähän topicciin nuo kyseiset tiedot, mitä suunnitelmassa esiintyy. Pidätän itselleni oikeuden muuttaa lahjakkuus ja keikkapalkkio -arvoja, jotta pelissä säilyisi oikeanlainen balanssi.
Esim:
Nimi: nimesi
Soittokokemus: 5 vuotta
Lahjakkuus: 3
Keikkapalkkio: ilmainen
Suosikkigenret: Trance, Progressive Trance, Tekno
Promoottori
(suunnitelma ver 0.2)
(copyright (c) Petteri Vänskä 2005)
Idea: Pelin ideana on järjestää (konemusiikki)bileet. Bileisiin täytyy vuokrata tilat, buukata dj:t ja ostaa laitteistot tms. Tarkoituksena on kerätä klubbareilta (asiakkailta) mahdollisimman isot lipputulot, jotta voitaisiin taas järjestää uudet, entistä hienommat bileet, ad infinitum.
Pelaajahahmo on bilepromoottori. Peliin voisi luoda useampia promoottoreita moninpeliä varten.
Tilat: Tapahtumassa voi olla 1-5 erilaista huonetta, huomioonottaen tilan koko.
Mahdollisia tiloja voisi olla: Varastohalli, Baari, Yökerho, Urheiluhalli, Ulkotapahtuma
Graafinen ulkoasu: Tapahtumasta näytetään kuva, jossa on kävijämäärän mukaisesti ihmisiä (voisi olla suhteutettu, esim. 10:1). Ihmisten ulkonäkö vaihtelee tyypin mukaisesti. Esim. progeäijä, kiksuteini, teknopuristi tms. Rale vois suunnitella ja animoida (kevyesti parilla freimillä) tyypit.
dj:t: dj:t haalitaan oikeiden dj:den parista.dj:n ominaisuudet voisivat olla seuraavat:
Nimi
Soittokokemus (vuosissa)
Lahjakkuus (oma arvio)
1. = ei lahjoja
2. = kylhän se biitti nyt on kohdallaan mutta..
3. = perustaidot
4. = normaalia lahjakkaampi
5. = syntynyt mikseri kädessä ja kuulokkeet korvilla
Keikkapalkkio
1. = 0 eur / Ilmainen
2. = 1 - 20 eur / Halpa
3. = 21 - 100 eur / Keskitaso
4. = 101 - 500 eur / Puoliammattilainen
5. = 501 - > eur / Ammattilainen
Suosikkigenret paremmuusjärjestyksessä (3 kpl) jotka valitaan seuraavista:
Trance
Progressive Trance
Psychedelic Trance
House
Progressive House
Deep House
Techno
Deep Techno
Breakbeat
Electro
Hard House
Hardcore
Drum&Bass
Chill Out
Mieliala (vaihtelee erikseen jokaisessa tapahtumassa)
1. = Ärtynyt
2. = Surullinen
3. = Iloinen
4. = Euforinen
Klubbarit: Pelin alussa luodaan uusi klubbarikanta satunnaisin arvoin.
Klubbareilla eli asiakkailla on erilaisia ominaisuuksia, jotka voivat vaihdella.
Suosikkigenret arvojärjestyksessä (3 kpl)
Suosikki dj:t arvojärjestyksessä (5 kpl)
Mieliala (vaihtelee erikseen jokaisessa tapahtumassa)
Kokemus tapahtumasta (vaihtelee tiettyjen kaavojen mukaisesti)
Innokkuus, eli käy bileissä:
1. = harvoin
2. = säännöllisesti
3. = usein
Tärkeintä bileissä (seur. 3 arvoa tärkeysjärjestyksessä)
1. = dj:t
2. = ihmisten määrä
3. = dekot
Päihteiden käyttö
1. = streittari
2. = alkoholin kohtuukäyttäjä
3. = alkoholisti
4. = huumeiden käyttäjä
Varallisuusaste (onko varaa käydä kalliissa bileissä?)
1. = köyhä
2. = toimeentuleva
3. = rikas
Tapahtuma: Jokaisella tapahtumalla on omat muuttujansa.
Eventit
poliisin ratsia
huumekuolemat
onnettomuudet
dj:n peruutus
Lippujen hinta
Flyerit / Mainostus (lehdet, radio, televisio)
Yleinen tunnelma
1. = Euforinen
2. = Iloinen
3. = Tavanomainen
4. = Tylsä
Turvallisuus
Juomatarjoilu. Juomia voi myydä kiristääkseen asiakkailta viimeisetkin pennoset.
Esim. Limut, Mehut, Bisset, Sidut, Paukut.
Juomat voisi hinnoitella itse tietyllä vaihteluvälillä.
Promoottori (pelaaja): Itse pelaajalla on joitakin muuttujia.
Maine
1. = Huono maine (turvattomat bileet, huonot tilat, dekot tms...)
2. = Neutraali
3. = Hyvä maine
Rahavarat
Laitteisto
-Skobet
-Levarit
-CD-soittimet
-Vahvistimet
-Mikserit
-Dekot
--Strobovalot
--Laserit
--Muut valot
--Projektorit / Kankaat
--Savukoneet
Työntekijät
(Kolme eri tasoa. 1 = perusjätkä, 2 = harrastelija, 3 = ammattilainen)
-Lipunmyyjät
-Järjestysmiehet
-Poliisit
-Narikka
-Valomies
-Äänimies
-VJ
-Roudarit
-Dekot
-Yleismies Jantunen