DJ EFEKTILAITTEET

35 posts, 2 pages, 5,397 views

Avatar
#21 • • bulk Guest

Oliko soundit aivan penaalista vai?



Ei vaan Behringerit:t on yleisesti berberistä. Etenkin halvimman pään tuotteet. En ole tollasen tweakalizerin soundia kuullut, mutta pelkkä näkeminenkin messuilla riitti. Toi on niin halvalla tehty, että itku meinaa tulla.

Mene ihmeessä testaamaan, jos vaikka riittäisikin sun käyttöön, mutta muista varoituksen sana: noi ei ole sellasia kamoja joista viiden vuoden päästä olisi jotain hyötyä. Noi ei pidä hintaa, mallisarjat uudistuu joka toinen viikko ja laatu on huonoa.
Avatar
#22 • • Timce Guest

Oliko soundit aivan penaalista vai?



En ole tollasen tweakalizerin soundia kuullut, mutta pelkkä näkeminenkin messuilla riitti.



Selvä. :scared: Jospa sais joltain laitettä käyttäneeltä kommenttia.
Avatar
#23 • • R24 Guest

Mites tämän kanssa. Käyttökokemuksia anyone?



Satkulla saat satkun efektin.

Osta samalla satsi Behringerin kitarapedaaleita, maksavat alle 19 euroa kipaleelta.

(Tämän viestin on tarkoitus olla vähän ironinen ja osoittaa halveksuntaa behringerin tuotteita kohtaan, koska ovat halpoja ja paskoja.). ;)



Mä oon itseasiassa ostamassa noita 19e spedu efuja. Niin huonoja ne ei voi olla mitenkään etteikö olisi 19e arvoisia. Paljon kyllä ihmetyttää miten B pystyy myymään sälää noin halvalla vaikka käyttäisivätkin halvimpia mahdollisia komponentteja.

Missä Tweakalizeria ja noita speduja pääsee testaa stadissa?
Avatar
#24 • • bulk Guest

Selvä. :scared: Jospa sais joltain laitettä käyttäneeltä kommenttia.



Efektialgoritmit on luultavasti exportattu suoraan jostain muista behringerin digivehkeistä (esim Virtualizer, V-amp ja muut vastaavat), joten saundin puolesta se on todennäköisesti hyvin lähellä niitä. Eikä ne mitenkään hääppöisiä ole, niitä olen käyttänyt ihan riittävästi todetakseni niiden olevan huonoja. ;)
Avatar
#25 • • bulk Guest


Mä oon itseasiassa ostamassa noita 19e spedu efuja. Niin huonoja ne ei voi olla mitenkään etteikö olisi 19e arvoisia. Paljon kyllä ihmetyttää miten B pystyy myymään sälää noin halvalla vaikka käyttäisivätkin halvimpia mahdollisia komponentteja.



Noi spedut näyttää ihan samalta muultakin kuin muutkin skebapedaalit, eli niissä ei ole varmaan mitään ihmeellisiä eroavaisuuksia muihin vastaavan näköisiin.

Behringerin suunnittelufilosofiahan on se, että kopioidaan melkeen 1:1 rakenne jostain jo valmiiksi tehdystä tuotteesta ja sitten toteutetaan niin huonoilla osilla, että vielä menevät just kaupaksi. Siten päästään polkemaan hintoja, kun ei tarvitse upottaa suunnitteluun yhtään rahaa.

Eipä siinä mitään, Behringerillä on yksittäisiä onnistumisia, mutta suurimmaksi osaksi kannattanee pistää rahansa parempiin kamoihin. Ja selventämiseksi voin kertoa, että tämä on mun oma henk koht mielipide. :)
Avatar
#26 • • jangler Guest
Pidetään nyt kuitenkin mielessä että eihän efektin edes tartte olla mikään hifitasoinen kun kyseessä on DJ-käyttö ja satunnainen kikkailu.
Avatar
#27 • • . Guest

Pidetään nyt kuitenkin mielessä että eihän efektin edes tartte olla mikään hifitasoinen kun kyseessä on DJ-käyttö ja satunnainen kikkailu.


pidetään pidetään. taso sais kuitenkin olla semmoinen et ihan kaikki ei kuule et nyt se laitto efektin päälle, siis sillee huonol, vääräl taval. ja sit potikat mielellään semmoisia jotka kestää sitä kikkailua, kääntöä ja vääntöä. just siitä behringerin potikat ei oo tunnettuja. lelut on kivoja, mut niinkuin lapsenakin, ne kestää vaan viikon.
Avatar
#28 • • bulk Guest

Pidetään nyt kuitenkin mielessä että eihän efektin edes tartte olla mikään hifitasoinen kun kyseessä on DJ-käyttö ja satunnainen kikkailu.



Joo jos digital-Lofi ja käsiin leviävät laitteet sopii sulle, niin siitä vaan ostamaan noita kaikista halvimpia vehkeitä.

Halvimman kun ostat niin halvimman saat, etkä yhtään enempää. Noissa Behringereissä on vielä se hieno ominaisuus, että mallikierto on todella nopeaa ja kahden kuukauden jälkeen kukaan ei tahdo sulta tota ostaa pois ainakaan kunnolliseen rahaan.

Mä en tiedä sun filosofiaasi tarkalleen, mutta mulle musiikkilaitteet on osaksi sijoituksia, sen lisäksi että ne tuottavat mulle auraalista nautintoa. Enimmäkseni ostan laitteita, jotka on hyviä ja hyväsaundisia, pitävät jälleenmyyntiarvonsa ja joita voin kuvitella käyttäväni vielä viiden vuoden päästä, jos ne setupissa pysyvät.

Jos on tarkoitus vaan testailla erilaisia efektejä ja niiden vaikutusta omaan musiikkityyliin, niin kandee varmaan aloitella ihan ilmaiselta pohjalta. Maailma on puolillaan ilmaisia VST-flangereita, kaikuja ja erilaisia synkattavia efektejä, eikä se tietokoneen kytkeminen mikserin efektilenkkiin ole sen monimutkaisempaa kuin IMO jonkun Behringerinkään, jos koneessa on edes kohtuullisen uudenaikainen äänikortti. Käyttö nyt voi olla vähän kankeaa, jos ei omista sopivia kontrollereita, mutta himassa pärjää hiirelläkin. Ja jos keikkakäyttöön hakee kamoja, niin Behringer ei tunnu muutenkaan luontevalta valinnalta, hajoamisen riski on liian suuri.
Avatar
#29 • • R Guest



Osta samalla satsi Behringerin kitarapedaaleita, maksavat alle 19 euroa kipaleelta.



OT:pääseekö noita testaamaan missä? kattelin netistä stadin musaliikkeistä eikä oikein missään näkynyt..
Varmasti aika LOFI, mut johonkin nauhotuksiin menis esim. tollanen halppiskompura.
Avatar
#30 • • bulk Guest


OT:pääseekö noita testaamaan missä? kattelin netistä stadin musaliikkeistä eikä oikein missään näkynyt..
Varmasti aika LOFI, mut johonkin nauhotuksiin menis esim. tollanen halppiskompura.



Soundatan osastolla niitä oli, joten luulisin, että niillä on liikkeessäkin niitä.

Soundata Oy, Hämeentie 153 C 4. krs., 00560 Helsinki

www.soundata.fi

http://www.soundata.fi/hinnastot/Behringer.pdf

:)
Avatar
#31 • • djfuse Guest
Mulla on ollu nyt kolmisen viikkoa pioneerin efx-1000 käytössä...oon ainaki itse erittäin tyytyväinen ostokseeni.Alussa tunne oli ei pioneerimainen eli tuntui vaikealta päästä sisälle logiikkaan,miten vekotinta käyttää sulavasti mutta aika nopsaan siihen pääsi perille.
Echo toimii ku kello ja juuri tämä loputon kaiku on hauska keksintö.Laitteella on myös hauska tehdä livenä omia "remiksejä" kun hakkaa normaali bpm sijasta vain joka toisen biitin ja pitch echoa päälle...
Jos jotain huonoa pitää sanoa niin oikean puolen efektit on aika karut ja odottais enemmänki.Toisena vois mainita että vain yks linja sisään...ois hyvä jos ois esim.kaks linjaa sisään ja vaan keinukytkin kanavien välille.Pioneerin mikserin kans toimii varmaan tosi jees(ks.james zabiela demot)mutta A&H kans ei pääse sitä niin hyödyntämään.
Mutta tosi hyvä ostos kuitenki...thomanilta kapineen saa 700e ja risat ku ostaa y-tunnuksen kera...
Avatar
#32 • • R24 Guest

Kellään kokemuksia tosta Behringerin Tweakalizerista? Hinta ainaki edullinen ku huntilla lähtee, ja interfacesta päätellen löytyy kyllä oleelliset jutut nopeesti.

http://www.behringer.com/DFX69/index.cfm?lang=ENG



Mulla on toi ollu ny jonkun aikaa. En vielä hirveesti oo testaillu, mutta perus kikkailuun ihan ok. Filsut on ihan ok ja niitä voi ohjata joko dialilla, lfolla tai bpm synkalla. Delay ja flangeri o perusefuja. Parasta on ehkä reaaliaikainen pitchaus joka on vinyylisoitossa paikallaan sen laatukin on ihan ok. Mä hankin ton livekeikka käyttöön ja siinä ei käyttis ole yhtä hyvä kuin Kaospadissa. Soveltuu paremmin dj settiin.

Äänitän jonkun demopätkän jos saan aikaiseksi.
Avatar
#33 • • Remotion Guest
Kaoss Pad 3 on tullut, onko kellään kokemuksia vielä?
http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=KP3&category_id=2

itellä ollut aiemmin KP1 ja KP2 nyt ollut pitkään jo ilmankin mutta kyllä tuo taas houkuttaa. :)

huh tulipa luettua ja pakkohan se on saada.
yksi poiminta pitää ottaa mitä tulee itse käytettyä varmasti.

Part of the Team
A single USB connection allows the KP3 to share sample data with a computer. An editor / librarian program is included so you can build libraries of samples, and edit them using your computer. The software also allows WAV and AIFF files to be loaded into the KP3, and includes pitch correction for samples not created at 48 kHz. This graphic software is valuable not only for editing samples, but also for creating, editing and saving programs and global data. The stereo inputs and outputs can be set so the KP3 can run in-line to an amplification system, or hooked to the effect loop jacks of an audio mixer.
Avatar
#34 • • Maz Guest
Onkos kellään kokemuksia Behringer Virtualizer Pro DSP2024P? Olis ainakin halpa ja potikoita löytyy tarpeeksi. Tap temmosta ei kyllä oo tietoo mut kaippa se sieltä löytyy.
Avatar
#35 • • R24 Guest
twaekalizerissa taitaa olla miltei sama engine kun virtualizerissa, mutta parempi käyttöliittymä ja beatdetection. ei kyl oo amp simulationia eikä vokoderia. yhtä halpa kuin virtualizer. mäkin myyn kohta omani.