ante - 00670 [trance]

9 posts, 1 page, 1,477 views

Avatar
#1 • • jUSSi Guest
dudes.jpg

Syviä sielunmaisemia kuvaava trancekipale keväisiä tunnelmia tarjoamaan.

Kappale on Anten käsialaa, editti on minun ja anten. Plussana vielä versio, jonka djsakke sääti saundipuolelta hieman siedettävämpään kuntoon. Isot kiitokset sakelle!

alkuperäinen: ante - 00670
edit: ante - 00670 (02760 edit)
masteroitu: ante - 00670 (02760 edit) mastered

palautetta, kritiikkiä ja kehitysehdotuksia otetaan vastaan. Samoin tunnelmia, mitä saattoi päässänne vilahtaa tämän kappaleen aikana.
Avatar
#2 • • xybo Guest
Hmm. Mitähän tästä sanoisi. Soundimaailma on karmiavan
epätasapainossa. Melodit iloittelee keskenään täydessä random
toiminnassaan. Mikään elementti ei oikein toimi keskenään.
Rummuissa ei ole yhtään menoa ja jopa tuntuvat jäävän kaiken
muun massan alle. Eniten ehkä korvaan särähtää soundien
huono laatu. Biisissä on ehkä 2min itse biisiä ja muuten toistoa
ja lisää randomia, ehkä 4-5min biisiksi kannattaisi lyhentää.
Rakennekkin puuttuu lähes kokonaan.

Vanhan trancen tuntua tässä kuitenkin on juuri tuon huonon
tuotannon puolelta ja ehkä hieman detroittimaisilta karuilta
soundeilta. Jos törmäisin levyyn kaupassa niin noin 3 pikaista
neulan käymistä levyllä kertoisi jo että biisissä ei ole valitettavasti
potentiaalia. :/

-- xybo
Avatar
#3 • • djsakke Guest
Taman saataminen ei ollut helppo juttu, vaikka paasin ihan suoraan fruityprojektiin kiinni. Monia asioita olisi voinut korjata vaihtamalla soundeja/sampleja, mutta sitten kyseessa olisi ollut jo remix. Koitin tyostaa lahdematskusta niin hyvan kuin se antoi myoten. Bassoalue oli erittain hankala, tuo kick oli jo etukateen kompressoitu/limitoitu pilalle, ja kaikenlaiset eq/bass enhancer/whatever-yhdistelmat tuottivat vain saroa. Alla soiva reverberoitu 808-kick sai matalemman bassoalueen aivan tukkoon.

Enivei, kyllahan tassa yritysta on selkeasti, ja uskonkin etta seuraava raita onkin sitten jo vahan parempi teknisesti.

Itsella on tulossa tasta remix piakkoin, on viela vahan editointia ja pienta hienosaatoa vailla. Postailen sen sitten vaikka tahan topikkiin.
Avatar
#4 • • rewind Guest
Melkein jaksoin loppuun asti, mutta oli valitettavasti pakko nostaa kädet pystyyn. Heti ensimmäiseksi soundit vaihtoon ja rakenne selkeämmäksi, katsellaan sitten lisää.
Avatar
#5 • • jUSSi Guest

Heti ensimmäiseksi soundit vaihtoon ja rakenne selkeämmäksi, katsellaan sitten lisää.



Hmm, miten tuota kappaleen rakennetta voisi selventää, minusta se on melkein niin suoraviivainen kuin voi olla? Vai tarkoitatko kenties joidenkin melodiaosuuksien selkeyttämistä?

Saundien vaihto onkin sitten vaikeampi juttu, kun ainakaan allekirjoittaneella ei ole sellaista tietotaitoa vielä kertynyt, että erottaisin heti mikä saundi on paska..
Avatar
#6 • • rewind Guest

Hmm, miten tuota kappaleen rakennetta voisi selventää, minusta se on melkein niin suoraviivainen kuin voi olla?



No nyt kun kuuntelin toisen kerran, niin eipä tuohon rakenteeseen tarvi välttämättä koskea. Jäi vaan niin sekava kuva, joka johtunee soundeista.
Avatar
#7 • • MikkiHiiri Guest
Tsekkasin editin.

Mun mielestä noi soundit sopii tähän pikkasen minimaalisempaan miljööhön ihan hyvin, aika oldskool meininki, sitä kai oli haettukin. Miksaus on tosin vähän v*turallaan. Osa soundeista hukkuu, osa liian pinnalla. Bassoa on aivan liiiiiiikaaaa. Muuten mukavaa leijailua. Rakenne on sopivan suoraviivainen sunnuntain krapulaiseen sohvalöhöilyyn.
Tuli ihan 93-94 vuodet mieleen :)
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest
Kivaa vanhan kuuloista trancea.
Kyllä tällainen mulle uppoaa enemmin kuin joku hollanti/saksa kiksu tms.

Mut se rakentava palaute sitten, kuuntelukohteina ollut editti & Saken tekemä masterointi.
Soundit ei oiken pelaa yhteen, ei nyt riitelekkään niin pahasti kuin kommenteista ymmärsin.
Tasapainossa ne ei ole, mutta ei niin pahasti ketuillakaan.
Rakenne on vähän mun makuun liian "sinne sun tänne" tyyppinen.
Kaipaisin tän tyyppiseen matskuun enemmän junnaamista jne.
Ja snadisti häiritsi toi "on off" patternien pyörittely.

Saken masteroimassa versiossa korvaani kävi ikävä keskiäänien korostaminen.
Basarista, joka editissä oli niin mukavan karun oloinen, oli saatu aikaan liian "naps naps" napsunta.
Ei oikein uponnu mulle.
Samoin diskanttipuoli soi aivan liian kirkkaasti suhteutettuna alarekisteriin.

Editti puolestaan oli hukannut kokonaan diskantit & keskiäänet.
Alarekisterissä oli ikävästi hieman tukkoisuutta.
Mut enemmän mulle aiheutti mielipahaa toi puuroisuus keskiäänen&diskanttien osalta.
Tuntui et biisi olis tullu jonkun 10cm untuvatyynyn tms läpi... :(

Mutta jos editin ja Saken masteroinnin välillä pitää valita, ni kyllä toi poikien oma editti uppoaa mulle paremmin.
Tyylin ollessa näinkin vanhan koulun kuuloinen, ni noi soundien yhteenpelaaminen ja miksausongelmat annetaan anteeksi.
Avatar
#9 • • MikkiHiiri Guest

Saken masteroimassa versiossa korvaani kävi ikävä keskiäänien korostaminen.
Basarista, joka editissä oli niin mukavan karun oloinen, oli saatu aikaan liian "naps naps" napsunta.



Heh. Pakko kuitata näin parin iltabissen jälkeen. (En nyt puhu tuosta versiosta kun en ole kuunnellut vaan yleisesti) Eikös kannattais se sana masterointi unohtaa kun sitä ei oikeasti pysty tekemään ilman kokemusta ja vekottimia. Jokainen voi pienessä mielessään leikkiä masteroijaa (T-Racks ja Waves Diamond Bundle waretettuna netistä) ja kerätä yleistä statusta sillä, mutta kunnon masterointi tehdään ihan jossain muualla. Puhukaa pelkästä miksauksesta ennemmin ;D sori oli pakko. No tsekkaan ton kummiski, jos vaikka puhuinkin itteni pussiin vaihteeks