Daft Punk + Vocoder

8 posts, 1 page, 1,663 views

Avatar
#1 • • Jolof Guest
Elikkä, minkäslaista vocoderia mahtavat Daft Punkin pojat käyttää. Mikään vocoderi mitä olen kokeillut ei tuota ollenkaan semmoista "robottiääntä". Siis nyt ei puhuta siitä One More Time -soundista, vaan semmoisesta enemmän Kraftwerk tyylisestä.
Avatar
#2 • • näköradiomies Guest
en tiiä mitä ne käyttää mut vst plugini orangevocoderilla saa samanlaisen robon helposti :roll:
Avatar
#3 • • H_Lecter Guest

Elikkä, minkäslaista vocoderia mahtavat Daft Punkin pojat käyttää. Mikään vocoderi mitä olen kokeillut ei tuota ollenkaan semmoista "robottiääntä". Siis nyt ei puhuta siitä One More Time -soundista, vaan semmoisesta enemmän Kraftwerk tyylisestä.



En ota kantaa mitä vocodereita Daft Punk käyttää, mutta ootko metsästämässä softa vai hardis vocoderia? Vai sekä että?

Vocoderilla työstetyn puheen rouheus on todella paljon kiinni myös carrier-soundista, joten vocoderin ja carrier-soundin säätäminen on millintarkasta kiinni että rouheus saavutetaan.

Kraftwerk käyttää paljon puhesynteesejä, jotka jo itsessään on aika rouheita, mutta niiden ajaminen vielä vocoderin läpi tekee gutaa.

Toi orangevocoder on loppupeleissä aika hanurista. :-)
Avatar
#4 • • MikkiHiiri Guest
Joo jos jotain Kraftwerkin "Tour de France"-spiikin tapasta haettiin niin se on puhesyntikka eikä voder. ASR-10:n choruksella saa muutes väännettyä aika mielenkiintoisia voder tyyppisiä sekoiluja :)
Avatar
#5 • • näköradiomies Guest
noh..nyt ku sitte mua on lyöty ällikällä elikäs orangevoco ois sitten huono ni mikäs softa voco ois hyvä? oon kyl harkinnu ostaa microkorgin joskus siinä kun sais sen vocooderinkin..onhan tuo orangevocoder aika kömpelö ainaki käyttää mut saa siitä mun mielestä ainaki ihan okoo robon..tai no joo..mistä minä pikku jälli mitään tiedän:D
Avatar
#6 • • whuf. Guest

Joo jos jotain Kraftwerkin "Tour de France"-spiikin tapasta haettiin niin se on puhesyntikka eikä voder. ASR-10:n choruksella saa muutes väännettyä aika mielenkiintoisia voder tyyppisiä sekoiluja :)



Ja onhan ASR-10:lle myös ihan semmonen efektikin kun The Voder :) Käytännössä siis formanttifiltterisetti ja kaikenlisäks tod hyvän kuulonen.

Mut niin. Pyhesynteesiähän Kraftwerkillä lähinnä käytössä. Puhesynteesisoundeja saat tehtyä itsekkin! :laugh:
Joko syntikalla(ehkä vaikeempi tapa) tai sitten samplaat omaa puhettasi, leikkelet sopivia paloja joista kasaat "puhesetin", eq:lla hiot ne robomman kuulosiksi(tää periaatteessa siis formanttifiltteröintiä) ja alat kasaamaan omista äänipaloistasi puhetta!! :D
Tuli joskus harrastettuu tommosta.. oli kivaa.. ja hidasta.. ja vaikeeta.

Muita vaihtoehtoja on tietty valmiit puhesyntikat joita löytyy jopa ilmaisia netistäkin jos viitsii etsiä. Et google vaan kätöseen hop hop.
Avatar
#7 • • OSC8 Guest
Myös Teh AudioTech Search Function auttaa, ainakin jonkin verran :)

Tsekkailinpa tänään NI:n Vokatoria, lähtipäs makeen kuuloiset vokooderit tuosta plugarista! Erittäin pintapuolisesti vasta tutustuin, mutta ehdottomasti pitää tsekata sitä lisää myöhemmin. Vakuutuin ihan kerrasta, osaavissa käsissä tuolla saa varmasti hyvää soundia ulos.
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest

Muita vaihtoehtoja on tietty valmiit puhesyntikat joita löytyy jopa ilmaisia netistäkin jos viitsii etsiä. Et google vaan kätöseen hop hop.



Pistää tekstarii mtv3 chattii ja sämplää puhuvaa päätä :laugh:

Tosin toi Mikropuhe löytyy netistäkin