Aasian luonnoton luonnonkatastrofi

199 posts, 10 pages, 39,488 views

#141 • • Tres Guest

Käsittämätöntä on sekin, että kukaan jaksaa edes
toivoa että mannerlaattojen liike pysähtyis toiveen
voimalla.

:confused:

Jäbä on vaan liian nopee, mä ehdin jo liennyttää,
mut pointtinihan on yhä aika sama. Nää mullistukset
on tällä planeetalla realiteetti kuitenkin.
#142 • • Tapsa Guest

Jäbä on vaan liian nopee, mä ehdin jo liennyttää,
mut pointtinihan on yhä aika sama. Nää mullistukset
on tällä planeetalla realiteetti kuitenkin.

Juu, totta mä tulin liian nopeesti.
Tajusin vasta äsken itsekin että viittasit tuohon kommenttiin
;"toivottavasti tällaista ei tapahdu enää koskaan"!

Näitä ja muitakin mullistuksia tulee vielä !
#143 • • drS Guest

kun puhallan synttärikakun kynttilät tai nään tähdenlennon niin toivoisin että pahat asiat katoaisivat maan päältä, katastrofit loppuisivat ja maailmanrauha tulisi. kaikki voisivat olla ystäviä keskenään ja luonnon kanssa. mielikuvan kauneus saa minut usein kyyneliin..

..mut sit luin plattarista ETTEI NIIN V*ITTU SAA TEHÄ! :mad:
#144 • • Tres Guest

kun puhallan synttärikakun kynttilät tai nään tähdenlennon niin toivoisin että pahat asiat katoaisivat maan päältä, katastrofit loppuisivat ja maailmanrauha tulisi. kaikki voisivat olla ystäviä keskenään ja luonnon kanssa. mielikuvan kauneus saa minut usein kyyneliin..

..mut sit luin plattarista ETTEI NIIN V*ITTU SAA TEHÄ! :mad:

Oikeesti mä rakastan sua, mutta
nyt sulla meni mun pointti ohi.

Mun mielestä olis helvetin siistiä
että inhimilliselle kärsimykselle
tulis jonain päivänä loppu. Teen kaiken
mitä voin sen eteen että näin olisi.
Teen kaiken minkä voin helpottaakseni
sitä tuskaa jota muut ihmiset kokee -
riippumatta siitä onko ne tässä vai toisella
puolella maapalloa.

Toivominen ei o koskaan ketään auttanut.

Toiminta on.

Lisäksi, jos toivoo mahdottomia (kuten
luonnonmullistusten loppumista) niin
nää toiveethan särkyy jatkuvasti, ja siitä
taas (kuten muistakin haluista ja toiveista)
seuraa vain lisää pettymyksen ja maailmanlyömän
tunnetta.
#145 • • Ana-- Guest

Toivominen ei o koskaan ketään auttanut.

Toiminta on.

Otetaan tällanen Bush-tyylinen "Sota terrorismia vastaan"-asenne ja lähdetään kaikki joukolla lyömään nauloja maahan. Johan pysyy laatat paikoillaan :heart:

No, seuraava järistyskeskus on jossain tuolla Losin suunnalla, tai Japanissa. Toi on aika pientä siihen verrattuna..
#146 • • Ana-- Guest

Miksihän ihmiset eivät aavista? Eikös ihminenkin ole eläin?

No ei ole. ainakaan mä en ole. onko eläin ihminen. ihan yhtä hassu kysymys.

"Onko punainen väri?"

"No ei ole. Ainakaan toi väri ei ole. Onko väri punainen. Ihan yhtä hassu kysymys."
#147 • • DeaconX Guest

Joo, toivottavasti mannerlaatat lakkaa nyt
liikkumasta :mad:

Oi kyynisyys.

Toivomalla ei toki saa luonnonmullistuksia loppumaan, mutta sinullakin, arvon Tres, isähahmomme, meni "pointti ohi."

Toivon edelleen että näin monet ihmiset eivät kuole turhaan mm. kommunikaation puutteen vuoksi. N. 1 h ennen ensimmäistä aaltojen lyömistä turistikohteisiin mm. Yhdysvalloissa tiedettiin katastrofin aineksista. Johtukoon sitten huonoista yhteyksistä tai ihan mistä vaan, sana ei mennyt perille. En kykene itse rakentamaan parempia yhteyksiä tai varoitusjärjestelmiä toiselle puolen maailmaan, joten tyydyn toivomaan että ne toteutuvat... eikä tämänlaajuista katastrofia enää koskaan tapahdu.

Tres : Haasta nyt minut sitten vaikka oikeuteen naiiviudesta. Saat paluupostissa syytteen ylimielisyydestä ja kyynisyydestä. Muutenkin tämä hiekkalaatikon pomo-asenne tällaisessakin topicissa alkaa hipoa huippuaan. Kaikkeen on aina päästä kommentoimaan tylysti ja elitistisesti.
Toivon vielä sinulle, Tres, kauniiksi lopuksi parempaa elämää.
#148 • • Tres Guest

Tres : Haasta nyt minut sitten vaikka oikeuteen naiiviudesta. Saat paluupostissa syytteen ylimielisyydestä ja kyynisyydestä. Muutenkin tämä hiekkalaatikon pomo-asenne tällaisessakin topicissa alkaa hipoa huippuaan. Kaikkeen on aina päästä kommentoimaan tylysti ja elitistisesti.
Toivon vielä sinulle, Tres, kauniiksi lopuksi parempaa elämää.

Iisisti, ei ollu tarkotus olla vittumainen
mut saatoin sitä epähuomiossa olla.
Tarkotin sitä, että ei tarvi tyytyä toivomaan
mahdottomia kun on konkreettisia tapoja
auttaa.

Anteeks nyt jos mulle ominainen tapa
suhtautua asioihin sellaisena kuin ne
on, vaikuttaa jotenkin elitistiseltä ja pomomaiselta,
kun itse kuitenkin vilpittömästi toivoisin
vain et kaikki satsais voimavaransa
sellasiin asioihin joista on oikeasti iloa
ja hyötyä muille pitkällä tähtäimellä
sen sijaan että ne haihattelis mahdottomia.
#149 • • -aved0n- Guest
Ylikansoitus tai asioiden geologinen analyysi ei tahdo oikeen kolahtaa, kun katsoo millasta jälkeä tuli. Tsunami-dokumentit ei tee ilmiölle oikeutta ja ei tarvii olla Obi van Kenobi, että tuntee häiriöt 'voimassa', kuin tuhannet elämät olisivat äkisti tulleet loppuunsa.

Ja ei elämän täällä talvihelvetissä tarvii olla kaksista, jotta voisi tuntea empatiaa uhreja kohtaan (pussaa peruskalliota). Jopa ruotsalaiset sielut painaa vaakakupissa himpun ja ylikansoitus vastaa kysynnän tarpeisiin, kuten huomaamme.

Työttömänä elän noille ihmisille käsittämättömässä runsaudessa, jota ne ei ikuna saavuttais, vaikka miten ahkeroisivat ja kasaisivat onnellista perhettä. Sattumakortti megatsunami.

Loppujen lopuksi ei puhuta mistään roskaväestä, niinkun U.S. Army porukoista, joista ei pidä lukua pirukaan. Ollaan jollain skandinaavi-tripillä, jos nämä ihmiset ansaitsivat kohtalonsa jotenkin globaalilinssin läpikään tarkasteltuna. Ja jos joku niinkin mitätön asia kuin raha auttaa asiaa, niin hyvä.

Pari atomipommia atolleilla siellä täällä vois kyllä ottaa sitä painetta pois laattojen törmäyskohdassa... Nukin' the Waves... Ei kuulosta hassumalta.

-ave-
#150 • • rewind Guest
Paskajutut kuuluu elämään. Vois olla aika hemmetin tylsää jos kaikki olis aina hyvin.

Auttaa toki saa ja pitääkin.
#151 • • Ana-- Guest

Paskajutut kuuluu elämään. Vois olla aika hemmetin tylsää jos kaikki olis aina hyvin.

Auttaa toki saa ja pitääkin.

Siithän seuraa vaan se et ämmät syö hedelmätki puista :(
#152 • • drS Guest

Oikeesti mä rakastan sua, mutta
nyt sulla meni mun pointti ohi.

no ei se kyl oikeesti menny, kuhan älähdin :) mielestäni otit vaan ton toivomisjutun liian kirjaimellisesti, eli sultakin tais vähän mennä pointtia ohi.. tosin enhän mä varma voi olla mitä deaconX tarkoitti.
#153 • • da_chef Guest

Helsingin Sanomissa oli eilen hyvä kolumni katastrofin vaikutuksista maailmantalouteen. Mitään vaikutusta tällä ei ole. Jos tätä vertaa vaikka WTC:n iskuihin joissa kuoli "vain" 3000 ihmistä, joka laittoi maailmantalouden lähes lamaan, pitäisi 130 000 kuolleen kaataa vähintään muutaman valtion talous kokonaan, mutta ei. Tämän katastrofin taloudelliset vaikutukset jäävätä kokonaan paikallisiksi ja yksilöiden kannettavaksi. Maailmassa on kahden luokan kansalaisia.

Justjust.

Jenkkien talous oli kuralla jo ennen 11.9.01. Tuo nyt pikkaisen tuuppas sitä. Samaten maailmantalous oli kuralla, it-kupla oli puhjennut ja kurssit vahvassa alamäessä ja irtisanomiset vauhdissa, tämä trendi oli alkanut jo 2000.
#154 • • da_chef Guest

Käsittääkseni punaisen ristin toiminnasta vain naurettavan pieni prosentti päätyy varsinaiseen kohteeseen.

Käsityksesi on täysin väärä.

Mene lukemaan SPR:n toimintakertomuksia eri vuosilta niin saatat jopa valaistua asiassa.
#155 • • jUSSi Guest

Jenkkien talous oli kuralla jo ennen 11.9.01. Tuo nyt pikkaisen tuuppas sitä. Samaten maailmantalous oli kuralla, it-kupla oli puhjennut ja kurssit vahvassa alamäessä ja irtisanomiset vauhdissa, tämä trendi oli alkanut jo 2000.

Hmm, kyllä raakaöljyn hinta nousi aika perkeleesti tuon WTC:n jälkeen ja se vaikuttaa lähes kaikkiin talouden aloihin. Ei se tietenkään ainoa syy ollut, eikä jenkkien talous ollut vahvalla pohjalla ennen sitä, mutta aikamoisen eskalaation se sai aikaan.
#157 • • jUSSi Guest

Hmm, kyllä raakaöljyn hinta nousi aika perkeleesti tuon WTC:n jälkeen

No ei se nyt niin perkeleesti noussut, tuolta saa kohtuullisen kuva asiasta:

http://www.wtrg.com/oil_graphs/oilprice1947.gif

tai tuolta:

http://www.ioga.com/Special/crudeoil_Hist.htm

Jälemmästä saat jopa selville, että öljyn hinnan keskiarvo laski joka kuukausi elokuusta joulukuuhun.

Hmm, miksiköhän minulla on täysin vastainen mieli/muistikuva? Esimerkiksi New York Stock Exchangen päivittäinen arvo putosi vuonna 2001 46% ja vuonna 2002 35%, mutta on tuon WTC:n vaikutusta vaikea arvioida. Ainakin se on vaikuttanut amerikkalaisten mielialaan ja sitäkautta epäsuorasti myös talouteen epävarmuutena.

Noh, tarkistellaan taas ensi kerralla niitä faktoja ennen postausta ;)
#158 • • da_chef Guest

Esimerkiksi New York Stock Exchangen päivittäinen arvo putosi vuonna 2001 46% ja vuonna 2002 35%, mutta on tuon WTC:n vaikutusta vaikea arvioida. Ainakin se on vaikuttanut amerikkalaisten mielialaan ja sitäkautta epäsuorasti myös talouteen epävarmuutena.

Kyllähän ne siinä notkahti jonkun verran, mutta nousivat aika äkkiä takas:

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=^DJI&t=5y&l=on&z=l&q=l&c=

Kunnes seuraavana vuonna tipahtivat isommin.
#159 • • O Guest

mun mielestä kyl 30% on aika törkeen paljon idiootteja

Maailmahan on mustavalkoinen niinhän? Tunnevetoiset aiheet ovat muutenkin niin kovin ihania, että niitä ei koskaan tarvitse perustella. Voidaan vain vapaasti mässäillä omalla itsekeskeisyydellämme. Minä ostin sielulleni rauhan muutamalla eurolla toisten kärsimyksestä. Kaikki jotka eivät tee samoin ovat idiootteja eli huonompia kuin minä, olenpas nyt hyvä ihminen. Liikuttavan lämminsydämistä ihan meinaa tulla tippa silmään, onneksi teitä hyviä ihmisiä vielä löytyy noin suurella prosentilla. Mutta mitäpä minä, idiootti, olen tähän sanomaan. Ehkä parempi lainata jotain aikamme ajattelijaa.

"Hyvien tekojen tekeminen on todellisuudessa epäitsekkyyden valepukuun naamioitunutta oman edun tavoittelua" Anthony de Mello
#160 • • phanatic Guest

Ehkä parempi lainata jotain aikamme ajattelijaa.

"Hyvien tekojen tekeminen on todellisuudessa epäitsekkyyden valepukuun naamioitunutta oman edun tavoittelua" Anthony de Mello

Niin no. Noin sanoo ehkä ihminen, joka tavoittelee omaa etuaan joka asiassa. En kyllä monessa muussakaan asiassa ole ollut samaa mieltä de Mellon kanssa.