pioneer cdj-1000mk2

17 posts, 1 page, 2,608 views

Avatar
#1 • • orange888 Guest
omistan pioneerin cdj-100S:set ja teknarit. Olen menossa bileisiin soittamaan, josta löytyy pioneerin cdj-1000mk2:set, en ole soittanut niillä aikaisemmin. Kuinka paljon ne eroavat omista soittimistani ja mitä pitäisi ottaa huomioon.. En haluisi ryssii ekoja vaihtoja!! onko niihin vaikea totuttautua...
Avatar
#2 • • Daniel Braun Guest

omistan pioneerin cdj-100S:set ja teknarit. Olen menossa bileisiin soittamaan, josta löytyy pioneerin cdj-1000mk2:set, en ole soittanut niillä aikaisemmin. Kuinka paljon ne eroavat omista soittimistani ja mitä pitäisi ottaa huomioon.. En haluisi ryssii ekoja vaihtoja!! onko niihin vaikea totuttautua...


Asiastahan tietyst olis voinnu keskustella muissakin topiceissa, mutta jaa, olkoot turha nipottaminen tästä... ;)

Pinohiiren 100/500 sarjanen eroaa suht paljon kyllä tosta tonnisesta.
Cdj-1000:lla en oo kertaakaan soittanu "kunnolla" mutta kokeiltu on pariinkin otteeseen.
Cdj-500 oli monia vuosia kovassa käytössä ja onhan sitä tullut soitettua mm Pioneerin tuplapesäisillä tms.
Mut se mitä olen snadisti kokeillut tuota tonnista niin on se kyllä täysin eri maailmasta soittaa.
En nyt sanois että parempi, mut tuntuma on aivan toinen.
Sitä ei oikein voi kutsua samanlaiseksi kuin Pioneerin muut soittimet, mutta ei se kyllä oo lähelläkään vinyylinkään tuntumaa.

Ei voi muuta sanoa kuin onnea vaan.
Kyllä niilläkin soittelee, mutta ekat vaihdot voi olla vähän hakemista :D
Avatar
#3 • • DJ_laama Guest
varmaanki suurin ero noissa on pitch bendi... vai oliko se enää satasissa sellanen se bendi että pienellä liikkeellä tulee paljon muutosta? ... mut kuitenkin... tonnisessa saa ainakin pyöritellä ihan rauhassa enemmänki, eli pienemmät korjaukset on tarkempia.
Avatar
#4 • • KimmoK Guest
Veikkaampa että ei mee kauaa niiden bileiden jälkeen kun tuolla Buy/sell osastolla on yhdet cdj-100s:t myynnissä... :)
Avatar
#5 • • Bio Guest
mulla oli sama homma joskus aikoinaan kun menin soittaa ekaa kertaa pioneerin tonnisilla.. pari ekaa vaihtoo oli sellast harjoitteluu ja siitä se sit alkoi ihan hyvin menee. ei ne nyt niin paljon eroo, äkkii niihin tottuu.
Avatar
#6 • • MikkiHiiri Guest
Sama täällä kuin mitä Bio sanoi, eli muutama vaihto harjottelua ja sen jälkeen tatsia alkaa löytymään. Loppupeleissä tuntuma on kuitenkin aika samanlainen, valovuoden parempi kummassakin kuin 500:ssa. Pitch on tonnisessa tarkempi ja jotenkin helpompi säätää. Tonnisen isompi wheel on myös kivempi käsissä.

varmaanki suurin ero noissa on pitch bendi... vai oliko se enää satasissa sellanen se bendi että pienellä liikkeellä tulee paljon muutosta? ... mut kuitenkin... tonnisessa saa ainakin pyöritellä ihan rauhassa enemmänki, eli pienemmät korjaukset on tarkempia.



Satasissa joko pieni tönäys tai kunnon pyöräytys saa pienen bendin aikaan. 500:ssa kunnon pyöräytys (tai pienempikin, jos soitin on huonossa kunnossa) kelaa biisiä soiton aikana :D pari kertaa koettu... Mitähän järkeä siinäkin on, kun search-nappuloista saa kelattua ja wheelistä voi pausen päällä ollessa tarkentaa cue-pisteen.
Avatar
#7 • • Daniel Braun Guest

500:ssa kunnon pyöräytys (tai pienempikin, jos soitin on huonossa kunnossa) kelaa biisiä soiton aikana :D pari kertaa koettu... Mitähän järkeä siinäkin on, kun search-nappuloista saa kelattua ja wheelistä voi pausen päällä ollessa tarkentaa cue-pisteen.


Edelleenkin kehotan jättämään väliin sen master tempon käytön ;)
Se perkele tekee nimitän juuri tuota "kelautumista".
Avatar
#8 • • MikkiHiiri Guest

Edelleenkin kehotan jättämään väliin sen master tempon käytön ;)
Se perkele tekee nimitän juuri tuota "kelautumista".



En oo kyllä mastertempoa tietääkseni koskaan käyttänyt (aina ekana pois päältä, en diggaa siitä äänenraiskausalgoritmista)... harvoin tosin kyseistä vehjettä olen käyttänyt. Eikö rulla sitten muka kelaa biisejä ilman mastertempoa?
:D

Posts: 3,707

#9 • • :D

Eikö rulla sitten muka kelaa biisejä ilman mastertempoa?



Toi 'kelaaminen' lie 500:n ominaisuus. Ainaki mitä tossa muutamas
paikkaa olen kokeillut, niin kun koittaa pyörittää kiekkoa kunnolla,
niin soitin hyppii ja kelaa siten biisia eteenpäin. Tämä toki ilman
mastertempoa.
Avatar
#10 • • Daniel Braun Guest

Eikö rulla sitten muka kelaa biisejä ilman mastertempoa?



Toi 'kelaaminen' lie 500:n ominaisuus. Ainaki mitä tossa muutamas
paikkaa olen kokeillut, niin kun koittaa pyörittää kiekkoa kunnolla,
niin soitin hyppii ja kelaa siten biisia eteenpäin. Tämä toki ilman
mastertempoa.


Mutta miks hitossa sitä biisin soidessa kelais "oikein kunnolla"?
Kyseisillä soittimilla useita vuosia soittaneena ei tollaista ongelmaa oo tullu eteen...
Ainoastaan jos täysin järjettömän kovaa sattuis nykäisemään kiekkoa suuntaan jos toiseen.
Mutta miks sillai kukaan tekisi?
Avatar
#11 • • MikkiHiiri Guest

Mutta miks hitossa sitä biisin soidessa kelais "oikein kunnolla"?
Kyseisillä soittimilla useita vuosia soittaneena ei tollaista ongelmaa oo tullu eteen...
Ainoastaan jos täysin järjettömän kovaa sattuis nykäisemään kiekkoa suuntaan jos toiseen.
Mutta miks sillai kukaan tekisi?



Joo no tossa ite sanoinkin, että se riippuu soittimen kunnosta. Bileissä on tullut vastaan useampikin paskakuntoinen 500, jossa se saattaa jo alkaa kelaamaan hipaisua kovemmalla tuuppauksella. En oo esim kotikäytössä ollutta koskaan kokeillut. Toiminee varmasti ihan eri tavalla. 500 mk II:ssa oli muistaakseni paljon parempi wheel
Caro²

Posts: 5,301

#12 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Pinohiiren 100/500 sarjanen eroaa suht paljon kyllä tosta tonnisesta.


Elähän puhu noista kahdesta samassa lausessa. Ovat erilaisia bendata.

1000:ssa saa tosiaan vatkata kiekkoa hullun lailla jos laukka alkaa kasvaa. Samoin jos soittaa pienillä prosenteilla, niin pitchi on 0.02 (ei 0.1% niinku vanhemmissa), joten myös liukua saa liu'utella "hiukan runsaammin".

Mainittakoot nyt kimmok:n kommenttiin että hetken kuluttua on cdj-100s:t myynnissä.. Jos miulla olis mahdollisuus valita kumpia käyttäsin, 1000sia vai 500sia, niin valitsisin jälkimmäiset. Toi ko. soitin ei istu omaan tassuun läheskään niin hyvin ku 500nen..

Ehkä sitten kun niitä oppii järkevästi käyttämään, voi homma alkaa luistaa, mutta ei kyl aiemmin.
Avatar
#13 • • Daniel Braun Guest

Joo no tossa ite sanoinkin, että se riippuu soittimen kunnosta. Bileissä on tullut vastaan useampikin paskakuntoinen 500, jossa se saattaa jo alkaa kelaamaan hipaisua kovemmalla tuuppauksella. En oo esim kotikäytössä ollutta koskaan kokeillut. Toiminee varmasti ihan eri tavalla. 500 mk II:ssa oli muistaakseni paljon parempi wheel


Itse olen soittanut rankassa ravintolakäytössä olleilla monia vuosia (mm eräät laitteet ollu suht kosteissa ja kuumissa oloissa kesäisin... mm vaahtobileet tms. Sekä baari itsessään oli meren rannalla osaksi suuri terassimainen paikka) sekä kotikäytössä olleilla peleillä.
Kiekot ovat alkaneet usein noissa kovassa käytössä olleissa löystyä jne, mutta ei ne oo alkanu pahemmin skippailemaan tms.
Ja huoltaminenhan usein korjaa osan noista viosta ;)
Avatar
#14 • • 0z- Guest
No miten meni? :D
Avatar
#15 • • drS Guest

1000:ssa saa tosiaan vatkata kiekkoa hullun lailla jos laukka alkaa kasvaa.



mieluummin näin päin, hermot menee nanosekunnissa jos kiekko on yliherkkä. pitch bend napeilla on mulle ollu aina se juttu, mut jogillakin pärjään jo nykyään. luojan kiitos 1000:ssa on vinyl mode/cdj mode kytkin, ilman jälkimmäistä vaihdot ois kyllä aikamoista säätöä mulle..

Samoin jos soittaa pienillä prosenteilla, niin pitchi on 0.02 (ei 0.1% niinku vanhemmissa), joten myös liukua saa liu'utella "hiukan runsaammin".



tämä myöskin erittäin luksusta, lähes täydellisen biitmätsäyksen mahdollisuudet parani jo huomattavasti ton myötä.
Avatar
#16 • • MikkiHiiri Guest

Itse olen soittanut rankassa ravintolakäytössä olleilla monia vuosia (mm eräät laitteet ollu suht kosteissa ja kuumissa oloissa kesäisin... mm vaahtobileet tms. Sekä baari itsessään oli meren rannalla osaksi suuri terassimainen paikka) sekä kotikäytössä olleilla peleillä.
Kiekot ovat alkaneet usein noissa kovassa käytössä olleissa löystyä jne, mutta ei ne oo alkanu pahemmin skippailemaan tms.
Ja huoltaminenhan usein korjaa osan noista viosta



No sitten noi vehkeet on olleet huippukunnossa. Paskimmat 500:t mitä on tullu vastaan lukee levyjä milloin huvittaa, sit kun lukee, alkaa pomppimaan jossain vaiheessa, kiekko aiheuttaa skippiä jne. Tälläset on tullu vastaan mm. lappeen Rannassa ja jossain muualla, en muista missä
Avatar
#17 • • Daniel Braun Guest

No sitten noi vehkeet on olleet huippukunnossa. Paskimmat 500:t mitä on tullu vastaan lukee levyjä milloin huvittaa, sit kun lukee, alkaa pomppimaan jossain vaiheessa, kiekko aiheuttaa skippiä jne. Tälläset on tullu vastaan mm. lappeen Rannassa ja jossain muualla, en muista missä


On allekirjoittaneellakin tullut vastaan soittimia jotka eivät suostu lukemaan levyjä jne.
Paras on ollut tilanne kun paikka on tupaten täynnä klo 02.45 (~600 henkeä joista kolme neljäsosaa tanssilattialla) ja toinen Pinohiiri vetää errorin ilman mitään järjellistä syytä.
Ei suostunut avaamaan luukkua, ei edes sammutuksen jälkeen.
Ei soittanut saati edes pyörittänyt levyä ei mitään.
Siinä sitten oli napattava jonkin vinyyli käteen ja toiseen mikrofoni :D
No, onneksi sai kaivettua varasoittimen käyttöön.
Tiltannut soitin oli pohjasta helvetin kuuma, olis voinnu vaikka kananmunan paistaa.
Asiaa ei tosiaankaan millään helpottanut sen kesän pahimmat helteet...

Ja on sit näitä "kiekot pirun löysät" tilanteita tullut vastaan.
Mut ei ne oo ikinä pahemmin aiheuttanu skippaamista soivaan biisiin, tai sit mä vaan joudun korjaamaan niin vähän :D
Toinen on viissatasen ongelma noiden play & que nappuloiden kanssa.
Ajan kanssa niiden tatsi alkaa kadota ja välillä jumittaa tosi pahasti.
Mutta tässäkin osaava huolto pelasta...