Keskusta tai maaseutu.Pieniin, paskaisiin ja kalliisiin keskustaluukkuihin kyllästyneille hot tip: muuttakaa lähiöön.
T. "Onnellinen uudehkon isokoisen ja edullisen lähiöasunnon asuja"
T. "Siltiksen opiskelijakämpät oli riittävän lähiöö loppuiäks."
77 posts, 4 pages, 15,093 views
Keskusta tai maaseutu.Pieniin, paskaisiin ja kalliisiin keskustaluukkuihin kyllästyneille hot tip: muuttakaa lähiöön.
T. "Onnellinen uudehkon isokoisen ja edullisen lähiöasunnon asuja"
b) Kun on ruista ranteessa ja frendejä jelppimässä niin homma toimii. Oli miten painavia mööpeleitä tahansa.
Tätä asuntojen hinnanlaskua on nyt puhuttu viimeiset neljä vuotta ja mitä on sinä aikana tapahtunut? Nousua koko ajan vaan. Itse en usko, että pääkaupunkiseudulla tulee asuntojen hinnat laskemaan. Eri asia on jossain peräkylässä.
Errrrittäin hyvä pointti...Nyt kun on ekaa kertaa ostanut oikeasti kalliita ja muuton kannalta arkoja huonekaluja, niin muuttofirman vakuutus kuulostaa varsin sopivalta.
b) Kun on ruista ranteessa ja frendejä jelppimässä niin homma toimii. Oli miten painavia mööpeleitä tahansa.
Tähän kyllä pakko sanoa sen verran, että harvalla kaverilla on vakuutusta/kiinnostusta maksaa edes omavastuuta sen jälkeen kun parin tonnin huonekalu ottaa korvaamatonta vahinkoa huonon pakkauksen tai siirron takia. Ehkä oikein tiedä olisiko itselläni pokkaa käydä tuota summa karhuamaan.... kaveri tullut hyvyyttään auttamaan ja sitten käy vahinko. Kuka korvaa?
Henk koht kaverimuutoissa me ollaan saatu valkoisiin sohviin mukavia tahroja esim kengistä. Lisäksi ikean halpishuonekalut ottivat vauriota aika tavalla. Nyt kun on ekaa kertaa ostanut oikeasti kalliita ja muuton kannalta arkoja huonekaluja, niin muuttofirman vakuutus kuulostaa varsin sopivalta.
Errrrittäin hyvä pointti...Nyt kun on ekaa kertaa ostanut oikeasti kalliita ja muuton kannalta arkoja huonekaluja, niin muuttofirman vakuutus kuulostaa varsin sopivalta.
4 omaa muuttoa tehty viimeisen 10 vuoden sisällä, ja kymmenkunta kavereiden muuttoja siihen päälle. Damaget so far 0 euroa. Muutokulut yhteensä jotain naurettavan pientä. Aina löytyy peräkärryjä tai pakuja halvalla/ilmaseks lainaan. Seuraava roudaus keskiviikkona kun kannetaan ex-muijan kamoja sen uuteen asuntoon. :)
No ehkä sitte jos on oikeesti jotain design-kamaa niin ymmärrän toki. Mun kalleimmat huonekalut on Teknarit, joihin ei kukaan muu koske muutossa kuin mä itse.
Ei sinällään, että meidän kaverit olisi huonoja kantajia, mutta olisi ilkeää sanoa ennen muuttoa: "Tää painaa 100kg, on äärettömän hankala kantaa, uniikki ja maksaa xxxx euroa. Jos mälläät seinään, niin maksat sitten omavastuun korjauksesta".
No juuri sitähän Ville yrittikin selittää, että kun se isäntä siitä vastaa, eikä oikein kaverille voi sanoa, että "kiitos kun autat, MUTTA jos mälläät, ni sit katellaa niitä maksuja"...Ei muuten mene ihan niin. Se, että rikkoo toisen tavaraa, ei automaattisesti aiheuta korvausvelvollisuutta. Pitäisi olla jo aika pahanlaatuista huolimattomuutta mukana. Yleinen periaate on myös se, että isäntä vastaa, jos ottaa tunarin hommiin :)
Kun seuraava lama tulee, romahdus tapahtuu, myös pääkaupunkiseudulla.
Hitto kun näin joskus 90-luvun puolivälissä jonkun asunnonvälitysliikkeen ikkunassa sellasen graafisen käyrän, josta näki sen järjettömän hinnanlaskun joita kaikkiin asuntoihin tuli laman aikaan. Arvo oli tippunu puoleen ja allekin siitä, mitä juppivuosina asunnoista yritettiin kusettaa. Ilmaa hinnoissa on todella paljon aina kun ns. hyvin menee.
Suomessa ei ole enää aikoihin maksettu asuntojen laadusta, vaan sijainnista ja palveluista ympärillä. Samaa paskaa rakennusmateriaalia ja tilpehööriä käytetään kaikissa taloissa, oli kyseessä sitten omistusasunto tai vuokrakasarmi. Samoin rakentamisen laatu on kärsinyt. Esim. itse asun 40-luvulla rakennetussa kaupungin asunnossa, joka on jopa jonkun maailmansäätiön suojelukohteena, ja tätä taloa on rempattu noin vuosi.
Niin kun ei ole sitä kristallipalloa, että milloin tulee se TEH LAMA?
No kyllä 40-luvun rakentamisesta on päästy eteenpäin jos verrataan tähän päivään. Esim nykyään uusissa kerrostaloissa olevat äänieristykset ja materiaalit ovat kyllä paljon laadukkaampaa.
Itseasiassa tässä talossa jossa asun, on melko hyvät äänieristykset. Kyllä itse soisin 1900-luvun alun kivitalorakentamisen tulevan takaisin, nykyisen elementtitalorakentamisen sijaan, jos kerrostaloista puhutaan. Monet asiantuntijatkin ovat ilmeisesti sitä mieltä, että rakentamisen laatu on vain huonontunut mitä sarjavalmisteisemmaksi ja kiireemmäksi se on mennyt.
Joo, kerran kun katoin kännipäissäni Seinfeld DVD:tä ja nauraa rätkätin joskus yöllä, tuli naapurin kimuli soittelee kelloa ja: "sori, mä yleensä nukun tosi hyvin, mut nyt toi kuuluu meille." Keskitaajuudet (ts. puhe) kuuluu ihmisen korvan paremmin.