Se suuri muuttothreadi!

77 posts, 4 pages, 11,603 views

#1 • • Quu Guest
Kämppä vaihtuu levareiden ympärillä ehkä jo lauantaina. Toivottavasti kaikki hoituu kivuttomasti ja pääsis jo sunnuntaina heräämään uudesta kämpästä.

Mä kuitenkin unohdan tehdä jotain tärkeetä. Mitä se on?
#2 • • Samuel Guest

Kämppä vaihtuu levareiden ympärillä ehkä jo lauantaina. Toivottavasti kaikki hoituu kivuttomasti ja pääsis jo sunnuntaina heräämään uudesta kämpästä.

sama juttu, mutta täällä vaihtuu myös kaupunki. mun on vaikee uskoo tohon kivuttomuuteen :D
#3 • • Tapi T Guest
Kannattaa muistaa:
  • Hommata etukäteen tarpeeks laatikoita tavaroiden kuljetusta varten ja varata sanomalehtiä särkyville tavaroille.
  • Heivata kaikki tarpeeton menemään.
  • Ilmoittaa uusi osoite maistraattiin ja kännykkäoperaattorille sekä tehdä postinkääntösopimus postin kanssa (~15e/v.).
  • Tehdä sähkösopimus ja kytkeä ADSL.
  • Pitää armottomat läksiäisbileet kodista lähdön kunniaksi. Kerrankin naapureista, varoituksista tai nihkeistä vuokraisännistä ei tarvitse välittää!
#4 • • Hugo Guest
Tavaroita pakatessa kannattaa muistaa ajoissa kellarikomeron/vintin tavarat. Ei ole kiva siinä vaiheessa huomata kun tavarat on laatikoissa ja auto pakattu täyteen, että vielä muutama kuutio rompetta pitäisi saada matkaan.
#5 • • Bio Guest
Ite muutin noin kuukaus sitte omaan kämppään ja tuli opittua et kannattaa kaikki hoitaa ajoissa. Omalla kohdalla tuli vaikeuksia kun ostin melkein kaikki uusiks (sänky, sohva, tv, pesukone, pöydät, hyllyt), niin joillakin kesti tulla kauemmin kotiin.. olis pitänyt niiden tilaaminen aiemmin hoitaa. Ja jos muuttaa omaan kämppään niin siinä on kauheesti paperihommia ja puhelinsoittoja.. ainakin aluks.

Se on sellasta kivaa stressiä koko ajan, ennen kuin saa kaikki valmiiks

Niin ja kannattaa varata ylimääräistä rahaa, jos vaihtaa esim. kotivakuutusta tai nettiliittymää ja muutenkin sitä tulee ostettua jotain uutta tavaraa.
#6 • • drS Guest
kannattaa olla krapulassa kun muuttaa :(
#7 • • sixtus Guest

kannattaa olla krapulassa kun muuttaa :(

Ai niinku kaks kärpästä yhdellä iskulla: bisse = krapulabisse & muuttobisse
#8 • • Juki54 Guest
Kannattaa tosiaan pakata kaikki mahdollinen tavara valmiiksi laatikoihin ja ehkäpä kirjoittaa laatikon kylkeen mitä kyseinen poksi sisältää. Muuton yhteydessä kun tuppaa AINA jotakin tärkeetä hukkumaan :(
Muutto on myös oivallinen tapa hankkiutua eroon kaikesta ylimääräisestä ryjästä. Ei kannata rahdata uuteen kämppään mitään vuosikausia komeron perällä lojuneita tavaroita/vaatteita, vaan vie ne suoraan kierrätykseen/kaatopaikalle.

nimim. 20v ja 6 muuttoa takana.
#9 • • peepe Guest
Ikää 23, muuttoja 11. Ja nyt kyllä todellakin tuntuu että vois vähän aikaa asua tässä. Tai niin mä olen miettinyt että pari vuotta täällä ja sitten Helsinkiin. Toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä mihin ne tiet vie..

Paljon on paikkoja, ja en kyllä oikeen ymmärrä ihmisiä jotka asuvat koko ikänsä samalla paikkakunnalla. Ylipäänsä se on hassua että jossain pohjoisen pikkukylissä on ihmisiä jotka ei välttämättä ole edes käyneet maansa pääkaupungissa, ja samoin Helsingissä on ihmisiä jotka eivät ole käyneet jotain Tamperetta pohjoisemmassa.
#10 • • JussiS Guest

Kannattaa muistaa:

• Pitää armottomat läksiäisbileet kodista lähdön kunniaksi. Kerrankin naapureista, varoituksista tai nihkeistä vuokraisännistä ei tarvitse välittää!

So not.

Jos saat varoituksia vaikka viimeisenä päivänäsi, niin ne kirjataan johonkin rekisteriin ylös, josta sitten tulevat vuokranantajat voi kattoo et "aijai, siel on Tunturin poijjaalla ollu vähän riehakkaat läksiäiset, otetaas mieluummin toi mustalaisperhe asumaan kun tollanen teknobilehunsvotti".

nimim: "kysy vaiks mun mutsilta"
#11 • • :t:c: : : Guest

Kannattaa muistaa:

So not.

Jos saat varoituksia vaikka viimeisenä päivänäsi, niin ne kirjataan johonkin rekisteriin ylös, josta sitten tulevat vuokranantajat voi kattoo et "aijai, siel on Tunturin poijjaalla ollu vähän riehakkaat läksiäiset, otetaas mieluummin toi mustalaisperhe asumaan kun tollanen teknobilehunsvotti".

nimim: "kysy vaiks mun mutsilta"

Noi laittomat rekisterit on vähän niin ja näin :D Mutsillas oli hyvä konsti saada ainakin siis sut aisoihin ;)

Mutjoo, mä voisin muuttaa vaikka Tampereelle taas :)
#12 • • tumpsi Guest

teretulemast! :heart:
#13 • • JussiS Guest

Noi laittomat rekisterit on vähän niin ja näin :D Mutsillas oli hyvä konsti saada ainakin siis sut aisoihin ;)

Laiton ja laiton, siitähän tulee ilmoitus kotiin, ja vuokrasopimuksessa on vissiin joku kohta et ne saa pitää susta tietoja rekistereissään.

Mutsilla kävi silleen, et pidin pienet läksiäisbileet, kun muutettiin väliaikasesta vuokra-asunnosta "omaan kotiin", josta sit tulikin ihan kunnolla valituksia. Seuraavan kerran kun mutsi tarvi vuokra-asuntoo (olisko n. 4 vuoden päästä), ni ei meinannu saada millään...
#14 • • Daniel Braun Guest

Laiton ja laiton, siitähän tulee ilmoitus kotiin, ja vuokrasopimuksessa on vissiin joku kohta et ne saa pitää susta tietoja rekistereissään.

Korostetaan sanaa vissiin ;)
Mutu tieto on aina tietysti ihan kiva, mut ainakin allekirjoittaneen vuokrasopimuksessa ei ole tuollaista kohtaa.
Eikä kyllä taida Suomen lainsäädäntökään tuntea tuollaista rekisteriä.

Kyllä noi "rekisterit" voivat tietysti olla mahdollisia, mutta eiköhän ne kuitenkin ole joitakin taloyhtiö tms kohtaisia eikä mitään valtakunnallisia.
Johan se olis periaatteessa yksityisyyden loukkaamista jos yhdestä varoituksesta olis kirjautunut johonkin rekisteriin että "tää on paskajätkä, ei kannata ottaa vuokralaiseksi" :mad:

Ainakin täällä itäisellä puolella saa kerätä niitä varoituksia edellisistä kämpistä eikä se mitenkään vaikuta tuleviin vuokrasuhteisiin.
Ei siis että itselläni olis omakohtaista kokemusta, olen enemmän näitä "asutaan yhdessä paikassa pidempään"-tyyppejä, mutta pari kaveria on saanut varoituksia ja vaihtanut kämppiä tiheämpään.

Mutsilla kävi silleen, et pidin pienet läksiäisbileet, kun muutettiin väliaikasesta vuokra-asunnosta "omaan kotiin", josta sit tulikin ihan kunnolla valituksia. Seuraavan kerran kun mutsi tarvi vuokra-asuntoo (olisko n. 4 vuoden päästä), ni ei meinannu saada millään...

Mutsis on vaan yrittäny samaan taloyhtiöön tms...
Silloin voi olla vaikeeta päästä enää asukkaaksi, mut jos täysin eri vuokranantaja tms ni tuskin on mitään "rekisteristä syy ottaa vuokralaiseksi" juttua on ollut kyseessä.
#15 • • Quu Guest
Jees, nyt on paku varattu ja miehet treenattu!

Lauantaina lähtee, periferia kutsuu! Järvenpäästä löytyy sateenkaaren pää. Tervemenoa julkinen liikenne sekä 14e taksimatkat stadista. Tervetuloa orastava alkoholismi sekä saatanan pitkät koulumatkat.

Onneksi on sitten lähes korkkaamaton ja huomattavasti isompi kämppä jossa sauna, iso parveke sekä näköalat. Vuokrakin on halpa.

Ettäs tiiätte.
#16 • • phear Guest
Ah, muuttaminen, jatkuva muutos ja sen mukanaan tuoma ainainen uutuuden viehätys. :)

Ikää on 25v ja olen muuttanut eläissäni 16 kertaa. Enkä aio lopettaa vielä vähään aikaan. En vaan kestä paikallani.

Jostain syystä mä myös diggaan siitä pakkaamisesta ja roudaamisesta, siin on aina sellasta hyvästien jätön nostalgiaa ja toisessa päässä sitten kummastelua, että mitenköhän tästä uudesta paikasta saisi kodin aikaiseksi.

Tärkein, minkä olen matkan varrella oppinut on se, että mikäli muuttaa kämppään, josta on sähköt katkaistu, kannattaa ne tilata ajoissa takaisin päälle. Tuli oltua huhtikuussa 9 päivää ilman sähköä. ;)

Kummallista sinänsä, kertaakaan ei ole vielä sattunut mitään ikäviä valittajia naapureiksi (Helsingissä nyt vähäsen, mutta se onkin Helsinki). :)

Joo-o, keväällä voisikin taas muuttaa...
#17 • • Samuli Guest
Kannattaa muuten hoitaa uuden kämpän remppa alta ennen muuttoa. Ostettiin tilava kaksio Kalliosta tossa 2,5 kk sitten, muutettiin 1,5 kk sitten. Tehtiin täys remontti, joka neliomilli käytiin läpi..

Kaikkea ei saatu valmiiksi, mm. keittiöstä puuttuu vielä vesi ja sähköt. Tosin, kodinkoneet tuli meille vasta 2kk ostamisen jälkeen; toimittaja ryssi koko tilauksen aivan täydellisesti.. Expert my ass!

Näillä näkymin duunin ja kaiken muun takia ei saada kämppää valmiiksi vielä ainakaan pariin kuukauteen. Laatikkoelämä siis jatkuu vielä tovin.. Toivottavasti jouluksi edes keittiö kokonaan kondikseen.

Muuttaessa kannattaa muuten kertoa kavereille, että levyt on jo viety.. Kummasti helpottaa suostumista!
#18 • • jUSSi Guest
ikää 27 ja muuttanut olen 3 kertaa. Kolmannella kerralla palkkasin muuttomiehet: 3 riuskaa äijää sekä helvetin iso kuorma-auto. Kaikki kamat uudessä kämpässä alle 4 tuntiin. Kertaakaan en enää muuta itse, pakkaan vaan tavarat muuttofirman laatikoihin ja muut kantaa ne. Kaksiosta kolmioon muuttaminen tuli maksamaan kaikkineen noin 600 euroa, mikä ei mielestäni ole liikaa siitä, että kaikki tuli ehjänä ja ammattitaitoisesti perille, myös vinyylit ;)
#19 • • Homegrove Guest

Muuttaessa kannattaa muuten kertoa kavereille, että levyt on jo viety.. Kummasti helpottaa suostumista!

Mulla noita levyjä nyt niin hirveän paljon edes ole mutta tuo kohta hirvittää jo kun joskus tästä kämpästä kumminkin täytyy muuttaa isompaan tai eri kaupunkiin. :D
#20 • • Menoviba Guest
Tulee aina mieleen entisestä taloyhtiöstä vähän erikoisempi äijä. Oli mennyt ilmeisesti vaimokkeen kanssa sukset ristiin kun kerran yksikseen eleli isossa luukussa. Päätti sitten eräänä aamuna muuttaa ja laittoi käytännössä koko irtaimiston parvekkeelta alas roskalavalle :D

Oli ilmeisesti vähän huonoja muistoja tai jotain, sääliksi kävi kun ihan uutukaista tavaraa meni hukkaan.