D'n`B/junkka

56 posts, 3 pages, 6,992 views

Avatar
#41 • • timppa^ Guest
En tiedä olenko yksin tämän ongelmani kanssa, mut mä olen vähän jotenkin
kyllästynyt Suomen harvoihin junkkabileisiin. Olisi kiva nähdä junkan
karkaavan noiden klubien puolelta enemmän one-off -osaston reiveihin.
Sellaisiin, joihin tullaan nimenomaan tanssimaan, eikä niinkään pousaamaan
ja sosialisoitumaan.

Mä en oo ainakaan saanut Freeformeistakaan mitään irti sitten Kerman
kuoleman. Osin tietysti mun turhautumiseen vaikuttaa se, että mä olen
verrattain aika puristinen junkan suhteen ja jumpup saa aikaan
yökkäysrefleksin. Kuinka ollakaan, k.o tyylisuunta on ollut kovassa huudossa
Formeissa viime aikoina.

Mitä tuohon monipuolisuuteen ja eri tyylien sekoitteluun keskenään tulee, mä
mielummin kuuntelen mielummin hitaasti etenevää selektiota. En mä halua
kuulla London Electricityn perään C4C:tä, tunnelma särkyy sellaisesta.
Avatar
#42 • • Villa Guest


A) Minä olen.



Saisko tästä jotain esimerkkiä? Kasirumpujakin kuulee junkassa todella
harvoin.



No joo, ehkä noi kommentit oli hieman yliampuvia. :D
Tarkoitin tosiaan vaan sitä, että tykkään enemmän semmosista liverummuista dnb:ssä. Rave meininki (hc-synthbassoilla) ei jostain syystä iske..No joku Concord Dawn vielä menee jos on tarpeeks kikkailua, mutta muuten olen kyllä sitä mieltä että yleisesti drum & bassin taso on laskenut. Ehkä olen väärässä, kun en seuraa genreä tarpeeksi laajasti. :confused:
Avatar
#43 • • rjv Guest

No joku Concord Dawn vielä menee jos on tarpeeks kikkailua, mutta muuten olen kyllä sitä mieltä että yleisesti drum & bassin taso on laskenut.



Niin no, IMO Concord Dawn taas on aika tylsä tai vähintäänkin keskivertopoppoo tuolla teknojunkkapuolella, ei oo vaikea listata vaikka kahden käden sormilla laadukkaampia tuon tyylin akteja.

Mut no, tosiaan jos pintapuolisesti seuraa vähän nykypäivän junkkameininkiä, niin varmaan tulee sellainen kuva että drum'n'bassilla menee ihan helvetin huonosti, mutta kun vähän kaivelee, niin vastaan tulee sellaisia helmiä että oi että. Koko ajan tulee uusia omaperäisiä artisteja, joista muuten suurin osa vielä englannin ulkopuolelta.

Vanhoilta Hyviltä Ajoilta tietty muistaa aina ne parhaat hittibiisit, ja keskivertotylsistelyt jää unholaan, mut eiköhän sitä paskaa oo ennen vuotta 97 julkastu myös ;-)
Avatar
#44 • • timppa^ Guest

No joku Concord Dawn vielä menee jos on tarpeeks kikkailua, mutta muuten olen kyllä sitä mieltä että yleisesti drum & bassin taso on laskenut.



Niin no, IMO Concord Dawn taas on aika tylsä tai vähintäänkin keskivertopoppoo tuolla teknojunkkapuolella, ei oo vaikea listata vaikka kahden käden sormilla laadukkaampia tuon tyylin akteja.



Nimenomaan, ja en tosiaan viitsi puhua kikkailusta samassa lauseessa
Concord Dawnin kanssa. Oho. Just puhuin.


Mut no, tosiaan jos pintapuolisesti seuraa vähän nykypäivän junkkameininkiä, niin varmaan tulee sellainen kuva että drum'n'bassilla menee ihan helvetin huonosti, mutta kun vähän kaivelee, niin vastaan tulee sellaisia helmiä että oi että. Koko ajan tulee uusia omaperäisiä artisteja, joista muuten suurin osa vielä englannin ulkopuolelta.




Pintaraapaisulla ei tosiaan saa mitään kuvaa junkan nykytilasta. Asiasta
kiinnostuneiden kannattaa katsastaa ainakin seuraavat artistit: Teebee,
ASC, Noisia, Silent Witness, Konsta, Psidream ja Seba. Tässä nyt nippu
hyviä artisteja, mitä tuli mieleen suoralta kädeltä. Nämä mä lukisin
nimenomaan artisteihin, jotka on nakannu amenin nurkkaan ja ruvennut
tuottamaan tuoreempaa soundia.


Vanhoilta Hyviltä Ajoilta tietty muistaa aina ne parhaat hittibiisit, ja keskivertotylsistelyt jää unholaan, mut eiköhän sitä paskaa oo ennen vuotta 97 julkastu myös ;-)



Näinhän se menee. Mun mielestä vielä menneellä vuosisadalla oli rutosti
enemmän toinen toistaan turhempia ameni + sinibasso -länkyttelyjä.
Avatar
#45 • • bansq Guest
mulle d'n'b parhaimmillaan on avainsanoineen ja asiayhteyksineen aika lahjakkaasti tässä:
techitch, london electricity, drill n bass, photek (kaikki, uudempi ja vanhempi) ja löyhästi sanottuna natty-kama eli noi lemppariklasarit.

omalta kannaltani tää oli melko helppo tiivistää, kun alan jo väkisinkin niputtamaan "jazzjunkkan" etc breiksien kanssa yhteen jolloin dnb/jungle jää sopiviin mittoihin lusikoitavaks vähän tarkemmin.

rahaa levyihin otetaan vastaan.
Avatar
#46 • • sammy_g Guest

mut eiköhän sitä paskaa oo ennen vuotta 97 julkastu myös ;-)



Mutta huomattavasti vähemmän kuin nykyään, koko skene on levinnyt mun mielestä käsiin vuosituhannen vaihteen jälkeen. 95-98 oli muutamia labeleja joilta tuli matskua ja jotenkin tuntuu että tuolloin oikeasti tutkasteltiin vähän paremmin biisejä eikä turhan päiväiset renkutukset päässeet edes julkaisuun, joten taso oli kyllä selvästi parempi.
Nykyisin tuntuu että joka toinen lätty tulee omalta labeliltaan, itse pidän tätä lähinnä siksi ongelmallisena ettei ainakaan itselläni riitä aikaa kuunnella kaikkea mitä ulos tulee. Aikaisemmin tämä oli helposti ratkaistu kun tietyt labelit suolsi tietynlaista matskua ja riitti että kuunteli tiettyjen lafkojen julkaisut., jos etti tiettyä soundia.

Omaa tilastoa:
vuonna 1998 ostin suunnilleen saman verran lättyjä kuin vuonna 2002
vuonna 1998 ostin 10 eri labelin lättyjä vuonna 2002 n.40....
että näin.

-Sami

ps. onhan tietty nykyään noita alagenrejäkin hemmetisti enemmän kuin aikaisemmin....
Avatar
#47 • • timppa^ Guest


Mutta huomattavasti vähemmän kuin nykyään, koko skene on levinnyt mun mielestä käsiin vuosituhannen vaihteen jälkeen.



Harmittavan totta tuossa on se, että kaikkea välimallin jumpupsontaa
suolletaan ulos ihan helvetisti, siinä missä esim techgroove.co.uk:n sällit
valittelevat hankaluuksista saada levittäjää.
Avatar
#48 • • sammy_g Guest

Harmittavan totta tuossa on se, että kaikkea välimallin jumpupsontaa suolletaan ulos ihan helvetisti, siinä missä esim techgroove.co.uk:n sällit valittelevat hankaluuksista saada levittäjää.



Niin no jump uppi on kuitenkin sitä rummunjabasson mainstreamia, mitä kansa haluaa sitä heille tarjotaan, laadun kärsiessä.
Ikävintä on ollut huomata että viime aikoina oikeastaan vain muutama aikaisemminkin varsin laadukasta kamaa tuottanutta jannua on pystynyt pitämään jotain tasoa hengentuotteissaan.

tjeu Fresh <-tää jäbä ei ole pettänyt vaikka muutamia varsin keskinkertaisia tuotoksia toki on tehnytkin...

-Sami
Avatar
#49 • • timppa^ Guest


Niin no jump uppi on kuitenkin sitä rummunjabasson mainstreamia, mitä kansa haluaa sitä heille tarjotaan, laadun kärsiessä.



Joo no mä en oo toisaalta saanu koskaan jumpupista yhtään mitään irti.
Mua hämmästyttää ja masentaa kovasti, kun uuden vuosituhannen tuomat
hyvät soundit on jäänyt suomessa ihan tyystin paitsioon. Viimeaikoina on
kuitenkin tullut rutosti hyvää neuroa ja juurikin ASC ym ovat kehittäneet
varsin mielenkiintoisen uuden atmojunkkasoundin.


Ikävintä on ollut huomata että viime aikoina oikeastaan vain muutama aikaisemminkin varsin laadukasta kamaa tuottanutta jannua on pystynyt pitämään jotain tasoa hengentuotteissaan.



Joo, DOAlla oli joskus hyvä threadi: "So when did you stop listening to Total
Science?" :D


tjeu Fresh <-tää jäbä ei ole pettänyt vaikka muutamia varsin keskinkertaisia tuotoksia toki on tehnytkin...



Ai mua toi jäbä on vaan pettänyt BC:n jälkeen :)
Avatar
#50 • • sammy_g Guest

Ai mua toi jäbä on vaan pettänyt BC:n jälkeen :)


No makuasioitahan nämä. Itse en monestakaan bc:n rallista ole innostunut, mutta nämä sen jälkeen tulleet Freshi julkasut Cactus Funkia ja doa001 (en nyt muista mitä biisejä siinä oli) lukuunottamatta on kyllä ollut mieleen.

Neurofunkki on varmaan liian idmiä d'n'b päille. Uskoisin sen silti jossain vaiheessa lyövän itsensä ainakin jossain määrin läpi.

Täytyy tunnustaa että itsekin saan parhaat kiksit järjettömistä bassoista ja näistä hmm. twosteppi breikeistä vai millä nimellä niitä nyt pitäis kutsua. Kuuntelu musana käy kyllä kaikki :)

-Sami
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#51 • • atmo Guest
Ihmetteelinkin jo onko täällä ollenkaan näin suoraan tällaista topiccia.. :excellent:

Mulla itselläni junkan kuuntelu lähti aika vahvasti -98 jotain kun kuulin Renegade Hardwaren, Viruksen, V Recordsin, Joker recordsin, jne, jne tuotantoa ..esim kovimmat kolahdukset oli justiinsa tolta Virus, RH osastolta *Huokaus* ..Silloin kun Layo&Bushwacka a.k.a Usual Suspects oli viä sitä ihtiään.. Konflictia ja Bad Companya unohtamatta..

..Tohon nykysaundiin voisin (IMO) sanoa, että nostamassa päätään vahvasti tietyillä osastoilla esim. edellämainitut Silent Witness & Break, kovaa settiä, jolta en oo huonoa tunee kuullu,, mikäli tosta raskaammasta saundista pitää.. ..Myöskin Desimal joka ikävä kyllä poistui keskuudestamme (R.I.P) ..Olisi ollut genrelle jatkossakin erittäin potentiaalinen tekijä..

..Junkka/Dnb on mielestäni konemusiikin värikkäimpiä genrejä, johtuen ehkä siitä että on tullut niin montaa laatua kuunneltua ja itselläkin melko värikäs valikoima erilasia levyjä löytyy hyllystä Good Looking, Hospital, Virus, BC Recordings, Ram Records jne.. Suosikkeja on monia joten en viitsi edes kaikkea listata.. Ed&Rush, Optical, Stakka&Skynet, (Vanha)TeeBee, Silent Witness&Break,, siinä nyt muutama noita ja myöskin tuota rehellistä "tyttöily" osastoa kuuntelee joskus ihan mielellään auringon paisteella :)

P.S ..Naamailumeininki laskee aina pisteitä mun silmissä ..sitä ei rehellisen junkkajätkän pitäisi harrastaa :eek:
Avatar
#52 • • Edited Biitsmii Guest


..Tohon nykysaundiin voisin (IMO) sanoa, että nostamassa päätään vahvasti tietyillä osastoilla esim. edellämainitut Silent Witness & Break, kovaa settiä, jolta en oo huonoa tunee kuullu,, mikäli tosta raskaammasta saundista pitää.. ..Myöskin Desimal joka ikävä kyllä poistui keskuudestamme (R.I.P) ..Olisi ollut genrelle jatkossakin erittäin potentiaalinen tekijä..



Missä noita voi kuulla / mistä ostaa (miel. Helsingistä)? Yritin googlailla muttei onnistunut. Esim. ASCstä o ihmeen vaikee löytää tietoa. Ehken vaan osaa etsii. Mut esim. WarmCommunicationsin sivuilla oli tosi nihkeesti infoa.

Mikä nyt tällä hetkellä o DnBn aatelia? Tossa toisessa topicissa kyselin jo oldskool-klasareita mut huomasin et ne on monesti aika ykstoikkosii (ymmärtäähän sen, jos ne on vuosikymmen sitten tehty). Mulle tuntuu kolahtavan ainakin techsteppi, mut oisin kiinnostunu myös kuuleen tosta idm:lle vivahtavasta neuroDnBstä, josta ylhäällä sivumennen mainittiin. Tai mitä vaa, kunhan se tuntuu boolsseissa.
Avatar
#53 • • Edited Biitsmii Guest
[quote=

moka.
Avatar
#54 • • Biitsmii Guest
uus moka.
Avatar
#55 • • atmo Guest
www.rolldabeats.com : ..tua on infoo julkasuista : www.dnb-sets.de ..tua on miksauksia ainaki jokune ..ja kyllähän nyt kooklettamalla pitäs löytyä ;D ..eiköhän siinä nyt ollu tarpeeks mainosta ^^