Juoksuhousea

4 posts, 1 page, 1,046 views

Avatar
#1 • • Mega Guest
Kuten otsikkokin kertoo, pitäisi jostain löytää sopivia dj-settejä tai albumeita, jotka sopivat loistavasti juoksemiseen. Toisinsanoen, setin pitäisi olla hyvä kokonaisuus, jossa ei ole liikaa häiriötekijöitä, vaan sopivaan, suht nopeaan rytmiin toistuvaa housebiittiä, joka ei vie huomiota juoksemiselta vaan kannustaa siihen. Voi olla vokaalit tai ei, kunhan sopiva, nopea tempo säilyy koko ajan.

Ehdotuksia otetaan vastaan, levyjen tai settien tulisi olla vähintään tunnin pituisia.
:D

Posts: 3,707

#2 • • :D

pitäisi jostain löytää sopivia dj-settejä tai albumeita, jotka sopivat loistavasti juoksemiseen. ...
tulisi olla vähintään tunnin pituisia.




Täs olis! törky mainostus ;) tätä voi myöskin suositella hevosille,
osaavat laukata paremmin. :)
Avatar
#3 • • panu Guest
sanoisinpa että suurin osa perus house miksauksista menee alusta loppuun aika samalla poljennolla.

itse koitin viimeksi juosta musiikin tahtiin ehkä n. 7 vuotta sitten, tärkeintä tuossa on löytää omaan juoksurytmiin sopiva nopeus = on mukava ja helppo jolkotella samaan tahtiin basson kanssa, ja myös helvetin ärsyttävää jos (jumputus)musiikki on liian nopeata tai hidasta.

muistaakseni n. 145-150 bpm oli tuolloin aika sopiva rauhalliselle lenkille, 125 bpm house saattaa tehdä juoksusta aika laahustamista.
Avatar
#4 • • Mimako Guest
Itse en harrasta juoksemista, mutta käyn spinningissä, jossa tempo on aika kova. Jos mä saisin siellä valita musiikin, soittaisin house-puolelta mieluiten Subliminal Sessionseja kuin esim. progempia Global Undergroundeja.

Subliminaleissa on reipas poljento ja hyviä biisejä. Omat suosikkini ovat pari vuotta vanha Sessions 3 (3 x cd mixed by Erick Morillo), vuoden vanha eka Subliminal Winter Sessions (2 x cd) ja Sessions 6 (2 x cd mixed by Benny Benassi, joten mukaan on livahtanut myös pari kiksua). Sessions 7:kin on hyvä.