58 posts, 3 pages, 10,915 views
How to do a stereobasso-kikka:
Johan stereobassojen kanssa tulee ongelmia jos meinaa kamaa vinyylille kaiverrella .. Passot monona, sanon minä.
No joo... tässäkään ei ole mitään yleispätevä sääntöä... Kaikki riippuu miten matalalta alataajuudet on leikattu veks jne... :)
Johan stereobassojen kanssa tulee ongelmia jos meinaa kamaa vinyylille kaiverrella .. Passot monona, sanon minä.
No sehän tossa kikassa oli ideana, et saadaan botne pysymään monona ja levitellään vain niitä osia soundista stereokuvassa joita oikeasti tarvitsee (tai käytännössä edes voi) levittää.
Ei tosta alakerran (<150hz tai sinnepäin) levittelystä ole tosiaan kuin haittaa.
Mikä teidän mielestä on botne? Mun mielestä se on semmonen matalahko basso, eli kaikkein alimmat mutta kuitenkin dynaamiset taajuudet. Napakkuus on eri asia mun mielestä kuin botne. Tää on tietty, miten ihmiset käsittää eri sanojen tarkotukset. Don't hit me! :eek:
Mikä teidän mielestä on botne?
se on muuten ikavaa kun kicki menee johkin 500-700hz alueelle. se sattuu korviin se, eika se oo ees mikaan basso sitten enaan. kickin kans saataessa tarkeimmat alueet mun mielesta on 60-80-120-250 ja ylemmaks ei kandee menna, tulee vaan huonoo. kandeis tietty aina valttaa etta bassline ei menis pahasti kickin kans paallekkain mut ei sita jaksa. tuleepa parempaa lofia ala moodymann/theo parrish ku ei oo liian tarkka :) mutta tama nyt sit vaan mun mielesta ja enempi noin kickin kannalta katsottuna ku basso-alueesta yleensa. ite diggaan et biiseissa on tarpeeks kamaa siel matalil taajuuksil eika kicki oo mikaan spyke-maitotolkkinaps tai rokki-poks.
Mitä musaa sä sakke teet ku kikki ei saa mennä päälle 250hz :D :excellent: ?? Ja muutenkin juttusi basarista/bassosta oli aika.... sekava...
Musta taas sellainen "naps" luo basariin magean lisämausteen jossakin 1000hz kieppeil! Pekkä 250hz olis aika... ööh... kökkö basari sanoisin.... :scared: Mut tyylinsä kullakin :P