Nyt kun tässä on puitu kysymystä mistä niitä keikkoja voisi saada, niin olisi mielenkiintoista kuulla, miten homma on todellisuudessa edennyt keikkoja tehneiden osalta. Esimerkiksi topikkiin vastanneista Båssanova, jolla on todella hyvä touch housen soitantaan, ei ole tainnut iltamia järjestää itse? Tai mistäs minä sen tietäisin.. ;)
Olen kyllä järkännyt iltamia itsekin, mutta siitä on jo vuosia aikaa. Ensimmäiset keikat oli just pienissä, itse järkkäämissäni bileissä. Tampereella pyöritettiin parin muun kollegan kanssa klubia puolisen vuotta, minkä jälkeen en ole ollut enää promootterin roolissa juuri ollenkaan. Joitan yksittäisiä bileitä oon kyllä ajatellut järkätä, joskus tulevaisuudessa.
Olen kyllä huomannut, jos tekee hyvän keikan, niin se kyllä poikii sitten lisää keikkaa. Samoin, hyvillä miksauksillakin on vaikutusta, joten niihin kannattaa panostaa. Nykyään, jos joku kysyy miksausta, niin on helppo käyttää webbiä hyväksi - antaa vaan linkin sivuille ja mistä voi käydä lataamassa miksauksen. Sana lähtee kyllä kiertämään, kun tekee asioita hyvin ja huoliteltu miksaus antaa kuvan dj:stä, joka ottaa asiansa vakavasti.
Samoin suhteiden luominen kannattaa ja luoda sitä kautta ympärilleen verkostoa. Sitä kautta voi myös päästä sitten sisään johonkin rosteriin/kollektiiviin, jonka jälkeen on jo helpompaa, koska ei tarvitse enää yksin hakea niitä keikkoja.
Kannattaa myös miettiä, mille keikoille lähtee - jotkut keikat on ollut yhtä tyhjän kanssa. Tietenkin, nöyrin tie vie pisimmälle, mutta se on kyse sitten jokaisesta itsestään ja omasta halusta. En itse kyllä lähde mihinkään soittamaan pelkällä bensapalkalla + majoitus jossain opiskelu/solu-asunnossa sohva vuoteena.
Mutta kuten mainitsin toisessa topiikissa, Proteus oli uransa alkutaipaleella soittelemassa kerrostalo-kaksiossani järkkäämissä opiskelupippaloissa ja aika pitkälle hän on päässyt niistä ajoista. Kaikki alkaa nollasta.
ps. Niin ja oma tyyli/musiikillinen linjaus kannattaa pitää, vaikka muut sanois mitä :)