FINE / STADIS (proge/breiksi)

11 posts, 1 page, 1,555 views

Avatar
#1 • • Faini Guest
Size: 7352424 bytes
Length: 367 seconds
160kbit, 44100Hz Joint Stereo
Format: MP3
load

Spiikkaaja: Roy Boswell
Musa: Anton Sobolev
Spiikit: Anton Sobolev
Äänitys: Anton Sobolev
Masterointi: Anton Sobolev
Tuottaja: Anton Sobolev
Avatar
#2 • • Faini Guest
eiks kellään ole mitään sanottavaa tästä teoksesta?
Avatar
#3 • • Daniel Braun Guest
Ihan kiva.
Mut vois jättää ihan suosiolla noi spiikit veks.
Tai vaihtais noihin juttuihin jonkun fiksumman aiheen.
Tommosenaan suht "blaa blaa" meininkiä.

Tykkäsin jotenkin tosta breikkaavasta rumpulinjasta.
Vaikka se olikin suht simppeli ja "karu" ni tarttuva se oli.
Toi bassolinja kyl kivasti anto hyvän grooven tohon taustaan.

Soundit muuten oli tämmöstä perusjuttua.
Pahiten häiritsi korvaan toi överisti pannaava "sirinä".
Ei oikein sopinu muuhun yleiskuvaan.
Ehkä snadisti tukkonen ja kaiken yhteenpeluu oli vähän hakusessa.
Mut ihan jees.

Liian tylsä.
Olis kaivannu enemmän semmosta "koukkua", nyt jäi ihankuin jotenkin vajavaiseksi.
Puttuu joku juttu.

Ehdottomasti tähän mennessä paras biisi mitä oot saanu aikaan, tai ainkakin niistä biiseistä joita oot pistäny pihalle nettiin.
Kehittelemällä tästä sais oikein kelpokipaleen.
Tällaisenaan jotenkin semmonen fiilis et tän vois, jonkinmoisena edittinä, tunkea johonkin settiin...
Avatar
#4 • • Faini Guest
kiitos Daniel palautteesta. tein kyseisen pätkän kolussa pelkällä Reasonilla, siitä ehkä johtuu toi tunkkaisuus, en saanut mitenkään elävämpää soundia irti.
Avatar
#5 • • Daniel Braun Guest

kiitos Daniel palautteesta. tein kyseisen pätkän kolussa pelkällä Reasonilla, siitä ehkä johtuu toi tunkkaisuus, en saanut mitenkään elävämpää soundia irti.


Ei se pelkkä Riisoni siitä tunkkaista tee...
Voi olla et monitorointi/sen soundin vieraus on tehnyt tepposensa.

Pari kertaa ton vielä kuuntelin ton kommentin jälkeen ja on kyllä pakko sanoa et tossa breikkaavassa biitissä ja suht karussa bassossa on jotakin joka saa mut tykkäämään tästä kipaleesta.
Voksut on kuitenkin edelleen kamalat.
Ei sinänsä toi puhujan ääni, no onhan sekin vähän kliseisen kuuloinen, mut noi läpät :panic:
Avatar
#6 • • Faini Guest
siis minä masteroin ton meidän koulun studiossa, ja kun siellä on niin puhtaan soundin, niin varmaan siitä tuli toi tunkkaisuus, oikeasti ihan tarkoituksel vedin kaikki semmoset ylä ylä päät pois kun ne ärsyttivät korvaa niin saatansti siellä studiossa.. mut tohon voin sanoa vaan yhen jutun; kuuntele luureissa! ;) ja ne läpät: ok, onhan ne aaaika klishee, mut 100% totta :) tein ton tavallaan frendeille. ja sit tässä on viel se juttu mistä lähdin liikkeelle, mistä idea on peräisin; en usko tai ainakaan kuullu että joku ois tehnyt samantyyppisii spiikkei tommoseen biisiin Helsingistä, eli tavallaan toi on one of a kind (tai ainakin luulen) korjatkaa Suomi-soundin asiantuntijat jos olen väärässä!
Avatar
#7 • • Daniel Braun Guest

siis minä masteroin ton meidän koulun studiossa, ja kun siellä on niin puhtaan soundin, niin varmaan siitä tuli toi tunkkaisuus, oikeasti ihan tarkoituksel vedin kaikki semmoset ylä ylä päät pois kun ne ärsyttivät korvaa niin saatansti siellä studiossa.. mut tohon voin sanoa vaan yhen jutun; kuuntele luureissa! ;) ja ne läpät: ok, onhan ne aaaika klishee, mut 100% totta :) tein ton tavallaan frendeille. ja sit tässä on viel se juttu mistä lähdin liikkeelle, mistä idea on peräisin; en usko tai ainakaan kuullu että joku ois tehnyt samantyyppisii spiikkei tommoseen biisiin Helsingistä, eli tavallaan toi on one of a kind (tai ainakin luulen) korjatkaa Suomi-soundin asiantuntijat jos olen väärässä!



Ei se tunkkaisuus mulle tullu ton yläpään kanssa esille, vaan enemmän toi biisin yleikuva oli jotenkin tukkoinen/tunkkainen.
Eli snadisti erottelevampaa soundia kaipas, mut silti hyvin yhteenpelaavaa soundia.
Nyt tuntuu et varsinkin toi keskialue on jotenkin ahdas.
Ei pahasti, mut vähän...

edit: lisää juttua

Nii joo, tosta teidän koulun studiosta.
Voihan ne tilat aina olla hyviä ja käytössä olevat monitorit huippuluokkaa, mut jos et tunne niiden soundia niin paha niillä on miksata.
Periaatteessa paskoilla monitoreilla pystyy myös miksaamaan hyvän kuuloista jälkeä, kunhan oppii tuntemaan niin viat ja vääristykset.

Mut ei sinänsä, ei toi niin tukkoinen oo.
Ihan jees, mut o pikkasen ahdasta ja tunkkaista paikoitellen.

Mitä noihin voksuihin vielä tulee, ni se o makuasia.
Tietyssä ympäristössä noi voksut voi olla ihan jees.
Cutoff

Posts: 14

#8 • • Cutoff
Tästä tuli mieleen joku Mike Skinnerin juttu ja 2-step. Vokaali sais olla enemmän taustalla ku nyt se on vähän masentava vaan.
Groovaa ihan jees. Hieman on miksaus tukossa tosin. Ihan kaikki jutut ei sovi tähän träkkiin mitä tuolla taustalla suhisee ja ujeltaa.
Ihan jees...hieman vaan enemmän ajatusta eri soundien osalta ja miksaus kuntoon nii toimii.

...mitä sit tulee tohon keskusteluun tukkoisuudesta ja monitoroinnista nii sanoisin, että joo paskoilla monitoreilla (ei kuitenkaan hifillä) voi miksata. Myöskään softa ei mielestäni juurikaan vaikuta asiaan (paitsi jos EQ:t on niin perseestä ettei niillä saa mitään aikaan).
Avatar
#9 • • Faini Guest

(paitsi jos EQ:t on niin perseestä ettei niillä saa mitään aikaan).



toi on aika totta.. jos olet reasonilla väsänny niin tiedät sen EQ:en laadun. :)
Avatar
#10 • • Faini Guest
jos huomen kuuntelette YleX:ää noin klo 21 niin korvat höröllä.. ;)
Caro²

Posts: 5,301

#11 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Ei tää henk.koht.iskeny..
'ei o niin söpö ku tekijänsä..'