PLATINUM AUDIOTECH, Syys-Facelift 2004.

17 posts, 1 page, 3,258 views

Avatar
#1 • • 029 Guest
Jees, laitetaan tästäkin oma topikki jotta kaikki jäsenet varmasti näkee...

Eli,

Edelleenkin ollaan muttamassa OSC8:n kanssa Plattarin Audiotechin linjaa hieman parempaan suuntaan, ja tähän tarvitsemme teiltä käyttäjiltä kommentteja fiilareista jota foorumi on teille herättänyt.

Halutaan, että tiedon haku sekä jako on teille kaikille mahdollisimman mukavaa ja yksinkertasta, eikä noi kilometritopikit oo enään vähään aikaan olleet kovinkaan käyttäjäystävällistä settiä. :/:/ Esimerkiksi yksittäisistä "eniten keskustelua herättävistä levarimerkeistä" tulee oleen omat topikit, kuitenkin muun keskustelun ja eri mallien vertailun jatkuessa omissa vanhoissa topiikeissaan.

Vaikka uus sääntöpolitiikka alkaakin suurelta osin olla valmiina, niin ehdotuksia ja toiveita linjausta koskien otetaan taas vastaan :)

1. Mitä voisi sinun mielestäsi tehdä juuri nyt, jotta Audiotech foorumia sais entistä puhtaammaks ja helppokäyttöisemmäksi?

2. Sellainen asia myös kiinnostaisi, että onko käyttäjille jokin asia epäselvää? Esim. joutuuko postatessa jostain syystä epäröimään esimerkiksi liian puuttellisen ohjeistuksen vuoksi tms. tms. ?
Avatar
#2 • • miikkaL Guest
Vaikka en kauheesti tälle puolelle kirjoittelekaan, mun mielestä olisi selkeämpää että eri valmistajille olisi eri topicit. Kun on tuollaisia 20-sivuisia threadeja, niin ei niitä kukaan jaksa alusta asti lukea, joka taas johtaa "use the search man!" ja "tästä on jo puhuttu tuolla ja tuolla topicissa" -tyylisiin vastauksiin.
Avatar
#3 • • 029 Guest

Vaikka en kauheesti tälle puolelle kirjoittelekaan, mun mielestä olisi selkeämpää että eri valmistajille olisi eri topicit. Kun on tuollaisia 20-sivuisia threadeja, niin ei niitä kukaan jaksa alusta asti lukea, joka taas johtaa "use the search man!" ja "tästä on jo puhuttu tuolla ja tuolla topicissa" -tyylisiin vastauksiin.



Jep. Ideana ois että eri merkkisille vermeille ois topikit erikseen, mutta yleiskeskustelu ja vertailu vois tapahtua yhdessä isommassa topikissa.

Esim. iPodista keskustellaan iPod topikissa, mutta jotta keskustelu pysyy aiheessa sitä ja esim. creativee vois vertailla tuolla MP3-soittimet topikissa joka vois olla tässä tapauksessa "se isompi topikki".
Avatar
#4 • • xybo Guest
Nyt on oikein hyvä. Topikkin yhdistäminen on aina yhtä helvettiä.
Harvat kuitenkaan jaksaa selata niitä vanhoja postauksia ja
kysyy samat kysymykset. Mielestäni joku jo yli 4:llä sivulla olevan
topikin vois laskee "kuolleeks". Audiopuollella tapahtuu tällähetkellä
kuitenkin niin vähän, että jos vielä yhdistetään lisää niin menee
entistä tylsemmäks =)

-- xybo
Avatar
#5 • • 029 Guest

Nyt on oikein hyvä. Topikkin yhdistäminen on aina yhtä helvettiä.
Harvat kuitenkaan jaksaa selata niitä vanhoja postauksia ja
kysyy samat kysymykset. Mielestäni joku jo yli 4:llä sivulla olevan
topikin vois laskee "kuolleeks". Audiopuollella tapahtuu tällähetkellä
kuitenkin niin vähän, että jos vielä yhdistetään lisää niin menee
entistä tylsemmäks =)

-- xybo



Joo, ideana oiskin nyt nimenomaan _jakaa_ tota keskustelua noista yhdistetyistä topikeista. Mutta kuitenkin silleen, ettei palata sinne lähtöruutuun. Alunperinhän oltiin siinä tilanteessa, että noi yhdistetyt aihealueet oli pakko luoda.

Eli väärinkäsitysten välttämiseks sanotaan nyt vielä, että mitään lisäkeskitystä _ei todellakaan harkita_. :)

Tärkeintä on että teidän on helppo asioida täällä ja että teillä on mukavan helppo fiilis selailla keskustelua.
Avatar
#6 • • bulk Guest
Mitä ikinä tehdäänkään, niin mun mielestä pitää pitää linja selkeänä, kireetä moderointia vaan.

Joka laitteelle mun puolesta saa perustaa oman topikin ja noi vanhat mammuttitopikit pitää vaan sen verran elossa, että pysyvät vain olemassa. Ja tuossa stickyssä olevassa linkkilistassa. Aina löytyy niitä, jotka tahtoo imeä itseensä kaiken suomenkielisen informaation deejayaamisesta ja siihen liittyvistä laitteista ja siihen nuo on omiaan, joten ei niitä ainakaan katoamaan saa päästää.
Avatar
#7 • • akir0 Guest
Meikältä toivomus, että Audio Techin vanhojakaan juttuja ei kovin nopeasti deletoitaisi. Niille vois pistää ehkä jonku automaattilukon, mutta niistä löytyy usein ihan tarpeellisia juttuja, joiden katoaminen olisi harmillista.
Avatar
#8 • • choose life Guest
täytyy quotata itseään n. parin vuoden takaa -> http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?p=59393#59393

tässä taas tuore ja tyypillinen esimerkki siitä miten märkäkorvainen moderaattori tappaa keskustelun, jostakin kumman syystä kysymyksen kirjoittaja ei enää vaivautunut postaamaan tätä tuohon maanmainioon yleistopikkiin...

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=16836

jos taas konkreettisesti miettii mitä voisi tehdä niin olisi oivallista jos tälle foorumille saisi jonkunlaisen hierarkian jonka alla olisi sitten x kpl topikkeja (tyyliin levysoittimet, cd-soittimet, synat jne...) merkkikohtainen jako ei välttämättä toimisi niin hyvin sillä ainakaan itse en voi sanoa olevani kiinnostunut esim. vestaxin kaikista mahdollisista tuotteista - ennemminkin joskus haen tietoa cd:istä tai miksereistä yleensä. mahtaako nykyinen softa sitten tukea tällaista?

ja topicin saa minun puolestani avata vaikka teknarin virtakytkimestä - parempi vaan että keskustelua ylipäätäänsä on. jos joku asia ei kiinnosta tai ole keskustelemisen arvoinen niin se voinee itse kukin jättää ko. topikin dissauksen sijasta huomioimatta

nykyisen keskustelun näivettyminen täällä ja koko platinumissa johtuu mielestäni pitkälti tästä yliaktiivisesta moderointipolitiikasta - on aika vaikeaa saada yhtään uutta aktiivikäyttäjää kun ensimmäisestä postista tulee tuollaista nillitystä kuten tuossa ylläolevassa säikeessä...
Avatar
#9 • • onnela Guest
Mun mielestä vois jakaa enemmän laitevalmistajiin. Nyt joistain topikeista
oikean asian etsiminen on joskus todella työn ja tuskan takana.

Tokihan tästä koituu se, että "relevantteja" topikkeja sisältäviä
hakemistosivuja on tämän jälkeen paljon enemmän, mutta silti tiedon
haku helpottuu kun onhan tuo search nappula keksitty. Sieltä sitten
vain oikea topic auki. :)

Eli kireämmän linjan kannalla - nimenomaan audiotechin osalta.
Avatar
#10 • • 029 Guest


jos taas konkreettisesti miettii mitä voisi tehdä niin olisi oivallista jos tälle foorumille saisi jonkunlaisen hierarkian jonka alla olisi sitten x kpl topikkeja (tyyliin levysoittimet, cd-soittimet, synat jne...) merkkikohtainen jako ei välttämättä toimisi niin hyvin sillä ainakaan itse en voi sanoa olevani kiinnostunut esim. vestaxin kaikista mahdollisista tuotteista - ennemminkin joskus haen tietoa cd:istä tai miksereistä yleensä. mahtaako nykyinen softa sitten tukea tällaista?



Tajusinko oikein, että Audiotechistä tehtäis vielä yks erillinen alatopikkeihin jaettu foorumi? Tuota ei olla toistaseks käsitelty realistisena vaihtoehtona kun ollaan jo Plattarin alaosio itsekin.
Avatar
#11 • • choose life Guest



Tajusinko oikein, että Audiotechistä tehtäis vielä yks erillinen alatopikkeihin jaettu foorumi? Tuota ei olla toistaseks käsitelty realistisena vaihtoehtona kun ollaan jo Plattarin alaosio itsekin.



tarkoitin siis sitä että täällä olisi jotain headereita tms välitason luokitteluja (esim. levysoittimet) joiden alta löytyisi aiheeseen kuuluvia topikkeja. siis näin..

-levysoittimet
|_topic 1
|_topic 2

-mikserit
|_topic 1
|_topic 2

+synat

tämä ei siis vaatisi uusien alafoorumien perustamista vaan jotain käyttöliittymätason collapse- / expand -tyyppisiä hierarkioita.

jollakin foorumilla olen nähnyt tällaista käytettävän onnistuneesti mutta en nyt vaan muista missä - täytyy postata linkki kunhan muisti palailee.
ja kuten sanoin, tämä nykyinen foorumisofta ei varmaankaan tue moista featurea mutta tulipahan ideoitua...
Avatar
#12 • • timppa^ Guest
Mikäli audio techiä ei aiota pilkkoa useampaan foorumin (mikä olisi kyllä
imho järkevin vaihtoehto) tai haluta ruveta tekemään softamuutoksia, voisi
yhtenä vaihtoehtona luettavuuden säilyttämiseen harkita jonkinlaista
etuliite-käytäntöä. Ts. topicin nimi muodostuisi esim:

(Levysoittimet) Onko Stantonista mihinkään?
(Efektit) Paras reverbi

Näin etsiessä avainsanaa (Levysoittimet) saa listan topiceista, joissa puidaan
levysoittimiin liittyviä asioita, eikä tarvitse käydä penkomaan järjettömiä
threadihirviöitä läpi, jos etsimästään aiheesta löytyy oma topicci.
Caro²

Posts: 5,301

#13 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2



-levysoittimet
|_topic 1
|_topic 2

-mikserit
|_topic 1
|_topic 2

+synat

tämä ei siis vaatisi uusien alafoorumien perustamista vaan jotain käyttöliittymätason collapse- / expand -tyyppisiä hierarkioita.

jollakin foorumilla olen nähnyt tällaista käytettävän onnistuneesti mutta en nyt vaan muista missä - täytyy postata linkki kunhan muisti palailee.



Esimerkki tästä löytyy esm täältä: Mr-dj.org
Siellä on jaoteltu aika paljon "ala-foorumeille".. ihan juuri siitä syystä, ettei käy kuten täällä :D

EDIT: Korjasin linkin suoraan forumiin..
Avatar
#14 • • Tuppu_ Guest
Olisi ehkä ihan hyvä, jos olisi erikseen ali-foorumit esim. niin että ainakin dj-laitteet olisivat selkeästi omassa osiossaan erotettuna muista syna & studio-jutuista. Lisäksi voisi tehdä jonkinlaisen jaon, että tietokoneisiin ja softiin liittyvät asiat olisivat omassaan ja muiden hardis-synien ja studio-vermeiden jutut omassa paikassaan. Ainoata oikeata ratkaisua ei varmastikaan ole olemassa, mutta jotain tuon tyylistä olisi mukava nähdä.
Avatar
#15 • • FoFlow Guest
Tulipa juuri mieleen miksei Plattarilla voisi olla IRC kanavaa tietyille osastoille. Esim Audio Tech puolella mitä itse seuraan eniten, kuvittelisin IRC kanavan tuovan uuden ulottuvuuden kommunikointiin/palautteeseen jne. Muusikot voisivat esim esitellä täysin keskeneräisiä rainojaan toisille linjoilla olijoille ja saada välitöntä palautetta.

Yhteistyökuvioita voitaisiin muodostaa esim tyyliin "Täs sointukulussa joku mättää nyt ton 6 tahdin kohdalla, mutta en saa ite siitä kiinni, kuunnelkaa" tai "Nyt toi mun komppiosasto kuulostaa piukeelta mun skobeista, entäs sun?" tai "Täs olis yks .MID filukka tosta mun biisistä jos joku haluais vaikka tota muokata".

Clipsujen jakoa ennen niiden julkaisua esim Demo Tracks -osastolle. Samalla ehkä tuo kyseinen Demo Tracks saisi enempi laadukkaampaa kamaa kuunneltavakseen, previewit sun muut vois esittää on-line tjsp.

Ero foorumiin on se, että materiaalin lähettäjä tietää kenelle se menee. Foorumin kautta ei ehkä kehdata/viitsitä lähettää mitään puolivalmista. Ja kaikki ylläoleva valitettavasti pätee oikeestaan biisien väsääjiin. En ainakaan heti kekannu miten yllä esitetty idea hyödyttäisi DJ:tä.
Avatar
#16 • • tommik Guest
Mitenkä jos dj mixerit jaettaisiin hinnan perusteella, koska monet topicissa käyvät kyselevat onko tämä ja tämä hyvä ja mistä saa halvimmalla. Tällä jaolla olisi helpompi uudenkin käyttäjän löytää omansa, ilman että tarvitsisi kahlata nykyinen 18 sivuinen topic tai ilman että pitäisi kahlata kymmenen eri valmistajan topicit.

1:halvat, alle kolmesataa euroa?

2:kalliit, yli kolmesataa euroa?

3:yleistä, keskustelu joka ei liity johonkin nimenomaiseen mikseriin, vaan yleistä miksereistä

edit. ainii. Keski linja on hyvä, ei kukaan jaksa selata miljoonaa sivua löytääksöön oikean asian, tai en ainakaan minä, eikä kukaan jaksa ettiä oikeaa aihetta viidestä miljoonasta topicista, tai en ainakaan minä. :)
¡ Previous post about a year ago !
Avatar
#17 • • _U Guest

Mitenkä jos dj mixerit jaettaisiin hinnan perusteella, koska monet topicissa käyvät kyselevat onko tämä ja tämä hyvä ja mistä saa halvimmalla. Tällä jaolla olisi helpompi uudenkin käyttäjän löytää omansa, ilman että tarvitsisi kahlata nykyinen 18 sivuinen topic tai ilman että pitäisi kahlata kymmenen eri valmistajan topicit.

1:halvat, alle kolmesataa euroa?

2:kalliit, yli kolmesataa euroa?

3:yleistä, keskustelu joka ei liity johonkin nimenomaiseen mikseriin, vaan yleistä miksereistä

edit. ainii. Keski linja on hyvä, ei kukaan jaksa selata miljoonaa sivua löytääksöön oikean asian, tai en ainakaan minä, eikä kukaan jaksa ettiä oikeaa aihetta viidestä miljoonasta topicista, tai en ainakaan minä. :)



No, ainakin mun mielestä vois olla aika säätöö alkaa hinnoittelemaan miksereitä, jakamaan niitä hinnan perusteella. Mikseri kuin mikseri, kyllä etsivä löytää ja jos hintaa ei ilmoiteta (mikä kuuluu hyviin tapoihin), niin äkkiäkös sen löytää Mr. Googlen avulla. Muutenhan ton logiikan perusteella täytyis alkaa hinnoittelemaan muutakin gearia.