Greenpeace! (yms) hörhöliikkeet

85 posts, 5 pages, 11,537 views

Avatar
#81 • • Ana-- Guest

Voimankäytön
porrastukseen (fyysinen vääntö -> OC -> pamppu ->
teleskooppipatukka -> koira -> ampuma-ase)



Koira ei ole voimankäyttöväline ;)




Hmm? Mäkin olen oppinut sen niin, että koira on tuossa kohtaa ennen ampuma-asetta. Vai mitä sä tarkotat?



Sitä, että koiraa ei luokitella voimankäyttövälineeksi. Näin mulle opetettiin kesäkuussa 2003 kurssilla. Siitä oli jopa koekysymys.
Avatar
#82 • • Lachesis Guest



Sitä, että koiraa ei luokitella voimankäyttövälineeksi. Näin mulle opetettiin kesäkuussa 2003 kurssilla. Siitä oli jopa koekysymys.



Ai. Miten se sitten luokitellaan? Mulle on spol-koulutuksen oheella opetettu edellä mainittu tapa.
Avatar
#83 • • Ana-- Guest



Sitä, että koiraa ei luokitella voimankäyttövälineeksi. Näin mulle opetettiin kesäkuussa 2003 kurssilla. Siitä oli jopa koekysymys.



Ai. Miten se sitten luokitellaan? Mulle on spol-koulutuksen oheella opetettu edellä mainittu tapa.



Koira on koira. Voimankäyttövälineet on sit erikseen. Ei sitä sen kummemmin luokitella.
Avatar
#84 • • Ana-- Guest
Niinjoo. Vielä tosta käytännön ja lain erosta on viel sanottava se et se on niinkin sekava et mä oon ollu alalla kohta melkeen kaks vuotta ja mulle on vieläkin epäselvää miten noi hommat käytännössä menee. Sen tiedän ettei siellä ihan tasan lain kirjaimen mukaan mennä, vaikka lain henkeä noudatetaankin.

Mutjoo, joku pitempään alalla ollut pampunheiluttaja voi varmaan selventää, tai sit kantsii lukasta noita kontrollin sivuja. Siellä on aika hyvät keskustelut aiheesta.

ja vittu mitä offtopicointia.
Avatar
#85 • • Lara C Guest


Jos todellakin olisi niin, että JV:llä olisi absoluuttisesti enemmän oikeuksia kuin vartijalla, niin miten on selitettävissä että JV-kortin saa 24 tunnin koulutuksella (väliaikaisesti JV:nä voi toimia ilman koulutustakin) kun taas vartijan peruskoulutus sisältää 100 tuntia opetusta (ilman voimankäyttövälineiden käyttöön vaadittavaa koulutusta)?



Tohon on myös tulossa lakimuutos -itse asiassa en ole varma onko jo astunut voimaan- joka vaatii, että kaikilla järjestyksenvalvojana toimivilla on asianmukainen JV-kortti. JV -tunnuksia ei saa näkyä, mikäli korttia ei ole suoritettu. Ja laki vaatii että tunnukset ovat selvästi näkyvissä.