iTunes Music Store Suomessa!

24 posts, 2 pages, 3,532 views

Avatar
#1 • • FoFlow Guest
Eli ny se tuli. Ja hyvin löytyy esim trancekipaleita :excellent: Tsekatkaapa esim Advance Trance niminen artisti. LOL... Harmi sinänsä. Olis kiva saada tuota kautta musiikkia, mutta paljoa ei lämmitä jos haluamassani genressä löytyy lupaavimpana vaihtoehtona Dance 2 Trance kokoelma...

(onkohan tää nyt oikee forumi tälle?)
Avatar
#2 • • MikkiHiiri Guest
Kyllä tuolta tranceakin löytyy :)
Aika harvassa tosin ja vanhempaa matskua sattui vain silmääni.
Avatar
#3 • • vartio Guest
jotenkin assosioin että pitää olla ipod että voi tilaa tuolta
musiikkia. mutta eihän se niin ole, se on vain brändin luoma
mielikuva.
Avatar
#4 • • Pomo Guest
Latailin eilen muutamia Vangeliksen kappaleita ja tänään jatkan jazzin merkeissä: storesta saa muun muassa Bill Evansin esittämiä klassikoita ja live-taltiointeja. Nam.
Avatar
#5 • • -orion- Guest
Tätä oli kyllä venattu.
Tietää mihin ne rahat taas katoaa :)
Avatar
#6 • • MikkiHiiri Guest
Harmi vaan, että ovat 128kbit AAC, joka valitettavasti ei riitä minulle sitten millään :(
Avatar
#7 • • da_chef Guest
vihdoin.

ja muistakaa, et tuolta saa myös digital beatin ihania biisejä.
Avatar
#8 • • 029 Guest
Joo o... no tätä on todellakin odoteltu :)

Kyl kyll heii... :) Assaraa... :cool:
Avatar
#9 • • FoFlow Guest

Kyllä tuolta tranceakin löytyy :)
Aika harvassa tosin ja vanhempaa matskua sattui vain silmääni.



Jep. Mutta todella vähän, valitettavasti. Ei löytynyt hakusanalla Matti Laamanen yhtää mitää :crybaby: :) Ehkä toikin puoli alkaa kehittyä kun esim Hollanti pääs mukaan iTMS ohjelmaan.
Avatar
#10 • • whuf. Guest

Harmi vaan, että ovat 128kbit AAC, joka valitettavasti ei riitä minulle sitten millään :(


waat!??! :confused: :angry: :scared: :panic:
Laatu pitäis olla paljon parempi.. Ite en ainakaan halua ostaa kuralaatusia pakattuja musatiedostoja.
Avatar
#11 • • 029 Guest

Harmi vaan, että ovat 128kbit AAC, joka valitettavasti ei riitä minulle sitten millään :(



Joo, huomasin just siirtäessäni The Jilted Generationia iTunesiin AAC:x et myös toi import on defaulttina 128. hyiih... =D Miks ihmeessä :D Whattaf :) mutjuu, en oo kyl kuunnellu et minkä laatusta on verrattuna mp3:n mut silti tuntuu aika oudolta defaulttiarvolta :]
Avatar
#12 • • da_chef Guest
Kannattaa muistaa, että 128kbps aac vastaa suurinpiirtein 160kbps mp3:sta.

Ei tuo silti korvia huumaa, mutta minkäs teet. Biisit on tarkoitettu soimaan iPodissa ja sille (+muut vastaavat) tuo on ihan riittävä.
Avatar
#13 • • whuf. Guest

Kannattaa muistaa, että 128kbps aac vastaa suurinpiirtein 160kbps mp3:sta.

Ei tuo silti korvia huumaa, mutta minkäs teet. Biisit on tarkoitettu soimaan iPodissa ja sille (+muut vastaavat) tuo on ihan riittävä.



Jep. Olen tietonen asiasta. Itsekkin tulee käytettyä puhelimen soittimessa 160kpps mp3:ja koska ne vie vähemmän tilaa, mutta kuulostaa kohtuu ok:lta paskoilla nappikuulokkeilla. Mutta siltikin ostaisin mielummin musani täyslaatusena ja pakkaan sen sitten kannettavaan laitteeseen pienemmäks jos tarve vaatii. Saatan haluta kuunnella sitä musaa välillä jollain muullakin kun sillä..
Avatar
#14 • • FoFlow Guest

Jep. Olen tietonen asiasta. Itsekkin tulee käytettyä puhelimen soittimessa 160kpps mp3:ja koska ne vie vähemmän tilaa, mutta kuulostaa kohtuu ok:lta paskoilla nappikuulokkeilla. Mutta siltikin ostaisin mielummin musani täyslaatusena ja pakkaan sen sitten kannettavaan laitteeseen pienemmäks jos tarve vaatii. Saatan haluta kuunnella sitä musaa välillä jollain muullakin kun sillä..



Eli CD sulle siis. iTunes on kyllä hyvä konsepti, ja kuten muutkin tässä threadissa toivoisin saavani kipaleet paremmalla bitratella. 192kbps AAC on mun mielestä jo ihan kohtuullinen yhdistelmällä iPod + KOSS. Bitraten merkitys lienee riippuvainen musiikkityylistä. Laajaa dynamiikkaa käyttävä musiikki kärsinee eniten konversiosta. "Oman" genreni, trancen, kärsimys kuuluu parhaiten yläpään tukkoisuutena/rikkoutumisena IMHO. Mutta...

Kaistavaatimukset ja tallennuskapasiteetti asettaa omat vaatimukset tommottiselle palvelulle. Olis aika tukkosta ladata musiikkia jos käytettäis isompaa bitratea, ehkä. CDt voi ostaa muualta, tuolta saapi halpaa ja laillista ämpäriä, tai siis AACia. Hirmu hyvä ja hieno palvelu, mutta pahin puute on sisällön vajaus. Missä on vinyyli -> AAC konversiot. Suurin osa hyvästä mitä mää haluan on vaan vinyylinä tai erittäin obscurelta labeliltä yleensä :crybaby: No... Saahan sieltä nostalgista sukkahousuheviä eikä tartte ostaa koko albumia :)
Avatar
#15 • • akir0 Guest


Kaistavaatimukset ja tallennuskapasiteetti asettaa omat vaatimukset tommottiselle palvelulle. Olis aika tukkosta ladata musiikkia jos käytettäis isompaa bitratea, ehkä. CDt voi ostaa muualta, tuolta saapi halpaa ja laillista ämpäriä, tai siis AACia.



No kaista+tallennuskapasiteetti ei todellakaan pitäs olla mikään ongelma. Uskoisin kyseessä olevan pelkkä levy-yhtiöiden rahastus, jolla saadaan kaupattua ylihintaisia cd-formaatissa olevia levyjä täytebiiseineen asiakkaille.

Mä en ainakaan tarvi fyysisiä medioita(dj-käyttöä lukuunottamatta), enkä muita biisejä kuin ne, joista tykkään. Valitettavasti iTuneskaan ei näytä näitä aukkoja täyttävän.
Avatar
#16 • • Ath Guest

No kaista+tallennuskapasiteetti ei todellakaan pitäs olla mikään ongelma. Uskoisin kyseessä olevan pelkkä levy-yhtiöiden rahastus, jolla saadaan kaupattua ylihintaisia cd-formaatissa olevia levyjä täytebiiseineen asiakkaille.



Eivät levyjätit (EMI, SonyBMG, Warner ja Universal) ainakaan mitään rajoituksia aseta sille millä laadulla myytävät kappaleet pitää olla pakattu, kunhan kaupasta löytyy jokin heidän hyväksymänsä DRM-ratkaisu (ts. digitaalinen kopiosuojaus).

Itse uskon että tuohon 128kbps -valintaan on päädytty sen takia, että ns. "normikuluttaja" on täysin tyytyväinen sen tarjoamaan äänenlaatuun ja toiseksi iPodien yksi merkittävimmistä myyntiargumenteista on nimenomaan siihen mahtuvien biisien määrä ja pienemmällä laadulla saadaan tuo luku näyttämään massivisemmalta :).
Avatar
#17 • • OSC8 Guest
Tulipa juuri ostettua reilun albumillisen verran poppia tuolta, hyvin tuntuu pelittävän. Aivan helvetin hyvä & selkeä käyttöliittymä ja vaikka demoklipit ei ole täyspitkiä, niin ainakin ne ovat täysilaatuisia. Eipähän tarvitse kuunnella jotain 22khz mono mp3:a ja miettiä että mikäköhän biisi tässä soi, toisin kuin joissain muissa nettikaupoissa.

Mulle jotenkin putoaa aivan kympillä tälläinen verkko-ostaminen, varsinkin kun tuotteen saa lähes instant itselleen & soimaan. Helppoa, kätsyä ja takuuvarmasti täytebiiseistä ei tarvitse kärsiä :D

Ehkä mä olen sitten ns. tavis musankuluttaja, mutta 128kbps AAC tuntuu riittävän ihan OK mulle. Himassa kun kuitenkin kuuntelee musansa PC-kaiuttimilla tai kotistereoilla niin ei siinä pakkauksen jälkiä edes kuule. Parempilaatuisia soundiltaan nämä on kun mun vinyylit, sorry nyt vaan.. ;)

Mut, meikä diggas. iTunes & ITMSF rokrok
:happyroll:
Avatar
#18 • • casio Guest
Mites toi laskutus toimii? Tarviiko antaa luottokortin numero vai pärähtääkö lasku myöhemmin postiluukusta?
Avatar
#19 • • Pomo Guest
iTMS tarvitsee toistaiseksi joko Visa-maksukortin, luottokortin tai Sampon Electron-maksukortin.

Rekisteröidy (vie pari minuuttia) ja lataa. Maksat seuraavassa luottokorttilaskussa.

Muistakaa myös Beatport 2.0 osoitteessa www.beatport.com