Veera Sofia - Sarastus

5 posts, 1 page, 958 views

Avatar
#1 • • Veera Sofia Guest
Sain niin hyviä arvosteluja toisesta kappaleestani että innoissani tein lisää. Siellä sivulla on nyt myös Sarastus -niminen kappale, joka ei ole ollenkaan synkkä :happyroll:

http://www.mikseri.net/veerasofia
Avatar
#2 • • borg nagar Guest
On tässäkin jotakin elokuvamaista, mutta biisinä ei kyllä jää paljon mitään käteen. hyviä hetkiä on, mutta jotenkin rakenne on niin irtonainen ja melodiat yksinäisiä. Äänimaisemointi on hyvää, rummut hyvät, jousisoitin ja piano häiritsevän yksinäisiä.

Hankala sanoa onko tämä biisi sitten erittäin hyvä vai huono... jotenkin outo tunnelma vain jää kuuntelun jälkeen. ehkä se on jotain, mitä suurin osa plattarin demobiiseistä ei pysty välittämään ja se on siksi hyvä...

Jotenkin silti tuntuu niinkuin biisin olisi säveltänyt pieni lapsi. Melodiat ovat niin naiveja pimputteluja.

Ja... kyllä tämä on erittäin synkkä kappale. Kuin yksinäinen levy, joka on jäänyt soimaan, kun toisen maailmansodan aikainen pommikone räjäytti kaiken muun ympäriltä. Paitsi linnut?

-Borg Nagar
Avatar
#3 • • Veera Sofia Guest
Kiitos arvostelusta :cool: . Mulla oli vaikeuksia saada tätä kappaletta kasaan, koska rakenteellisesti tämä oli jotenkin hankala ja pääsoittimet vain makaavat siinä kaiken päällä. Mut mielestäni onnistuin ihan kohtalaisesti silti. Olisiko jotain vinkkejä miten ne saisi paremmin uppoamaan sinne?

"Jotenkin silti tuntuu niinkuin biisin olisi säveltänyt pieni lapsi."

Yksinkertaisista asioista kappaleessa onkin kyse :)
Avatar
#4 • • borg nagar Guest
Kuuntelin kappaleesi uudestaan.. ja tulin siihen tulokseen, että soolosoittimien irrallisuus johtuu hyvin pitkälle minun kohdallani jonkinlaisen bassosoittimen puutteesta. Aikaisemmassa kappaleessasi oli pitkiä pianosointuja, jotka tukivat hyvin melodiaa, tästä vastaava elementti puuttuu. Se ei ole välttämättä pahasta. Luulen, että yksinäinen tunnelma, joka on tällä hetkellä kappaleessa se tunteita herättävä asia, ainakin heikkenisi, jos soittimet eivät tuntuisi yksinäisiltä.

Lopetus on hyvä muuten. Mulle tulee toisella kerralla vielä vahvemmin sellainen postapokalyptinen tunnelma tästä mieleen. Elokuvamusiikkia.

Hyvähän tämä oikeastaan on.
Avatar
#5 • • Deity-1 Guest
loistava kappale.

keskivaiheessa alussa oleva vinkuva feedbacki meni melkeen överiksi ja en ymmärrä kun joka biisiin pitää änkee pakosti rytmikkäitä soittimia esim bassorumpua tai bielä parempaa: ukkosenjylinää.

tykkäsin tästä enemmän kuin öö öö siitä toisesta veera sofian biisistä (vajokki tms)

säveltäjä(t) ui(vat) valoisassa tulevaisuudessa