Televisiot

15 posts, 1 page, 2,737 views

#1 • • miikkaL Guest
Nyt olisi tarkoituksena ostaa 28" Laajakuva-TV. Noissahan on hintahaarukkaa ihan helvetisti, joten mitkä merkit on parhaita, ja mitä kannattaa välttää? Hintaa saisi olla 300-500e.

Esim. Philipsillä hinnat vaihtelevat n. 300e, vaikka liitännät ym ovat samat, erona kuvaputket, kalliimmissa näyttäisi olevan joku "Real Flat Blackline S" ja halvemmissa "Superflat FX" -putki. Mitä eroa esim noilla on?

Onko nuo Beko:t jotain halpispaskoja?
#2 • • sixtus Guest

Nyt olisi tarkoituksena ostaa 28" Laajakuva-TV. Noissahan on hintahaarukkaa ihan helvetisti, joten mitkä merkit on parhaita, ja mitä kannattaa välttää? Hintaa saisi olla 300-500e.

Esim. Philipsillä hinnat vaihtelevat n. 300e, vaikka liitännät ym ovat samat, erona kuvaputket, kalliimmissa näyttäisi olevan joku "Real Flat Blackline S" ja halvemmissa "Superflat FX" -putki. Mitä eroa esim noilla on?

Onko nuo Beko:t jotain halpispaskoja?

Itellä on just toi halvin Philips 28" laajakuva. Sitä hankkiessani en nähnyt n.200eur kalliimman, samoilla liitännöillä olevan TV:n kuvassa niin paljon eroa että olisin edes harkinnut sen ostamista. Maksoin muistaakseni 350eur ja oon ollu hinta/laatusuhteeseen tyytyväinen. Jostain syystä mieluummin ostaa tunnetun merkin TV:n kun jonkun Bekon tms. vaikka nekin saattavat olla ihan yhtä päteviä.
#3 • • tumpsi Guest
Ostin muutaman kuukausi takaperin Panasonicin 28'' laajakuvan, enkä oo hetkeekään katunu 499e arvosta päätöstä.
Mulla on Philipsin kotiteatteri, joka on aivan perseestä.
Soittimessa muutama erittäin rasittava bugi, tarttis vissiin lähettää takuuhuoltoon->softapäivitykseen.
Tästä syystä siis ei Philips...
Eikä Philipsillä muutenkaan ole mikään kestävän tuotteen maine.
#4 • • miikkaL Guest

Ostin muutaman kuukausi takaperin Panasonicin 28'' laajakuvan, enkä oo hetkeekään katunu 499e arvosta päätöstä.
Mulla on Philipsin kotiteatteri, joka on aivan perseestä.
Soittimessa muutama erittäin rasittava bugi, tarttis vissiin lähettää takuuhuoltoon->softapäivitykseen.
Tästä syystä siis ei Philips...
Eikä Philipsillä muutenkaan ole mikään kestävän tuotteen maine.

Hitto kun noista Philipseistä ei tiedä, kun toiset puhuvat toista ja toiset toista. Bekoissa on kuulemma panasonicin kuvaputki, pitäisi vaan saada joidenkin käyttäjien kokemuksia.
#5 • • Quu Guest
Flätti kuvaputki = hyvä.

Kaupassa kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että näytehyllyssä olevien televisioiden kuvanlaatu saattaa heitellä sen vuoksi, etteivät kaikki saa samaa antennitehoa. Näinollen jonkin hyvänkin television kuva saattaa näyttää epämiellyttävältä kaupassa.

Jos ei osaa päättää kahden television väliltä kumman ottaa, niin ehdottomasti kannattaa tsekata kaukosäätimen ergonomia sekä valikkojen loogisuus. Esim kuinka kätevää on kuvasuhteen vaihto ja kuinka hyvin automatiikka sen hoitaa?
#6 • • miikkaL Guest

Flätti kuvaputki = hyvä.

Joissakin näissä suoran kuvanputken omaavista on kuulemma isoja geometriavirheitä varsinkin reunoilla, esim Philipsin real flat -mallissa, pitää varmaan käydä katselemassa miltä nuo näyttää. Nuo "superflat" ym ei edes ole suoralla kuvaputkella, vaikka nimi antais ymmärtää toista..

Kuinkas suuri ero on 50 ja 100 hz tv:issä?
#7 • • tumpsi Guest

Muutaman sata euroo ;)
Ei vaan, se heppu joka mulle kauppas ton mun töllön, sano et kyllä noi 100Hz töllöt on ns. semi-hifistejä varten..
Mulla on 50Hz enkä ole sitä hetkeäkään katunut.

Panasonicin Quintrix on toiminu hyvin, ja ilman geometrisiä virheitä.
10CB5ACE4FCD4581B0CC9E4983174F21.JPG
Liity jengiin, osta hyvä TV.
#8 • • onnela Guest

Riippuu tietysti aikas paljon lähdemateriaalista. Mun mielestä
perinteinen analogilähetys näytää 100hz telkkarissa huonommalta.
Mut nää on myös osin mielipidekyssäreitä.

Jos pleikkarin meinaa laittaa telkkariin kiinni niin allekirjoittanutta
ainakin miellyttää enemmän 50hz telkkarin kuva...

Panasonic muistaakseni käyttää itse asiassa Thomsonin putkia. ;)

Itse ainakin olen huomannut, ettei putken tarvitse välttämättä olla
flätti. Se ei nimittäin takaa kyllä sitä, että kuva muuten miellyttäisi
silmää. Suosittelen et käyt tosiaan liikkeessä katselemassa mikä
miellyttää. Ongelma on vaan, että suuressa osaa liikkeistä tuntuu
olevan analogivirittimillä kuvat telkkareissa ja antennipiuhat vedetty
miten sattuu -> telkkarien kuvat tosi huonoja keskimäärin kun signaali
on huono.

Kannattaa melkein vaatia paikan päällä vertailun vuoksi jotain
dvd-materiaalia kehiin telkkariin. Tai sitten edes digiboksin kautta
tuotua kuvaa. Ei luulis olevan ylivoimainen tehtävä. :)
#9 • • miikkaL Guest
Tuon testaamisen ongelmallisuuden vuoksi olenkin koittanut netistä vähän kysellä.. Noita tyyppivikoja kun tuntuu olevan lähes merkissä kuin merkissä, ja lyhyellä testauksella ei oikein saa mitään selville :) Kuulemma muuten esim urheilu näyttää huonommalta 100Hz telkussa.

http://www.havulinna.fi/beko/beko28_16x9_100.htm

Tuo on alkanut kiinnostamaan. Vaikka meneekin periaatteessa yli mun budjetin, niin kuitenkin kohtuullisella n. 650e hinnalla tuossa on lähes kaikki ominaisuudet:

Beko 28" 16:9 laajakuva 100 Hz (28BZT19)

28" täysin litteä kuvaputki 100 Hz
Teksti-TV, 512 sivun muisti
Virityksen valikko-ohjaus
Automaattiviritys
Kuvaruutunäyttö, suomenkieliset valikot
Kaukosäädin
Unikytkin
Ihannekuvakytkin, äänen mykistys
Kaapelikanavataajuudet
3 SCART-liitintä, RGB-tuki AV1 ja AV3
Automaattinen äänenvoimakkuuden rajoitin (AVL)
Äänen ekvalisaattori (5-kaistaa)
Äänen ja kuvan pika-asetukset
16:9, 14:9, 4:3, Letterbox ja Subtitle 1&2 -kuvatilat
Digitaalinen kampasuodatin (DCF)
CTI väriterävöinti (DCTI), kohinan vaimennus
2 viritintä - kaksi eri ohjelmaa ruudulla (PAP)
Kuva kuvassa -toiminto (PIP)
Kuva ja teksti samanaikaisesti (PAT)
Mosaiikkikuvassa kaikki kanavat pikkuruutuina
3-vaiheinen zoomaus -toiminto, kuvanpysäytys
Kuulokeliitäntä omine äänensäätöineen
PIP- ja PAP-kuvien kuuntelu kuulokkeilla
Dolby Virtual ja tilaääni -toiminnot
Dynaaminen basso
AV / S-VHS sekä kuulokeliitin sivussa, äänilähtö takana
SCARTin kautta NTSC toisto
Nicam stereo + kaksiääni
Tehonkulutus 180 W (max)
Ääniteho 2 x 12 W
Leveys 78, korkeus 50, syvyys 49 cm
Paino 41 kg
#10 • • ipe Guest

Mulla on ollu reilun vuoden Panasonic 28" laajakuva ja on ollu todella hyvä ostos. Ainakin Samsungia neuvoisin edullisuudesta huolimatta välttämään kun niissä tuntuu olevan paljon vikoja eivätkä kestä ehjänä montaa vuotta muutenkaan (kokemusta on kahdesta omasta Samsungista ja tutuillakin on ollu ongelmia!). Edellinen telkku oli just Samsungin 28" 4:3 suhteella, jossa oli alusta saakka vikoja. Ei korjaantunu edes takuu huollossa joten vaihdettiin Panasoniciin.
#11 • • miikkaL Guest
Bekolta oli tullut uusi 28" malli, jossa oli suora kuvaputki, joten päätin ostaa sen. Hintaa oli 399, ja kuva oli parempi verrattuna esim Philipsin 200e kalliimpiin malleihin :)
#12 • • akir0 Guest
Pistetäänpä omat kokemukset tänne.

Ostin about 2 kk sitten tommosen Thomsonin 32" laajakuvan. Halvimman, mitä kaupasta saa (olisko ollu 499e). Verrokkina kaupassa oli Philipsin vastaava malli ja digiboksin päässe Philipsin kuva oli huonompi. Samaa on tullut luettua foorumeiltakin, ettei noi Philipsin halpikset ole kovin erikoisia.
#13 • • Viltsu Guest
Meillä kans uus telkku haussa, taitaa vakka kallistua tuohon muutaman vuoden vanhaan panasonic 28dk-1
vielä kun kys. telkkua jostain löytys :)
#14 • • Bio Guest

Panasonicin Quintrix on toiminu hyvin, ja ilman geometrisiä virheitä.

Eilen tuli toi Panasonic (32") kotiin.. vie tilaa kyl aika paljon. Mut ihan siisti. Sit siihen mukaan viel Panasonicin tallentava DVD niin kyl nyt kelpaa.
#15 • • tumpsi Guest

Panasonic (32")

Ton takia mä ostinki 28''... En koe järkeväksi käyttää yli 1m2 mun 29m2
yksiöstä telkkariin. Syvyys tuossa 32'' (verrattuna 28'') on niin paljon suurempi, että otin suosiolla sen pienemmän. ;)