Ei kestä :)
Toi Pianoblingbling (loistava nimi sille samplelle) -ilmiö on siinä mielessä mulle tuttu juttu, että itse väänsin viikonloppuna 4:ssä tunnissa biisin aihion jossa muutaman kuuntelun jälkeen käy ärsyttämään yks toistuva soundi. Koko biisi on tällä hetkellä pelkkää neljän tahdin looppien kopypastehässäkkää mutta ainoastaan yhden soundin toistuminen käy hermoille. Mulla on luultavasti sama tilanne ku sulla, kyseiseen soundiin ei ole olemassa variaatioita.
Kyseinen biisi on kuunneltavissa tossa:
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?p=235209#235209 ja se soundi tulee biisiin fadena ylös 1:46 just ennen sitä kipeätä panhuilu-samplea.
Itse aioin ratkaista ongelman joko käyttämällä sitä soundia ainoastaan osassa biisiä, tai pureutumalla kyseisen samplen ytimeen ja pilkkoa/efektoida/loopata/prosessoida kunnes se varioi itseään. Aina voi dubin puolelta lainata muutaman feedback-echo kikan joka ei soundaa liian out of place chillissä. (tosin ajatusmaailma "tässä genressä ei saa tehdä sitä ja sitä" voitas nyt jättää kuitenkin rauhaan, joten jos se siltä tuntuu, pistän sinne vaikka kitaravallin ja industrial rumpusetin tippumaan kierreportaita)
Lähtisin itse purkamaan tuota pianoblingbling -soundia samalla periaatteella. Vois olla et tekisin näin:
Antasin soundin toistua ilman muutoksia tonne 0:40 asti, koska se tuo muun biisin ylös. Mut nyt kuulijan pitäiski kuunnella muita biisin soundeja, ei jäädä jumittaan siihen ekaan ideaan, jättäisin siis pianoblinblingin pois kokonaan pois 0:42 loppuvan bridgen jälkeen.
Toi soundi itse asiassa sotkee ja puurouttaa muita leadisoundei koska se on niitten kanssa samalla taajuusalueella. Ainakin pitäisi equttaa muille soundeille tilaa. Mut mä ottaisin sen kokonaan pois.
Sit palaisin teemaan lähempänä biisin loppua, tuolla 2:53 kohteilla, equtettuna ja toisin siihen esimerkiksi nyt feedback echoa ajan kanssa esille. Tiedän yhden VST PC plugarin joka mun pumpulikorvaan simuloi nauhakaikua ihan perkuleen hyvin, vois maistua oikeen mainiosti tähän soundiin.
Muttamutta, kuten mainittu, yksi kolo komeassa!
Niin ja Sunnuntaikooma sai yhden uuden kuuntelijan =)