Syv2 Un1 - Sunday Coma

8 posts, 1 page, 1,185 views

Avatar
#1 • • :t:c: : : Guest
Sunnuntaikooma -ohjelman kaksikuukautisjuhlabonanza jatkuu! Bassoradion viikottainen chill-out maailmaa ruotiva kaksituntinen tarvitsee myös oman 'anthemin' ja se olkoon tässä, olkaa hyvä. Lisätietoja ohjelmasta http://www.syv2un1.com/Sunnuntaikooma/

Lataa biisi:

Right Click Save As
Avatar
#2 • • master bator Guest
Soundi: Bueno

Biisi: Ihan kiva

Ei siis juurikaan herättänyt tunteita suuntaan eikä toiseen, mutta hyvänkuuloista ja groovaavaa meininkiä. Kyllä sai pään hytkymään silleen kevyesti :)
Avatar
#3 • • spintonik Guest
nonnii, perskuta, hyvin polkee kyllä. Soundeissa on kontrastia ja dynamiikkaa, tilantuntua on saatu aikaiseksi oikein mainiolla tavalla. Noi matalat kellosoundit puolivälin hiljaisessa suvannossa kelluilee pitkin mun studiohuonetta oikeen mukavasti. Chill biisiksi rummut kerranki potkii!

Tuotannossa en löydä moitteen sanaa, kaikki on tasapainossa, botneakin löytyy mukavasti. :)

Ainoa asia joka ärsyttää on biisin alkuosassa (yksin ja hyvin kuultavissa) soiva piano/vocal-pimpulahässäkkä, siksi koska se toistuu koko kappaleen viisiminuuttisen elinkaaren lävitse. Noin kaksi iskua pitkänä se kerkeää soida aika monta kertaa. Tätä palautetta kirjoittaessani soitin biisiä uudestaan, ja ärsytyskynnys meni tuohon pimpulaan aika äkkiä, oli pakko pistää biisi pois - korvani ovat tosin aika kurjassa kunnossa just, vedin yhden mixtapen läpi liian kovalla ja nyt suututtaa kaikki äänet.

7/10.
Avatar
#4 • • :t:c: : : Guest
kiitos!, hyvää palautetta on aina mukava lukea.. Tosiaan, tässä on kyl pari juttua vielä vaiheessa, pakko myöntää ettei raaskinut laittaa ihan viimeistä versioo jakoon nettiin niin erottaa sit missä mennään jos joskus tota tulee ulos toista kautta. Pari korjausta; bassotila vähän tiiviimpänä sekä miksausautomaatioo lisää, plus yks naps pois sieltä vikan breikin läheltä. Päälle myös vähän bling bling juttuja eli 16 osa 'BT' cut'n'paste kikkoja lähtöpaikkoihin. Ton version voi kuulla sit Sunnuntaikoomassa joskus tässä, ehkä jo ens kerralla :) Mutta mutta, toi toistuva pianoblingbling kyl pysyi :D hyvä huomio kyl, koska oon ihan varma et se tekee just tota nyt kun miettii, mut itse sitä vaan ei huomaa :) Se on itsasiassa vanhan biisin palanen, mikä jäi kun biisi lähti uuteen suuntaan (se koko sämple tulee breikis vähän eteerisesti esiin). Mut hyvä huomio, täytyy ehkä kiinnittää siihen vielä enemmän huomiota.

Eli kiitosta ja keep downloading ja sillee :)
Avatar
#5 • • spintonik Guest
Ei kestä :)

Toi Pianoblingbling (loistava nimi sille samplelle) -ilmiö on siinä mielessä mulle tuttu juttu, että itse väänsin viikonloppuna 4:ssä tunnissa biisin aihion jossa muutaman kuuntelun jälkeen käy ärsyttämään yks toistuva soundi. Koko biisi on tällä hetkellä pelkkää neljän tahdin looppien kopypastehässäkkää mutta ainoastaan yhden soundin toistuminen käy hermoille. Mulla on luultavasti sama tilanne ku sulla, kyseiseen soundiin ei ole olemassa variaatioita.

Kyseinen biisi on kuunneltavissa tossa:
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?p=235209#235209 ja se soundi tulee biisiin fadena ylös 1:46 just ennen sitä kipeätä panhuilu-samplea.

Itse aioin ratkaista ongelman joko käyttämällä sitä soundia ainoastaan osassa biisiä, tai pureutumalla kyseisen samplen ytimeen ja pilkkoa/efektoida/loopata/prosessoida kunnes se varioi itseään. Aina voi dubin puolelta lainata muutaman feedback-echo kikan joka ei soundaa liian out of place chillissä. (tosin ajatusmaailma "tässä genressä ei saa tehdä sitä ja sitä" voitas nyt jättää kuitenkin rauhaan, joten jos se siltä tuntuu, pistän sinne vaikka kitaravallin ja industrial rumpusetin tippumaan kierreportaita)

Lähtisin itse purkamaan tuota pianoblingbling -soundia samalla periaatteella. Vois olla et tekisin näin:

Antasin soundin toistua ilman muutoksia tonne 0:40 asti, koska se tuo muun biisin ylös. Mut nyt kuulijan pitäiski kuunnella muita biisin soundeja, ei jäädä jumittaan siihen ekaan ideaan, jättäisin siis pianoblinblingin pois kokonaan pois 0:42 loppuvan bridgen jälkeen.

Toi soundi itse asiassa sotkee ja puurouttaa muita leadisoundei koska se on niitten kanssa samalla taajuusalueella. Ainakin pitäisi equttaa muille soundeille tilaa. Mut mä ottaisin sen kokonaan pois.

Sit palaisin teemaan lähempänä biisin loppua, tuolla 2:53 kohteilla, equtettuna ja toisin siihen esimerkiksi nyt feedback echoa ajan kanssa esille. Tiedän yhden VST PC plugarin joka mun pumpulikorvaan simuloi nauhakaikua ihan perkuleen hyvin, vois maistua oikeen mainiosti tähän soundiin.

Muttamutta, kuten mainittu, yksi kolo komeassa!

Niin ja Sunnuntaikooma sai yhden uuden kuuntelijan =)
Avatar
#6 • • :t:c: : : Guest

Niin ja Sunnuntaikooma sai yhden uuden kuuntelijan =)



Loistavaa :) Nytkin sitä tulee, uusinta menos klo 11-13! Linksua: www.syv2un1.com/Sunnuntaikooma/

Tsekkailen tota sun klippiä viä myöhemmin!
Avatar
#7 • • spintonik Guest
no perskuta, soimaan siksi aikaa ennenku ryntään töihin :)
Avatar
#8 • • :t:c: : : Guest
Ja tämäkin on yhä tarjolla, ottakaapas :)

Uutta ohjelmaa tulis sitten tänään radionkin puolella, mukana mm. kotimaista chilliä ja löysäilyä taas.. tune in! klo 18-20 @ bassoradio

http://www.syv2un1.com/Sunnuntaikooma/