samplesta tyhjät pois

22 posts, 2 pages, 3,947 views

Avatar
#1 • • miikkaL Guest
Mulla on iso kasa rumpu- ja perkussiosampleja, joissa kaikissa on ärsyttävä viive alussa, olisiko noin 300-400 ms. Onko jotain ohjelmaa, millä tuon saísi pätkäistyä pois? Älytön homma alkaa itse muokkaamaan Forgella noita, kun sampleja on tuhansia.
Avatar
#2 • • xybo Guest
Sound forgella voit kyllä säätä niin että se leikkaa yhdellä käskyllä
alusta ja lopusta kaiken joka menee tietyn äänitason alle tai yli.
Sitten laitat sen "scriptinä" menemään esim yhteen kokonaiseen
folderiin. Tuhansienkin filejen muokkaukseen ei mee ku tovi.
Ei o forgee tässä niin ei voi antaa tarkempaa ohjeistusta, mut
hankalaa se ei o.

-- xybo
Avatar
#3 • • 029 Guest

Sound forgella voit kyllä säätä niin että se leikkaa yhdellä käskyllä
alusta ja lopusta kaiken joka menee tietyn äänitason alle tai yli.
Sitten laitat sen "scriptinä" menemään esim yhteen kokonaiseen
folderiin. Tuhansienkin filejen muokkaukseen ei mee ku tovi.
Ei o forgee tässä niin ei voi antaa tarkempaa ohjeistusta, mut
hankalaa se ei o.

-- xybo



tiedän että tää onnistuu myös Wavelabilla todella helposti "batchina".. Oliskin tosi siisti kuulla joltain testanneilta et onko noilla softilla mitään eroo jos tekee esim. audio sample CD:stä basarikirjastoa??
Avatar
#4 • • djsakke Guest
Tein tallasen jobin batch-jobin forgella joskus ajat ajat sit. Tyhjien "tarkistus" oli aika epatarkkaa joten useimpia rumpusampleja joutu sit menee jalkeenpain lapi uudestaan kun olikin alussa liikaa tyhjaa. Ajelin hommaa viel useilla eri asetuksilla et jos kavis parempi tuuri "vahinkojen" kohdalla mut heikkoo oli. Voihan se olla etta olisivat parantaneet vuosien varrella. Muistaakseni testasin myos Wavelabia mut se oli jotenki huono tahan hommaan silloin, mut en muista enaa miksi.
Avatar
#5 • • bulk Guest
Wavelabiin ja sieltä toiminto "Split", johon voi määrittää threshlodin, josta sample katkeaa. Jiihen kun hakee sopivan arvon, niin helposti tulee hyvää jälkeä.

Runnpusämpylöissä on vielä yleensä terävä transientti alussa, niin yleensä katkeaa siististi.
Avatar
#6 • • miikkaL Guest
Wavelabia ei valitettavasti mulla ole, joten täytyy tuolla Forgella kokeilla. Joskus aiemmin katselin että löytyisikö joku batch -toiminto, mutta silloin ei osunut silmään. Pitääpä katsella uudestaan! Helvetin ärsyttävää selailla biisiä tehdessä noita sampleja, kun pitää aina se puoli sekunttia odottaa ennenkuin kuulee itse samplen :angry:
Avatar
#7 • • dewilator Guest

Wavelabia ei valitettavasti mulla ole, joten täytyy tuolla Forgella kokeilla. Joskus aiemmin katselin että löytyisikö joku batch -toiminto, mutta silloin ei osunut silmään. Pitääpä katsella uudestaan! Helvetin ärsyttävää selailla biisiä tehdessä noita sampleja, kun pitää aina se puoli sekunttia odottaa ennenkuin kuulee itse samplen :angry:




Se onkin tosi pitkä aika odotella :D
Avatar
#8 • • timppa^ Guest

Wavelabia ei valitettavasti mulla ole, joten täytyy tuolla Forgella kokeilla. Joskus aiemmin katselin että löytyisikö joku batch -toiminto, mutta silloin ei osunut silmään. Pitääpä katsella uudestaan! Helvetin ärsyttävää selailla biisiä tehdessä noita sampleja, kun pitää aina se puoli sekunttia odottaa ennenkuin kuulee itse samplen :angry:




Se onkin tosi pitkä aika odotella :D



Odottavan aika on pitkä!
Avatar
#9 • • whuf. Guest

Wavelabia ei valitettavasti mulla ole, joten täytyy tuolla Forgella kokeilla. Joskus aiemmin katselin että löytyisikö joku batch -toiminto, mutta silloin ei osunut silmään. Pitääpä katsella uudestaan! Helvetin ärsyttävää selailla biisiä tehdessä noita sampleja, kun pitää aina se puoli sekunttia odottaa ennenkuin kuulee itse samplen :angry:



Mä en oikeen tajunnut tätä ongelmaa. Siis miksi sä haluat ne tyhjät sieltä pois??
Mihin käytät noita sampleja? Sulla on varmaan sampleri? Eikö siitä saa säädettyä samplen alotuskohtaa???? Musta mitään sampledataa ei kannata vaan leikata veke. Sitten kun sitä ei enää ole niin vituttaa kun haluais että sample alkaiskin ihan pikkuriikkisen vähän aikasemmin.

Mut eri juttu tietty jos niissä on jokasessa nolla-dataa joku puol sekunttia. :)
Avatar
#10 • • 029 Guest

Wavelabia ei valitettavasti mulla ole, joten täytyy tuolla Forgella kokeilla. Joskus aiemmin katselin että löytyisikö joku batch -toiminto, mutta silloin ei osunut silmään. Pitääpä katsella uudestaan! Helvetin ärsyttävää selailla biisiä tehdessä noita sampleja, kun pitää aina se puoli sekunttia odottaa ennenkuin kuulee itse samplen :angry:



Mä en oikeen tajunnut tätä ongelmaa. Siis miksi sä haluat ne tyhjät sieltä pois??
Mihin käytät noita sampleja? Sulla on varmaan sampleri? Eikö siitä saa säädettyä samplen alotuskohtaa???? Musta mitään sampledataa ei kannata vaan leikata veke. Sitten kun sitä ei enää ole niin vituttaa kun haluais että sample alkaiskin ihan pikkuriikkisen vähän aikasemmin.

Mut eri juttu tietty jos niissä on jokasessa nolla-dataa joku puol sekunttia. :)



jep, mäkin aluks ymmärsin tän niin, että on kyse sämplelätystä jolla on perkeleesti sämplejä yhdessä filussa, ja että ne haluttais vaan eritellä... mut eipä siinä mitään siis. . .

Whuf.:

Wavelabissa voi valita prosessoitavan levyn tai sampleläjän samplejen nolladatat millisekunneissa ja halutessa pitäs saada kyllä vaikka 10ms tyhjää ennen looppia tai basaria. [muistaakseni tos sai valittua ihan kokonaiset folderit prosessoitavaks tosiaankin]
Avatar
#11 • • miikkaL Guest
Joo siis pointti on se, että mulla on hemmetisti perkussio ym sampleja, esim breaks construction kit, jossa on kaiken maailman napsuja ja suhinoita ym. Jokaisen samplen alussa on ihan tyhjää dataa noin puoli sekuntia (kuitenkin jokaisessa vaihteleva määrä).

Näistä kun alat koostamaan jotain biittiä, niin eipä voi olla vittumaisempaa hommaa kuin ensin ladata 30 samplea, ja sen jälkeen säätää jokaiseen erikseen aloituskohta ym. Tän perusteella voinkin sanoa, että se joka ei ymmärrä ongelmaa, käyttää valmiita looppeja ;)
Avatar
#12 • • whuf. Guest


Näistä kun alat koostamaan jotain biittiä, niin eipä voi olla vittumaisempaa hommaa kuin ensin ladata 30 samplea, ja sen jälkeen säätää jokaiseen erikseen aloituskohta ym. Tän perusteella voinkin sanoa, että se joka ei ymmärrä ongelmaa, käyttää valmiita looppeja ;)



30 samplen säätäminen ei ainakaan musta koskaan tunnu mitenkään vaikeelta. Kaikki rummut yksittäisistä soundeista kasaan. Loopit on niin turhia yleensä.
Avatar
#13 • • gerry Guest


Näistä kun alat koostamaan jotain biittiä, niin eipä voi olla vittumaisempaa hommaa kuin ensin ladata 30 samplea, ja sen jälkeen säätää jokaiseen erikseen aloituskohta ym. Tän perusteella voinkin sanoa, että se joka ei ymmärrä ongelmaa, käyttää valmiita looppeja ;)



30 samplen säätäminen ei ainakaan musta koskaan tunnu mitenkään vaikeelta. Kaikki rummut yksittäisistä soundeista kasaan. Loopit on niin turhia yleensä.



Kas kumma ku ovat jättäneet sellaisia tyhjiä kohtia ennen varsinaista samplea :confused: Eihän vittuomoisemppaa homma ole ku ruveta kaikista leikkaamaan noit aloituskohtia sopiviksi...

"breaks construction kit" taiaanpa jättä kaupan hyllylle :P

Ja whufille et ne looput eivät suinkaan ole turhia... Mitään precussio osastoa on ihan turhaa mennä yksittäisistä sampleista väsämään kun sellaisen voi näppärästi loopista koostaa taustalle anamaan lisäpotkua haitsuille....
Avatar
#14 • • miikkaL Guest


Näistä kun alat koostamaan jotain biittiä, niin eipä voi olla vittumaisempaa hommaa kuin ensin ladata 30 samplea, ja sen jälkeen säätää jokaiseen erikseen aloituskohta ym. Tän perusteella voinkin sanoa, että se joka ei ymmärrä ongelmaa, käyttää valmiita looppeja ;)



30 samplen säätäminen ei ainakaan musta koskaan tunnu mitenkään vaikeelta. Kaikki rummut yksittäisistä soundeista kasaan. Loopit on niin turhia yleensä.



Mutta et voi myöntää, että helpompaa olisi jos saisin kerralta kaikista pois sen turhan datan?

Anyway, pointti oli vain kysyä että millä tuo onnistuu, ei mielipiteitä siitä että onko tuo järkevää vai ei.
Avatar
#15 • • 029 Guest


Anyway, pointti oli vain kysyä että millä tuo onnistuu, ei mielipiteitä siitä että onko tuo järkevää vai ei.



Jeps, siinä aiheessa voitas kyllä meluiten pysyä.

Mutjoo... Kellään tarkempaa tietoo miten tollanen koko dirikan prosessointi bätchinä sit hoituu Soundforgessa? Uskon kyl et onnistuu tasan yhtä helposti kun wavelabissa mut se vaan et mistä valikosta toi nyt sit tuleekaan :):)
Avatar
#16 • • MikkiHiiri Guest
Jos sulla on Logic, niin tsekkaapa onko siinä Audio Windowin valikossa Strip Silence (Logic 6:ssa siis löytyy)? Sillä lähtee silmänräpäyksessä fileistä tyhjä alku/loppu pois. Sit vaan maalaa ja tallentaa muokatut regionit uusiksi fileiksi

edit:
sori, tyhjät lähtee tolla pois muttei batchina kumminkaan.
Toi toimii hyvin jos sämplecd:n audioraitaa käännetään erillisiksi tiedostoiksi. Ite pistin just yhen pitkän raidan nätisti siivuiksi :)
Avatar
#17 • • whuf. Guest


Mutta et voi myöntää, että helpompaa olisi jos saisin kerralta kaikista pois sen turhan datan?

Anyway, pointti oli vain kysyä että millä tuo onnistuu, ei mielipiteitä siitä että onko tuo järkevää vai ei.



Joo hehee :) Sori jos meni tavallaan aiheen vierestä.. vähän vaan ihmettelin sitä että miks kukaan haluais tehdä noin. Kannattaa varoo aina kun poistaa jotain.. ja toi kuulosti jotenkin tosi hazardilta :)
Vrt. joku tulee kysyyn miten saan c:\temp dirikan tyhjäks ja toinen vastaa format c:\ :D

Mut kuten sanoin


Mut eri juttu tietty jos niissä on jokasessa nolla-dataa joku puol sekunttia.


Siinä tapauksessahan toi leikkely on ihan hyödyllistä(nolla-data siis sitä että samplen vola < -80db tms).

Ja gerrylle.. Joo, joku hullu(minä) tekee percussio-osastot ihan kokonaan erillisistä sampleista.
Avatar
#18 • • miikkaL Guest


Ja gerrylle.. Joo, joku hullu(minä) tekee percussio-osastot ihan kokonaan erillisistä sampleista.



Joo samoin minä, koskaan ei löydy just sopivaa looppia, omasta mielestä paljon helpompi tehdä noi itse. Ja itseasiassa joskus tuntuu nopeammaltakin, kun joskus aiemmin kun heitti vaan loopin taustalle, niin sopivan ettimiseen meni jo sama aika :)
Avatar
#19 • • MikkiHiiri Guest
Joo no kuka ny suoraan valmiita looppeja käyttäs. Kivempi sämplätä ite ja veivata palaset uuteen uskoon :) Looppeja kuitenkin ite tarviin aina jossain muodossa, koska niistä löytyy rahinaa ja elämää, mitä ei pystyis ite puhtaista sämpleistä tekemään kirveelläkään. Kliinisyys sux
Avatar
#20 • • gerry Guest

Joo no kuka ny suoraan valmiita looppeja käyttäs. Kivempi sämplätä ite ja veivata palaset uuteen uskoon :) Looppeja kuitenkin ite tarviin aina jossain muodossa, koska niistä löytyy rahinaa ja elämää, mitä ei pystyis ite puhtaista sämpleistä tekemään kirveelläkään. Kliinisyys sux



Jeps, just tuota tarkoitin.... Esim. joku matalaksi equtettu break beat tai jungleloop sopii hyvin haitsujen taakse tuomaan rakeisuutta.... Ei siis valmiita puhtaita looppeja.


Muuten, onnistuuko toi leikkaus kans skriptil cool editis? Kysees 2.0 versio jonka jälken firma siirtyi vissin abobelle....