Sampleri tai vastaava dj-käyttöön

13 posts, 1 page, 2,520 views

Avatar
#1 • • JussiS Guest
Mikäs sampleri olis näppärä dj-käytössä, erityisesti keikoilla. Vaatimuksina olis et sen pitäis olla pieni, kevyt ja yksinkertanen käyttää (ja liittää mikseriin). Sampleja pitäis mahtuu jonkunverran (n. 50 parin sekunnin samplea ja mieluiten mahdollisesti isompiakin). Pitchi olis kans hyvä löytyä, mutta periaatteessa sampleja ei tarvitsisi pystyä editoimaan mitenkään paljoa "lennossa". Ideana siis lähinnä "korvata" kolmas dekki puhesamplejen ja accapellojen käytössä.

Missä hintaluokassa tollaset pyörii, ja onks jollain käyttökokemuksia?
Avatar
#2 • • root Guest
SU-10!

Möin omani pois kuukausi sitten. Maksoin aikoja sitten siitä 100 euroa käytettynä ja halvalla lähti eteenpäin.

Nihkeintä oli sämplejen äänitys, eli niitä ei voinut ladata suoraan miltään muistikortilta.

Muuten varmaan olisikin aktiivisemmassa käytössä. Siinä oli myös aika raaka filtteri (ei siis mitenkään hyvällä tavalla).
Avatar
#3 • • JussiS Guest
Joku tollanen joo, speksit vaikuttais olevan ainakin hyvinkin lähellä sitä mitä haen. :)

Niin se unohtu vielä, et jos jollain on nurkissa pyörimässä tollasia vastaavia ylimääräsenä, ni voi tarjoilla mulle vaikka privana tai maililla noita :)
Avatar
#4 • • Faini Guest
tee jussi niinkun mä: polttaa kaikennäköisiä sampleja cd:lle ja sitten vaan soittimeen ja cue nappulaa näppäilemään ;) (sitten vielä koko juju Kaossin läpi)
Avatar
#5 • • Remotion Guest
ootko tsekannut redsoundin tuotteet? [url=http://www.-//-.com]www.-//-.com[/url]
Avatar
#6 • • JussiS Guest

tee jussi niinkun mä: polttaa kaikennäköisiä sampleja cd:lle ja sitten vaan soittimeen ja cue nappulaa näppäilemään ;) (sitten vielä koko juju Kaossin läpi)


Jeps, noin oon tehnykin, mut toi on periaattees suhteellisen köyhä systeemi, jos ei oo tarpeeks hyvät soittimet. Sampleri olis iisimpi käyttää ja sillä sais kuitenkin tehtyy aika paljon sellasiikin juttui mitä ei cd:llä saa tehtyy.
Avatar
#7 • • R Guest
mulla oli joskus bossin sp202, joka oli ihan v*tun kätevä..
näitten hinnat on varmaan jossain +100e
mut siinä oli perusefektit+filtteri ja looppipisteet:)
tohon käyviä muistikortteja rupee olee jo vaikeempi saada
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest
Jees, toi sp202 on ihan pätevä peli.
Hinta/laatu suhteeltaan ihan riittävä tommoseen käyttöön.
Ainut miinus on noi nupit...
Aika heikkoa tekoa, ajan myötä käy snadisti löystymään.

Käyttö on yksinkertaista, ei hirveemmin mitään ihmejuttuja.
Perus sampleri pienellä polyfonialla (4 :sad: )
Omistin kys laitteen jonkinaikaa mut jäi vähän vajavaiseksi ominaisuuksiltaan.
Mut toisaalta voisin harkita sen uudelleen ostoa, jos halvalla taas sattuis löytämään...

Toinen kiva vaihtoehto vois olla ton uudenpi versio, sp303...
Avatar
#10 • • Daniel Braun Guest

kuulemma ihan lelun tuntoinen, mut vitun toimiva!


Kuten melkein kaikki Roland:in (Boss:in vehkeet kuuluu emoyhtiöön, samaa tavaraa ne on) uudet tuotteet...
Ikävästi niissä on semmonen muovinen fiilis, nupit ja nippelit on snadisti heiveröisen oloisia.
Ei uskalla "runtata" niitä fiiliksen vallitessa, vaan on otettava lähes silkkihansikas käteen.
Mut on ne muuten ihan käypiä pelejä
Avatar
#11 • • miikkah Guest
Itse kaipailisin jotain mahdollisimman yksinkertaista sampleria, jolla voi samplata lennosta ja joka osaisi mielellään itse mahd. hyvin trimmata samplen alun ja lopun kohdalleen + looppia soitettaessa tahdistaa sen miksaukseen.

Onko kukaan muuten kokeillut Redsoundin C-Loopsia?
Avatar
#12 • • JussiS Guest

Itse kaipailisin jotain mahdollisimman yksinkertaista sampleria, jolla voi samplata lennosta ja joka osaisi mielellään itse mahd. hyvin trimmata samplen alun ja lopun kohdalleen + looppia soitettaessa tahdistaa sen miksaukseen.


pioneerin 600 :)

vähän aikaa kun treenaa tota, ni sillä saa ihan hyvii aikaseks :)
Avatar
#13 • • grno Guest

Itse kaipailisin jotain mahdollisimman yksinkertaista sampleria, jolla voi samplata lennosta ja joka osaisi mielellään itse mahd. hyvin trimmata samplen alun ja lopun kohdalleen + looppia soitettaessa tahdistaa sen miksaukseen.

Onko kukaan muuten kokeillut Redsoundin C-Loopsia?



mul on toi ja ei voi muuta sanoa kun :hearts: :hearts: :hearts:
sit kun vielä saan mikserin jossa on pre-fader aux niin sit on täydellinen :roll: