Valokuvia Tanskasta

11 posts, 1 page, 1,653 views

#1 • • Hansu Guest
Pieniä ja vähän isompiakin näkymiä kesälomamatkalta Tanskasta elokuussa 2004. Kuvat otettu Minoltan perusperusjärjestelmäkameralla.

Tilkkutäkki
Suoria ja vinoja viivoja. Vättern-järvelle avautuva maisema menomatkalla Keski-Ruotsissa.

Kesäsandaalit
Hieno ja kuuma hiekka + värikkäät sandaalit = kesäloma!

Jälkiä hiekassa
Ovatko ne painuksissa vai sittenkin kohollaan... Silmänkääntötemppu.

Kalasatama
Pienen merenrantakaupungin vilkas kalasatama.

Kalastusvene
Söpö pikkuruinen kalastusvene, köydet ja merkit sulassa sovussa.

Värikästä 1
Värikkäitä kalalaatikoita samaisessa satamassa.

Värikästä 2
Kööpenhaminan vanha merimieskaupunginosa Nyhavn.

KOMMENTTEJA, KIITOS! :silence:
#2 • • mark hamilton Guest
Luulin tuosta kalasatma kuvasta että kyseessä on turku kun en lukenu mitään tekstejä..
kannattaa kokeilla
#3 • • rewind Guest
Aika perus lomakuvia. Pidin noista värikkäistä kalalaatikoista eniten.
#4 • • sauce Guest
ihan kivoja. ei noista oikein enempää ole sanomista. JOS ne olisi seinän kokoisia printtejä niin ne olis taidetta. koska taiteessa koolla on väliä;)
#5 • • Hansu Guest
Niinhän se menee, että kuvat, jotka tuovat itselle paljon muistoja mieleen, eivät useinkaan toimi muille. Yritin kuitenkin löytää hieman uusia näkökulmia kohteisiini, mutten tainnut kovin hyvin onnistua :)
Kiitos kommenteista, antakaa lisää! Ja mielellään myös konkreettisia parannusehdotuksia, olisiko kannattanut rajata toisin tms.
#6 • • sauce Guest
niinhän se on että kauneus on katsojan silmässä. ja sitä silmää kantaa ihminen joka kokee kaiken muistojen yms. kautta.

mutta koska palautetta halusit, niin aikanikuluksi sitä annan:

"tilkkutäkki" - kuvana mitäänsanomaton. valitettavasti mä en osaa sillai sen tarkemmin oikein kommentoida tälläsiä pystykuvia. jotenkin vaan liian laaja, ei oikein ole mitään mihin tarttua. jos kuvaa ajattelee plastisesti, niin se ei sillee ole kiinnostava. enemmän kulmastakulmaan tyyppiset jutut(karkeasti sanottuna) on kiinnostavampia. esim. tosta teistä ois saanu ehkä jotain irti jos se olis rajattu paremmin, ja laskeuduttu hiaman alemmas. Näin rajusta yläkulmasta tulee usein "toteava", karttamainen.

"sandaalit_hiekassa" - tässä on jotain ihan kivaa. perusesimerkki siitä että ISONA tää vois toimia. vähän taas sillee "toteava" = sandaalit. puuttuu se "syy" miks sandaalit on tossa. jotain enemmän. se vois olla ihan vaikka etuala/taka-ala tyyppinen komppis, hieman rantaa taustalla, aurinkoa, ihmiset blurreina vedessä leikkimässä, jotain sellasta... nyt täytyy sitten muistaa että leffakerronta on mun alaa, jotkut valokuvaajat vois olla IHAN toista mieltä.

"jaljet_hiakassa" - taas todetaan. tää on joko sun ongelma tai tyyli:D itse päätät pysytkö siinä vai lähetkö populistisemmalle linjalle. siitä propsit että olet kiinnostunut muistakin ku auringonlaskuista ja nousuista. niitä TOSI amatöörit(kuten minä) diggailee kait kuvata;) aina hämmästyä uudestaan ja uudestaan luontoäidin ihmenäytelmästä. tosta kuvasta vois vaan sanoa että siinä ei ole mitään mihin tarttua. muistoja sulle, hiekkaa mulle.

"grillejä-kalasatama" - tää kuva on taas tylsä optiikan vuoksi. laajemmalla linssillä tosta laiturista ois saanu todella paljon enemmän irti. värit on hailut, jää sellainen mitään sanomaton, videodokumenttifiilis. Joku merikarhu tohon polttaa piippua ois ollut mainio naiivi lisä:) ihminen on ihmisestä usein kiinnostavavin olento päälä maan. siksi niitä kannattaa kuvata.

"kalastusvene" - tossa on jotain kivaa. liekö toi veneen väri vai mikä mistä sais aika paljon irti... rajaus on turhan tiukka. ELLEI sitten halua korostaa että toi vene on ahdas, mutta sitten siellä tarttis olla muutama ihminen sulloutuneena tms. mutta silti tää tyytyy vaan toteamaan "kalastusvene".

"varikkaat_kalalootat" - joo o. niitä siinä on. värikkäitä kalalootia. jos unohdan että noi on kalalaatikoita, niin sehän on värikäs ristikko. siitä sais kanssa varmaan enemmän ku miettis miten värikäs ristikko voi olla mielenkiintoinen. onko se jonkun tarinan alku tai loopu? miten noi laatikot sais kompattua sillee että kuvassa olisi SYVYYTTÄ. syvyys on kuvan mielenkiintoisin ulottuvuus.

"koopenhaminen_nyhavn" - tossa ei oikein ole mitään järkeä mun silmissä. rajaus kusee, hiukan on sitä syvyyttä, mutta vaan ihan aavistus. väresitä vois saada pienellä fiksauksella puhuttelevia. JOS tää olisi suoraan edestä ja printattu kokoseinänkokoiseksi niin se olisi jännä. tavallaan niinku 1:1(tai no vaikka 3:1) elämysmatka nyhaven:iin.

tälläisiä ajatuksia noi siis herätti. olen pahoillani jos kuulostin tylyltä, eri mieltä saa ja pitää pystyä olemaan.
#7 • • Hansu Guest
:eek: <-- olen todella hämmästynyt kommenttiesi määrästä, Sauce! (sulla taitaa olla tekemisen puutetta :) )
ISO kiitos, että jaksoit analysoida kuviani noin perusteellisesti, sain kritiikistäsi hyviä ideoita jatkoa ajatellen! Etkä kuulosta tylyltä kuten epäilit, tarkoitukseni on kehittyä valokuvauksessa, joten ongelmiin porautuva kommentointi on erittäin suotavaa. Joistakin kommenteistasi olen luonnollisesti eri mieltä ( ;) ), mutta niistä otan opikseni mistä olen samalla aaltopituudella kanssasi.

Tack!
#8 • • sauce Guest

Tack!

ole hyvä:D ei mulla tekemisestä ole pulaa... pikemminkin sitä on liika ja tulee paettua kaikkeen muuhun kuin työhön:) ja sitä paitsi, mä sain kanssa ideoita noista kuvista. varsinkin ku pysähdyin hetkeksi miettii, se että arvostelee ja antaa palautetta auttaa useasti jäsentelemään tietoa omassa päässä:)
#9 • • Bio Guest
kivoja kuvia :)

eniten pidin kesäsandaali-kuvasta.. ois tauluna kiva.
#10 • • Remotion Guest
eniten huomiota kiinnitti rajaus, koska se oli liian voimakasta tai sitä ei ollut. ei oikeen sytyttänyt. kivat värit kylläkin...
#11 • • Ezzy Guest

eniten huomiota kiinnitti rajaus, koska se oli liian voimakasta tai sitä ei ollut. ei oikeen sytyttänyt. kivat värit kylläkin...

Sama homma pisti silmään pahasti. Rajaus hukassa ja kuvat mitäänsanomattomia ja tunkkaisia. Onhan ne värit kivoja. Nämä vaan olivat kuin väripalettia katselisi, ilman ideaa.