Keep Your Shit Together + toinen samanhenkinen raita

18 posts, 1 page, 2,416 views

Avatar
#2 • • DeaconX Guest
Tahtoo vinyylirutinaa tohon alkuun! :)

Nimi viittaa HouseOfPain-tyyppiseen urosteluun, mutta itse piisihän on päinvastoin maalailua kunnon amigademon endpart-tyyliin.

Wow! Rummut on sikamakeet! Tulee mieleen Noel Gallagherin X-Files -leffaan tehty, loistava Teotihuacan. Tunnetko biisin? Perkeleen hyvä, TJEU.

Jos noissa olis vielä potkua enemmän, olis biisin tunnelma taka-alalla, joten ne on hyvät noin. Piano kuulostaa välillä liian synteettiseltä mun korvaan, eikä toi saha (joka tulee mukaan about 4.00) istu täydellisesti stereokuvan sekaan..

Mutta all in all - tyylikäs veto. Ei ihan pro, mutta demona hipoo kymppiarvosanaa.
Avatar
#3 • • master bator Guest

Tahtoo vinyylirutinaa tohon alkuun! :)



Sitä saa mitä tilaa. Nyt on rutinaa alussa ja siellä välissä. Sama linkki toimii edelleen. (tiedostonimeen lisätty *_v2 perään)
Avatar
#4 • • Epyx Guest
Tää oli hyvä
Rummut on kivasti pikkasen räkäset mutta ne ei iske mitenkään päälle vaan vetelee kivasti ton fiilistelyn taustal. Hyvin leffamaista tunnelmointia on, ottaisin tän ilmaan mukaan kuunteluun jos osaisin lentää ;)
Ainoa pikkasen hämäämään jäänny juttu oli että toi loppu aikas seinään
Avatar
#5 • • rewind Guest
Ei helvetti nyt loppuu sanat kesken, aivan loistavaa tavaraa :hearts: Meinaa itku tulla. Loppuu tosiaan liian hätäisesti, ehkä pianoa myös sinne?
Avatar
#6 • • sonni Guest
ei hirmuisesti kylläkään ravistellut, mutta keep it uppa silti!
Avatar
#7 • • kytkönen Guest
toimii.
Avatar
#8 • • master bator Guest
Lisäsin samaan topicciin toisen biisin.
Avatar
#9 • • miikkaL Guest
Toi ensimmäinen biisi oli muuten ihan helvetin hyvä, mutta bassline oli hieman häiritsevä lähinnä sen riffin ja ylimmän nuotin johdosta. Sitä ehkä vähän muuttasin, että olis sellanen hieman epätasaisempi kierto.
Cutoff

Posts: 14

#10 • • Cutoff
Nyt kun biitit alkaa kuulostaa näinkin hyvältä, toivoisin vähän jatkossa kleskittymistä ahdistavampiin sointuihin ja todelliseen angstiin. Tää on mulle melkein triphoppia, mut hieman liian positiivista melankoliaa ja finnhitsiä.
Keep your shitissa ois voinu käyttää enemänki tota yhtä piano-loop-kikkaa.
"A sane person wouldnt do this" kuulostaa hämmästyttävän paljon tosi terveeltä. Olisi saanu mennä jotenki noi melodiat tai soinnut tai soundit päin vittua (erotuksena osittain tuo oboe). Nyt hieman liian pliisua nimensä veroiseksi tekeleeksi.

Keep Your Shit: 9

A Sane Person: 6
Avatar
#11 • • master bator Guest

Nyt kun biitit alkaa kuulostaa näinkin hyvältä, toivoisin vähän jatkossa kleskittymistä ahdistavampiin sointuihin ja todelliseen angstiin.



Pitäiskö biisien olla sitten pelkkää tritonusta, että olis tarpeeksi ahdistavaa? ;) Noh... Mä yritän. Tosi häröihin sointukulkuihin on vaan niin pirun vaikeaa keksiä järkeviä melodioita.
Avatar
#12 • • Zeraf Guest
Hmm. Pianossa on kyllä dynamiikkaa mutta menee vähän överiks niissä kohdin missä äänen tasot hypähtää kattoon, kuulostaa siltä kuin lyötäis yhtäkkiä täpöllä koskettimistolle. Biitti kuulostaa jotenkin erilliseltä suhteessa muuhun äänimaailmaan, koska biitti on sumuisen rapee ja vähän tunkkainen verrattuna muihin ääniin, jotka taas on kliinejä presetin kuuloisia soundeja, vaikka jotkut yläpäästä vähän särkeekin....ei skulaa oikein yhteen. Vibrafoni ja taustaulina(urku/viulu-seos) on mun mielestä liian kovalla, ainakin silloin kun biitti ei oo messissä. Biisin teema ja silloin tällöin tulevat pianon kaiutuskikat on kuitenkin kivoja.
Avatar
#13 • • Laite Guest

ei hirmuisesti kylläkään ravistellut


Ei kyl. Olis ollut sörssi vaan mukana.
Avatar
#14 • • xybo Guest
Keep your shitistä tulee mieleen demot. Jotenkin
biisi on semmonen tyypillinen biisi mitä esim Assyilla
vois kuvitella näkevänsä. Itseäni lähinnä tässä häiritsee
tommonen "tekemällä tehty"-fiilis. Biisi ei oikein anna
mitään tunnelmaa vaan se kuulostaa tekniseltä kaavan
toistannalta. Ihan kivat soundit jne, mutta jotain jää
vaan puuttumaan.

A Sane person. Vinyylirahina antaa aina fiilistä. Tosin
tässä mene jo hieman överiks. Mikään levy ei rahise noin,
tulee pikemminkin mieleen vesisade. Tää toinenkin
biisi on varsin samanlainen kun ensimmäinen, mutta ehkä
makuuni parempi.Demo fiilis säilyy. Tää ei oo niin
päällekäyvä kun Keep your shit.

Ei varsinaisesti iske lähinnä tuon tusinamaisuuden takia,
mutta kaiken muun puolesta kyllä varsin kivaa tuotantoa.

-- xybo
Avatar
#15 • • Jukka I Guest
Keep your shit on kyllä hemmetin hyvä kaikin puolin.
Avatar
#16 • • mad'ison Guest
juuh, molemmat kyl hienoja raitoja, ei voi mitää(onneks!). Btw, tost keep your shit together:istä tuli aina hetkittäin jotenkii mielee dj shadown tuotanto,mikä on hyvä. vinyylin rahina toimii hyvin. :happyroll:
Avatar
#17 • • -dago- Guest
Tää on kyl tosi kaunis biisi. Just sellanen "kill your self" jos kuuntelee masentuneessa mielen tilassa. 1-luokan chillii.
Avatar
#18 • • snt Guest
Keep Your Shit Together toimii mulle paremmin. Todella hyvä melodia ja muutenkin miellyttäviä soundeja
muuten, mutta toi ksylofoni (?)-soundi on mulle hiukan punainen vaate jostain syystä.

A Sane Person Wouldn't Do This on myös ihan hyvä, mutta jotenkin se muutaman kuuntelukerran jälkeen
ei kokonaisuutena oikein jäänyt edes mieleen kunnolla. Pienen koukun tarvis.