björk - hidden place bootleg (kiksu)

24 posts, 2 pages, 3,147 views

Avatar
#1 • • crowmoor Guest
lataa

8:57, 192kbps mp3
Avatar
#2 • • master bator Guest
Hyi yök, en pystynyt 2:30 pidemmälle kuuntelemaan... Ei Björkin biisiä saa raiskata tuolla tavalla. Häpeäisit! Kuulostaa alkuperäisestä samplattuja juttuja lukuunottamatta ihan fruityloopsin preseteiltä. Yök.
Ante

Posts: 16

#3 • • Ante
Kuulostaa aika ammattimaiselta ja hyvin tehdyltä (mutta ehkä siksi myös turhan hengettömältä ja kuivalta). Ei ehkä mikään erikoinen tapaus, mutta mukavasti rakennettu ja vokaaleja käytetty imo hyvällä maulla.

edit: Pitipä vielä mainita tuo jälkimmäinen nostatus; vokaalit + taustavokaalit + padi = oikein herkullista.
Avatar
#4 • • dpdrm Guest
Originaali on yks mun suosikeista Björkin tuotannosta. :heart:

Tää alkoi hyvin, mut tos 2:10 mukaan tuleva liidi kyl pilas tätä jonkinverran, eli toisinsanoen haettiin ny se kiksu tähän sit väkisin. Toimii se kyl paljon paremmin sit tuossa nostatuksessa ja lopussa, vois tosin olla parempi kuvio ja soinnutus.

Soundeista ja teknisestä toteutuksesta en sano mitään, kun ei oo parhaat mahdolliset luurit ny käsillä, mut ei tää ny kai Fruityn preseteillä tehdyltä kuulostanu kummiskaan. :confused:

Originaalissa vara parempi, mut ei tää ny todellakaan huonokaan ollut mun mielestä. :)
Avatar
#5 • • rewind Guest
Näyttää aika hyvin jakavan mielipiteitä...

Ihan OK veisu, muttei yllä sille tasolle mitä itse vaadin kun lähdetään Björkistä vääntämään omia versioita.

Olisi kannattanut ennemmin tehdä ihan oma biisi.
Avatar
#6 • • tumpsi Guest
Hmm...
Mun mielipide jakautu kahtia, mutta kumminkin enemmän hyvän puoleen.
Ei ehkä aivan yllä sille tasolle mitä sopii odottaa björkin biisin remiksistä.
Mutta yritys hyvä seitsemän!
Avatar
#7 • • JussiS Guest
Ihan kivan kuulonen trance, ei tää kyl kovin kiksuu oo. Alussa tuntuu, et vokaalit ei oo ihan sen murinabasson kanssa täysin samassa sävellajissa, tosin toi basso tuntuu olevan välillä muutenkin jotenkin hiukka väärässä sävelessä. Basari on snadisti ponneton, mut kuuluu varmaan enemmän tähän tyyliin. Rakenteellisesti aika hyvä, tosin viimiseen nostoon saakka on vähän sellanen fiilis et lähteeks tää tästä koskaan, mut lähteehän se :)

Jotain pientä eloa tähän viel kaipais, mut muuten kyl erittäin valmista tavaraa :)

Saako soittaa seteissä?
Avatar
#8 • • Abbot Guest
hyvää shittii :happyroll:

Kuulostaa alkuperäisestä samplattuja juttuja lukuunottamatta ihan fruityloopsin preseteiltä.yök

just joo :mad: :angry: :mad:
Avatar
#9 • • crowmoor Guest
Kiitos kaikille rakentavasta palautteesta, koitan tulevissa biiseissä sitte korjata tän virheet :)


Saako soittaa seteissä?



Kyllä saa
Avatar
#10 • • Hallaaa Guest
mä tykkäsin kyllä! ei mennyt liian kikkelin heilutteluks :hah:
Avatar
#11 • • Uinajainen Guest
Björkiä jos jotain pitääkin musiikillisesti raiskata.

Madtv:n björk imitaatio on aina aika osuva... ::D
Avatar
#12 • • khatt Guest
Björkiä remiksaavalla tuottajalla täytyy kyllä olla helvetisti munaa lähteäkseen moiseen hommaan ja hoitaakseen sen kunnolla kotiin. Alkuperäinen matsku on nimittäin niin kovaa, että tehtävä ei ole mikään helppo. Muistan mm. kuulleeni joskus sellaisen exploitaatioremixin, jossa Björk-sample soitettiin vain suvantokohdassa ja muu biisi oli perushuttua, kun sampleja ei viitsitty/osattu sovittaa harddanceen (vai mitä se remixi olikaan).

Odotin alussa kauhulla jotain hirveää raiskausta, mutta jouduin yllättymään - remiksihän on täysin mukiinmenevä. Tekijä on osannut poimia Hidden Placesta juuri ne oikeat elementit, jotka toimivat tasabiittisen poljennon kanssa ja istuvat sopivasti rytmiin. Kovin juustokiksun puolelle ei lipsuta, ja biisi kuulostaa parhaimmillaan jopa hypnoottiselta. Paras oivallus on juuri tuo kahden soinnun perusta, jonka päälle alkuperäinen matsku on siroteltu. Leadit, bassot ja pikkuriffit on valittu tyylitajulla. 6:44 lähtevä riffi on biisin kiksuin elementti, mutta sekään ei oikeastaan ehdi käydä ärsyttämään.

Pari nipotusta:
- haitsut kuulostavat liian lofilta.
- 2:10 alkava suvanto sisältää liian peruskiksumaisen sointukuvion (kestää 3:37 asti), joka ei oikein sovi muuhun tunnelmaan, saati Björkin alkuperäismatskuun.

Kokonaisuutena joutuu kuitenkin nostamaan jossei 2 niin ainakin toisen peukun pystyyn ja toteamaan, että huonomminkin olisi voitu homma hoitaa.
Avatar
#13 • • willer Guest
mä oon kyllä samoilla linjoilla edellisten kanssa tässä et olis voinut olla ihan törkeesti huonompikin, muttei tää mulle kyllä ihan täysillä toiminutkaan. Eniten mun korvaan otti basso, joka ei ehkä istunut täysin,mut toisaalta en pysty kyllä sanoon et mikä siinä ärsyttikään. Melko hyvän tästä ehkä pikku viilailulla saisi. Jos pitäis kouluarvosanoin arvostella niin ehkä joku 8+. :)
Avatar
#14 • • DeaconX Guest
Hyvää työtähän tämä. Rakenne on hieno. Soundit toimii.
Avatar
#15 • • BetaFactory Guest
Hyvältä kuulosti. Miksaus on mielestäni kohdallaan, kaikki instrumentit ja kanavat toimivat moitteettomasti keskenään, EQ:ssa ei mitään moitittavaa. Mukava pehmeä basso, vaikka se vetääkin osaa. Myös nuo pehmeät kickit sopivat koko "deep trance"-konseptiin. Ehkä olisi saanut olla vähän enemmän percussion-raitoja? Mikä oli muuten tuo metallic-kuuloinen percussio siellä taustalla? Päämelodia oli aika perustrancemoinen, mutta ei se mitään. Minä kaipasin myös lisää tausta FX-äänejä siellä täällä. Mutta kuitenkin hyvä tuotanto. :)
Avatar
#16 • • drS Guest
juu harvoin löytyy demo tracksista biisejä, joita ei pahemmin tarvitsisi viimeistellä. oikeestaan ainoa mikä tässä ei iske on noi ekan minuutin aikana soivat stringit. muutenkin biitti-intron ja -outron aikana vois melodiapuoli olla aika minimissä..

kiksuliidit ovat kieltämättä hieman juustoja, mutta se ei todellakaan haittaa. ihailtavaa on se että biisi pysyy koko ajan suht rauhallisena eikä mopo lähde missään vaiheessa käsistä -> ylenpalttiselta hehkutukselta vältytään. kaiken lisäksi tempokin on mukavan hidas.

propsit vielä siitä että vokaalien taimaus on erittäin hyvin tehty, se ei näiden voksujen kaa oo mikään maailman helpoin juttu.
Avatar
#17 • • hotfield Guest
tosi kova trackki! meininki pysyy "kytevänä" ja turhat sankariteot jätetään muille. jää varmasti playlistille..
Radarski

Posts: 182

#18 • • Radarski
Jeps, itekkin tykästyin tähän. Basaria ehkä sais vähän laittaa jyrisevämmäks, nyt toi kuulostaa jotenkin ohuelta.
Mielestäni kyll ihan laadukas remiksi. Kait mäkin saan tätä soitella :)

muuten täs on aika paljon samaa soundia, kun tos Scott Bond Vs. Solar Stone - Naked Angel (Jussi Polet remix) remiksissä...
Avatar
#19 • • Zeraf Guest
Tää on vitun hyvä. Khatt sanoi mun mielestä kaiken oleellisen. Tyylillä tää on vedetty läpi. Samplet istuu biisiin enemmän kuin hyvin. Useita remixejä vaivaa se että ne kuulostaa remixeiltä, tekemällä tehdyiltä. Tää onnistuu kuulostamaan jotenkin alkuperäiseltä ja aidolta. Hienoo! Kylmät väreet tuli ekan kerran kuunnellessa...eka demo täällä joka näin teki, tosin alkuperäinenkin biisi saa ne aikaan. :heart: