OlliS ^__^ Deeply Floating [emotional&melodic proghouse]

18 posts, 1 page, 2,117 views

Avatar
#1 • • Edited olliS Guest
deeply_floating_small.jpg

Eilisten diippien fiilisten pohjalta syntyi tämä.
Mixeri vaihtui tossa vajaa pari viikkoa sitten,
nyt siis ensimmäinen miksaus Xone62:lla.
Yritin hakea mahdollisimman pitkiä ja sulavia
vaihtoja tunnelman säilyttämiseksi..
pientä korjailua mahtuu myös siis joukkoon ;)

Toivottavasti maistuu näin syystunnelmiin :heart:

128kbps | 72.7Mb | 79:29

01 16 Bit Lolitas - Take My Life (Ambient DJ mix) [deep]
02 Café Audio - Time (Aural Imbalance remix) [within]
03 Shmuel Flash - Chilling Moments (original mix) [bedrock]
04 Introvert - Seaside Floater [cd-r]
05 André Absolut - Digital Suspense (BRP remix) [sog]
06 Universal State Of Mind - All Because Of You (Sunday Club remix) [white]
07 Adon Olivier - Casa Bulga (original mix) [maniana]
08 Björk - Violently Happy (Mercurio remix) [white]
09 Quivver - These Are The Days (vocal mix) [bozboz]
10 Akatishia vs. Matthew Dekay - Time To Think (Forward mix) [extrema]
11 Deepsky - Talk Like Stranger (Sunday Club remix) [yo! cd-r]
12 Horse - Careful (James Wiltshires ambient mix) [stress]


Deeply Floating
Avatar
#2 • • mosaik Guest
Täytyypä ladata ja kuuneella minkälaista ääntä uusi Xonesi päästää läpi.
Ja uuden mikseriin käyttöön on aina oma totutteluaikansa, mutta
kommentteja kunhan olen kuunnellut setin. Muutama oma kestosuosikki-
raitakin näkyy olevan mukana :)


Palaute:

Suhtkoht iisejä ja jopa onttoja(imo) raitoja joukossa, mutta kokonaisuutta
ajatellen sopivat rauhalliseen tunnelmaan melkoisen hyvin.

Kokonaiskuva jäi hieman löysähköksi omasta mielestäni, koska
miksaus olisi mielestäni kaivannut enemmän täyteläisyyttä -mitä
se sitten lieneekään. En kuitenkaan osaa suoralta kädeltä sanoa mitkä
biisit olisivat kaivannet vaihtoehtoa... mutta sanotaan että All Because Of
You olisi voinut olla jossakin toisessa kohdassa(SUOSIKKI!!!). Ja mitäs
pienistä korjailuista, niitähän täytyy sallia ja olla -muutoin laukkaspottailun
taso menee ihan pelleilyksi.

Luulenpa että tätä kuunnellessa voisi unensaanti sopivasti helpottua
rauhoittavien ääänimaisemien keskellä, 'Deeply Floating' kuten itse
olet tämän nimennyt...
:) :sleepy:

p.s
Miksi vain 128kbps, nyt kun on Xone käytössä???
Kompensaatioselitys ei kelpaa... ;)
Ja kesto on muuten 79:29
Avatar
#3 • • olliS Guest

p.s
Miksi vain 128kbps, nyt kun on Xone käytössä???
Kompensaatioselitys ei kelpaa... ;)
Ja kesto on muuten 79:29


Kiitos palautteesta :)

128kbps siksi, koska aika moni nurissut liian isoista fileista. Mutta voin tietysti pistää jossain vaiheessa parempilaatuisen ämppärinkin jakoon.

Ja kesto korjattu ;)
Avatar
#4 • • mosaik Guest


128kbps siksi, koska aika moni nurissut liian isoista fileista...


En ihmettele, kun jotkut tiedostoistasi on ollu jopa 320kbps.
Mut tuollainen 192 olis aika optimi koon ja äänenlaadun suhteen.
Avatar
#5 • • okiru Guest
Jäbältä pukkaa kivaan tahtiin taas settii. :)

Tästä miksauksesta en saanut oikein mitään irti. Aika leppoisaa matskuu, josta suurimmassa osassa ei ollut tarpeeksi minua rentouttavia elementtejä = abaut turhan jumittavaa jossain kohdin. Parhaat viisut oli Quivver ja Introvert. Muut semi-OK.

Hallmarkin settii odotellessa..
Avatar
#6 • • ville Guest
Tää on just sitä parasta leppoisaa trancea/progea jota kuulee _aivan_ liian vähän.

Ideana ei oo yksittäiset biisit vaan leijuva ja rauhallinen tunnelma joka siirtyy biisistä toiseen kunnes yhtäkkiä huomaa että nyt se loppui :(

Aivan loistavaa :hearts:
Avatar
#7 • • Hanzo Guest
Bravo! :) Mä pidän myös. Fiilis säilyy alusta loppuun saakka. Tässä oli just sellasia elementtejä mitkä kolahtaa mulle. Hjuva Hjuva! :D

Kiitos ja näkemiin...... :roll:
Avatar
#8 • • Halokaust Guest
Itsekin pidin todella paljon. Äänetkin kuulostaa todella puhtailta ja hyviltä vaikka onkin vain 128 pakkaus (lieneekö ton Allen&Heathin vaiko omien uusien kaiuttimien ansiota, vaiko kenties molempien :excellent: ). Lisää vaan bitratea noihin pakkauksiin kun nämä miksaukset jää kuitenkin soittolistalle pitkäksi aikaa. On kyllä ollu tän viikonlopun ehdoton soundtrack, juuri sellaista progea mistä pidän, sopivan menevää ja tunnelmallista. This is the shit! :hearts:
Avatar
#9 • • Jukka I Guest
16 Bit Lolitasia ja Introvertia lukuun ottamatta aika onttoa ja ajoittain juustoistakin meininkiä, josta ei hirveästi syvyyttä löytynyt. Tällaisia rauhallisempiakin settejä mahtuu toki maailmaan, mutta jos yksittäiset biisit mättävät, ei pelkkä yleinen leijailufiilis pelasta paljoakaan. Pääasiassa "ihan kuunneltavaa", mutta loppupuolen kesähouse- ja vokaaliosasto nosti viimeistään karvat pystyyn.
Avatar
#10 • • Homegrove Guest
Oli ainakin leijuvaa, ehkä liiankin omaan makuun. Ei Ollin parhaita mixejä....
Avatar
#11 • • genki Guest
no niiiiiin nyt tuli sit kuunneltua tämäkin miksaus, ja pitää nyt ensin sanoa että oli kyllä erittäin mukava tehdä töitä tän tahtiin.. just sopivan hidasta liikehdintää biisien sisällä ja tollasia kaiken alleen peittäviä mattoja.. hyvin myöskin säästyny syvimmät bassot konversion ilkeältä kädeltä, kivasti tutisi korvanlehdet kun kuunteli.

jäbäl on tyyli soitella tällasen musan kanssa biisejä tosi pitkään, ja sit kun nää on tällasia hiiiiitaita biisejä niin tulee kivoja siirtymiä seuraavaan kappaleeseen. ei tuu ajateltua miksauksia juuri ollenkaan, mikä on tietenkin tässä tyylissä must hyvä juttu.. hieman toi 4/4 basari on mulle kyl turnoff näin eteerisessä soundissa.. jotenkaan en tajua että miks se pitää laittaa sinne niin ankarasti kompuroituna (lue: pinnalla) kun ei tää minnekään tanssilattialle varmaan ihan ekana tää musa o kuitenkaan tarkotettu ees..? no, makunsa kullakin. kuulostaa varmaan samalta kun joittenkin ei-junkkaan-vihkiytyneiden korviin joku hirvee säksätysaameni jossain atmosfäärisessä High Contrastin tms. biisissä.. et siinä on niinku se oma juttunsa ja se pitää tajuta ettei se napsahda korvaan.

yleisesti tällanen musa menee multa ehkä ihan vähän ohi.. tuntuu siltä et pitäis olla ottanu jotain miestä väkevämpää et osais tipahtaa näin syvään fiilikseen.. tai sit oon vaan niin hektinen tyyppi. kovasti muuten useet biisit kuulosti sellaselta 'laimennetulta goa-transelta', siis siltä takavuosien melodiselta matskulta.. biitti ja bassolinja seuraa usein niitä samoja peruskaavoja mitä niissä biiseissä oli, ja siirtymät on just tollasia hiiitaita ja dramaattisia.


ite miksaustekniikasta tai traklististä en osaa ikävä kyllä kauheesti sanoa, tää oli mun mielestä enemmän sellanen compilation tyyppinen miksaus ku mixtape-tyyppinen. biisit on suht samanhenkisiä lukuunottamatta tota keskivaiheen 'heräämistä' joka ainakin meikälle tippu parhaiten tästä paketista.
Avatar
#12 • • A-E Guest
Ihan jees setitystä taas Ollilta, mutta mun makuun olis voinut olla hieman groovea ja tribaalia progea mukana. Tää oli jo aika leijailu proge/trancea (mitä ihmettä se sitten ikinä onkaan), mikä ei itseeni niin hyvin enää nykyään uppoa.

Please Olli tee ensi kerralla tänne techno mix, niin tiedetään mitä on sulta Turun Mental bileissä luvassa.
Avatar
#13 • • tumpsi Guest

please Olli tee ensi kerralla tänne techno mix...



_ :happyroll: /
Avatar
#14 • • olliS Guest

Please Olli tee ensi kerralla tänne techno mix, niin tiedetään mitä on sulta Turun Mental bileissä luvassa.


No mut sithän mä paljastaisin etukäteen mitä on luvassa ;)
No ehkä täytyy miettiä sitä ihan tosissaan, levyjä kuitenkin kertynyt ihan mukavasti siltäkin alueelta :)
Avatar
#15 • • olliS Guest
Kansikuva vihdoinkin lisätty :)

Kiitokset Johannes Koskelle kuvasta.
Avatar
#16 • • Northvibes Guest
Noin kolme tai neljä kertaa läpi kuunneltuna voin sanoa että mahtava miksi, aivan kun olis mulle tehty, niin leijailevaa ja kaunista että huh..ja vielä iskevää
Avatar
#17 • • icam Guest
Really good. Keep it up !
Avatar
#18 • • trusti Guest
Pidin taas eniten alusta. Introvertin biisi oli muuten ylivoimaisesti paras tässä, se oli ainoa kerta kun pysähdyin oikein kuuntelemaan että onpa kaunista saundia.. Muuten ehkä hiukan tuntu että tää oli vain laimennettua trancea vailla sitä syvyyttä.. Lopun ihqukixuvokaalit meni taas rankasti ohi oman maun :( Sori, kuulostan varmaan kauheelta nillittäjältä :)