mixeri-> kannettava -> videotykki

10 posts, 1 page, 2,640 views

Avatar
#1 • • Remotion Guest
Ollaan seuraaviin bileisiin ajamassa visuaaleja silleen et mikserin recoutista kaapeli kannettavan mikkisisääntuloon ja sit joku mediaplayer tms pyörittää erilaisia visuaaleja. Onko kelläään kokemuksia miten tälläsestä efektistä sais kaiken tehon irti. Oma ajatus on heittää kuva vastapäiselle seinälle savun läpi.

Haaste 1. miten saadaan mahdollisimman suuri osa siitä kuvasta muutettua ns. valotehoksi. Eli valaisis mahdollisimman rikkaasti sitä huonetta?

Haaste 2. joudutaan pakostakin heittää tuo tykki silmien korkeudelle pöydälle suoraan tanssijoita kohti, kattoon ei voi heijastaa koska se on puun värinen, mutta miten sitä valoo vois ohjata niin että se ei häikäsis niin paljoa? :confused:
Avatar
#2 • • tumpsi Guest

Haaste 2. :confused:



Vaikee viritellä joku lakana / muu kangas sinne (kattoon siis)?
Avatar
#3 • • Remotion Guest
jees thänks ton olinkin unohtanut.
Pitänee tänään nappaa duunista "vähän" A0 paperia mitä voi sitten niittailla kattoon... tosin joku lakanakin kävis tuohon vallan mainiosti.
Avatar
#4 • • Hasse G Guest
Semmoinen tuli tässä mieleen (vaikket kysynytkään), että kannattaa kokeilla semmoista ilmaissoftaa kun gforce (löytyy varmaan googlella). Törkeän hyvin konffattavissa oleva visualisoija, jonka saa pyörimään stand-alonena tai muistaakseni esim. winampin plugarina. Mukana tulee iso läjä skriptejä jne, ja ohjelman saa näyttämään haluamallasi tavalla esim. grafiikkaa ja videotiedostoja perusefektien lisäksi, ja eri skriptejä saa linkitettyä esim johonkin tiettyyn namiskaan näppiksellä.

Ainoa huono puoli tuossa on, että hetken saa konffata visuaaleja haluamikseen, ennen kuin jälki on hyvän näköistä. Mutta sitten kun sen saa kohdilleen, tuota katselee vaikka lopun päivää.

Mainitsemasi mediaplayerin visuaalit näyttävät aivan kaameilta tämän rinnalla. Parempiakin vaihtoehtoja varmaan on (en tod. ole asiantuntija), muttei käsittääkseni ilmaisina versioina (?).
Avatar
#7 • • 029 Guest
ujuih... törkeen siistiä kyllä jos saatte vaan toteutettuu. Pistäkää lisäinfoo sit päivämääristä ja paikasta kun tiiätte, ni jos tulis vaik tsekkaileen paikanpäälle :)
Avatar
#8 • • Remotion Guest
:laugh: 029 Älä innostu, nää tulee mun yksityisiin "kotibileisiin" :heart: Mut voin laittaa kuvia toteutuksesta tänne sitten jos haluatte!
Luulisi että tälläisiä toteutuksia ois enemmänkin mutta jos mä oon uranuurtaja tällä saralla kotibileiteni kanssa nii ei voi ku nauraa :excellent: :hah: :laugh:

Joo tuo onkin se ohjelma just. sivulla viel sanotaan suoraan et "The G-Force stand-alone application visualizes auxiliary, or "line-in", audio" Eli aika hemmetin hyvä juttu! :happyroll:
Avatar
#9 • • 029 Guest

:laugh: 029 Älä innostu, nää tulee mun yksityisiin "kotibileisiin" :heart: Mut voin laittaa kuvia toteutuksesta tänne sitten jos haluatte!
Luulisi että tälläisiä toteutuksia ois enemmänkin mutta jos mä oon uranuurtaja tällä saralla kotibileiteni kanssa nii ei voi ku nauraa :excellent: :hah: :laugh:



hahah.. jeah =D tarvii sit jättää varmaan väliin ;);)

joo onhan nuita ollut kyl ja monissa tapahtumissa kyllä onkin... erilaiset toteutustavat ja softat tällä saralla vaan sattuu kiinnostaa meikäläistä :).
Avatar
#10 • • Remotion Guest
pyöritetään tuota gforcea tälläerää soniquen visuaalina, ja kaikki näyttäis vihdoinkin toimivan. illalla testataan kenraaliharjoitus... :D