Mä oon pidemmän aikaa kuunnellut ja soittanut house -musiikkia. Olen lähes aina ihmetellyt kuitenkin näitä muutamia tyyppejä (nörttejä he ovat kaikki) jotka kuuntelevat melodista viri-viri tööt-tööt -teknoa ja väittävät saavansa viboja siitä.
Tässä kuitenkin viimeisen vuoden aikana on jotkin tietyt nyanssit tuosta typerästä* musiikista auenneet minulle aivan uudella tavalla. Varmasti tiedätte sen tunteen kun täpötäydelle tanssilattialle reväytetään Groove La Chord gainit punaisella tai kun Hulkkonen taistelee Enderin kanssa siitä kumpi saa enemmän meteliä ihmisistä soittamalla toinen toistaan vääntävämpiä chordilänkytyksiä. Silloin ei ole paljoa haitannut vaikka on vähän hikeä puskenutkin pintaan.
Nyt kun olen kokeillut sitä varovasti tyttöystäväni kanssa, niin olen valmis tulemaan kaapista ulos.
Dear Doc, mitä te suosittelisitte jatkotoiminpiteiksi? Joitain levyjä, lafkoja ja klassikkojulkaisuja? Erityisesti kiinnostaa chordipitoiset raidat, mutta kaikki on tervetullutta. Erityisesti toivon keskustelua detroitista yleisesti.
* Jos jaavalainen gamelan on maailman parasta musiikkia, niin detroitin on salettiin oltava sitä tyhmintä.