Perttu-setä teki tritonistaan orkesterin.

12 posts, 1 page, 2,392 views

Avatar
#1 • • master bator Guest
Eli siis tällaista leffamusafiilistelyä olis tarjolla.
Ei nyt ihan vedä vertoja John Williamsille tai Danny Elfmanille, mutta tulipahan nyt tehtyä kuitenkin... Tää systeemi koostuu kolmesta osasta, joista viimeinen on tietysti onnellinen loppu:) (kuinkas muutenkaan)

Perttu Lindroos presents... Massiv Orchestra! olkaa hyvät.
Avatar
#2 • • antero elektro Guest
tuleeko tää verinen kylä neloseen? :D
Avatar
#3 • • master bator Guest
Niitä on vasta kaks :D
Avatar
#4 • • antero elektro Guest
no kolmoseen sitten :D

tai no niissä ei oo kylläkään ollut onnellisia loppuja... :confused:

mut biisi itessään oli ihan jees
Avatar
#5 • • rewind Guest
Kivan kuuloista settiä. Ekasta osiosta tuli vähän mieleen Batman ja Addams Family yms. Toisen osion alusta palautui mieliin Amigan klassikkopeli Shadow of the Beast. Kolmososio sopisi hyvin johonkin jenkkihömpän loppuun. Itseasiassa koko setistä tuli vähän Amiga-fiilis (positiivisessa mielessä).

Itse jäin kaipaamaan massiivisuutta, vaikkapa patarumpujen paukuttelua tjms. Nyt äänimaailma jäi turhan ohueksi. Miksaus on turhan keskellä, instrumentteja olisi voinut sijoittaa äänikentään oikean orkesterin mukaan. Alussa oli havaittavissa suhinaa, mistä lie tullut.

Hienosti sävelletty, vaikka osiot jäivätkin erillisiksi (varmaan tarkoituksella).
Avatar
#6 • • master bator Guest

Alussa oli havaittavissa suhinaa, mistä lie tullut.

Hienosti sävelletty, vaikka osiot jäivätkin erillisiksi (varmaan tarkoituksella).



Hieman selvennystä...

Suhina:
Nauhoitin alussa olevan narinan irccaustuolistani mikillä ja behringerin (=kirosana) mikserini päätti lisätä siihen hieman suhinaa.

Osioiden erillisyys:
Tein ne täysin erikseen... Päätin vain yhdistää ne samaan tiedostoon.
Avatar
#7 • • CJDaft Guest
Moi !

Hehheh, täällähän tehdään "leffamusiikkia".
Oli tosin vähän semmosta "hiomaton timantti" -meininkiä.

Synkkäähän se oli sointumaailmaltaan, sellasta "dungeon" henkistä. Siitä tietty plussaa. Mut häiritsemään jäi se, ettei tuosta koko pätkästä jäänyt ilmaan sellaista fiilistä, että tuossa olisi kerrottu tarina. Leffamusiikin tarkoituksena on tietty tukea äänellisesti kuvaa ja tehdä erilaisia fiiliksiä - joko ristiriitaisesti tai tukien kuvan tapahtumia. Tässä ei osannut tehdä mielleyhtymiä "mitä tapahtuu" tai "millainen fiilis on". Parhaimmillaan kun leffamusiikki on sitä, että se toimii kuin tauti -- mut ei kyllä välttämättä ilman kuvaa...ja sepä tekeekin siitä just mielenkiintoista hommaa ;)

Mä voisinkin laittaa pikku pätkän ... *krhm* salaa tulevasta kaupallisesta dokkarista, johon tein musiikkia... Saatte sitten laittaa sitä lyttyyn täällä foorumeissa...

Mut kiva, että joku muukin täällä tekee leffamusaa! Ei pelkkää kilinää ja kolinaa *naur* :)

*thumbs*

CJDaft

edit: öh, tsekkaas toi ihan vertailun vuoksi ->

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=15696
Avatar
#8 • • dpdrm Guest
Kirjoitanpa tähänkin, kun tuohon toiseenkin leffamusatopicciin vastasin. :)

En oo itse koskaan ollu Elfmanin suuri fani, ei vain iske mulle ne sointukuviot, mitä yleensä löytyy niistä teoksista.

Ihan samasta syystä noi kaks ekaa pätkää ei kyl toiminu mulle musiikillisesti. Viimeinen hiukan paremmin, tosin se oliki sit aika "iloinen", tuli mieleen jokin lapsille suunnattu pätkä tai ylisiirappinen romanttinen komedia. :D

Teknisesti ihan hyvän kuuloinen - ehkä vähän liian "soundimoduulin kuulonen" (no Tritonillahan tää on tehtyki :D) ja niinkuin tuossa rewind mainitsi, olisit voinu vähän sijoitella noita soittimia enemmän, turhan keskeltä soi nyt.

Eipä oikeastaan muuta, hyvin sävelletty jokatapauksessa. :)
Avatar
#9 • • Gnizhak Guest
Tää on vähän tämmönen rallattelu joka tosiaan ei oikeen nimensä mukaisesti oo kovin massiivisen kuulonen, mut johtuupi lähinnä siitä et kyseessä on syna eikä orkesteri tai samplehevostelu.

Tulee ehkä enemmän mieleen pleikkarin Final Fantasyt kun ykskään leffa. Soundit ja melodiat on just senverran juustosia, että olis kyseessä tosiaan enemmän sellanen seikkailuviritelmä. Mut olisin tykänny tälläsistä pelin musassa :)

Itse liikkuvaan kuvaan musisointi onkin sitten tuskallista touhua. Hyvin toimiva score tietää millon olla hiljaa, millon pauhata ja millon korostaa mitäkin. Musta ei olis kyllä ikinä siihen.
Avatar
#10 • • CJDaft Guest


Itse liikkuvaan kuvaan musisointi onkin sitten tuskallista touhua. Hyvin toimiva score tietää millon olla hiljaa, millon pauhata ja millon korostaa mitäkin. Musta ei olis kyllä ikinä siihen.



...ja toiset _koittaa_ tehdä sitä puolitosissaan...*naur*

No joo, tässä on jotain tullu vuosien varrella kokeiltua ja opiskeltua "alaa" ihan koulunpenkilläkin, tosin äänittäjähommia enemmän. Kieltämättä liikkuvaan kuvaan tekeminen on vaikeeta, mutta toisaalta hemmetin mielenkiintoista ja palkitsevaa. Paljon auttaa, jos osaa analysoida kuvasta esimerkiksi merkityksiä ja tunnelmia, joita musiikin avulla voisi korostaa tai tehdä kontrastia kuvan kanssa. Ja just tästä Gnizhak:kin käsittääkseni tuossa yllä puhuu.

Jospa tässä joskus pääsee vielä semmoseen proggikseen käsiksi, että sais äänittää itse tekemäänsä scorea vaikka jousikvarteton kanssa...huh, siinä nousis kyllä tiedätte mikä pystyyn studiossa...niin siis reccinappula tietty! :laugh:

CJDaft
Avatar
#11 • • Kalle Karvanen Guest
Ekasta tuli mieleen jonkun synkähkön leffan alkutekstit (joku kauhis tai Simpsoneiden halloween special :). Toinen iski hiukan vähemmän ja siitä tuli enemmän mieleen tietsikkapeli kuin leffa. Kolmosesta tulee tosiaan ylisiirappinen mielikuva ja sitten toimisi romanttisen komedin lopetukseen missä päähenkilöt (mielellään Meg Ryan & Tom Hanks) ammuttaisiin tuhannen pillun päreiksi hidastettuna.

Kivasti toteutettu, mutta kuten jo onkin todettu niin näihin tarvittaisiin ehdottomasti liikkuvaa kuvaa musiikin tueksi.
Avatar
#12 • • DeaconX Guest

Ekasta tuli mieleen jonkun synkähkön leffan alkutekstit (joku kauhis tai Simpsoneiden halloween special :)



(Bart Simpson-äänellä)

Do not attempt to adjust the picture. There's nothing wrong with your tv set. We are controlling transmission. You are about to experience the terror of The Simpsons' Halloween Special 2004!

Totally.