Homegrove - Trance

30 posts, 2 pages, 3,170 views

Avatar
#1 • • Homegrove Guest
1835132.jpg

1. Pole Folder feat Sandra Ferretti - Protected (Blueroom Project Remix)(Mo-Do)
2. Matthew Dekay - Monochrome (Deep Focus)
3. Viton & Stel - Wooden Swords (Kosmas Epsilon Mix)(Local Underground)
4. Invisible Inc - Stars (Sleepfreaks Remix)(Sumsonic)
5. Mainline - Narcotic (Bedrock)
6. Peter Martin presents Anthanasia - The Perfect Wave (Electronic Elements)
7. Matthew Dekay & Proluctors - Behind Secret Borders (DK)
8. Pappa & Gilbey - Ortygia (Choo Choo)
9. Kosmas Epsilon - Hollow Rue (Northern)
10. Tilt - The World Doesn't Know (Lost Language)
11. Ryukyu Underground - Seragagi (Junkie XL Remix)(Baroque)

Mix

Cue

Tällaista tällä kertaa, lopussa pari kämäistä vaihtoa, sori niistä.

Kaikki kommentit taas enemmän kuin tervetulleita. :)

Jättikiitos taas Uzulle servosta. :hearts:
Avatar
#2 • • Jimmyfi Guest
muuten ihan jee hommeli paitsi toi ööh serveri jolla toi on tais tiltata kesken latauksen.. :(
Avatar
#3 • • Jimmyfi Guest
kivaa nysse toimii *imee ku tikkaria*
Avatar
#4 • • Homegrove Guest
Toimii taas, taisi olla liian iso suosio hetkellisesti. :D

Jos menee taas niin että latauksia 300 ja kommentteja 3 niin voi vittu sanon vaan. :mad:
Avatar
#5 • • Jimmyfi Guest

Toimii taas, taisi olla liian iso suosio hetkellisesti. :D

Jos menee taas niin että latauksia 300 ja kommentteja 3 niin voi vittu sanon vaan. :mad:



no oiskos se uutta että se _AINA_ menee noin? ite oon sen kans huomannu että kyllä sitä ladataan mutta suuta ei jaksa aukoo.. mutta mä auon suuni kunhan saan ton ladattua :)
Avatar
#6 • • Juki54 Guest
Jaahas, Hannu goes tränse. Kuuntelen ja annanpa palautteenkin :)
Avatar
#7 • • Juksu Guest
hannu!

en kuuntele
Avatar
#8 • • cajwirman Guest
OOT SÄ HANNU NÄTTI POIKA ;8)
Avatar
#9 • • Boot Guest
Oih!

Tuon kun sais elävänä pulloon! :heart:
Avatar
#10 • • A-E Guest
Tämähän toimii tällaisena sateisena alku syksyn päivänän todella hyvin. Kivaa maiseman maalaillu musiikkia, mitä en ole kuullut sun niin hirveen usein soittavan. :excellent:

Epic olis mun mielestä voinut olla parempi nimi tälle, koska IMO tää ei hirveesti trancelta kuullosta.
Avatar
#11 • • JussiS Guest
Kauan odotettu Homegroven trancemiksaus - mitä jäi käteen?

No joo, mun mielestä tää nyt ei musalinjaltaan poikkea kauheesti edellisistä miksauksista, vaan kaikki biisit on enemmän tai vähemmän ihan Hannun perusmatskua, jollaista on totuttu kuulemaan ainakin uudemmilla miksauksilla. Joukossa on pari ihan BSPF-raitaakin, mutta muuten kivan melodisen progen puolella kyl mennään iloisesti koko miksaus. Alkupään setti toimii IMO paremmin varsinkin trance-nimikkeen alla, ja alku antaakin odottaa jotain muuta. Lopussa mennään enemmän perusprogeen päin. Harmi että teknommat raidat jäi tällä kertaa väliin. Biisit on silti kyl isosti mun makuun, eikä valitettavaa jää rakenteellisestikaan.

Miksaus on kyllä uskomattoman kaunista, muutaman noston huomaa kun tarkkaan kuuntelee, mutta kokonaisuudessaan kyl teknisesti ihan helvetin hieno setti.

Tätä lisää, liian harvoin kuulee enää bileissä progtrancee näin hyvällä maulla soitettuna :)
Avatar
#12 • • Homegrove Guest
Juu ei tämä trancea oikeastaan munkaan mielestä paria biisiä lukuunottamatta ole, ainakaan sellaista mitä sillä nykyään tarkoitetaan. Tosiaan ehkä se Epic (mikä oli toinen nimi-vaihtoehto tälle) olis toiminut paremmin musaan.

Musta oli vaan kivaa että olis mun tekemä mixaus minkä nimi on trance. :D

Kaikki biisit on muuten ostettu progressive-nimikkeen alta streetistä (Tilt tais olla trance-hyllystä ja Kosmasin jutut on siltä suoraan). Kertoo ehkä genren suunnasta jotain.
Avatar
#13 • • introvert Guest
Erityisen hyvä miksaus on, ei juurikaan tylsempiä raitoja, eli just mun makuun. Toi Mainlinen biisi oli oiva veto tähän, sitä harvemmin kuulee soitettavan enää. Myöskin toi heti eka, BRP:n remix Protectedista, on mitä mainioin ja tuo mieleen etäisesti Orbitalin tuotannon. Kohokohtia on kyl tosi paljon ja mielenkiinto säilyy. Tää on nyt sitä trancea ilman kiksua.. ;)
Avatar
#14 • • okiru Guest
DOdiih, tässä palaute mitä lupasin antaa..

Miksaus alkaa Belfin näppärällä versiolla todella kauniista biisistä, joka kuitenkin on hieman liian monotoninen ja ei niin säväyttävä kuin esimerkiksi Tim Frettwellin näkemys biisistä. Introksi edelleen liian pitkä ja myöskin liian suuri kontrasti seuraavaan raitaan. 1. ja 2. raita olivat puuduttavia makuuni joten se niistä. "Wooden Swords" onkin astetta reippaampi, jonka tahtiin aloin itsekin jo hieman nytkiä. Ensimmäinen positiivinen kokemus ja samalla herra Epsilon jatkaa menestyksekästä uraansa. Pientä toistoo havaittavissa nykypäivän trendeihin nähden ja kenties minimalista Chablemaisuutta bongattavissa.
Seuraava vie taas kohti jumittavampaa saundia. Tämä olisi sopinut paremmin "Monochormen" kaveriksi sitä ennen. Ihan ok biisi, ei sen enempää. Ns. täytettä setille.
"Perfect Wave" on todella luksus raita ja olisi sopinut paremmin Kosmasin remiksin perään. Olisi täten luonu astetta napakamman menon samalla lisäten uusia elementtejä. Seuraava biisi olisi taas imo sopinut "Narcoticia" ennen. Ihan kiva biisi myöskin. "Ortygia" ei uppoo sit millään ihan liian tylsä biisi ja en jaksanut kuunnella enään - skippasin seuraavaan. Uusi Kosmas on ihan näppärä, mutta en siitäkän hirveesti innostunut. Tiltin uusin on kyllä todellinen herkku ja monelle yksi syksyn odotetuimpia julkaisuja. Mainio biisi kertakaikkiaan. Hyvä valinta Homegrove.
Viimeisenä on myös todellinen herkku ja piristävä vaihtoehto Seragakeista. Taattua Junkie laatua ja tämän toivon kuulevani perjantaina Tampereellakin.

Summa summarum:
Teknisesti hyvä setti, jossa muutama laukka, jotka eivät haitanneet laisinkaan. Eli sitä taattua Homegrove[tm] laatua. Selektio ei purrut tälläkään kertaa oikein. Liikaa minulle ignoressa olevia biisejä, joita diggaa enemmän tanssilattialla, kuin näin himanauhasta kuunneltuna. Myöskin suhteellisen sekava biisijärjestys haittasi, tosin nämä ovat vain random progemiehen nihkeitä kommentteja, joten älä anna niiden haitata - sinä, kun et ole läheskään niin laskelmoiva kuin minä, mikä taasen on vain hyvä asia. Järjestys 1,4,2,9,5,8,3,7,6,10 ja 11 olisi ollut, jotain mikä imo olisi toiminut minulle paremmin, mutta mitä turhista. Ei se niin tarkkaa ole.
Eli loppujen lopuksi fiilikset jäivät plussan puolelle ja mainio uusi promomiksaus jäbältä. Lopuksi tutut ja turvalliset kouluarvosanat:

Tekninen osuus: 8
Progressio ja biisivalinnat: 7½

Keep up the good work mate! :)
Avatar
#15 • • timoteus Guest
OK. Mä niin tykkään trancesta :excellent: Mulle kyllä about kaikki toimi, ja varsinkin jos ajatellaan kokonaisuutta. Niinkuin Mika tossa edellä mainitsi, niin muutama tylsähkö biisi mutta ei kuitenkaan niin tylsiä ettei niitä settiin voisi laittaa...muuten ei sanomisen arvoista huomautettavaa yhden ei niin intensiivisen kuuntelukerran perusteella. Pitää siis kuunnella myös uusiks!

Verrattuna edelliseen mixtapeen niin tämä oli kyllä huomattavasti enemmän makuuni kuuntelusettinä...ja silti uppoaisi myös tanssilattialla. GREAT! Pisteitä en ala antaa :)
Avatar
#16 • • Homegrove Guest

DOdiih, tässä palaute mitä lupasin antaa..

Miksaus alkaa Belfin näppärällä versiolla todella kauniista biisistä, joka kuitenkin on hieman liian monotoninen ja ei niin säväyttävä kuin esimerkiksi Tim Frettwellin näkemys biisistä. Introksi edelleen liian pitkä ja myöskin liian suuri kontrasti seuraavaan raitaan.



Musta se Fretwellin remix on sitten taas sitä tylsää perus progbreaksia mikä kuulostaa kivalle ja on hyvin tuotettu mutta sisältö aika nolla. Toi BRP:n remix kyllä varmasti jakaa mielipiteet ihan kivasti omalla erikoisuudellaan. Tykkään itse ISOSTI.

Liikaa minulle ignoressa olevia biisejä, joita diggaa enemmän tanssilattialla, kuin näin himanauhasta kuunneltuna. Myöskin suhteellisen sekava biisijärjestys haittasi, tosin nämä ovat vain random progemiehen nihkeitä kommentteja, joten älä anna niiden haitata - sinä, kun et ole läheskään niin laskelmoiva kuin minä, mikä taasen on vain hyvä asia.



Mä en osaisi tehdä mixiä jossa olis musaa jota en soittaisi tanssilattialle, en osaa oikeastaan eritellä edes live-mixin ja himakuuntelu mixin välillä, sillä erotuksella että keikalla mulla on kyllä bpm:t 130:n yläpuolla kun taas kotikuunteluun tarkoitetussa mixissä koitan pitää ne sen alapuolella.

Totta on myöskin se että en näitä mixejä oikein osaa "laskelmoida". Soittelen yleensä enemmän tai vähemmän perstuntumalta. Aina kun olen koittanut oikein suunnitella mixiä siitä on tullut ihan hirveää paskaa.

Kiitos muuten muillekin oikein paljon piristävistä palautteista. :heart:
Avatar
#17 • • Jukka I Guest
Kappas vaan. Homegrove-miksaus, joka peräti toimii mulle. ;)

Hieno aloitusbiisi, eikä mun mielestä lainkaan liian pitkä introksi. Kaikki menee perkeleen hienosti tonne Invisible Inc:n saakka, joka on hirveää pilipalijumitusta. Takaisin oikeaan meininkiin päästään onneksi jo Mainlinen myötä. Biisit 6 ja 7 ovat varsin potentiaalisen kuuloisia ja avautunevat jatkokuuntelussa lopullisesti. Pappa & Gilbey kaatuu typerään kasarikomppiin ja jää välibiisiksi. Kosmas Epsilon taas kolahtaa hyvin teknommalla ottellaan. Loput biisit ovat ihan kiva -osastoa, muttei niistä hirveästi sisältöä löytynyt.

Noita muutamaa suvantoa lukuun ottamatta ihan toimiva paketti ja muutama todella hieno raitakin (Monochrome ja Wooden Swords).

Parasta mitä olen tähän mennessä sulta kuullut. :)
Avatar
#18 • • sixtus Guest


sillä erotuksella että keikalla mulla on kyllä bpm:t 130:n yläpuolla kun taas kotikuunteluun tarkoitetussa mixissä koitan pitää ne sen alapuolella.



Minkä takia bileissä pitää nostaa biittiä tonne +130bpm :confused:
Avatar
#19 • • murQla Guest

Minkä takia bileissä pitää nostaa biittiä tonne +130bpm :confused:



porukka on niin kamoissa ettei hitaampi toimi...

ihan jees seitti tällee kotikuunteluun taustalla....sopi oikein hyvin taustalle ku pistettiin tyttökaverin kanssa pillit pussiin :sad:
Avatar
#20 • • Homegrove Guest


sillä erotuksella että keikalla mulla on kyllä bpm:t 130:n yläpuolla kun taas kotikuunteluun tarkoitetussa mixissä koitan pitää ne sen alapuolella.



Minkä takia bileissä pitää nostaa biittiä tonne +130bpm :confused:



Oma mielipide: 130-135 bpm on tanssittavinta, mutta kuulostaa jo turhan menevältä omaan makuun kotioloissa. Tämä siis vain henk koht näkemys.