Nettiostokset

49 posts, 3 pages, 11,832 views

Avatar
#21 • • ken-guru Guest
Levyjä levyjä ja vielä kerran levyjä on tullut tilattua netistä ja tilailen melkeimpä viikoittain niitä lisää :) Nyt kesälomien aikaan kun on ollut aikaa, olen kaivanut esiin vanhempia aarteita lähinnä gemmistä ja parista levyliikkeestä.

Lisäksi olen tilannut kameran Saksasta (säästin noin 200e) sekä dvd:tä.

Voisiko joku kertoa mikä on tällä hetkellä tilanne esim. Play.comin kanssa, tulevatko ne tuotteet nyt ilman tullia/alv:tä? Mikä on halvin/varmin paikka tilata dvd:tä tällä hetkellä?
Avatar
#22 • • vaavu Guest

Voisiko joku kertoa mikä on tällä hetkellä tilanne esim. Play.comin kanssa, tulevatko ne tuotteet nyt ilman tullia/alv:tä? Mikä on halvin/varmin paikka tilata dvd:tä tällä hetkellä?



Kuten aiemmin tuolla kirjoittelin, play.com ja cdwow.com toimivat molemmat Jerseyn saarella, joka on EU:n verovapaata aluetta. Siksi niistä kannetaan mahdollisesti arvonlisäveroa, mutta ei tullia. Arvonlisäveroa ei kuitenkaan laskuteta, jos se jää alle 10 euron. Toisin sanoen, jos tilauksen hinta (postikuluineen) on alle 45,45 euroa, ei alvia tarvitse maksaa.

Noissa kahdessa liikkeessä hyvänä puolena on, että ne lähettävät saman tilauksen tuotteet jokaisen erikseen. Toisin sanoen, tulli näkee vain yksittäiset tuotteet, ei koko tilausta. Näin ollen riittää, että yksittäisten tuotteiden hinta jää alle tuon 45,45 euron rajan.

Loppupäätelmänä: jos et tilaa mitään mikä maksaa yli tuon summan, ei tarvitse stressata tullin kanssa. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen sekä play.comiin että cdwow.comiin. En tiedä onko halvempiakin paikkoja olemassa, mutta ainakin nuo ovat halvimpia mitä tiedän.
Avatar
#23 • • Daniel Braun Guest
Levyjä on tullut tilailtua, niin tän maan rajojen sisältä kuin muualtakin...
Pääasiassa kuitenkin Saksasta.
Sekä tietyst musalaitteistoa on tullut tilattua uutena "t-kaupasta" sekä tietyst käytettynä mm huuto.net:istä ja tän ja parin muun vastaavan tyyppisen foorumin kautta.
Sekä tietyst fillarin osia nettikaupoista kuin käytettynäkin.
Vaatteita oon ostellu netistä, suomesta lähinnä.
Sekä leluja iltaleikkein kultani kanssa :D

Siinähän niitä.
Eip juuri mitään ihmeellistä.
Avatar
#24 • • Ana-- Guest
Ostinpa kerran netistä kengät, oli muuten parhaat kengät mitä olen ikinä
omistanut.

Sen lisäksi ostin joskus netistä levyjä, mutta rahan- ja luottokortinpuutteen
vuoksi tuota tulee harrastettua erittäin vähän. Nykyään lähinnä
luottokortillisten kavereiden kanssa kimppatilailen.

Vois hankkia: MasterCardin
Avatar
#25 • • ipe Guest
Teen lähes kaikki tavara ostokseni nykyään netissä. Vuosien mittaan oon sieltä ostellu kymmenittäin cd-levyjä, ison läjän vinyyliä, vähän pelejä, jonninverran dvd-levyjä, muutamia paitoja, teknarit ja muuta dj-tilpehööriä ym. ym. Pääasiassa mulla on vain hyviä kokemuksia nettikaupasta ja kaikki huonot kokemukset on suomalaisilta kaupoilta! :/ Ei oota on mulle myyty seuraavista kaupoista: boxman.fi (r.i.p.), bol.com (r.i.p.), kitupiikki.net, bu.fi. Kaikki em. kaupat ovat ilmoitelleet varsin hitaasti (tai ei ollenkaan ennen kuin olen itse asiaa sähköposteitse tiedustellut) että tavaraa ei pystytä toimittamaan, mutta niistäkin joissa on joutunut maksamaan tuotteen etukäteen olen lopulta saanut rahani takaisin.

Paras palvelu ja asiantuntemus: thomann.de, warprecords.com, elektroni.com

Huonoin palvelu: kitupiikki.net
(Tästä senverran että tilattiin läjä DVD-R-levyjä kaverin kanssa ja lopulta monen viikon odottelun ja kiivaiden sähköpostineuvotteluiden jälkeen saatiin sovittua että jo takaisin pyytämiämme rahoja ei palauteta vaan levypaketti tulee muutamassa päivässä. No tulihan se mutta vääriä levyjä. Kaveri onneksi lunasti koko paketin itselleni kun en halunnu moisia levyjä itteleni. Jäi erittäin paska maku suuhun. En suosittele tuolta ostamaan.)
Avatar
#26 • • rewind Guest

Ostinpa kerran netistä kengät



En kyllä itse uskaltaisi.
Avatar
#27 • • da_chef Guest

En tiedä onko halvempiakin paikkoja olemassa, mutta ainakin nuo ovat halvimpia mitä tiedän.



Joitakin tuotteita on halvemmalla amazon.co.uk:ssa. Play.comissa on aika kehno musavalikoima joten ei tule käytettyä kovinkaan paljoa. Amazonista tulee usein kirjoja ja musiikkia.
Avatar
#28 • • vaavu Guest

En tiedä onko halvempiakin paikkoja olemassa, mutta ainakin nuo ovat halvimpia mitä tiedän.



Joitakin tuotteita on halvemmalla amazon.co.uk:ssa.



Onko tosiaan amazonissa saatavilla halvempia leffoja kuin noissa Jerseyn saaren lafkoissa? Postikuluineenkin? IMHO amazonin postikulut ovat aika korkeat, 0.49 per tuote ja lisäksi usean punnan perusmaksu päälle. Tuollainen nostaa aika nopeasti tilattavan leffan hintaa.

Play.comissa on aika kehno musavalikoima joten ei tule käytettyä kovinkaan paljoa.



Se on totta. Itse olen tilannut play.comista ainoastaan yhden Global Undergroundin miksauksen (joka muuten oli halvempi sieltä kuin amazonissa). Muuten valikoima on niin kehno, ettei sieltä kannata kauheasti etsiä. Jos tykkää populaarimusiikista, niin ehkä sitten, mutta muuten ei.
Avatar
#29 • • vaavu Guest

Ostinpa kerran netistä kengät



En kyllä itse uskaltaisi.



No Villekin tilasi kerran kengät itselleen ulkomailta. Jos on aiemmin käyttänyt saman valmistajan kenkiä, ja tietää suunnilleen oman kokonsa, ei sen pitäisi olla kovinkaan ihmeellistä. Tietysti jos saman valmistajan kengät heittelehtivät koonsa puolesta paljon, on tilanne vaikeampi.

Ja tietysti voi tehdä siat ja käydä kokeilemassa suomalaisissa kenkäliikkeissä samoja kenkiä jalkaansa, jos niitä Suomessa myydään. Itse myönnän syyllistyväni tähän esimerkiksi kosmetiikan kohdalla. Käyn esimerkiksi Stockmannilla kokeilemassa tuotetta, ja tilaan sen jälkikäteen netistä. Hieman kyllä tästä omatunto soimaa, mutta yritän lohduttautua sillä, että kannan aika paljon rahaa Stockmannille vuosittain.
Avatar
#30 • • hexasonik Guest
- levyt, kahdeksan levyä kymmenestä hankin netitse/ulkomailta
- vaatteita, lähinnä tiettyjen valmistajien paitoja, joista tiedän koon ja joita suomesta saa nihkeästi/ei lainkaan ja/tai ylihinnalla. housuja en uskalla tilata sovittamatta. jokunen takkikin on tilattu. pukua tms. en tilaisi. sitä paitsi, puvuthan pitää teettää.
- kenkiä, mikäli malli ja koko on tuttu. doc martens tms, briteistä tai saksasta saa halvemmalla kuin täältä.
- kirjoja
- jokunen hotellivarauskin on tullut tehtyä, samoin lippuvarauksia laivalle, lennoille tms.

toistaiseksi ei ole valittamista nettiostoksista tullut.
Avatar
#31 • • da_chef Guest

Onko tosiaan amazonissa saatavilla halvempia leffoja kuin noissa Jerseyn saaren lafkoissa? Postikuluineenkin? IMHO amazonin postikulut ovat aika korkeat, 0.49 per tuote ja lisäksi usean punnan perusmaksu päälle. Tuollainen nostaa aika nopeasti tilattavan leffan hintaa.



Muutaman tuotteen olen nähnyt, ero tosin ei ollut suuri, korkeintaan euro-pari postikuluineen. Amazonista jos dvd:n tilaa, tulee siihen postituskuluja 1,49+0,39 puntaa. Jokaisesta levystä 0,39,- ja tilauksesta tuo 1,49,-.
Avatar
#32 • • tumpsi Guest
sit ois kans niinku siistii jos jengi kertos et käyks postiennakko tai visa electron...
maailmassa on yhä edelleen ihmisiä joilla ei oo luottokorttia.
ja aika vähän ostan netistä, tosin kasvusuhdanteessa on munkin nettiostostelu.
Avatar
#33 • • khatt Guest
Eniten on tullut ostettua dvd-leffoja. Suosikkipaikkani ovat euroopassa Play.com (halvat hinnat, ilmainen+nopea toimitus) ja jenkeissä DVD Pacific (EDIT: jolta tosin ovat luottokorttitiedot vuotaneet julki, joten tulee hämäriä laskutuksia). Erikoisempaa leffamakua palvelee myös xploited cinema, josta saa useissa maissa bannattujakin elokuvia.

Ennen kuin ostat DVD-leffan:
1) Vertaa hintoja - DVD PriceCheck (etsii enimmäkseen UK:sta ja P-Amerikasta - tietääkö joku kattavamman hakukoneen?)
2) Vertaa DVD-julkaisuja - www.dvdcompare.net. Siellä kerrotaan eri julkaisujen speksit, ja mikä tärkeintä, mahdolliset sensuroinnit. Jos leffa on "erikoinen", sitä saatetaan esim. Britanniassa leikata rankallakin kädellä. Erityisesti Vipcon videot ovat usein kuohittuja (BBFC:n vaatimuksesta tietenkin).

Bonuksena vielä: tästä voit tarkistaa, onko jonkin leffan brittiversiota leikattu.
Avatar
#34 • • vaavu Guest
Hmm, näyttää siltä, että mun olisi pitänyt asetella noi pollin vaihtoehdot vähän toisin. Sen verran paljon ihmiset ostavat. Kukaan ei ole valinnut vielä noita "en osta" -vaihtoehtoja...

Kuinkakohan usein suomalaiset keskimäärin ostavat netistä tavaraa? Tämän pollin otosjoukko taitaa olla jonkinverran biasoitunut, kun täällä liikkuvat muutenkin käyttävät nettiä aika paljon. Ehkä muutenkin vanhemmilla ihmisillä on enemmän ennakkoluuloja nettiostamista vastaan, pelätään tietoturvaa ja sen sellaista.
Avatar
#35 • • da_chef Guest

maailmassa on yhä edelleen ihmisiä joilla ei oo luottokorttia.



Tota varten on äidin visa.

Valitettavasti äitini vaatii minua maksamaan omat ostokseni. Törkeää käyttäytymistä.
Avatar
#36 • • miikkaL Guest

- jokunen hotellivarauskin on tullut tehtyä, samoin lippuvarauksia laivalle, lennoille tms.



Matkojen varaus on mun mielestä yks netin parhaita puolia, ja siis varsinkin niiden hintojen vertailu. Helposti pystyy netistä kaivamalla säästämään joissakin tapauksissa 80% hinnoista.

Hyviä esimerkkejä on noi laivamatkat, yleensä ostan jostain huuto.netistä muutamalla eurolla kupongin, jolla saa hytin viidellä kympillä, kun muuten hytti maksaisi 200e.
Avatar
#37 • • serotonot Guest

sit ois kans niinku siistii jos jengi kertos et käyks postiennakko tai visa electron...
maailmassa on yhä edelleen ihmisiä joilla ei oo luottokorttia.
ja aika vähän ostan netistä, tosin kasvusuhdanteessa on munkin nettiostostelu.


kuten varmaan miljoonassa topicissa on pikku hiljaa sanottu, käy Sammon visa electron visana nettikaupoissa. Tämä siksi että sampo on tehnyt luottokunnan kanssa sen mahdollistavan sopimuksen. Toivottavasti muut pankit seuraavat perässä

Luotolla ei silläkään electronilla tosin saa vaan tilillä pitää paalua olla niinq normaalisti ostaessakin
Avatar
#38 • • tumpsi Guest

Tota varten on äidin visa.




Maailmassa on yhä myös äitejä joilla ei o visaa.. :)
Avatar
#39 • • Remotion Guest
duunissa tilaan 95% tavarasta sähköisesti, lähinnä maileilla...
Avatar
#40 • • pakana Guest

Ongelma tuossa vain on, että tulliprosentit eri tuotteille vaihtelevat, eikä tulli ilmoita niitä sivuillaan



Tottakai ilmoittaa, Tullin TARIC-tietokannassa on kaikkien tavaroiden tullien määrät eri lähtömaista. Vähän kiven alla tosiaan toi mesta...

Netistä en oo ostanu vielä muuta ku softaa (:P), mut netin kautta ollaan tilattu konserttilippuja, matkalippuja, ja ite oon säästäny audiosälää Saksasta ja käytettyinä huuto.netistä vahvarin ja Hifi-lehden webtorilta kaiuttimet.

Maksutapaviidakko hidastaa shoppailua, Visa ois pops mut Norsean viisaat pitää ilmeisesti mua täysin kelvottomana :)

Share*it on ollu tähän asti mukavin tapa, ostaminen onnistuu tilisiirtona suomalaiseen pankkiin.