Vectrobot - Ready For Battle (electroa)

3 posts, 1 page, 1,025 views

Avatar
#2 • • Kalle Karvanen Guest
Tuossa kolmen minuutin paikkeilla olleen kepittelykohdan jälkeen alkaa pahasti laahaamaan kun mitään uutta ei enää tapahdu. Soundit ihan jees. Bassline on turvallinen, mutta kiva vaikkakin hiukan liian kylmä, eli lämpöä siihen hiukan. Melodisemmat elementit ei niin hirveästi uponneet muhun vaikka ovatkin ihan kivankuuloisia. Ehkä olisin kaivannut enemmän synkkyyttä niihin. Sellainen 7½ biisi.

Plussat myös cowbellistä ;)
Avatar
#3 • • borg nagar Guest
Hyvänkuulosta meininkiä on. Eniten kyllä lämmittää tuo kohahdussyntsasaundi millä biisi alkaakin. Joissakin menokohdissa toimii ihan loistavasti.

Kallen kans olen samaa mieltä, että melodiat ovat vähän liian ei-synkkiä.
1:25 kohdassa lähtevä perusmelodia kuuluu ehdottomasti tämän kritiikin alle. Mutta makuasioitahan nämä :)

Jotakin haluaisin sanoa myös tosta komppiosaston ja varsinkin basarin kompressoinnista, kun jotenkin tuntuu niin lyttyiseltä, että basarin alku tuntuu tulevan niinku feidaamalla sisään. En tiedä onko tämä juuri tarkoituskin. Itse olen tottunut, että siinä basarin alussa olisi pieni naps ja sitten tulisi se oomph. Tässä on vain tuo jälkimmäinen. Tämä arvaus nyt oli että kompressori syönyt.

Ehkä myös odottaisin että biisissä meininki vähän kasvaisi loppua kohden, kun tuntuu että se vain nyt latistuu. Heti lähetään täydellä tykityksellä liikkeelle, mutta sitten ei olekaan paljoa annettavaa enää jatkossa.

Kaikenkaikkiaan kuitenki ihan hyvä biisi.

-Borg Nagar