Tälläinen juttu leviää netissä forumeilla kulovalkean tavoin ja tavoitteen ilmeisesti maailmanlaajuinen huomio kyseisen autoliikkeen myyntikäytännösä.
http://www.opelclubfinland.net/forum/viewtopic.php?topic=47928&forum=3&90
Tässä copypaste:
Tässä tarinani kuinka autokauppa sujui Auto29 asiakaspalvelu tyylillä.
Ostin Opel Calibran Auto29:sta (http://www.auto29.net) Tampereelta keväällä. Kyseinen firma mainostaa sivuillaan rahoitusta ilman käsirahaa, mutta todellisuudessa ei mitään rahoitusta tarjoa, vaan heidän rahoituksensa on se että marssitaan Nordea-pankkiin joustoluottoa ottamaan.
Auto tuntui olevan ihan hyvässä kunnossa ja sellainen kun olin etsinytkin, vain sivupeili oli hajalla. Kuulemma oli hajonnut laivamatkalla (auto on siis tuontiauto). Kaupat syntyi sillä ehdolla että kauppias korjaa sivupeilin ja hommaa talvirenkaat alumiinivanteilla, ja auto siis katsastettuna. Maksoin hinnan mikä tuulilasissa oli tilisiirtona kerralla. Eli hintaa en edes ruvennut tinkaamaan.
Kauppias lupasi ensiksi auton heti seuraavaksi päiväksi kaupasta, mutta auton toimitus siirtyikin ensin sen takia että joutui viemään auton peltisepälle sivuvilkkujen laittoa varten, mutta myöhemmin auto viivästyi kuulemma tullin takia. Eli kauppias ei kuulemma saanut tullilta lappua maksetusta verosta katsastusta varten milloin minkin syyn takia, esim. tullivirkailija joka hoitaa asiaa on sairaslomalla.
Lopulta kauppias sai n. 3 viikon jälkeen auton katsastettua. Papereiden kirjoitus sovittiin katsastuskonttorille. Matkalla konttorille huomasin että sivupeili oli korjattu niin että oli leikattu peilin pala joka oli liimattu vanhan särkyneen päälle. Sähkösäätö ei oikein tuntunut pelaavan, ja myyjä sanoikin että hommataan siihen sitten alkuperäinen peili. Konttorilla yllätyksekseni toisena osapuolena papereihin nimensä oli kirjoittamassa joku ulkomaalaisyntyinen kaveri joka ei puhunut kunnolla suomea, käsittääkseni hän on kaveri joka oli auton saksasta tuonut, mutta en ole tästä asiasta vieläkään varma kuka hän oli. Mielestäni hyvään kaupankäyntiin kuuluu se että olisi jo etukäteen kerrottu kenenkä kanssa tässä loppujen lopuksi kauppaa käydään. No paperit kirjoitettiin ja mainitsin myös tälle kaverille että peili ei toimi kunnolla.
Talvirenkaat kävin noutamassa eräästä rengasliikkeestä. Täällä eivät olleet tietoisia että minulle pitäisi olla varattuna renkaat ja vanteet, eli siis myyjä ei tälläistä ollut heille infonnut. Rengasliikkeen myyjä soitti autokauppiaalle ja kysyi hintaa mitä setti saa tulla maksamaan. Sanoivat että on niin pihi autokauppias että katsotaan löydetäänkö mulle mitään. Etsinnän jälkeen kuitenkin löytyi yhden kesän erään myyjän Opeli alla olleet vanteet, ja niihin renkaat. 2 uutta ja 2 käytettyä nastarengasta. Olen loppupeleissä ihan tyytyväinen näihin.
Seuraavalla viikolla kävin myös allekirjoittamassa takuupaperin autoa koskien. Takuu koski autontekniikkaa ja takuu aika 3kk. Jälkeenpäin olen kuullut että kun firma myy käytetyn auton on heillä 6kk "vastuu" autosta, joten mikä tämän takuun virka oli loppujenlopuksi? Samalla otin peilin puheeksi sillä olin todennut että sähkösääto toimii erittäin vajaavaisesti, lämmitys ei ollenkaan ja lisäksi peili heiluu ajossa holtittomasti. Lupasi hommata minulle uuden/käytetyn alkuperäisen peilin. Parin viikon päästä peili irtosi.
Peilistä ei mitään kuulunut joten soittelin useaan kertaan, aina kerrottiin että henkilö joka peilin hommaa on joka saksassa autonhakumatkalla (tuo peilin mukanaan) tai suomessa mutta peiliä ei saksasta saanut tällä kertaa ja suomestakaan peiliä ei kuulemma saa. Soitin metroautoon ja he kertoivat että peili maksaa (muistaakseni) 120e ja kolmenpäivän toimitusaika. Ilmoitin asiasta kauppiaalle ja hän sanoi että selvä, onhan se vähän kallis.
Peiliä ei kuitenkaan vieläkään kuulunut joten jätin soittopyyntöjä, soitin myyjälle joka vaan lupaili peiliä. 2½kk auton oston jälkeen kävin jälleen kerran henkilökohtaisesti liikkeessä, mutta tällöin kyseinen myyjä oli kuulemma sairaslomalla. Muut myyjät olivat kuin en olisi ollutkaan paikalla eivätkä suostuneet puhumaan kanssani. Kun vaatimalla vaadin ottamaan ylös soittopyynnön kirjoitti hän sen kalenteriin. Soittoa ei kuitenkaan taas kuulunut joten soitin liikkeeseen. Puhelu eteni tähän malliin:
Puhelu 5.7.2004 Klo: 14.23:29. Puhelun kesto: 52sec.
Auto29: Auto29
Minä: No Järvisen Mauri tässä hei.
Auto29: Hei
Minä: Soittelin taas kun ei ole tota noin niin soittopyyntöihin vastattu niin tota siitä Calibran sivupeilistä.
Auto29: Hetkinen, hetkinen, hetkinen... Kyllä se siitä muuten kysy.
Minä: Ni.
Auto29: Joo, määpäs tota noin... Määpäs sanon sille siitä... siitä tuota noin noin tänään. Tulee kohta on vaan käymässä tuolla rahoituskonttorissa.
Minä: Joo. Eikun mää...
Auto29: Mää sanon siitä niin niin. Kattoo kyllä se jotain hyvää sais tehdäkkin (???).
Minä: Joo mää on sitä nyt yli kolme kuukautta odotellut, niin tota.
Auto29: Joo.
Minä: Ei oikeen ole enään huumorintajua asian suhteen.
Auto29: Ni. No ei kait se huumorintajusta tai sivupeilistä voi kato ihmisellä olla, jos se niin vaikeeta on niin vedä ittes hirteen.
Minä: Eh...
Auto29: Tehdään tälläi sen asian kans sitten.
Minä: Öh...
Auto29: Morjens.
KLIK
Henkilö josta puhelussa puhuu on varmaankin tämä samainen ulkomaalais syntyinen kaveri joka oli toisena osapuolena kirjoittamassa nimen paperiin.
Tämän jälkeen asianajani vielä soitti kauppiaalle. Puhelimessa oli sama myyjä vaikka ei kyseistä keskustelua asianajajalleni suostunutkaan myöntämään. Lupasi kuitenkin olla minuun yhteydessä 12.7 mennessä, mutta puhelua ei koskaan kuulunut. Olen asian toistaiseksi tähän jättänyt. Olen vain lähettänyt sähköpostitse kiitokset loistavasta asiakaspalvelusta ja hyvät kesäntoivotukset.
Kauppias jonka kanssa olen kauppaa tehnyt on _käsittääkseni_ kyseisin firman "pomo".
Tänään kuulin myös että oli toista autonostaja ehdokasta kyseinen firma palvellut _kutakuinkin_ näin:
Myyjä myi autoa ruosteettomana. Ostaja ehdokas rohmas sattumanvaraisesti pohjaa ja käteen jäi pala ruostetta. Kysyi myyjältä että mitäs tämä sitten on? Jonka jälkeen myyjä pyysi asiakasta painumaan vittuun. (En tiedä oliko kyseessä sama myyjä).
Tästä voi jokain päätellä onko kaupankäynti kyseisessä firmassa reilua ja rehtiä? Saako sieltä tyydyttävää asiakaspalvelua? Omasta mielestä kaikkea muuta enkä halua olla missään tekemisissä enään kyseisin firman enkä myyjän kanssa.
Jos satutte käymään Tampereella Hatanpään alueella (Autotalolaakkosen takana), niin käykää toki kertomassa terveiset Järvisen Maurilta, että en ole vielä vetänyt itteäni hirteen, niin ja hyvät kesänjatkot tietenkin.
Olisihan kiva että ilmaisisitte paikalla myös oman mielipiteenne.
Toivoisin että postaisitte tämän viestini mahdollisimman monelle foorumille (erityisesti moottoriajoneuvoihin liittyville). Ja sen jälkeen ilmoitatta tänne (Opel Club Finlandiin) asiasta, jotta voin tarvittaessa kommentoida asiaa myös muilla foorumeilla. Minuun voi olla myös suoraan yhteydessä sähköpostilla: [email protected]
t. Mauri "Jami" Järvinen
-Damien-
http://www.mikseri.net/tr3ox/
...It's on like a King Kong, Bieatch...
http://www.opelclubfinland.net/forum/viewtopic.php?topic=47928&forum=3&90
Tässä copypaste:
Tässä tarinani kuinka autokauppa sujui Auto29 asiakaspalvelu tyylillä.
Ostin Opel Calibran Auto29:sta (http://www.auto29.net) Tampereelta keväällä. Kyseinen firma mainostaa sivuillaan rahoitusta ilman käsirahaa, mutta todellisuudessa ei mitään rahoitusta tarjoa, vaan heidän rahoituksensa on se että marssitaan Nordea-pankkiin joustoluottoa ottamaan.
Auto tuntui olevan ihan hyvässä kunnossa ja sellainen kun olin etsinytkin, vain sivupeili oli hajalla. Kuulemma oli hajonnut laivamatkalla (auto on siis tuontiauto). Kaupat syntyi sillä ehdolla että kauppias korjaa sivupeilin ja hommaa talvirenkaat alumiinivanteilla, ja auto siis katsastettuna. Maksoin hinnan mikä tuulilasissa oli tilisiirtona kerralla. Eli hintaa en edes ruvennut tinkaamaan.
Kauppias lupasi ensiksi auton heti seuraavaksi päiväksi kaupasta, mutta auton toimitus siirtyikin ensin sen takia että joutui viemään auton peltisepälle sivuvilkkujen laittoa varten, mutta myöhemmin auto viivästyi kuulemma tullin takia. Eli kauppias ei kuulemma saanut tullilta lappua maksetusta verosta katsastusta varten milloin minkin syyn takia, esim. tullivirkailija joka hoitaa asiaa on sairaslomalla.
Lopulta kauppias sai n. 3 viikon jälkeen auton katsastettua. Papereiden kirjoitus sovittiin katsastuskonttorille. Matkalla konttorille huomasin että sivupeili oli korjattu niin että oli leikattu peilin pala joka oli liimattu vanhan särkyneen päälle. Sähkösäätö ei oikein tuntunut pelaavan, ja myyjä sanoikin että hommataan siihen sitten alkuperäinen peili. Konttorilla yllätyksekseni toisena osapuolena papereihin nimensä oli kirjoittamassa joku ulkomaalaisyntyinen kaveri joka ei puhunut kunnolla suomea, käsittääkseni hän on kaveri joka oli auton saksasta tuonut, mutta en ole tästä asiasta vieläkään varma kuka hän oli. Mielestäni hyvään kaupankäyntiin kuuluu se että olisi jo etukäteen kerrottu kenenkä kanssa tässä loppujen lopuksi kauppaa käydään. No paperit kirjoitettiin ja mainitsin myös tälle kaverille että peili ei toimi kunnolla.
Talvirenkaat kävin noutamassa eräästä rengasliikkeestä. Täällä eivät olleet tietoisia että minulle pitäisi olla varattuna renkaat ja vanteet, eli siis myyjä ei tälläistä ollut heille infonnut. Rengasliikkeen myyjä soitti autokauppiaalle ja kysyi hintaa mitä setti saa tulla maksamaan. Sanoivat että on niin pihi autokauppias että katsotaan löydetäänkö mulle mitään. Etsinnän jälkeen kuitenkin löytyi yhden kesän erään myyjän Opeli alla olleet vanteet, ja niihin renkaat. 2 uutta ja 2 käytettyä nastarengasta. Olen loppupeleissä ihan tyytyväinen näihin.
Seuraavalla viikolla kävin myös allekirjoittamassa takuupaperin autoa koskien. Takuu koski autontekniikkaa ja takuu aika 3kk. Jälkeenpäin olen kuullut että kun firma myy käytetyn auton on heillä 6kk "vastuu" autosta, joten mikä tämän takuun virka oli loppujenlopuksi? Samalla otin peilin puheeksi sillä olin todennut että sähkösääto toimii erittäin vajaavaisesti, lämmitys ei ollenkaan ja lisäksi peili heiluu ajossa holtittomasti. Lupasi hommata minulle uuden/käytetyn alkuperäisen peilin. Parin viikon päästä peili irtosi.
Peilistä ei mitään kuulunut joten soittelin useaan kertaan, aina kerrottiin että henkilö joka peilin hommaa on joka saksassa autonhakumatkalla (tuo peilin mukanaan) tai suomessa mutta peiliä ei saksasta saanut tällä kertaa ja suomestakaan peiliä ei kuulemma saa. Soitin metroautoon ja he kertoivat että peili maksaa (muistaakseni) 120e ja kolmenpäivän toimitusaika. Ilmoitin asiasta kauppiaalle ja hän sanoi että selvä, onhan se vähän kallis.
Peiliä ei kuitenkaan vieläkään kuulunut joten jätin soittopyyntöjä, soitin myyjälle joka vaan lupaili peiliä. 2½kk auton oston jälkeen kävin jälleen kerran henkilökohtaisesti liikkeessä, mutta tällöin kyseinen myyjä oli kuulemma sairaslomalla. Muut myyjät olivat kuin en olisi ollutkaan paikalla eivätkä suostuneet puhumaan kanssani. Kun vaatimalla vaadin ottamaan ylös soittopyynnön kirjoitti hän sen kalenteriin. Soittoa ei kuitenkaan taas kuulunut joten soitin liikkeeseen. Puhelu eteni tähän malliin:
Puhelu 5.7.2004 Klo: 14.23:29. Puhelun kesto: 52sec.
Auto29: Auto29
Minä: No Järvisen Mauri tässä hei.
Auto29: Hei
Minä: Soittelin taas kun ei ole tota noin niin soittopyyntöihin vastattu niin tota siitä Calibran sivupeilistä.
Auto29: Hetkinen, hetkinen, hetkinen... Kyllä se siitä muuten kysy.
Minä: Ni.
Auto29: Joo, määpäs tota noin... Määpäs sanon sille siitä... siitä tuota noin noin tänään. Tulee kohta on vaan käymässä tuolla rahoituskonttorissa.
Minä: Joo. Eikun mää...
Auto29: Mää sanon siitä niin niin. Kattoo kyllä se jotain hyvää sais tehdäkkin (???).
Minä: Joo mää on sitä nyt yli kolme kuukautta odotellut, niin tota.
Auto29: Joo.
Minä: Ei oikeen ole enään huumorintajua asian suhteen.
Auto29: Ni. No ei kait se huumorintajusta tai sivupeilistä voi kato ihmisellä olla, jos se niin vaikeeta on niin vedä ittes hirteen.
Minä: Eh...
Auto29: Tehdään tälläi sen asian kans sitten.
Minä: Öh...
Auto29: Morjens.
KLIK
Henkilö josta puhelussa puhuu on varmaankin tämä samainen ulkomaalais syntyinen kaveri joka oli toisena osapuolena kirjoittamassa nimen paperiin.
Tämän jälkeen asianajani vielä soitti kauppiaalle. Puhelimessa oli sama myyjä vaikka ei kyseistä keskustelua asianajajalleni suostunutkaan myöntämään. Lupasi kuitenkin olla minuun yhteydessä 12.7 mennessä, mutta puhelua ei koskaan kuulunut. Olen asian toistaiseksi tähän jättänyt. Olen vain lähettänyt sähköpostitse kiitokset loistavasta asiakaspalvelusta ja hyvät kesäntoivotukset.
Kauppias jonka kanssa olen kauppaa tehnyt on _käsittääkseni_ kyseisin firman "pomo".
Tänään kuulin myös että oli toista autonostaja ehdokasta kyseinen firma palvellut _kutakuinkin_ näin:
Myyjä myi autoa ruosteettomana. Ostaja ehdokas rohmas sattumanvaraisesti pohjaa ja käteen jäi pala ruostetta. Kysyi myyjältä että mitäs tämä sitten on? Jonka jälkeen myyjä pyysi asiakasta painumaan vittuun. (En tiedä oliko kyseessä sama myyjä).
Tästä voi jokain päätellä onko kaupankäynti kyseisessä firmassa reilua ja rehtiä? Saako sieltä tyydyttävää asiakaspalvelua? Omasta mielestä kaikkea muuta enkä halua olla missään tekemisissä enään kyseisin firman enkä myyjän kanssa.
Jos satutte käymään Tampereella Hatanpään alueella (Autotalolaakkosen takana), niin käykää toki kertomassa terveiset Järvisen Maurilta, että en ole vielä vetänyt itteäni hirteen, niin ja hyvät kesänjatkot tietenkin.
Olisihan kiva että ilmaisisitte paikalla myös oman mielipiteenne.
Toivoisin että postaisitte tämän viestini mahdollisimman monelle foorumille (erityisesti moottoriajoneuvoihin liittyville). Ja sen jälkeen ilmoitatta tänne (Opel Club Finlandiin) asiasta, jotta voin tarvittaessa kommentoida asiaa myös muilla foorumeilla. Minuun voi olla myös suoraan yhteydessä sähköpostilla: [email protected]
t. Mauri "Jami" Järvinen
-Damien-
http://www.mikseri.net/tr3ox/
...It's on like a King Kong, Bieatch...