Minä olen lähinnä vinyylin kannalla nimenomaan käyttöliittymän takia. Final Scratchin kyllä kelpuuttaisin itsellenikin (mutta ainoastaan *NIX pohjaiselle käyttikselle, Wintoosa olisi liian iso riski).
Eikös tuo alkuperäinen FS-softa ollutkin vain ja ainoastaan Linuxissa pyörivä sekä alusta loppuun stantonin äijien koodaama, ja uudempi Windows-versio sitten Native Instrumentsilta lisensoidun koodin päälle rakennettu? Näin mä ainakin muistelisin lukeneeni..
Mutta on-topic sen verran että erikin kanssa olen samoilla linjoilla siitä, että dj-formaattien siirtyessä digitaaliseen maailmaan ei se olisi enää ongelma, että kappaleiden uutuus- tai harvinaisuusarvo sanelisi raitalistojen sisältöä, mikä olisi tietenkin hienoa. Piratismin mahdollista lisääntymistä en pitäisi ongelmana, koska uskon miltei kaikilla jukilla olevan kuitenkin sen verran selkärankaa, että soitettavat kappaleet hankitaan alkuperäisinä.
Nämä digitaali/aikakoodivinyyli -ratkaisut ovat kuitenkin vielä suht uutta teknologiaa, mutta toimivat kuitenkin niin hyvin, että ammattilaisetkin ovat alkaneet niitä jo aktiivisesti käyttää -> tulevaisuus niiden kannalta näyttää mielestäni varsin valoisalta, kun ottaa huomioon että kaikki teknologiat kuitenkin kehittyvät tässä vaiheessa elinkaartaan varsinkin vakaudessa ja käytännön toimivuudessa vielä lisää. Minä ainakin seuraan mielenkiinnolla, mitä tuleman pitää tällä saralla (vaikka ainoastaan vinyylikiekkoja levykaupoista ostelenkin).
edit: tarkennusta