progetrancea. parannusehdotuksia kaipaillen..

7 posts, 1 page, 1,097 views

Avatar
#2 • • Daniel Braun Guest
Alkupuoliskosta tulee mieleen että proge on nyt käsitetty tosi pahasti väärin.
Ei se nopeuden pudotus tee siitä progea...
Tarkoitan siis että olis saannu olla pikkasen rivakampi, vähän laahaa ikävästi.
Mut mä en ookaan mikään nenänkaivuutrancen ystävä.

Bassolinja on aikas, tuota mitenköhän sen nätisti sanois, koominen :)
Ei oiken toimi tommoiseen.
Soundikaan ei oo kyl mikään kummoinen.
Ja muutenki bassolinja on hieman liian pinnassa.

Toi reilusti puolenvälin jälkeen tuleva tunnelmallinen padi osuu korvaan kivasti.
Jees kuuloinen.
Muutenkaan ei oo soundeissa pahemmin valittamista, paitsi toi basso.
Ehkä nyt pikkasen tukkosen kuulonen, mut ihan jees.
Avatar
#3 • • a98 Guest

Alkupuoliskosta tulee mieleen että proge on nyt käsitetty tosi pahasti väärin.
Ei se nopeuden pudotus tee siitä progea...



joo no en olekkaan oikeestaan ajatellut tota, ajattelin vaan että kun tein tollasta fiilistelevämpää niin ei tartte olla se iän ikuinen 138-140 bpm mitä olen about joka biisissäni käyttänyt. eihän sen tempon sitä tylsemmäksi pitäisi tehdä?
Avatar
#4 • • Daniel Braun Guest

eihän sen tempon sitä tylsemmäksi pitäisi tehdä?



No ei periaatteessa...
Vaikka nyt olenkin enemän housemies joka tykkää letkeemmistä biiteistä, ni kuitenki tää oli jotenkin liian hidas.
Snadisti olis saannu olla nopeutta lisää.

Tai sit vaan kävi puuduttamaan & ahdistamaan toi bassolinja ja se aiheutti sen tunteen "perkules ku tää on liian hidastempoinen...." :confused:

edit: Ni, ja vertailtaessa noihin sun "trancempiin" tuotoksiin (esim May Day Dream jne) ni tää on vähän keskeneräisen tms tuntuinen.
Muuten kyl oot ihan kelpo trancea tuottannu.
Sivusta oon seuraillu jonkinverran, Kotkalaista musinkitekoinnostusta kunnioittaen :)
Avatar
#5 • • a98 Guest

eihän sen tempon sitä tylsemmäksi pitäisi tehdä?


edit: Ni, ja vertailtaessa noihin sun "trancempiin" tuotoksiin (esim May Day Dream jne) ni tää on vähän keskeneräisen tms tuntuinen.



jeps hyvin huomattu, tää onkin ekan exporttauksen jäljiltä ajattelin että saisi paremmin uutta näkökantaa ja toteutusta tähän näin. näitä proge raitoja en ole kuitenkaan tehnyt kuin viitisen joten ei ole ihan niin hallussa vielä mikä toimii ja mikä ei, lähinnä omien fiilisten pohjalta mennään.

mutta otan kyllä huomioon nuo mielipiteet, tempon nosto voisi toimia todellakin. tosta basslinestä odottelen nyt ainakin vielä yhden tuomiota ennenkun sen poistan :) kun se omaan korvaan mielytti, yritin sellasta technojunnaus vaikutteista.
Avatar
#6 • • onnela Guest
Mun mielestä bassolinja ei oo mitenkään koominen, vaan pikemminkin psykemäinen. Muutenkin aika psykemäinen äänimaailma - tosin ilman tyypillisiä kikkailuja.

Toi "snarefilli" sen sijaan kuulostaa melkein ihan samalta kuin Sash!:n Mysterious Times biisissä - ja se ei ole hyvä asia.

Tästä tulee ihan jotkut demobiisit mieleen. Ei ehkä ihan sellaista mulle mieleistä progea. Rummut on vähän turhan tylsät ja perusmeininkiä.

Ehkä eniten mättää se, että biisi on jotenkin "löysän" kuuloinen. Toi hidas biitti voi siihen tosin kyllä osaltaan vaikuttaa.

Ihan laadukkaan kuuloinen tuotos, mut ihan tällaisenaan ei vielä mulle putoa. Ehkä toi psykemäisyys ja se, ettei ole kuitenkaan psykeä hämää mua.

Pädit on kyllä ihan kivat, mut toisaalta ehkä sointukulku vähän järkytti.

Nyt kun on vähän pidemmän aikaa biisia kuunnellut, niin ehkä alkaa toimia pikku hiljaa paremmin ja paremmin. Tanssilattialta tää mut kyllä poistais valitettavasti aika vikkelästi.

Ehkä kannattaa ton bassolinjan kanssa vielä miettiä, että minkälaista tunnelmaa loppujen lopuksi haluaa tuoda.

Tosiaan niinkuin Daniel sanoi niin sun biisit kuulostaa kyllä yleensä valmiimmilta kuin tämä - ja itsekin totesit, että biisi onkin aika keskeneräinen. Pientä viilausta ja kyllä tästä ihan kiva veisu tulee. :)
Avatar
#7 • • serotonot Guest
Bassolinja oli tosiaan aika psykeä. Mitään sellasta syvää groovea, mistä progessa itse tykkään, ei syntynyt.

Eniten jäi kuitenkin häritsemään se, että vaikka saundimaailma ja miksaus oli ihan suht kohdillaan lukuunottamatta bassoa, niin koko biisissä ei oikeastaan tapahtunut mitään. Koko ajan odotin jotain pientä tarinan kuljetusta johonkin suuntaan kunnes huomasin että "ai se loppu jo"