Musiikin kerääminen / Piratismi-sairaus?

32 posts, 2 pages, 3,737 views

Avatar
#1 • • Edited louis Guest
No tuli mieleen missä menee raja. Mulla ainakin on aikamoinen tarve kerätä musiikkia, kokoelmani sisältää, mm. ison läjän Mp3, Mod, It, S3m, ogg, yms. mideista puhumattakaa. Ja omistan yli 300 (aitoa) audio cd:tä ja tällä hetkellä noin 30lp levyä. Missä menee raja siihen, että kyse on säilömisestä/keräämisestä tai sairaudesta?

:panic:
Avatar
#2 • • Daniel Braun Guest
Harrastushan se levyjen kerääminenkin on.

Mutta silloin voi puhua levyjen/äänitteiden keräämisestä jos ne kaikki on laillisia, eikä mitään cd-r piraatteja tms.
Avatar
#3 • • JussiS Guest
Tää on helppo:

Keräilystä on kyse kun OSTAT levyt, sairaudesta on kyse kun IMUTAT biisit netistä.
Avatar
#4 • • rewind Guest
Itse imen netistä musaa/leffoja lähinnä previkkatarkoituksessa. Jos on paskaa, dellaan pois ja jos taas hyvää, ostan kaupasta. Näin säästyn monelta harmilta, tosin se ihana(?) ostamisen jännittävyys loistaa poissaolollaan.
Avatar
#5 • • Bio Guest

Itse imen netistä musaa lähinnä previkkatarkoituksessa



Sama homma..

tottakai ostelen muutenkin ilman että en oo kuunnellu koko biisiä. Leffoista en oo niin kiinnostunut, käyn leffoissa ja vuokraamoissa, joka riittää mulle.
Avatar
#6 • • akir0 Guest

Tää on helppo:

Keräilystä on kyse kun OSTAT levyt, sairaudesta on kyse kun IMUTAT biisit netistä.



Paskat. Mä ainakin Keräilin warea. Tärkein pointti oli vaan pitää hallussaa _kaikki_ vuoden aikana julkaistut releaset.

Kyseessä ei toki ollut musiikki, mutten näe näillä eroa.

p.s. pitäähän ihmisellä harrastuksia olla!
Avatar
#7 • • timppa^ Guest
Meni nyt vähän huti. Oliko tässä tarkoitus myös kartoittaa levyjen keräilyä vaiko vain warezia vai häh? Ja missä on vaihtoehto "Keräilen omasta mielestäni hyviä levyjä"? :confused:
Avatar
#8 • • Ana-- Guest
Tulee keräiltyä vinyylillä lähinnä rumpubassoa, rahanpuutteen vuoksi en
henno ostaa CD-levyjä, kun ne maksaa niin perkeleesti. Jos ne maksaisi
esim. kympin, tilanne olisi ihan toinen. 22 euroa on vaan yksinkertaisesti
liikaa. Eikä hirveästi tule osteltua levyjä mitä ei bileissä voi soittaa, koska
tosiaan, ne biisit saa usein netistäkin.
Avatar
#9 • • Juki54 Guest

Tää on helppo:

Keräilystä on kyse kun OSTAT levyt, sairaudesta on kyse kun IMUTAT biisit netistä.



Ensin imutan, sitten ostan jos olin tyytyväinen kuulemaani. Sika säkissä ei houkuttele.
Avatar
#10 • • Hugo Guest
Lähinnä tulee ostettua Cd-levyjä. Viimeaikoina enemmänkin kaikenlaista vanhaa matskua sylikaupalla kun halvalla lähtee :heart: Silloin joskus ei ollut tarpeeksi rahaa investoida, mutta nyt voi vaikka vinguttaa ja ostaa vaikka 20 Gary D:n kokoelmaa kerralla ja sitten lisäksi jotain muuta, jonka on aiemmin missannut.

Yleensä imuroin biisit koneelle vasta sitten kun ne on cd:llä. Vinyylien hankinta on jäänyt harmittavan vähäiseksi :( mutta cd-levyjä on kertynyt varmaan jo tuhat.

Harrastuksenahan tämä menee. Ulkomailta yleensä eniten tulee ostettua levyjä (itselleen) tuliaisiksi.
Avatar
#11 • • dab Guest

Ensin imutan, sitten ostan jos olin tyytyväinen kuulemaani. Sika säkissä ei houkuttele.



IMO sika säkissä on just paras. Eilen ostin ihan vaan labelin perusteella kirpparilta vinyyliä jota en ole vieläkään päässyt kuuntelemaan. Välillä löytää tällä tavalla sellaisia helmiä että oksat pois. :)
Avatar
#12 • • Taedium Guest

Ja omistan yli 300 (aitoa) audio cd:tä ja tällä hetkellä noin 30lp levyä.

No ei toi nyt viela sairautta ole. Hyva alku.
Avatar
#13 • • Taedium Guest

Ensin imutan, sitten ostan jos olin tyytyväinen kuulemaani. Sika säkissä ei houkuttele.

Niin teen minakin. Aanenlaatukin on audio cdlla parempi, kun mp3.

Btw, viimeinen DVD jonka ostin tietamatta elokuvasta mitaan oli Jeepers Creepers. Sen jalkeen en ole mitaan leffaa ostanut tietamatta siita riittavasti. Paasaantoisesti jos en ole katsonut sita aikaisemmin.
Avatar
#14 • • TaikaJim Guest
Enpä ole hirveesti aikasemmin harrastanut tota mp3:sien keräilyä, mutta ehkä n. vuoden verran oon nyt diggaillut kaikennäköisten nettilabeleiden julkaisuja. Tällä hetkellä on thinneriä valumassa koneelle (www.thinnerism.com). Tossa hommassa tulee kyllä myös sellainen "pakko laittaa vielä yks julkasu latautumaan ennenkun menee nukkumaan" -meininki.

On tietenkin lieviä vinyylinörtinkin oireita havaittavissa; viimeiset kirppisostot on 7" soul sinkkuja :)
Avatar
#15 • • timppa^ Guest
Mä olen aloittanut parantumiseni piratismista vasta ihan hiljattain, mutta aikamoisella ryminällä. Kokoelmaan kuuluu nyt jotakuinkin 130 cd:tä, ~230 vinyyliä ja 40 dvd:tä. Viimeisen vuoden aikana cd-kokoelma on paisunut lähemmäs sadalla julkaisulla, vinyylikokoelma pitkälti yli sadalla plätyllä ja dvd:t n. 30 leffalla. Mä saan levyjen ostamisesta jotain käsittämätöntä mielihyvää. :heart:
Caro²

Posts: 5,301

#16 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Napsin netistä lähinnä semmosta housea mitä ei pahemmin mistään enää löydy.. remixejä jne.

Sairasta on imho nähdä kuinka joillakin on satoja gigoja musiikkia koneella. Syynä varmaankin:
a) Joku kuitenkin haluaa imuttaa minulta levyn x, jota en ole itse koskaan kuunnellut
b) Joku kuitenkin haluaa imuttaa minulta levyn x, jota en ole itse koskaan kuunnellut, tai
c) ...

turha täyttää kiintolevyä paskalla jota ei itse käytä.. no, hupinsa kullillakin. Oma seisoo aamuisin.
Avatar
#17 • • mosaik Guest

Sairasta on imho nähdä kuinka joillakin on satoja gigoja musiikkia koneella.
.. no, hupinsa kullillakin. Oma seisoo aamuisin.


No olihan tuolla jenkeissä taannoin tapaus, josssa nuoriherra oli imutellut
netistä musaa ja filkkoja. Siinä vaiheessa kun gigat loppuivat omalta
koneelta, sälli meni ja krakkeroi itsensä ydinfysiikan tutkimuslaitoksen
koneille lisägigat kiikarissa...
:panic:
Avatar
#18 • • Individual Guest
Levyjä tulee osteltua lähinnä cd:tä, kun en vinyylisoitinta omista ja netistä tulee imuteltua aika tavalla musiikkia, mutta ne on ovat 99 prosenttisesti eri dj:tten settejä esim. juuri täältä plattarilta. Vaikken dj olekaan, niin onhan se kiva kuunnella mitä raitoja ne tiskijukat tuolla maailmalla soittelee.
Itse täyspitkiä levyjä , leffoja, pelejä yms. en imuta, koska ne yleensä vaatisivat p2p-ohjelmien käyttöä joita en halua / osaa kunnolla käyttää.
:D

Posts: 3,707

#19 • • :D

Aanenlaatukin on audio cdlla parempi, kun mp3.



Aanenlaadusta en tiedä.

CD:n ja mp3:n ero on niin pieni, ettei sitä edes huomaa. Tosin näin
viimeaikoina netistä saa parempilaatuisia mp3:sia kuin cd:lta tuleva ääniraita. :(
Avatar
#20 • • Individual Guest

Aanenlaatukin on audio cdlla parempi, kun mp3.



Aanenlaadusta en tiedä.

CD:n ja mp3:n ero on niin pieni, ettei sitä edes huomaa. Tosin näin
viimeaikoina netistä saa parempilaatuisia mp3:sia kuin cd:lta tuleva ääniraita. :(



Voitko kertoa miten tämä on mahdollista kun mp3 on pakattu tiedosto, joka pakkauksen johdosta ei ole koskaan täysin identtinen alkuperäiseen ääniraitaan nähden.