Tuleeko krapulassa parempia biisejä?

12 posts, 1 page, 2,665 views

Avatar
#1 • • CJDaft Guest
Heh,

Tää on varmaan jokaisen musiikintekijän arkea: tuskanhiki on melkoinen ja pakko vääntää biisiä oli mikä oli...

Muttamutta, entäs ystävämme ja arkkivihollisemme KRAPULA!!

Mulla on ainakin turhasta niipuilusta hävinneenä ja korvat paskana syntyny aika rankkaa matskua ja kunnon masennusmusaa.

Entäpä teillä, arvoisa raati?

Tää on nyt pakko kysyä, huomista krapulaa odotellessa xD


CJDaft
Avatar
#2 • • JussiS Guest
Musanteosta on paha sanoo, mut miksaukset lähtee kyl krapulassa aika kivasti, jos se on siis sellanen "pikku" krapula, eikä sellanen mis huutoyrjötään isoon valkoseen puhelimeen vessassa aina minuutin välein.
Avatar
#3 • • xybo Guest
Joo. Rippuu krapulan "tasosta". Semmosessa pienessä
irtoo kyllä mixaus ja biisit mukavasti... Vielä kun yhdistää
prosessin pizzan syömisen kanssa, niin hyvinhän sitä käpälöi
levyjä tai kippparia rasvasilla sormilla.

-- xybo
Avatar
#4 • • CJDaft Guest
Jep, todistettu on siis että karseessa krapulassa ei mitään toivoa tehdä a) yhtään b) mitään. Mutta mutta lisää kommentteja! Kuka on tehnyt hittibiisin karseessa olotilassa??

CJDaft
Avatar
#5 • • :t:c: : : Guest

Kuka on tehnyt hittibiisin karseessa olotilassa??



Hitistä en tiedä, mutta yhden moisen biisin suosio on kyllä yllättänyt totaalisesti. Besonicin saitilla mm. IDM tune of the month ja samaisella sivustolla muutamien maiden charteille electronic top kymppiinkin heilahtanut krapula-angsti löytyy täältä (Syv2 Un1 - Tajupois) jos haluu tsekkaa.

Anyway aina olotila/fiilikset vaikuttaa lopputulokseen, 'krapula' ei vaan ole sieltä suosituimmasta päästä biisin moodia :D
Avatar
#6 • • Daniel Braun Guest
Krapulasta en tiedä, mut mielialat vaikuttaa mun musaprosessiin kyl hiton paljo.
Väsyneenä saa jotenkin ihmeellisiä inspiraatiokohtauksia ja ideoita vaan "poksahtelee" esiin.
Jotenkin sitä vaan muka keksii aina jonkun pirun kivan kuuloisen soundin tms ja saa aikaan sen "jes tää on hyvän kuuloinen"-mielialan.
Mut jotenkin ne vaan kuullostaa sit seuraavana päivänä siltä että samointein voi heittää sen aloitetun biisinraakileen romukoppaan. :panic:

Yks mikä vaikuttaa ainakin mulla todella paljon on vuorokauden aika.
Jotenkin yöllä on paaaljon mukavampi tehdä biisejä.
Hämärä valaistus ja se "hiljaisuus" mikä ympärillä on.
Ei kukaan kolkuta rappukäytävässä eikä autoja liiku tuossa kadulla.
Tai en mä tiedä, jotenkin vaan yöllä on mukava tehdä musiikkia.
Avatar
#7 • • CJDaft Guest


Yks mikä vaikuttaa ainakin mulla todella paljon on vuorokauden aika.
Jotenkin yöllä on paaaljon mukavampi tehdä biisejä.
Hämärä valaistus ja se "hiljaisuus" mikä ympärillä on.
Ei kukaan kolkuta rappukäytävässä eikä autoja liiku tuossa kadulla.
Tai en mä tiedä, jotenkin vaan yöllä on mukava tehdä musiikkia.



On muuten sama täällä, joskus kokeillu isossa studiossakin istua kello aamuyöllä ja hittovie, sillon kyllä kuulee ilmastoinninkin huminan...Se jos mikä saa hyvät psykedeliat liikkeelle!

CJDaft
Avatar
#8 • • rewind Guest
Ei ole vielä tullut krapulasäveltämistä testattua, mutta pitänee varmaan jossain vaiheessa. Yöllä olen suurimman osan veisuistani vääntänyt.
Avatar
#9 • • sauce Guest
ammoisina aikoina kun vielä alkoholin kannsa plutrasin, olin aina niin väsynyt ettei jaksanut hiirtä siirtää. eli ei. ainakaan mä en ollut luovempi. ehkä se krapulaluovuus niillä keillä sitä on tapa kanavoida masennusta. hyvä niin.

ja mitä tulee yöluovuuteen, niin mä olen aamulla kahvikupin kanssa parhaimmillani. esim. olen tän viikon vääntänyt sellasta 8-16barin kixuttelua... ja aina aamulla menee melodiat uusiksi. että en sitten pääse lainkaan eteenpäin ku tämäpäivä on aina parempi ku eilinen(tällähetkellä oon käyttäny aikaa tohon kys. om. "kappaleeseen" arviolta 32tuntia. and it makes me :mad: ) :laugh:

nää on kait taas niin kovin subjektiivisii jutui ettei voi löytää yleistystä.

silti näihin keskusteluihin on aina pakko heittää se kommentti siitä viidakkoheimosta... olikose nyt jossain polyfonian;) saaristossa vai missä, anuwei, niin, niin ne dokaa päästäksen krapulaan ku ovat silloin lähempänä jumaliaan.

että jos se juttu onkin siinä? kautta aikojen kirkonmiehet on pannu viiniä ja toisiaan. että jos se onkin se jumalan tahto? juu, vähän asiasta ohi muttei kumminkaan :hah:

löytyy täältä (Syv2 Un1 - Tajupois) jos haluu tsekkaa.


huhhuh. kyllä siitä krapulan kuuli;)
Avatar
#10 • • dab Guest
Tällä hetkellä (eli krapulassa) ei ainakaan irtoo yhtään mitään. En viitti edes koskea työn alla olevaan biisiin etten vaan mene pilaamaan sitä.
Avatar
#11 • • Contour Guest
ei tule :what:
Avatar
#12 • • serotonot Guest
kyllä sitä on krapulassa melkeinpä parhaimmillaan.

sehän on maailman paras olotila kaikkeen luovaan koska luovuus vaatii tuskaa ja tolla sen saa suht varmasti aikaseks :)