perkeleen juhannus! Sotkenu unirytmin ihan täysin... aina joskus aamu kuudelta nukkumaan ja herää päivällä 14:00-15:00 aikoihin. Nyt on kyllä pakko painaa jarrua että jaksaa keskiviikkona taas alottaa aamuvuoron töissä.
Ku teki 3-vuoroduunia nii oli aina iha sekasi viikonpäivistä tai kellonajasta ku heräs, ja joutu käyttää dolaneita.Kauniisti kun pyysi niin saa tehä nyt 1-vuoroduunia samalla palkalla, ja elämä hymyilee ilman unilääkettä o_o.Täysikuu vaikuttaa myös, ei saa unta niin helposti :(.
Aika perseilleen on mennyt tuo unirytmi viimeaikoina, mutta olen aina pyrkinyt valvomaan paivat. Jos ei uni tule, valvon yon ja seuraavan paivan ja menen sitten ehka pari tuntia aikaisemmin nukkumaan illalla niin saa vahan velkoja kiinni.
Usein on kylla paivalla ollut semmoinen helvetillinen olo, etta nukuttaa perkeleesti mutta pitaa valvoa, ja joskus sita nukahtelee outoihin paikkoihin ja nakee lucid unia. Erittain pelottavaa, esim. Olin kylpyammeessa ja nukahdin huomaamattani ja nain unta etta olin sodassa. Sitten ihoa rupesi kutittamaan ja se tuntui puutuneelta, ja herasin kylvyssa. Toisen kerran nukahdin poydalla, kyynerpaihin nojaten ja luulin olevani parvekkeella tupakilla. sitten tuli jotain ihmisia huoneeseeni ja huidoin ilmaa kun luulin etta siella oli tupakansavua vaikka sisalla polttaminen ei ollut sallittua.
Mun kohdalla unirytmi muuttuu työn mukaan... Välillä yövuoroja ja välillä päivää. Ollu näin jo kohta kaksi vuotta, joten oon jokseenkin tottunut siihen...
Muunmuassa elektroniikka härveleistä saan päänsärkyä jos niitä on liikaa lähellä, parvekkeelta alasheitto helpottaa kummasti myös huoneilmaa,sekä ikkunan aukipitäminen unen ajaksi takaa fysiikalle hyvän hapen :-).