Unirytmi

88 posts, 5 pages, 14,659 views

#1 • • rewind Guest
Itselläni on tällä hetkellä rytmi aika poskellaan, nukkumaan klo 05-07 ja ylös kellon pakottamana klo 13-14.

Itseasiassa tulin juuri saunasta (02.40)... Tätä se sitten on, kun ei ole kesätöitä.

Rytmi johtunee pääosin siitä, että saan yöllä tehtyä huomattavasti paremmin musaa yms. Päivällä harvoin saa mitään järkevää aikaiseksi. Ei muuten mitään valittamista, mutta pää alkaa olemaan pikkuhiljaa aika tukossa varsinkin päivisin. Muilla samoja ongelmia?
#2 • • miikkaL Guest
Hahah, sattuipas sopivasti tällainen topic silmään: Nyt valvoin koko yön ja tulin klo 7 töihin :D :crybaby: Eilisaamuna piti tulla seitsemään, ja heräsin 10:30, joten myöhästyin 4 tuntia töistä.. Nyt illalla menin tuossa 23 maissa nukkuun, ja heräsin puoli 1 ihan pirteenä... :confused: Vittumaista!

Toisaalta, mainitsit tuosta musiikista, ja sama juttu itsellä, esim viime yönä syntyi taas yks biisi :happyroll:
Ante

#3 • • Ante
Pitkästä aikaa hyvä aihe.

Kyl se taitaa vähän sekasin olla. Eilen päivällä klo 10 - 13 unta, sänkyyn klo 23, ei unta, ylös ja keittämään puuroa, klo 2 takas sänkyyn, klo 7 ylös. Työn ja oikeastaan minkäänlaisen säännöllisen toiminnan (ja itsekurin) puute saa nuo nukkumisajat heittämään. Silloin tällöin yö tulee valvottua kokonaan. Sitten aamulla on tavallaan välillä aina sellainen fiilis kun "miksi mun pitää herätä" joten illalla "mitä väliä milloin menen nukkumaan". Heräämiset vaihtelevat klo neljän ja yhdentoista välillä. Ei tää ole kivaa.
#4 • • Nudie Guest
Kokeilin tuossa keväällä tälaista vetoa: olin työmatkalla jenkeissä, vaan viikon ja ajattelin, etten käännä kelloa ollenkaan Amerikan aikaan, vaan sinnittelen suht normaalilla Suomen rytmillä. Aikaeroa Houstoniin kertyy kahdeksan tuntia, joten taiteilemaan siinä joutui. Aamuneljältä ylös ja kasilta uneen jne.

Virhe.

Ensimmäinen päivä meni vielä ihan mukavasti, sitten olinkin ihan usvassa koko loppuviikon. Siinä meni sekaisin niin unirytmi kuin ruokailurytmikin. Oli nälkä ihan uskomattomiin aikoihin.

Menin sitten tekemään vielä sen mokan, että viimeisenä yönä lipesin nukkumaan Houstonin kellon mukaan ja kärsin jetlagista kaksin verroin taas Suomessa.

Ei hyvä.
#5 • • drS Guest
'unirytmi' merkitsee mulle vaan musaa joka saat mut nukahtaan / jota kuuntelen nukkumaan mennessä.

eli sekasin on juu :(
#6 • • JussiS Guest
Pakko tunnustaa, että ilman unilääkitystä olisin varmaan jo hankkiutunut hoitoon. Pitkään kestänyt 5 h / yö meni vielä opiskeluaikana, kun se oli kuitenkin säännöllisesti kahdesta seitsemään, mutta kesällä kun siirryin kolmivuorotöihin, niin homma paheni sille asteelle, että rytmiä käännettäessä joka viikonloppu, saattoi mennä keskiviikkoon asti ennen kuin sai "kunnon" yöunet.

Mulla on ollut aina tosi vaikee nukahtaa, mulle on ihan normaalia pyöriä sängyssä kaks tuntia ennen nukahtamista. Ikävä kyllä lääkärikin sanoi, että unilääkkeisiin jää tosi helposti "koukkuun", kun huomaakin kuinka mukavaa on nukkua 8 tuntia helposti.
#7 • • Tapi T Guest
Nykyisin mulla on arkipäivisin duunia 10-18 ja rytmi on aika hyvin hallussa: iltaisin tulee mentyä nukkumaan yleensä viimeistään puolilta öin ja herättyä aamulla yhdeksältä. Mulle sopiva määrä unta on n. 9h/vrk, jos nukun vähemmän, niin väsyttää.

Jos satun jostain syystä olemaan vapaalla, niin unirytmi kääntyy muutamassa päivässä täysin päälaelleen, jolloin tulee mentyä nukkumaan vasta kukonlaulun aikaan ja herättyä iltapäivällä. Näin käy helposti myös viikonloppuisin ja varsinkin maanantai-aamut ovat nykyään aika kammonttavia.
#8 • • Digital Beat Guest
Pitänee kattoa kaikki Miami Vicen uusinnat ja vanha Prisoner sarja on aivan pakko kattoa, videolla ei niitä jaksa nauhottaa. Miks just parhaat sarjat näytetään aina niin myöhään, penskat leikkii muutenki ulkona kesällä. Eli univelkaa tuosta tv:n kattomisesta lähinnä.
#9 • • Quu Guest

'unirytmi' merkitsee mulle vaan musaa joka saat mut nukahtaan

Proge. Toimii myös klubeilla. ;)
#10 • • Homegrove Guest

'unirytmi' merkitsee mulle vaan musaa joka saat mut nukahtaan

Oosny.

Nyt kesällä on ihan normaali rytmi kun olen töissä mutta talvella kun mun opiskelu nyt on mitä on niin rytmi varmaan heittäisi aika tavalla jos ei olisi omaa hellaa ja nyrkkiä joka pitää huolen että Conanin jälkeen mennään nukkumaan tai tulee mökötystä.

Ihan hyvä kai...
#11 • • Hexe Guest
Kyl siin sängys möyrittyä tulee vähintään 2 tuntia, joskus neljäkin ennen kun nukahtaa... Lomalla se nyt menee kun voi nukkua kahteen kolmeen, mut nyt kun on kesätöitä niin tulee nukuttua jotain klo. 01-06 korkeintaan... Joskus jopa vain pari tuntia... Ei vain yksinkertaisesti saa unta ennen klo. kahta, ja aina vaan iltaa kohden piristyy... Näin on ollut jo kohta kymmenisen vuotta... (Bilepirteys siis loistava!)
#12 • • JussiS Guest

Proge muuten toimii nukkumaan mennessä parhaiten. Kaikki nopeempi ainakin on ihan mahdotonta kuunneltavaa, ja housessakin (sellasessa ilosessa) on liikaa menoo ja meininkii. Tasaseen jumitukseen nukahtaa pathaiten näköjään.

Homegroven vanhat synkistelymiksaukset toimii muuten parhaiten nukutukseen, hyvänä kakkosena tulee yks Lyonin ikivanha miksaus.
#13 • • Taedium Guest
Uh, duunin ja muun takia unirytmi on muutama tunti aina silloin talloin. Ei se katso kelloa. Joskus youni on kello 11:00-16:30, ja sit duuniin.
#14 • • KarriN Guest
unirytmi... was ist das? :D

tätä nykyä iltaduunin johdosta unet nukutaan suurin piirtein aikavälillä 01.00-12.00 - tosin tuo on abt maksimi, yleensä menee lähemmäksi 02.30-10.30.

saa nähdä mitä jännää syksy tuo tullessaan, varmaan taas poissaolojen takia reputettuja kursseja!
#15 • • LyoN Guest

Homegroven vanhat synkistelymiksaukset toimii muuten parhaiten nukutukseen, hyvänä kakkosena tulee yks Lyonin ikivanha miksaus.

Jaahas, jaahas. Taitaa olla tosiaan miksaus sarjassamme Wanha. Musatyyli muuttunut sittemmin hyvin paljon. Ja enää pitäis tietää onko hyvä vai huono juttu, että mun miksaus toimii unilääkkeenä :D
#16 • • pie Guest
Unirytmi on tällä hetkellä siten, että herään tavallisesti välillä 05-11 ja nukkumaan välillä 22.30-00.00. Tavallisesti heräilen joskus ysiltä ja nukkumaan siinä puoliltaöin.

Eli ihan hyvin suht hyvin on rytmi hallussa tällä hetkellä, joskus se on ollut todella sekaisin. Menin nukkumaan luettuani aamun sanomalehden ja nukuin johonkin iltapäivään. Joskus valvoin ja menin aamulla 9.30 nukkumaan ja nykuin pitkään ja kellosta katsoin niin ei tiennyt oliko päivä vai yö ja mikä päivä oli. Täytyi teksti-tv:stä tarkistaa.
#17 • • JussiS Guest

Jaahas, jaahas. Taitaa olla tosiaan miksaus sarjassamme Wanha. Musatyyli muuttunut sittemmin hyvin paljon. Ja enää pitäis tietää onko hyvä vai huono juttu, että mun miksaus toimii unilääkkeenä :D

Se on just sopivan hidas, synkkä ja tasainen :)

offtopik: onko chilli-dj:n unelma se, että yleisö nukahtaa? Jos ajatellaan niin, että chill-outin tarkoitus olisi rentouttaa mahdollisimman hyvin, niin eikös nukahtaminen ole vähän niinkuin kliimaksi tossa?
#18 • • kimbexx Guest
Meen melkeen joka yö nukkuu vasta ku subbarin ohjelma loppuu. Iltaduuni.
Yks iso miinus= likkakaveri jaksaa vittu joka päivä :crybaby: narista ku en oo ikinä ajoissa nukkumas..
#19 • • LyoN Guest

offtopik: onko chilli-dj:n unelma se, että yleisö nukahtaa? Jos ajatellaan niin, että chill-outin tarkoitus olisi rentouttaa mahdollisimman hyvin, niin eikös nukahtaminen ole vähän niinkuin kliimaksi tossa?

Joku semmonen uni/valvetila vois olla aika hyvä, eli ikään kuin hypnoosi. DJ vois sitten kontrolloida kuuntelijoiden mieliä ja pistää yleisön toteuttamaan hänen perverssejä fantasioitaan.

Ei vaan, riippuu mun mielestä aika paljon kuuntelijasta ja olotilasta. Jos on tosi väsynyt, muttei halua vielä lähteä kotiin bileistä niin toi nukahtaminen on ihan hyvä juttu. Jos ei nukuta ja silti nukahtaa chill-outtiin, niin kuuntelijan kannalta se on vähän heikompaa. DJ varmaankin on ihan tyytyväinen?!
#20 • • bulk Guest
Mulla on tämä kesärytmi päällä: sänkyyn viimeistään klo 22:00 ja ylös 5:30.

Duuniin ehtii helposti 6:30-7:00 ja pois pääseekin sitten jo ennen kolmea, joten on vielä koko päivä peliaikaa touhuta kaikkea. On sopinut ainakin mulle kohtuullisen hyvin, edes satunnaiset viikonlopunvietot ei ole tota onnistunut pilamaan.

Aamuisin on mukava liikkua stadissa kun kaupunki on vasta heräämässä ja töista pääsee reilusti ennen iltapäiväruuhkaa. :)