Tekno feat. vocals

9 posts, 1 page, 1,879 views

Avatar
#1 • • t.a.blomqvist Guest
Terve kaikki foorumilaiset.
Vaikka olen suhteellisen teknopuristi niin minua on aina kiinnostanut erilaiset sanoitukset biiseissä. Valitettavasti netistä ei tunnu löytyvän laisinkaan teknokappaleisiin lyriikoita. Eikö kukaan sattuisi tietämään mitään sivustoa jonne olisi kerätty koneellisten biisien lyriikoita? Esimerkkibiisejä joihin kaipaisin tekstit.

Chris Liebing - Paradox Behaviour
John Starlight - Blood Angels
Dave Clarke - The Storm


Voisin vaikka tähän samalla aloittaa keskustelun sanoituksista ylipäätänsä konemusassa. Mitä mieltä olet vocalsseista teknorallissa? Onko house parempaa ilman vai vocalssien kanssa? Heittäkää tänne mielipiteitä kaikesta vocalsseihin liittyvää.

Iskeekö Gloomcore? Varmasti kaikki ovat kuulleet The Horroristin One Night in NYC. Legendaarinen on kyseinen biisi ja vocalssit. Tiedätkö muita mainitsemisen arvoisia koneellisia laulukappaleita?

Toivottavasti tällaista samankaltaista kyselyä ei ole aikaisemmin perustettu. Pikainen hakuni ei tuottanut tulosta.
Avatar
#2 • • xybo Guest
Kyseisten biisien sanoihin en ota kantaa, mutta

Vocaalit teknorallissa voivat toimia jos ne toimii muitten
soundien kanssa yhdessä. Sanoilla ei ole minulle mitään merkitystä,
mutta ääntämisellä ja itse äänellä on. Vokaali voi antaa
muuten tylsään biisiin sen "analogisen virhemarginaali" lisän.
Puhumattakaan elektrossa vocooderin läpi ajetun läpän =)

Horroristin muutakin matskua kannattaa tsekata jos piti
itse hitistä, aika samanlaisia ne muutkin ovat. Monessa
uudemmassa saksatekno/electroclash matskussa näyttä
myös olevan lausuminne/laulaminen taustalla kovassa muodissa,
joten kannattaa tsekkailla semmosia kanssa.

-- xybo
Ante

Posts: 16

#3 • • Ante
[ot]
Ei mulla muuta, mutta minun puolesta sais ampua ne, jotka julkaisevat takavuosien pienistä hiteistä laulettuja versioita. Kuultu ainakin Tilt - Invisible, The Sun Club - Fiesta, Chicane - Offshore ja lisää varmasti piisaa.
[/ot]
Avatar
#4 • • JussiS Guest

[ot]
Kuultu ainakin Tilt - Invisible, The Sun Club - Fiesta, Chicane - Offshore ja lisää varmasti piisaa.
[/ot]


Onhan alkuperäisessäkin Invisiblessä vokaalit?
Avatar
#5 • • Lunatica Guest
Musta esim. tällaseen kunnon kollastelu-teknoon ei ainakaan pitäs änkee mitn voksuja, pistää samalla miettimään, että pitäskö muihinkaan teknon alagenren biisiehin sisällyttää niitä lainkaan. Tarkemmin ajateltuna...ei. En oo kuulostellut teknoa moneen aikaan, joten en edes muista, että olisinko kuullut mitn esimerkkiä voksuista. Kai niitäkin on ja vielä sopivat, en käy kistään sellasta.
Housessa vokaalit kyllä toimii ja on mun mielestä sen genren yks kantava voima, vokaaleja kun on kiva lauleskella, oli sitten kyseessä deepimpi house tms. Luo tunnelmaa :heart:
Ehkä toi tekno on vaan sellanen tabu mulla, ettei teknoon "kuulu" mitn muuta kuin se junnaava kollastelu, jollaisesta itse pidän eniten. Ajaa saman asian mulla kuin jollain afrikkalaisella heimolla :laugh: Joo..
Yleisesti sanottuna vokaalit on hyvä lisä biiseihin, tietty kaikkeen ei pidä voksuja edes lisätä. Riippuu vähän kaikesta. Aika pitkälti tuo mieliala määrää sen mitä, millasta, ja milloin kuunnellaan, mutta sainpa mielipiteeni tiskille.
Avatar
#6 • • Villa Guest
Aiheesta vähän poiketen, semmonen tuli mieleen, että ainakin Leftfieldin Paul D:n livemiksaus oli pilalla pelkästään siksi kun siinä oli joku mc mukana...Ei oikeen sovi tommoseen electro/technoon ainakaan mc:t...heh.. Ja jungle-puolellakin niillä on aika vähäinen sanavarasto...
Olen kyllä itekin etsiny noita lyriikoita joihinki kone biiseihin ja ei tunnu oikeen netistä löytyvän.. :confused:
Avatar
#7 • • Lunatica Guest

Ei oikeen sovi tommoseen electro/technoon ainakaan mc:t...heh.. Ja jungle-puolellakin niillä on aika vähäinen sanavarasto...



En itse pidä juuri ollenkaan mc'iten melusta musan päällä, tosin joskus oon kuullut kyllä ihan ok räpätystäkin. Ei tahdo saada oikein selvää biisitarjonnasta jos mc meluaa koko ajan päälle tauotta. :( Niin ja puhe oli d'n'b:stä..
Avatar
#9 • • SnoXn Guest

maiahii maiahoo ....


joo kyllä vokaalit sopii teknoon, jos ne on hyviä.


eins swei polizei ...

jees.



:scared: :D