Uutta biittiä !!! versio 1_2 päivitys 16/6/2004

47 posts, 3 pages, 4,892 views

#21 • • Digital Beat Guest

Mfli: tämä biisi sisältää elementtejä mm. breaksista ja trancesta. No ehkä tässä on jotain house elementtejä mukana kans tuossa biitissä varsinkin biisin loppupuolella tyyliltään househtavaa.
Oikeastaan hyvä että joku uskaltaa olla eri mieltä täällä platinumin demossa. Täällä platinumissa biiseistä saa joskus paljon rakentavaa palautetta ja joskus vaan pelkkää haukkumista. Tuota rakentavaa palautetta on 100 kertaa parempi saada kun siitä on jotain hyötyäkin. Harmi että itellä on totta puhuen multimediapurkkikajarit niin soundeista oikein tiedä kun ensin pitäisi poltaa cdr:lle ja kuunnella stereonauhurilla. Oon aatellu kyllä ostaa Thomannilta jotkut stereomonitorikuulokkeet a' 140 E... :eek:
Kiitoksia palautteesta :)
ps: olisi mukava kuulla tämä biisi kunnon kajareilla ;)

Be my guest.

Kannuista puheenollen, tsekkaa HEADROOM:
http://headroom.headphone.com/layout.php?topicID=2&subTopicID=19

Vaikka on kyllä todettava, että pikemmin referenssikajarit kun kannut.
Joku kehui Fostex pm .05 erittäin hyviksi hinta/laatusuhteeltaan, mutta koska uskon itse, että hyviä refuja ajateltaessa laatua kannattaa todella painottaa lähtisin tsekkaamaan tunnettuja standardeja malleja tyyliin Genelec tai Yamaha.

Tosin parhailla laatukannuillakin voi masteroida kunhan muistaa tarkistaa stereovaikutelman kaapeilla. Ainakin Sennheiser HD 600et on loistavat ja noi Etymotic 45ER:t on todella mielenkiintoiset vaikken niitä ole kyllä itse kokeillut

Vielä tosta fleimaamisesta täällä: Kyllä teillä pojilla täällä on vähän turhan paljon päähänlyöntikilpailuhenkeä - mitä muita threadeja tossa tsekkailin. Huomioonottaen sen seikan että useimmat biisit edustavat kuitenkin melko avantgardea lähestymistapaa on tämän tasoinen paskanheitto vähintään aika outoa, eikä mun mielestä ainakaan kerro mistään muusta kuin omasta pahasta olosta.

Gyldyyriä tuotettaessa kokeileminen on ainakin omasta mielestä vaan hyvä, koska se on ainoa tapa saada tuoreutta hommiin.

Toisaalta, en aio tän enempää heittäytyä palstapoliisiksi, koska ei siitä mitään koskaan kostu... Jätän siis tämän tyyppiset kommentit omalta osaltani jatkossa ja pistän vaan helvetisti hymiöitä :D

Rauhaa ja hyvää kesää vaan kaikille,
:cool: MfLI :cool:

kiitän linkistä, aika paljon löytyy asiata ja ostovinkkejä. Itellä on kyllä jotku vanhat Sennheiserit http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-129589.html , niissä on vähän vikaa johdon kontaktit hajalla kun rätisee johtoa liikutettaessa ja toinen kuuloke saattaa mennä mykäksi. Onneksi on philips mutta erottelukyky niissä ei hääppönen kun hintaki on vaan 40 E.
Ompa niillä mahtava hintaki:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-133189.html
255 E

Peace :)
#22 • • H_Lecter Guest

joo, trance tästä on kyl aika kaukana...

jeps, digital beat on kehittänyt ihan oman saundinsa.. musta sen kuulee sen joka biisissä: täysin munattomat ja todella muoviset/ohkaset saundit, ei pienintäkään kantavaa teemaa, random tilulilutteluja siellä täällä...
lisäyksenä tuohon vielä uskomattoman typerät ja kliseiset biisien nimet.

siinä digital beat-genren pääpiirteet

ja joo, kuuntelin biisin, lue ylempää arvostelu joka sopii sun joka ikiseen biisiin

tästä on rakentavuus kyllä kaukana. Aina sama homma kun täältä yrittää palautetta saada niin tuloksena on lapsellista haukkumista vailla mitään kunnon perusteluja.

En tarkoita tätä fleimauksena, mutta aika mielenkiintoista huomata miten sä suhtaudut kritiikkiin ja osaat löytää sieltä parantamisen aihetta itse biisiin. Väität ettei tossa trustin postauksessa ollut mitään rakentavaa, kun taas mä näkisin siinä hyvin paljon rakentavaa palautetta, kuten:
- biisi (ja sen alarekisterit) tarvitsis huomattavasti lisää munakkuutta
- moni elementeistä on liian ohuita ja ne tarvitsis lisää muhkeutta
- biisissä ei ole tarpeeksi voimakasta kantavaa teemaa, vaan se kehittyy liiaksi random-tilutteluiden varassa

Sama juttu oli tossa Serotonotin postauksessa, siitäkin löyty hemmetin paljon rakentavaa mielipidettä. Ei kai mun tarvitse niitäkin "tulkata"?

Se, että ymmärrätkö sä mistä joissain postauksissa on kyse, on ihan eri juttu. Tarvitseeko siitä kirjoittaa 80-sivuinen perustelu miksi teoksesta ei löydy kantavaa teemaa, tai tulla kädestäpitäen näyttämään siihen monitorin eteen miten alarekisteriin saadaan lisää munakkuutta?

Mutta rauha maassa, tarkoituksena ei ollut heittää bensaa liekkeihin. :-)

Ja turha verrata että "ton toisen palaute oli paljon rakentavampi", koska jokaisella on erilainen ulosanti, ja sitä rataa...

Itse biisistä: Kieltämättä mä en yhdistäis käsitettä 'trance' tähän mitenkään (vaikka kyseistä genreä inhoksun). Oon myös samaa mieltä siitä, ettei tässä ole mitään koukkua tai kantavaa elementtiä, jonka ansiosta muistais vielä 10min biisin kuuntelun jälkeen millainen biisi oli. Tulee lähinnä mieleen jonkun 'autopelin-aloitusvalikko'-taustabiisi. Soundillisesti ihan jees, mikään elementti ei häirinnyt. Tästä tasabiitistä diggasin ehkä enemmän näin hidastempoisessa meiningissä. Mutta joo, se pääjuttu uupuu kokonaan, täs on mun mielestä nyt niinku vast suht' miellyttävänkuuloinen tausta tehty.

edit: Ota vaikka tavoitteeks, että seuraavassa trustin postauksessa toi "digital beat on kehittänyt ihan oman saundinsa" on tarkoitettu sulle positiivisessa mielessä. ;-)
#23 • • rewind Guest

Yleensä laitan demon ulos suoraan reasonista. Jos sitten biisi on julkasukelponen niin pohjat voi säätää max bassilla cubasessa.

Ei näin.

Harmi että itellä on totta puhuen multimediapurkkikajarit niin soundeista oikein tiedä kun ensin pitäisi poltaa cdr:lle ja kuunnella stereonauhurilla. Oon aatellu kyllä ostaa Thomannilta jotkut stereomonitorikuulokkeet

Eikä näin. Ensinnäkin jos kerran haluaa musiikkia vakavasti tehdä, kannattaa satsata laitteistoon edes sen verran, että ulos tulee muutakin kuin pihinää. Toiseksi kuulokkeita ei saa ikinä käyttää "pääkaiuttimina" säveltämiseen / masterointiin, vaan pikemminkin apuvälineenä.

nuo pannaukset ärsyttäviä? onko ne liian nopeita, missä instrumenteissa tms. ?

Liian nopeita ainakin, kyllä sen luureilla huomaa selvästi mikä ärsyttää. Alussa ainakin basslinessa oli pannaus, myöhemmin osassa komppia ja myös eri efekteissä. Voi olla että oli muuallakin.

Ylipäätään efektejä ei kannata kuluttaa puhki, vaan käyttää niitä harkitusti ja säästeliäästi. Silloin ne toimivat parhaiten.
#24 • • Digital Beat Guest

biitti toimis paremmin breakbeattina. Bassolinjassa ja noissa muissa kuvioissa on jällleen harmillinen multimediamaisuus. Niissä ei ole oikein tyyliä. Tää on musiikkina sellasta kamaa mitä olettais kuulevan jonku telsun peliohjelman taustalla tai sit kännykkäpeliohjelmissa. Soundeissa ei oo laadullisesti mitään vikaa, mut toi 303 on jo ideana aika heikko ja tietynlainen tyylittömyys haittaa koko raitaa. Genresekoitukset ja kaikki tommonen on ihan jees, mut musiikin tulisi tukea sitä. Tästä esim. puuttuu melodia joka on tarpeellinen, koska olet valinnut noinkin selkeän basso ja sointukuvion. Toinen mahdollisuus olis kikkailla soundeilla ja tehdä hyviä riffejä, mut tässä tää on selkeää sointumusiikkia.
Hieman sellainen "sieltä ali mistä aita on matalin" olo tulee.

kiitoksia rakentavasta palautteesta. :)
Ehkä tähän vois lisätä jonkin kantavan riffimelodian vielä. Makuasioista kannattaa kiistellä, mun mielestä tuo 303 on hyvä idis.

edit: ai niin, tuosta taustamusiikkimaisuudesta ja multimediasta puheenollen. Edellisen levyn biisejä käytetään tänä vuonna Australiassa yhen windsurfing videon taustamusana. Video ei itessään vielä valmis.
#25 • • Transistor Guest
Suosittelen tosiaan investoimaan kunnon vehkeisiin rahaa, eli jos ei ole heti varaa ostaa monitoreita ja subbaria, niin kunnon luuritkin auttaa tosi paljon. Ja tietysti äänikortin pitää olla tarpeeksi laadukas. Mainostan taas tähän väliin tota Echoaudion MiaMidiä. Itsellä luureina käytössä nuo Sennheiserin HD 25:n budjettimallit, eli sp:t.
#26 • • Leaphion Guest
Joo. Mä olen nyt kuunnellu tätä noin tunnin loopilla, joten kommentoinpa:

Saundit on ihan ok, niistä en jaksa enää valittaa. Muuten tuotantolaatu on
juuri sitä samaa. Sen myönnän että jotain kivoja elementtejä oli, kuten
looppeja tai pikku-efektejä siellä täällä, mutta kokonaisuus tökkii. Tai no
ei se oikeestaan töki, oonhan kuitenkin kuunnellu tätä taustamusiikkina jo
suht kauan. Mutta sellasena se toimiikin, ei kokonaisena biisinä. Syy
siihen mielestäni on se, että koko biisissä ei ole mitään koukkua. Se on
vain kokoaikaista jumputusta.

Ja oisit vaan jättäny suosiolla ne "vaikutteet" transesta pois. Ois tullu jo
vähän parempi biisi. :hah:

PS. Ja serotonotin tavoin jätän varmaan kommentoimatta tähän topicciin,
käsistä lipeämisen takia.
#27 • • teknis- Guest
ainoa asia mikä tässä kappaleessa oikeesti mättää on equtuksen ja kompressoinnin puute. tyyli on kieltämättä aika jänskä sekasikiö, mutta ei missään nimessä kannata lähtä muuttamaan sitä jos ei siltä tunnu. päinvastoin pitää tehdä just sellasta matskua mitä ite haluaa. masterointuna kuulostaa aivan eri kamalta tämä, kokeilin piruuttani :hah:
#28 • • kytkönen Guest
arh mä vieläkin emmin onks kyseessä trolli
#29 • • Digital Beat Guest

ainoa asia mikä tässä kappaleessa oikeesti mättää on equtuksen ja kompressoinnin puute. tyyli on kieltämättä aika jänskä sekasikiö, mutta ei missään nimessä kannata lähtä muuttamaan sitä jos ei siltä tunnu. päinvastoin pitää tehdä just sellasta matskua mitä ite haluaa. masterointuna kuulostaa aivan eri kamalta tämä, kokeilin piruuttani :hah:

vähän ikävä heittää mutta olet väärässä, tässä on käytetty lopussa kompressointia. Eq:tusta vois kyllä säätää, sitä varten täällä ollaan :)
Pahus, en kerenny vielä ollenkaan masteroida edes tätä, kuten aikasemmin tuli kritiikkiä siitä että export Reasonista suoraan. Cool editissä ei oo muuta kun vaan normalisoitu ja fade loppuun.
Masteroin kyllä kun kerkeän, exporttaan raida kerrallaan 24-bittisenä ja cool edittiin. Siellä voi viilata juuri nuo tarvittavat eq:t kohalleen, maxx bass plugari on myös CE:ssa ;) Onko muuten sulla sitä masteria mp3:na sehän vois olla hyvänkuulonenki, voit olla parempi masteroimaan ku minä.
#30 • • Digital Beat Guest

Suosittelen tosiaan investoimaan kunnon vehkeisiin rahaa, eli jos ei ole heti varaa ostaa monitoreita ja subbaria, niin kunnon luuritkin auttaa tosi paljon. Ja tietysti äänikortin pitää olla tarpeeksi laadukas. Mainostan taas tähän väliin tota Echoaudion MiaMidiä. Itsellä luureina käytössä nuo Sennheiserin HD 25:n budjettimallit, eli sp:t.

ehottomasti samaa mieltä, heti kunhan töitä saan ja fyffeä. Itellä on just samat kupit vaikkaki jo aika kulahtaneet, pitänee masteroinnissa käyttää niitä.
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-129589.html?sn=a211141645b737bada828d1c87d188e1

ettet olisi joku atk-kaupan omistaja ku mainostat? :laugh:
Eikös Terratecillä oo kans aika hyvä hintalaatusuhde korteissa. Ite ehotin yhelle kaverille (joka tekee trancea) ainaki DMX6Fire korttia jossa etuliitännät
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-151498.html
#31 • • Digital Beat Guest

Joo. Mä olen nyt kuunnellu tätä noin tunnin loopilla, joten kommentoinpa:

Saundit on ihan ok, niistä en jaksa enää valittaa. Muuten tuotantolaatu on
juuri sitä samaa. Sen myönnän että jotain kivoja elementtejä oli, kuten
looppeja tai pikku-efektejä siellä täällä, mutta kokonaisuus tökkii. Tai no
ei se oikeestaan töki, oonhan kuitenkin kuunnellu tätä taustamusiikkina jo
suht kauan. Mutta sellasena se toimiikin, ei kokonaisena biisinä. Syy
siihen mielestäni on se, että koko biisissä ei ole mitään koukkua. Se on
vain kokoaikaista jumputusta.

Ja oisit vaan jättäny suosiolla ne "vaikutteet" transesta pois. Ois tullu jo
vähän parempi biisi. :hah:

PS. Ja serotonotin tavoin jätän varmaan kommentoimatta tähän topicciin,
käsistä lipeämisen takia.

no siis taustamusana ok :) Koukkua tässä ei ole, herää kuitenki kysymys, onko jokin koukku ihan välttämätön joka biisissä? Kun kerran toimii tämän tyylisenäkin. Ehkä biisin pituutta lyhentämällä sais siitä kokonaisen biisin?
Aamulla väsäsin uuteen versioon koukkua, biisi on vielä kesken, laitan kuitenkin 1_2 version topikin alkuun kun se on valmis, pysy kuulolla jos kiinnostaa ;)

Nuo trance-elementit on omasta mielestä mukavia, taitaa olla täysin makuasia. heh :laugh:
#32 • • H_Lecter Guest

herää kuitenki kysymys, onko jokin koukku ihan välttämätön joka biisissä?

Mun mielestä on, koska vois yhtä hyvin kysyä "tarvitseeko tätä biisiä tuottaa hyvin loppuun asti, vai jätetäänkö tää tälleen keskinkertaseks?".

Monesti on kuullut biisejä jotka kuulostavat helvetin hyvältä, mutta koskaan niissä ei sitten lähtenytkään mitään mukaansatempaavaa vaikka kuinka 4min odotti sitä. Pettymyshän se on. Tokihan niissä on kyse säveltäjän omasta näkemyksestä, mutta tää onkin plattarin 'demo tracks' jossa saa marmattaa siitä. :-)
#33 • • Leaphion Guest

no siis taustamusana ok :) Koukkua tässä ei ole, herää kuitenki kysymys, onko jokin koukku ihan välttämätön joka biisissä? Kun kerran toimii tämän tyylisenäkin. Ehkä biisin pituutta lyhentämällä sais siitä kokonaisen biisin?
Aamulla väsäsin uuteen versioon koukkua, biisi on vielä kesken, laitan kuitenkin 1_2 version topikin alkuun kun se on valmis, pysy kuulolla jos kiinnostaa ;)

Nuo trance-elementit on omasta mielestä mukavia, taitaa olla täysin makuasia. heh :laugh:

Tuota. Se, että biisissä ei ole koukkua tekee biisistä todella helposti
mitäänsanomattoman ja tasapaksun. Ja tuossa biisissä kun ei ole edes
pientäkään koukkua puuduttaa kuuntelijan helposti. Tämäkin on vain
mun mielipide. Mut siis, jos haluat tehdä taustamusiikkia, en pistä
vastaan. Ongelma on vain se, ettei niistä sitten kannata odottaa mitään
suurempaa ylistystä.

Trance-elementit olisivat olleet ehkä okei, jos vaan ne sopisivat tuohon
itse biisiin. Kuulostivat vain jotenkin tekemällä tehdyiltä.

Joo. Toivotaan parasta seuraavasta versiosta.
#34 • • Digital Beat Guest

Trance-elementit olisivat olleet ehkä okei, jos vaan ne sopisivat tuohon
itse biisiin. Kuulostivat vain jotenkin tekemällä tehdyiltä.

Joo. Toivotaan parasta seuraavasta versiosta.

no juu, ehkäpä niitä voipi vielä vähän tyylitellä ;)

Mun mielestä on, koska vois yhtä hyvin kysyä "tarvitseeko tätä biisiä tuottaa hyvin loppuun asti, vai jätetäänkö tää tälleen keskinkertaseks?".

Monesti on kuullut biisejä jotka kuulostavat helvetin hyvältä, mutta koskaan niissä ei sitten lähtenytkään mitään mukaansatempaavaa vaikka kuinka 4min odotti sitä. Pettymyshän se on. Tokihan niissä on kyse säveltäjän omasta näkemyksestä, mutta tää onkin plattarin 'demo tracks' jossa saa marmattaa siitä. :-)

Eiköhän tästä biisistä tule vielä ihan parempi ku laitan särötetyn 303 leadin tuohon b-osaan :)

onhan tuossa perää, koukkua biisissä kannattaa olla, oon tosin kuullu aivan koukutonta kaupallista tavaraa mikä tosissaan alkaa kuulostaa jo tylsältä jo 2 min jälkeen. Noita koukuttomia "chill trance" biisejä on jo liikaa.
#35 • • Digital Beat Guest
Versio 1_2 (ensimmäinen biisi sivulla) tämä on hieman melodisempi versio :)

www.mikseri.net/digital
#36 • • LyoN Guest
Jouset on varsin dramaattiset ja toimivat, mutta missä alapää?!?!
#37 • • Digital Beat Guest

Jouset on varsin dramaattiset ja toimivat, mutta missä alapää?!?!

äsh, no pitääpä säätää vielä low end eq:ta isommalle. Kiitos palautteesta :)
Ante

#38 • • Ante
En tiedä mitä teit tälle kappaleelle - pieniä muutoksia soundissa varmaan. Minulle tämä ei kuitenkaan avautunut - soundeja sisään, soundeja ulos - missä lopputulos? Kuulostaa siltä kuin teemoja kehiteltäisiin, mutta kun olisi aika siirtyä tositoimiin, käännetäänkin keula jonnekin aivan muualle. Miksi - taiteellinen vapaus toki, mutta tällä metodilla minusta kappaleeseen on hankalaa saada minkään tasoista jatkumoa. Ehkä henkilökohtainen musiikkimakuni ja käsitykseni musiikista painaa liikaa. Toisin sanoen - minusta kappaleessa on liikaa irrallisia teemoja, jotka eivät tee yhdessä kokonaisuutta. Mieleenpainuvuutta tässä ei ole juuri nimeksikään. Sopisi ehkä tietokonepelin lataustaukojen taustamusiikiksi tms.

Ps. Älä kommentoi tätä. Ole hyvä vain. Ei kestä kiittää.
#39 • • Digital Beat Guest

En tiedä mitä teit tälle kappaleelle - pieniä muutoksia soundissa varmaan. Minulle tämä ei kuitenkaan avautunut - soundeja sisään, soundeja ulos - missä lopputulos? Kuulostaa siltä kuin teemoja kehiteltäisiin, mutta kun olisi aika siirtyä tositoimiin, käännetäänkin keula jonnekin aivan muualle. Miksi - taiteellinen vapaus toki, mutta tällä metodilla minusta kappaleeseen on hankalaa saada minkään tasoista jatkumoa. Ehkä henkilökohtainen musiikkimakuni ja käsitykseni musiikista painaa liikaa. Toisin sanoen - minusta kappaleessa on liikaa irrallisia teemoja, jotka eivät tee yhdessä kokonaisuutta. Mieleenpainuvuutta tässä ei ole juuri nimeksikään. Sopisi ehkä tietokonepelin lataustaukojen taustamusiikiksi tms.

Ps. Älä kommentoi tätä. Ole hyvä vain. Ei kestä kiittää.

en kommentoi sitten sen kummemmin mutta kiitän palautteesta. :)
#40 • • kytkönen Guest
LOL

digital beat, sä oot kuningas :D