Uutta biittiä !!! versio 1_2 päivitys 16/6/2004

47 posts, 3 pages, 4,869 views

#2 • • serotonot Guest
Mistäköhän sitä aloittais...

Bassoa ei kuulunu missään.
Biisi on tempollisesti ja muutenkin kaikin puolin aika kaukana trancesta.
Musiikillisesti tulee lähinnä mieleen joku Synthesizer Hits vol 4:lta otettu luuppi mikä on nauhotettu 5 kertaa peräjälkeen c-kasetille ja sit vedetty takas koneelle ja päälle pistetty kicki ja toi ihan liian pitkä ja ahdistavan kuuloinen open hat.

Ja jälleen kerran koko biisin aikana ei tapahtunut oikeastaan mitään mieleenpainuvaa. Tuntuu jotenkin siltä että tarkeintä sulla on vaan saada mahdollisimman monta trackia aikaseks eikä varsinaisia ideoita oo biiseissä hirveemmin näkyny. Kaikki mitä näis on ollu (siis muissakin biiseis) on kuultu jo aikasemmin ja vieläpä moneen kertaan kauan aikaa sitten

Pahoittelen rehellisyyttäni
#3 • • MfLI Guest

Mistäköhän sitä aloittais...

Bassoa ei kuulunu missään.
Biisi on tempollisesti ja muutenkin kaikin puolin aika kaukana trancesta.
Musiikillisesti tulee lähinnä mieleen joku Synthesizer Hits vol 4:lta otettu luuppi mikä on nauhotettu 5 kertaa peräjälkeen c-kasetille ja sit vedetty takas koneelle ja päälle pistetty kicki ja toi ihan liian pitkä ja ahdistavan kuuloinen open hat.

Ja jälleen kerran koko biisin aikana ei tapahtunut oikeastaan mitään mieleenpainuvaa. Tuntuu jotenkin siltä että tarkeintä sulla on vaan saada mahdollisimman monta trackia aikaseks eikä varsinaisia ideoita oo biiseissä hirveemmin näkyny. Kaikki mitä näis on ollu (siis muissakin biiseis) on kuultu jo aikasemmin ja vieläpä moneen kertaan kauan aikaa sitten

Pahoittelen rehellisyyttäni

Nojoo... Ei tää nyt ehkä trancea ole - lähempänä housea, mutta ei tää mun mielestäni niin pahalta kuullosta kun annat lyttäyksessäsi ymmärtää.

Joskus tuntuu, että näillä palstoilla unohtuu yksi aika olennainen seikka, joka on edes jonkinlainen rakentavuus kritiikissä ja ehkä jokunen ystävällinen elekin (vaikka nyt sitten ihan hymiö) - jos ei ole mitään positiivista sanottavaa kannattaa todella harkita koko jutun kirjoittamista - se näyttää 100 kertaa kovemmalta vastaanottajasta kuin kirjoittajasta yleensä tuntuu.

Itse biisistä. Olen ainakin itse kuullut monikerroin tylsempää tavaraa ihan kaupalliseksi saakka julkaistuna.

Valtaosa kritiikistäsi on makuasioita. Haitsu ei mun mielestä oo yhtään huonompi - oikeastaan ihan päinvastoin ja 0:35-> kohdalla sisään tuleva bassosyna on tosi maukas ja osa muistakin soundeista on ihan kohtalaisen tuoreita.

Teknisesti itelläni ainakin soundit kuullostavat ihan tasapainoisilta - mukaanlukien basso. Kuuntelen RME Hammerfall Multifacen läpi J-S audion Jazz 3d kajareilla.

3 kerta pyörahtää liikkeelle ihan itsestään ja toi bassosyna todella groovaa. Pidin paljon.

:cool: MfLI :cool:
#4 • • serotonot Guest

Joskus tuntuu, että näillä palstoilla unohtuu yksi aika olennainen seikka, joka on edes jonkinlainen rakentavuus kritiikissä ja ehkä jokunen ystävällinen elekin (vaikka nyt sitten ihan hymiö) - jos ei ole mitään positiivista sanottavaa kannattaa todella harkita koko jutun kirjoittamista - se näyttää 100 kertaa kovemmalta vastaanottajasta kuin kirjoittajasta yleensä tuntuu.

Niinno. Toi on makuasia. Mä ite toivon henkkoht mielummin suoraa ja rajua kritiikkiä omista tuotoksista, kuin selkääntaputtelua, koska kritiikin kautta kehittyy paljon paremmin kuin hyväjätkäilyn

Itse biisistä. Olen ainakin itse kuullut monikerroin tylsempää tavaraa ihan kaupalliseksi saakka julkaistuna.

Kyllähän tossa biisissä jotain tapahtui koko ajan mutta sellaisena usvaisena mattona mistä mikään ei erottunut eikä jäänyt mieleen.

Valtaosa kritiikistäsi on makuasioita. Haitsu ei mun mielestä oo yhtään huonompi - oikeastaan ihan päinvastoin ja 0:35-> kohdalla sisään tuleva bassosyna on tosi maukas ja osa muistakin soundeista on ihan kohtalaisen tuoreita.

Toki ne on makuasioita, eihän kukaan ihminen kai voi antaa täysin objektiivisia vastauksia tällaisiin asioihin. Itse olen sitten kai kuunnellut liikaa eri musiikkityylejä, kun noi tuntui niin moneen kertaan käytetyiltä. anteeksi siitä
Cutoff

#5 • • Cutoff
biitti toimis paremmin breakbeattina. Bassolinjassa ja noissa muissa kuvioissa on jällleen harmillinen multimediamaisuus. Niissä ei ole oikein tyyliä. Tää on musiikkina sellasta kamaa mitä olettais kuulevan jonku telsun peliohjelman taustalla tai sit kännykkäpeliohjelmissa. Soundeissa ei oo laadullisesti mitään vikaa, mut toi 303 on jo ideana aika heikko ja tietynlainen tyylittömyys haittaa koko raitaa. Genresekoitukset ja kaikki tommonen on ihan jees, mut musiikin tulisi tukea sitä. Tästä esim. puuttuu melodia joka on tarpeellinen, koska olet valinnut noinkin selkeän basso ja sointukuvion. Toinen mahdollisuus olis kikkailla soundeilla ja tehdä hyviä riffejä, mut tässä tää on selkeää sointumusiikkia.
Hieman sellainen "sieltä ali mistä aita on matalin" olo tulee.
#6 • • Edited Remotion Guest
Ainesta kyll riittää, ja looppi on hyvä, mahtaako olla valmis sämple? mielenkiinto vaan lopahti kun komppi pysyi samana (jonka takia epäilenkin että valmis sämple) ja biisissä ei ollut mitään nostoja / suvantoja joita tämä tarvitsisi. Toisaalta tavara ei ollut sellaista hulluna vääntävää matskua missä riittää kanavien aukominen ja sulkeminen tarvittavan potkun ja svengin aikaansaamiseksi. Munakkuus puuttui, jos sitä ei ollut tarkoituskaan olla niin biisi menis huikeasti variointia lisäämällä ja jollain kaiutus efuilla sekä hieman hitaammalla temmolla sellasesta chillahtavasta tavarasta. Myös melodiset elementit tarvitsee lisää variaatiota tai edes soundin kehittyvää kulkua clear-acid-clear jne että jaksais kuunnella.
Hyvää tässä oli että elementtejä ei ollut liikaa, huonoa että elementit oli vähän mitä oli ja se että tän tyylinen musiikki ei yleensä perustu pelkkiin elementteihin vaan myös johonkin melodiaan fiilikseen jne.

Äänenlaatua en monitorin skobeilla pysty arvioimaan.

edit: kirjoittamisen aikana ilmestyi Seron vastaus jota myöskin täysin puollan, siinä ehkä selvemmin vielä ilmaistu samat asiat, sama "tilt"in taustamusa fiilis iski kyllä..

aihiona: 7/10
biisinä: en tiedä vielä.
#7 • • MfLI Guest

Niinno. Toi on makuasia. Mä ite toivon henkkoht mielummin suoraa ja rajua kritiikkiä omista tuotoksista, kuin selkääntaputtelua, koska kritiikin kautta kehittyy paljon paremmin kuin hyväjätkäilyn

[/quote]

Itse taas hyväksyn "vaanainoastaanerittäinpositiiviset" kommentit - muita tulen ja vedän näköön :angry: ... ... :D

Toki kritiikkiä saa antaa ja se pistää tsemppaamaan ehkä just sen vaadittavan - mutta ainakin itse olen paljon vastaanottavaisempi kaverille, joka on edes vähän samalla aaltopituudella.

Näitä kaiken dissaava kyynikkoja on maailmassa paljon, mutta kuka sellasta voi ottaa vakavasti? Ja sellaisia jotka ei pätkääkään ole kiinostuneita esim. allekirjoittaneen hengentuotteista on vielä varmaan paljon enemmän :crybaby:

#8 • • serotonot Guest

Toki kritiikkiä saa antaa ja se pistää tsemppaamaan ehkä just sen vaadittavan - mutta ainakin itse olen paljon vastaanottavaisempi kaverille, joka on edes vähän samalla aaltopituudella.

Näitä kaiken dissaava kyynikkoja on maailmassa paljon, mutta kuka sellasta voi ottaa vakavasti?

Mistä sä tiedät oonko samalla aaltopituudella? Senkö takia etten pidä tosta musasta? :confused:

Joo. On vaan dissavia kyynikkoja ja ikinipsuissa olevia kaikkia hehkuttavia plurpellejä.

Huomaatko kuinka helppo on yleistää?
#9 • • MfLI Guest

Näitä kaiken dissaava kyynikkoja on maailmassa paljon, mutta kuka sellasta voi ottaa vakavasti?

Mistä sä tiedät oonko samalla aaltopituudella? Senkö takia etten pidä tosta musasta? :confused:

Joo. On vaan dissavia kyynikkoja ja ikinipsuissa olevia kaikkia hehkuttavia plurpellejä.

Huomaatko kuinka helppo on yleistää?

Heh... Jätkä veti herneet nenukkiin :D Taisit ottaa ton kaiken dissaavat aika henk.koht. Noh... Lukaisin sun oksennuksen tuolla ylhäällä vielä ja kyllä - siitä on rakentava kritiikki aika helvetin kaukana... Mut niin metsä vastaa kuin sinne huuttaa. Eipä muuta enää tästä.

#10 • • serotonot Guest

Heh... Jätkä veti herneet nenukkiin :D Taisit ottaa ton kaiken dissaavat aika henk.koht. Noh... Lukaisin sun oksennuksen tuolla ylhäällä vielä ja kyllä - siitä on rakentava kritiikki aika helvetin kaukana... Mut niin metsä vastaa kuin sinne huuttaa. Eipä muuta enää tästä.

Juu mä oon täällä niin vihainen että tulee savua korvista :)

No jos en löydä kappaleesta itse edes mitään kehityskelpoista miten voisin antaa siitä kehittävää palautetta? Olen kys. artistille pyrkinyt aiemmin antamaan hyvinkin paljon tarkempaa kritiikkiä, silloin jos biisissä on ollut jotain hyvää. Tää kun ei mulle ainakaan uppoa trancebiisinä yhtään

OT:
mä lopetan nyt, koska tuntuu et nää DB:n topicit lipee aina aiheen ohi niin pahasti
#11 • • rhedlund Guest
joo, trance tästä on kyl aika kaukana...
#12 • • trusti Guest

jeps, digital beat on kehittänyt ihan oman saundinsa.. musta sen kuulee sen joka biisissä: täysin munattomat ja todella muoviset/ohkaset saundit, ei pienintäkään kantavaa teemaa, random tilulilutteluja siellä täällä...
lisäyksenä tuohon vielä uskomattoman typerät ja kliseiset biisien nimet.

siinä digital beat-genren pääpiirteet

ja joo, kuuntelin biisin, lue ylempää arvostelu joka sopii sun joka ikiseen biisiin
#13 • • JussiS Guest
118 biitillä ei kyl trancee saa tekemälläkään, mut jotain tää oli.

Biisiin: jotain kohtalaisia soundeja tästä löytyy, erityisesti 1:30 kohdasta lähtevä 303-leadi on suhteellisen miellyttävä, tulee Deepsky mieleen positiivisella tavalla. Bassot on kovin hiljaisella ja alabassot puuttuu melkein kokonaan, kuulostaa siis ihan reasonilta. Toi leadi ei kyl kauheen pitkälle kanna, sen lisäks pitäis saada jotain hiukka eloisampaa soundia kans. Mut oikeestaan tossa 1:30 - 2:15 kohdassa on ihan biisin aineksia. Taustastringit toimii. Looppi joka on alusta loppuun taustalla lähinnä ärsyttää, samaten toi rutiseva ääni.

noilla eväin eteenpäin.
#14 • • pie Guest

biitti toimis paremmin breakbeattina. Bassolinjassa ja noissa muissa kuvioissa on jällleen harmillinen multimediamaisuus.

Joo suora biitti breakiksi niin toimis paremmin. Tästä tosiaan tulee mieleen joku MTV3:n mobiilitv-pelin taustamusiikki tms.

Onhan tässä kaikenlaista soundia roiskittu sinne tänne, mutta biisi ei etene oikein mihinkään, joten tämä toimii mielestäni vain taustamusiikkina esim. johonkin multimediaesitykseen tms.
#15 • • rewind Guest
Alku kuulosti todella lupaavalta, mutta biisin potentiaali hukattiin jo ensimmäisen minuutin aikana. En myöskään käsitä intoasi tehdä joka biisiin suht ärsyttäviä pannauksia, laajuutta äänimaailmaan saa muutenkin.

Alataajuudet loistivat poissaolollaan, mikä ei välttämättä ole huono asia koska biisi loppujen lopuksi on (kuten edelläkin jo todettu) taustamusiikkia. Ensimmäiset 30 sekuntia olivat biisin parasta antia.
#16 • • Digital Beat Guest
kiitoksia palautteesta jota on tullu sen verran paljon että en jaksa quottaa jokaista viestiä yksitellen. Mitä tulee biisin soundin multimediamaisuuteen johtuu varmaankin low-end basson puuttumisesta. Yleensä laitan demon ulos suoraan reasonista. Jos sitten biisi on julkasukelponen niin pohjat voi säätää max bassilla cubasessa. Yleisesti ottaen oon samaa mieltä serotonot:n mitäänsanomattoman rakentamattomasta palautteesta. En saanut henkilökohtasesti siitä mitään irti mikä olisi ollut jotenkin musiikillisesti kehittävää, kiitos silti palautteesta. :)
Turha silti on hernettä nenään vetää jos joku on suoran rehellinen, rehellinen ei silti tarkota, että kaikki pitää sanoa suoraan. Asiallista palautetta on silti tästä biisistä tullut. Näyttää siltä, että makuasioista voi kiistellä mutta ei pahemmin kannata kun jokaisella se on niin erilainen. Perusteluja siitä ei tullut miksi tämä ei ole trancea? Omasta mielestäni tämä vois olla esim. breaktrancea tms. ;)

Nojoo... Ei tää nyt ehkä trancea ole - lähempänä housea, mutta ei tää mun mielestäni niin pahalta kuullosta kun annat lyttäyksessäsi ymmärtää.

Teknisesti itelläni ainakin soundit kuullostavat ihan tasapainoisilta - mukaanlukien basso. Kuuntelen RME Hammerfall Multifacen läpi J-S audion Jazz 3d kajareilla.

3 kerta pyörahtää liikkeelle ihan itsestään ja toi bassosyna todella groovaa. Pidin paljon.

Mfli: tämä biisi sisältää elementtejä mm. breaksista ja trancesta. No ehkä tässä on jotain house elementtejä mukana kans tuossa biitissä varsinkin biisin loppupuolella tyyliltään househtavaa.
Oikeastaan hyvä että joku uskaltaa olla eri mieltä täällä platinumin demossa. Täällä platinumissa biiseistä saa joskus paljon rakentavaa palautetta ja joskus vaan pelkkää haukkumista. Tuota rakentavaa palautetta on 100 kertaa parempi saada kun siitä on jotain hyötyäkin. Harmi että itellä on totta puhuen multimediapurkkikajarit niin soundeista oikein tiedä kun ensin pitäisi poltaa cdr:lle ja kuunnella stereonauhurilla. Oon aatellu kyllä ostaa Thomannilta jotkut stereomonitorikuulokkeet a' 140 E... :eek:
Kiitoksia palautteesta :)
ps: olisi mukava kuulla tämä biisi kunnon kajareilla ;)
#17 • • Digital Beat Guest

jeps, digital beat on kehittänyt ihan oman saundinsa.. musta sen kuulee sen joka biisissä: täysin munattomat ja todella muoviset/ohkaset saundit, ei pienintäkään kantavaa teemaa, random tilulilutteluja siellä täällä...
lisäyksenä tuohon vielä uskomattoman typerät ja kliseiset biisien nimet.

siinä digital beat-genren pääpiirteet

ja joo, kuuntelin biisin, lue ylempää arvostelu joka sopii sun joka ikiseen biisiin

tästä on rakentavuus kyllä kaukana. Aina sama homma kun täältä yrittää palautetta saada niin tuloksena on lapsellista haukkumista vailla mitään kunnon perusteluja.
#18 • • Digital Beat Guest

Alku kuulosti todella lupaavalta, mutta biisin potentiaali hukattiin jo ensimmäisen minuutin aikana. En myöskään käsitä intoasi tehdä joka biisiin suht ärsyttäviä pannauksia, laajuutta äänimaailmaan saa muutenkin.

Alataajuudet loistivat poissaolollaan, mikä ei välttämättä ole huono asia koska biisi loppujen lopuksi on (kuten edelläkin jo todettu) taustamusiikkia. Ensimmäiset 30 sekuntia olivat biisin parasta antia.

nuo pannaukset ärsyttäviä? onko ne liian nopeita, missä instrumenteissa tms. ?
#19 • • Digital Beat Guest

118 biitillä ei kyl trancee saa tekemälläkään, mut jotain tää oli.

Biisiin: jotain kohtalaisia soundeja tästä löytyy, erityisesti 1:30 kohdasta lähtevä 303-leadi on suhteellisen miellyttävä, tulee Deepsky mieleen positiivisella tavalla. Bassot on kovin hiljaisella ja alabassot puuttuu melkein kokonaan, kuulostaa siis ihan reasonilta. Toi leadi ei kyl kauheen pitkälle kanna, sen lisäks pitäis saada jotain hiukka eloisampaa soundia kans. Mut oikeestaan tossa 1:30 - 2:15 kohdassa on ihan biisin aineksia. Taustastringit toimii. Looppi joka on alusta loppuun taustalla lähinnä ärsyttää, samaten toi rutiseva ääni.

noilla eväin eteenpäin.

kiitoksia loistavasta palautteesta, tästä saapi jo paljon vinkkiä biisin rakennetta ja soundia ajatellen. :)
#20 • • MfLI Guest

Mfli: tämä biisi sisältää elementtejä mm. breaksista ja trancesta. No ehkä tässä on jotain house elementtejä mukana kans tuossa biitissä varsinkin biisin loppupuolella tyyliltään househtavaa.
Oikeastaan hyvä että joku uskaltaa olla eri mieltä täällä platinumin demossa. Täällä platinumissa biiseistä saa joskus paljon rakentavaa palautetta ja joskus vaan pelkkää haukkumista. Tuota rakentavaa palautetta on 100 kertaa parempi saada kun siitä on jotain hyötyäkin. Harmi että itellä on totta puhuen multimediapurkkikajarit niin soundeista oikein tiedä kun ensin pitäisi poltaa cdr:lle ja kuunnella stereonauhurilla. Oon aatellu kyllä ostaa Thomannilta jotkut stereomonitorikuulokkeet a' 140 E... :eek:
Kiitoksia palautteesta :)
ps: olisi mukava kuulla tämä biisi kunnon kajareilla ;)

Be my guest.

Kannuista puheenollen, tsekkaa HEADROOM:
http://headroom.headphone.com/layout.php?topicID=2&subTopicID=19

Vaikka on kyllä todettava, että pikemmin referenssikajarit kun kannut.
Joku kehui Fostex pm .05 erittäin hyviksi hinta/laatusuhteeltaan, mutta koska uskon itse, että hyviä refuja ajateltaessa laatua kannattaa todella painottaa lähtisin tsekkaamaan tunnettuja standardeja malleja tyyliin Genelec tai Yamaha.

Tosin parhailla laatukannuillakin voi masteroida kunhan muistaa tarkistaa stereovaikutelman kaapeilla. Ainakin Sennheiser HD 600et on loistavat ja noi Etymotic 45ER:t on todella mielenkiintoiset vaikken niitä ole kyllä itse kokeillut

Vielä tosta fleimaamisesta täällä: Kyllä teillä pojilla täällä on vähän turhan paljon päähänlyöntikilpailuhenkeä - mitä muita threadeja tossa tsekkailin. Huomioonottaen sen seikan että useimmat biisit edustavat kuitenkin melko avantgardea lähestymistapaa on tämän tasoinen paskanheitto vähintään aika outoa, eikä mun mielestä ainakaan kerro mistään muusta kuin omasta pahasta olosta.

Gyldyyriä tuotettaessa kokeileminen on ainakin omasta mielestä vaan hyvä, koska se on ainoa tapa saada tuoreutta hommiin.

Toisaalta, en aio tän enempää heittäytyä palstapoliisiksi, koska ei siitä mitään koskaan kostu... Jätän siis tämän tyyppiset kommentit omalta osaltani jatkossa ja pistän vaan helvetisti hymiöitä :D

Rauhaa ja hyvää kesää vaan kaikille,