MfLI-Children of Jupiter: Beautiful Nightmare [Trance]

16 posts, 1 page, 2,248 views

Avatar
#2 • • MfLI Guest
Olisi näköjään pitänyt laittaa vähän enemmän infoa biisistä, jotta porukka tulisi kuunnelleksi kun olen uusi naama täällä.

Kyseessä on siis eeppiseen tranceen päin kallistuva tekele, jossa lähtökohtana on ollut luoda eteerinen, mutt silti vähän painostava tunnelma.

1. syy miksi toivoisin tälle kommentteja liittyy ennenkaikkea biisin bassoon, joka on perinteisestä trancessa käytetystä aika poikkeava.

Kiinnostaisi kuulla mitä mieltä olette tosta - ja tietty yleensä muutenkin :)

Mika *perjantaifiiliksissä :roll: *
Avatar
#3 • • Daniel Braun Guest
Tuntuu vähän siltä että koko biisiä vaivais yleinen tukkoisuus.
Alarekisteri päin seiniä miksattu.
Kuullostaa aivan liian tukkoiselta.
Basari ei erotu muuten kuin alussa + parissa muussa "hiljaisemmassa" paikassa.
Muutenkin soundit liian ahtaalla, ei oikein erotu toisistaan riittävästi.
Vähän kaipais tilaa...

Periaatteessa ei mitään liika häiritseviä pannauksia tms.
Tuossasuhteessa paketti ihan balanssissa.
Ehkä vähän olis saannu pakettia levittää laajemmalle, sais tota tukkoisuutta ehkä vähän rauhtoitettua.
Muutenkaan mikään soundi ei pomppaa liian pahasti yli muusta massasta, ihan sillai kunnossa tasojen puolesta tää kipale.
Ainut mikä nyt on ni toi edellä mainitsemani basari.
Ei potki millää, ei erotu, ei anna ryhtiä tähän biisiin.

Rakenne vähän ontuva.
Sais vähän hioa.
Tuntuu tällaisenaan siltä ettei olis oikein tiedetty miten edetään ja mihin mennään.
Loppuu kuin ei olisi osattu päättää miten lopettaa.
Feidaus on mun mielestä aina typerän kuuloinen.
Ja varsinkin kun feidataan vielä noin suuren elementtimäärän kanssa.
Ihan kun koko biisistä olis puuttunu se punanen lanka tms, ei oikein mene eteenpäin eikä periaatteessa junnaakkaan.
Ei vaan oo sitä jutta joka kehittäis biisiä eteenpäin sillai fiksusti.
Ja kerran on yritetty jotankin eeppistä tavaraa saada aikaan, ni olis jotenkin odottanut paremmin kehittyvää biisiä.

Soundeista en jaksa sen ihmeemmin puhua.
Trance ei oo mun alaa joten en nyt tälläkertaa jaksa niihin sen ihmeemmin paneutua.
Ainut mikä oikeesti tuli sillai mieleen oli se että biisin soundeista ei irronnu sellasta fiilistä että "hitto toi soundi kuullostaa hyvältä."

Kuuntelin tän jo silloin kun pistit jakoon, mut ei vaan sytyttäny sillo kommentoimaan.
Nyt oli pakko kuunnella toistamiseen mut ei vieläkään oikeen irronnu mitään.
Vähän tämmönen "ohi meni" kappale.
Mut omallatavallaan ei hirmu pahakaan.
Ehkä jollekkin toimii, mulle nyt ei niin hyvin.
Avatar
#4 • • MfLI Guest

Tuntuu vähän siltä että koko biisiä vaivais yleinen tukkoisuus.
Alarekisteri päin seiniä miksattu.
Kuullostaa aivan liian tukkoiselta.
Basari ei erotu muuten kuin alussa + parissa muussa "hiljaisemmassa" paikassa.
Muutenkin soundit liian ahtaalla, ei oikein erotu toisistaan riittävästi.
Vähän kaipais tilaa...



Kiitos kommentista. Saanko vielä kysyä millaisella setupilla kuuntelit?

Mika
Avatar
#5 • • Daniel Braun Guest

Tuntuu vähän siltä että koko biisiä vaivais yleinen tukkoisuus.
Alarekisteri päin seiniä miksattu.
Kuullostaa aivan liian tukkoiselta.
Basari ei erotu muuten kuin alussa + parissa muussa "hiljaisemmassa" paikassa.
Muutenkin soundit liian ahtaalla, ei oikein erotu toisistaan riittävästi.
Vähän kaipais tilaa...



Kiitos kommentista. Saanko vielä kysyä millaisella setupilla kuuntelit?

Mika



Kuuntelin sekä kuulokkeilla että kajareilla...
Eli Sennheiser HD 25-1 ja Roland MA 8.
Vertailukohtana oli siis monet & monet muut kappaleet jotka on kuunneltu näiden läpi ;)

Ja tässä toi alapää kuullosti tukkoiselta.
Ja basari ei erottunut.
BTW: sori jos tuli kaivettua vain ne huonot puolet tosta biisistä.
Tämmönen vaan oon luonteeltani ja arvostelijana.
Avatar
#6 • • MfLI Guest

Tuntuu vähän siltä että koko biisiä vaivais yleinen tukkoisuus.
Alarekisteri päin seiniä miksattu.
Kuullostaa aivan liian tukkoiselta.
Basari ei erotu muuten kuin alussa + parissa muussa "hiljaisemmassa" paikassa.
Muutenkin soundit liian ahtaalla, ei oikein erotu toisistaan riittävästi.
Vähän kaipais tilaa...



Kiitos kommentista. Saanko vielä kysyä millaisella setupilla kuuntelit?

Mika



Kuuntelin sekä kuulokkeilla että kajareilla...
Eli Sennheiser HD 25-1 ja Roland MA 8.
Vertailukohtana oli siis monet & monet muut kappaleet jotka on kuunneltu näiden läpi ;)

Ja tässä toi alapää kuullosti tukkoiselta.
Ja basari ei erottunut.
BTW: sori jos tuli kaivettua vain ne huonot puolet tosta biisistä.
Tämmönen vaan oon luonteeltani ja arvostelijana.



Joo ei mitään. Taisin tossa "digital beatsin" threadissa hankkia herkkänahkaisen maineen, muttei se nyt ihan niinkään mene. Härmäläisten tyyli nyt vaan on tätä :D Mut antaa palaa vaan. Sun palutteessas oli oleellista objektiivisuus eikä paatoksellinen lyttääminen, niinkuin tossa em. threadissa muutama tyylinä tutnui olevan.

Jep. Kysyin kun jokunen on antanut itseas aivan päinvastaisen palautteen. Toisaalta... Biisiä ei ole masteroitu refderenssikajarien läpi ja testikuuntelunkin olen tehnyt vain omalla setupilla, joten tieto oli oikeasti tärkeä. Kiitos siitä.

Mika
Avatar
#7 • • Daniel Braun Guest

Jep. Kysyin kun jokunen on antanut itseas aivan päinvastaisen palautteen. Toisaalta... Biisiä ei ole masteroitu refderenssikajarien läpi ja testikuuntelunkin olen tehnyt vain omalla setupilla, joten tieto oli oikeasti tärkeä. Kiitos siitä.



Juu, ymmärrän kyllä.
Riippuu tietyst kuuntelijan mieltymyksistä se mikä kuullostaa tukkoiselta ja mikä ei.
Mut toi basari ei kyl tuolta potkinut & napsunut kunnolla.
Jäi vähän kaiken muun alle.
Kannattais sitä ainakin tsekata.
Muutenkin stereokuvaa levittämällä tota sais vähän selviteltyä.
Ahdasta tulee jos kaikki kama on liian keskellä...

Mitä vielä noista soundeista, ni aikas softalla tuotetulta ne kuullostivat.
Uskoisin että softalla oot vääntäny koko kipaleen kasaan, eikös?
Avatar
#8 • • MfLI Guest

Jep. Kysyin kun jokunen on antanut itseas aivan päinvastaisen palautteen. Toisaalta... Biisiä ei ole masteroitu refderenssikajarien läpi ja testikuuntelunkin olen tehnyt vain omalla setupilla, joten tieto oli oikeasti tärkeä. Kiitos siitä.



Juu, ymmärrän kyllä.
Riippuu tietyst kuuntelijan mieltymyksistä se mikä kuullostaa tukkoiselta ja mikä ei.
Mut toi basari ei kyl tuolta potkinut & napsunut kunnolla.
Jäi vähän kaiken muun alle.
Kannattais sitä ainakin tsekata.
Muutenkin stereokuvaa levittämällä tota sais vähän selviteltyä.
Ahdasta tulee jos kaikki kama on liian keskellä...

Mitä vielä noista soundeista, ni aikas softalla tuotetulta ne kuullostivat.
Uskoisin että softalla oot vääntäny koko kipaleen kasaan, eikös?



Jep. Teen pelkästään softalla. Tässä on mukana mm. rgc:n z3ta:ta, Vanguardia ym. Et kai ole skeptikko softan suhteen?;)Itse olen kyllä sitä mieltä, että jos muu kalusto on hyvin kohdillaan, niin noilla saa ihan raudalla väsätyn tasoista meteliä aikaan. Harjottelua se tietty vaatii... Ainakin allekirjottaneelta :D

Mika *tästä viestistä alkaa Perjantai-illan radiohiljaisuus - Cya; I'll be back!"
Avatar
#9 • • Digital Beat Guest
aika mukavat bassot tuossa 1:00 kohalla. Perkussiot vois olla hieman kuivempia ja iskevämpiä (lue lautasia ja snarea lisää). Lead syna on hieman yläkireä ja säröytyy liiaksi. Melodiat on aivan maukkaita. Aika leveähkö on tuo stereokuva, sitä vois kaventaa hieman mm. basso keskelle padit sivuille tms. Idea ei kehity sen kummemmin tässä biisissä. Kiksua isommalle!!! :)
Avatar
#10 • • rewind Guest
Hieman tukkoista soundia tosiaan ja rumpusetissä on jotain vialla. Ihan kuin biisissä käytetyt perkussiosamplet olisivat todella huonolaatuisia. Hyvällä miksauksella & masteroinnilla tästä saisi ihan kelpo biisin.
Avatar
#11 • • MfLI Guest
Kiitti taas kommenteista!

Teknisestä toteutuksesta:
Tukkoisuus tässä lienee siis oleellisin ongelma. Miten itse yrittäisitte lähtökohtaisesti ratkaista tota - pannauksilla, eq:lla, tasoja madaltamalla?

Sitten stereokuvasta (Houston... We have a problem...) - kuka on oikeassa:

Periaatteessa ei mitään liika häiritseviä pannauksia tms.
Tuossasuhteessa paketti ihan balanssissa.
Ehkä vähän olis saannu pakettia levittää laajemmalle, sais tota tukkoisuutta ehkä vähän rauhtoitettua.



vai

Aika leveähkö on tuo stereokuva, sitä vois kaventaa hieman mm. basso keskelle padit sivuille tms.



Tähän lisää kommentteja jos jaksatte - tnx :)

Kikki nostetaan jatkossa enemmänn esiin. Muuten rumpusoundien laadusta. Ovat romplerisoundeja Spectrasonicsin Styluksesta. Itse olen ollut niihin aika tyytyväinen verrattaessa muihin vastaaviin setteihin joita markkinoilta löytyy.

En halua enempää puolustella, mutta totean vielä, että viimeinen premastermiksaus sekä varsinainen masterointi referenssikaiuttimien kautta on vielä tekemättä, joten toivottavasti sillä sitten saadaan hommaa ns. rullaamaan :roll: :happyroll:

Vielä rakenteesta ja itse sävellyksestä lyhyesti:
Onko teidän muidenkin mielestä siinä vielä kehittämisen varaa? Viittaan siis Daniel Braunin kommenttiin:

Rakenne vähän ontuva.
Sais vähän hioa.
Tuntuu tällaisenaan siltä ettei olis oikein tiedetty miten edetään ja mihin mennään.
Loppuu kuin ei olisi osattu päättää miten lopettaa.
Feidaus on mun mielestä aina typerän kuuloinen.
Ja varsinkin kun feidataan vielä noin suuren elementtimäärän kanssa.
Ihan kun koko biisistä olis puuttunu se punanen lanka tms, ei oikein mene eteenpäin eikä periaatteessa junnaakkaan.
Ei vaan oo sitä jutta joka kehittäis biisiä eteenpäin sillai fiksusti.
Ja kerran on yritetty jotankin eeppistä tavaraa saada aikaan, ni olis jotenkin odottanut paremmin kehittyvää biisiä.



Tässä kiinnostaisivat erityisesti mielipiteet itsensä trancen ystäviksi mieltäviltä kyniltä. Tnx!

Over and Out,
MfLI
Avatar
#12 • • Digital Beat Guest
pikku vinkki, laitappa tuonne www.trance.nu artistifoorumiin linkkiä, niin saat trancegenrekohtaista kommenttia paljo paremmin ku täällä. ;)
Avatar
#13 • • rewind Guest

Tähän lisää kommentteja jos jaksatte - tnx :)



Itse en lähtisi ainakaan kaventamaan stereokuvaa. Nyt kun bassorumpua ei kauheasti kuulu, se hieman kaivaa kuoppaa stereokuvan keskelle, jolloin saattaa tuntua että biisi on levällään vaikka näin ei olekaan. Eli jos jotain on pakko tehdä, niin kenties hieman erotella eri raitoja oikeaan ja vasempaan kanavaan. Enkä oikein tiedä onko tuokaan pakollista. Joku taitavampi miksaaja voisi heittää oman kommenttinsa miten tunkkaisuudesta päästään eroon, keskialuekuoppa ei taida tähän pelkästään tepsiä?

pikku vinkki, laitappa tuonne www.trance.nu artistifoorumiin linkkiä, niin saat trancegenrekohtaista kommenttia paljo paremmin ku täällä. ;)



Ainiin, täällä kaikki kuuntelee vain Mattia ja Teppoa.
Avatar
#14 • • Radi Guest
Aika makee ja kiehtovakin biisi. Heti alussa tuli jostain syystä mieleen, että voisi jonkun "mielipuolen akan'" (tai aaveen) huutoa pistää kaiutettuna joihinkin väleihin(alkuun ainakin) -minusta se veisi biisin tunnelmaan tehokkaasti.

Biisi vetää mukaansa pikku hiljaa loppuhuipennukseen asti. Soundit balanssissa ja muutoinkin teknisesti ok.

Ei mikään tavanomainen biisi minusta, joten mukava oli kuunnella.
Avatar
#15 • • MfLI Guest
Linkki on pistetty trance.nu:un... Niin saadaan ammattilaisten mielipide, eikä vaan polkkapoikien näkemystä juttuun :D

Ei todella... Kiitti taas mukavista kommenteista.

Saa nähdä kuin äijän käy :roll:

M
Avatar
#16 • • Kupez Guest
Hmm... meitsi kyllä diggaili tästä biisistä ihan kybällä! Vähän semmonen teknofiilis päällä. Toimis varmaan lattialla hiton hyvin. Toi tukkoisuus kyl vaivaa mut muuten hyvä. Ei mitään peruskiksua, siitä propsit.