Tohtori patin yövuoro!

138 posts, 7 pages, 73,581 views

Avatar
#21 • • Adam t Guest
Ripatin ohjelmasta alkoi minunkin konemusiikki harrastus. Rokin päättymätön tarina jäi myös lähtemättömästi mieleen. Täytyykin kaivella jostain noita vanhoja kasetteja, kun tuli ahkerasti nauhoiteltua.
Avatar
#22 • • hpi Guest
1987 tän musan suhteen minulla alkoi kaikki. linkkimasojen kanssa saintissä kuunneltiin italodiskoa mitä ripatti silloin soitti, ja pekka sauri ongelmineen yöradiossaan jo silloin nauratti ja sai ymmärtämään että me kaikki ei olla samanlaisten lahjojen alla syntyneitä. Itse aloin sitten vuonna 1988 (inkkarikesä) seuraamaan Tri Patin (ml.Hanski jne.) ohjelmia, ja hyvinhän se aika (yö) meni noita kuunnellessa ja Tapanin jutustellessa ympäri Lahtea kiertävien amisviiksiteininoppakorollaelviksien kanssa. Musiikin tasosta tietysti voi olla mitä mieltä tahansa, mutta yhtään kasettia / nauhoitusta ei noilta vuosilta ole>ja Ripatin ohjelmanhan jälkeen alkoi aina Alex Niemisen vetämä "Dancemob", vuodesta 1993 lähtien noita nauhoja on sitten tullut keräiltyä noin 300kpl. Särmikkäällä Ripatilla oma viehätys ja muisto noista vuosista kun Suomessa ulabandi melkoisen tyhjä (ihanaa aikaa kun R.Nova ei terrorisoinut lähettimillään), ja kaikki oli uutta ja mielenkiintoista..pelattiin tennistä, kuunneltiin ulaa ja oltiin (kesä)duunissa tehtaalla..ja Neuvostoliitto naapurina.
Avatar
#23 • • J-P Guest

.. ja Angelin miksauksia ...


Noh, kyllä ne enemänkin oli feidauksia ;)

mutta jep, tripatti's partyline oli kyllä aivan loivastava ohjelma. ehkä se glamouri johtuu myös siitä, että musa oli silloin "suht" uutta... ja jonkin verran ihmeellistä.

itelle kyllä mieluisinta musaa shöyssä oli church of extacy - modulator ja muut vähän c-tankkia iisimmät... nojoo, kyllähän c-tankin piisit uppos. :)
Avatar
#24 • • Transistor Guest
Tässä ohjelmassa oli kyllä jotain maagista.
Avatar
#25 • • JsL Guest
Love, peace and happiness! :heart:
Avatar
#26 • • Villa Guest
Aivan mahtava ohjelmahan se oli.. Muistan vielä että harmitti ihan älyttömästi kun se lopetettiin.. :sad: Ja olen samaa mieltä että Tiistain tanssi-ilta ei vedä kyllä vertoja tunnelmalliselle 5-tuntiselle (klo1-6?) Yövuorolle jonne Ripatti otti myös puheluita. Vuodesta '96 sitä itse tuli kuunneltua aika usein..Ja tietty ocsid-listaankin joskus äänestettyä biisejä. (Voitin muuten levylahjakortin eka kerran kun äänestin ja se meni Chemical Brothersin Dig Your Own Holeen.. :excellent:

Vuosina 95-96 Ripatin Yövuoron ja Alexin Dancemobin ansiosta aloin itse myös vähitellen kuunnella "kunnon konemusiikkia" kun nuo Salovaaran ja Anssin tanssipoppi-biisit ei enää kiinnostaneet. :hah:
Viimeisen ohjelman kuuntelin (onneksi!!) aivan sattumalta, kun eihän ohjelman lopettamisesta etukäteen sanottu mitään. Sen käsityksen sain, mitä Ripatti itse sanoi että Radiomafia tarvitsi tilaa teema-ohjelmille ja Tapanille ei sitten muuta löytynyt niin lähti Yleltä. (korjatkaa jos väärässä) :confused:
Onneksi biisejä tuli nauhoteltua ja vanhemmilta c-kaseteilta löytyy myös Yövuoron alku-theme! Sashan ja Nessin mixaukset olivat aivan mahtavia!! :happyroll:

Pitäisi kyllä tosiaan saada nuo kasetit digitaaliseen muotoon ja monta backuppia niistä, koska konemusaa olen Mafialta/YleX:ltä nauhottanut vuodesta 95 tähän päivään..ja ne on numeroitu. (reilusti yli 200 c-kasettia löytyy) Kuuntelin myös innolla uusia "kotiteknoisia" demo biisejä, mitä ohjelmassa soitettiin.. muistuu jotain mieleenkin:
-Rudeboy: Stay Forever (Darudeko muka..?)
-Future Sound Of Jyväskylä (Protracker meininkiä!)
-?Huutaja? (tekijä toi cd:n suoraan ripatille ohjelman aikana)

Meininki oli kyllä ihan katossa kun Ripatti pisti välistä jotain uutta hc:tä tai drum&bassiä! Ja tästähän riittäisi muisteltavaa vielä enemmänkin, mutta toivotaan että joltain löytyy kokonaisia ohjelmia ja laittaa niitä jakoon.. :hearts:
Avatar
#27 • • sauce Guest


Onkohan sitä tulossa vanhaksi vai oliko musiikki noina aikoina vaan niin paljon nykyistä parempaa, kun sellaiset "jumankauta mikä biisi" -reaktiot ovat nykyään aika kortilla ja tuohon aikaan niitä koki kymmeniä yhden ohjelman aikana...



käsittääkseni sitä on nuorena herkempi sellasille "oho" tunteille. tosta on tehty muistaakseni joku tutkimuskin, mutta sen tarkemmin en muista lähdettä tms.

samanlailla noi "nykynuoret" tuntee jostain tusinatesnosta. vaikka harva kai kuuntelee tesnoo tms. hyppyrokkia ja avril lavignee. ota niistä nyt selvää...

MUTTA joo, hämärästi muistuu mieleen tri patti ja ocsid. sillon 92-93 kaverit nauhotteli kasetille, lähetteli listojaan ja niitä sitten mietittiin mikä oli hyvää ja mikä ei.

itse en oikein muista mikä tolkku tossa hommassa oli, kauheesti biisin nimiä, oliskohan opus3 voinut olla muka "its a fine dayl:lään?" entä oiskohan joku force mass motion ollu siellä? tai "amok"?

tarkemmin nää jutut palaa varmaan muistiin sitten kasikymppisenä...
Avatar
#28 • • Al Tapone Guest

Sen käsityksen sain, mitä Ripatti itse sanoi että Radiomafia tarvitsi tilaa teema-ohjelmille ja Tapanille ei sitten muuta löytynyt niin lähti Yleltä. (korjatkaa jos väärässä) :confused:



Mä sain taas sen käsityksen, ettei tapsalle paljon vaihtoehtoja jätetty. Mut kysykää Dj Paukalta, et mitä sen päässä silloin liikkui. Dj Paukka = Mafian ohjelmapäällikkö Makkonen. Mies on kyl kadonnu jonnekkin maan alle, en ainakaan ite tiedä et mitä makkonen nykyään puuhaa.

Ja mitään teemaohjelmiahan mafia ei sitte kanavalle tuottanu. Ei ainakaan siihen blokkiin. Teppo Nättilä kävi soittamaan kantria ja Matti Puhtila kitaravingutusta. Molemmat ihan taitavia tekijöitä, mut ketä ne ohjelmat siihen aikaan lähetettynä palveli, niin siihen en ota kantaa.

Mielestäni Yle laiminlyö pahasti sitä tehtävää, joka sille on annettu marginaalimusan osalta. Sitä pitäis tulla paljon enemmän. Sitä kaupallisten kanavien huttua kun tuntuu tulevan ihan riittävästi muilta kanavilta :winkwink:
Avatar
#29 • • JsL Guest

Vuosina 95-96 Ripatin Yövuoron ja Alexin Dancemobin ansiosta aloin itse myös vähitellen kuunnella "kunnon konemusiikkia" kun nuo Salovaaran ja Anssin tanssipoppi-biisit ei enää kiinnostaneet. :hah:



Hmm.. Anssihan soitti rokkia ohjelmassaan, jossa oli myös loistava radiokuunnelma, jonka nimeä en muista.. Möttöset tjsp. :D
Avatar
#30 • • motiv Guest

tiedättekö että myikö ripatti levynsa ku ohjelma lopetettiin? jos ei niin ottakaa ripattii yhteyttä ja torvi vuokralle ja ripatti sinne paukuttamaan hittejään 6+ tunnin setin. paukutus > biittimiksaus



muistaakseni ripatilla oli yksi suuri levykirppis juuri ohjelman lopetuksen aikoihin, jolloin ainakin pääsi pläräilemään aika kasaa. luulisi että mies on kuitenkin tiukimmat säilyttänyt itsellään :)
Avatar
#31 • • DeaconX Guest
Samaa mieltä! Give it up, tana. ;)

Tri Patin / Ocsidin Italo-spesiaalit oli 'todiefor'... ja ihan helvetin paljon helmiä tuli kuultua ekana Tri Patissa.

Tulihan sieltä tosin ekana myös 2 Unlimitedin No Limit. Se nyt ei ehkä enää oo niin kova juttu. Heh.
Avatar
#32 • • Coyote Guest
Onkohan kellään Nessin vanhoja rave miksauksia? Saako mistään ladattua, vai voisko joku pistää jakoon?
Avatar
#33 • • . Guest

Sen käsityksen sain, mitä Ripatti itse sanoi että Radiomafia tarvitsi tilaa teema-ohjelmille ja Tapanille ei sitten muuta löytynyt niin lähti Yleltä.

tapani jatko sen jälkeen radio suomessa.
levyjä sil on vieläkin varmaan kymmeniätuhansia vaik se on myyny pois ihan saatanasti.
Avatar
#34 • • Darude Guest
Nightmares are reality!

Elevator Up'n'Down

Playing With Knives

Holiday Nights (ITALO RULEZ!)

(Kärpänen)
(Smiling P)
.
.
.
.

Tapasin herra Ripatin pari vuotta sitten, mun levy-yhtiön silloinen promotyyppi Jani (Tripatin kuuntelijoita itsekin) ja Mafian jotku tyypit tekivät kivan yllärin ja järkkäsivät moisen. Oli helvetin hienoa ja samalla surrealistista kuunnella äijän ääntä siinä metrin päässä, näköetäisyydellä! Meni sormi automaattisesti pause-nappulalle odottamaan seuraavaan tykkibiisiä... ;)
Avatar
#35 • • Lauri Leino Guest
Kasetilla löytyy vaikka kuinka.
Kyllähän noita jakoon vois laittaa.
Ainut vaan että tulis sit huonolla suhinalaadulla :)

Mietin myös että.. olisko se laillista laittaa niit jakoon??
Avatar
#36 • • drS Guest

Ainut vaan että tulis sit huonolla suhinalaadulla :)



no toihan nyt kuuluu asiaan tässä yhteydessä :)
Avatar
#37 • • J-P Guest


Mietin myös että.. olisko se laillista laittaa niit jakoon??



eiköhän se oo ihan yhtä "laillista", kuin miksausten jakaminen...
jos tapanilta saa vielä luvan :)
Avatar
#38 • • Lauri Leino Guest


Mietin myös että.. olisko se laillista laittaa niit jakoon??



eiköhän se oo ihan yhtä "laillista", kuin miksausten jakaminen...
jos tapanilta saa vielä luvan :)



Niinpä :)

DrS: jep, ja ne kotiteknoisethan suhisi jo valmiiks :D
Avatar
#39 • • Lauri Leino Guest
45min settiä aluksi..
spiikit pääosin karsittu / klipattu pois silloin (harmi:).
biisit saattaavat loppua hyvinkin lyhyeen.
sitäkin kovempia kappaleita kyllä :)
nauttikaa.

yövuoroo!
Avatar
#40 • • grno Guest

"Terveisiä kaikille jotka tykkää Eliot Nessistä!" :D



LOL muistu mieleen että kaveri lähetti kans terkkuja "kaikille tampereen hoppareille" :hah: :hearts: :roll: