Maksimi julkaisujen määrä Demo mix osastossa

63 posts, 4 pages, 7,487 views

Avatar
#41 • • Ana-- Guest

mun mielestä parasta mitä kenestä tahansa
proge-DJ:stä voi sanoo on että ne on ihan
vitun ihkuja ja söpöjä :heart:


Mä taas oon tavannu sanoo samaa junglisteille halin kera. Terkut Analle :)



^___^
Avatar
#42 • • Remotion Guest

oisko kellää pattia heittää, ommeinaa kuivareenit pynsällä tos kohtapualii...



röhöhööö :D
Avatar
#43 • • mr.ana Guest

oisko kellää pattia heittää, ommeinaa kuivareenit pynsällä tos kohtapualii...



No huh huh. Kimil se vaan on taito kiteyttää se oleellinen. Vrt; legendaarinen txtviesti:
'Meitsi stigas bynden böögelis ja synde kuppas rödee.Skugelis ei tod fägyy hyytyny.Megis fyygas padeen tod,mut ei hugeekaan pläädättavis.Flegu ei,skuggis kyyl.'

Revi siitä.

Mutta joo. Toista se oli silloin joskus kun ei ollut nettii, plattareita ja klubituksii, jaettiin ysikymppisiä tdk:n mixTAPEja, flaiereista tapeltiin ja niitä oikeesti luettiin ja bileitä venattiin kuuuuuukausitolkulla- sit haettiin niitä bileitä kun villen frendin suskin parhaan frendin mutsin duunipaikalla oli kuulemma monistettu jotain ihmeellisen näköisiä paperilappusia joissa kuulemma mainostettiin jotain 'teknotapahtumaa'. Ja sit jostain piti löytää se lappunen käteen et pääsee niihin bileisiin sisään.
Nojoo, tais mennä vähän 'offtopikiksi', mut jokin pointti tähänkin sisältyi.

Tää nettikulttuuri on allekirjoittaneelta tässä vuosien saatossa saanut välillä karvat nousemaan pystyyn, mikä eniten vituttaa on se tietty 'kylmyys'mikä näitä foorumeita vaivaa- miten älyttömän paljon helpompaa onkaan arvostella ja haukkua ja dissata ilman että sua välttämättä tunnistetaan sun nimimerkin takaa- mä kun olen aina itse luottanut suoraselkäiseen toimintaan, oli se sitten kahdenkeskistä keskustelua naamatusten tai sitten vaikka vaan puhelimen välityksellä. Turhanpäiväinen jauhaminen asioista kun yleensä vaan mutkistaa juttuja entisestään.
Mitä tohon OlliS:n itsepromootioon tulee, eikun anna palaa frank! Samaa voin myös sanoa'Mosaik:lle', mixtapeja kehiin ja hävytöntä promoomista vaan. Ei ne promoottorit tule sua sieltä himasta hakeen.Vielä. DJ-ammattiin pääsy on elämän mittainen pitkä ja karikkoinen tie, se yleensä vaatii kaiken ja vielä ihan vähän enemmän. Multa itseltä se on vaatinut kymmenen vuotta soittamista, kymmeniä ihmissuhteita, aika paljon terveyttä, about 150-200 tuhatta(mummonmarkkoja) rahaa levyihin, käsittämättömän paskoja keikkoja/paikkoja, epärehellisiä,inhottavia ja muuten vaan vilunkeja ihmisiä,lennoilta myöhästymisiä,palkkavedätyksiä,
virkavallan kanssa pelleilyä ja jatkuvaa huolta ens kuun vuokrasta, ruoasta, yms.yms.yms. Kunnollista kesälomaa mä en ole tainnut viettää about viiteen vuoteen.
Mut sitten taas toisaalta- kun osaa kääntää noi yllämainitut asiat päinvastaisiksi ja ottaa ne hurtilla huumorilla,ts.'kyllä kaikki jutut aina selviää', lisää soppaan uudet ihmiset, klubit, maat, matkustelun ja sen Fiiliksen minkä ainoastaan voi kokea DJkopissa kun sulla on tanssilattia hallussa ja olet ns.yhtä Musiikin ja siitä toivottavasti nauttivien ihmisten kanssa- silloin kaikki muu unohtuu ja päällimäisenä tunteena on vain 'Niin, täähän se juttu oli'.;)

No huh, menipäs vuodatukseksi! Ilman mitään sen kummempia pointteja tai mielipiteitä kun tällanen vanhaparta alkaa kirjoittaan niin tarinaa sitten näköjään piisaa. Ei muuta kuin hyvää kesänodotusta kaikille, rauhaa, rakkautta ja intoa treenaamiseen. Ja siihen proomoomiseen. Lujaa uskoa vaan itseen ja siihen omaan juttuun(ja sen löytämiseen), kyllä se sitten lopussa palkitsee.

-a.
Avatar
#44 • • kimik Guest
aividu antti..tost tuli mieleen ihan sen presidentin puhe Independence Day leffas...dääm...ÄIJÄ pressaks! Kannatan....noni, nyt reivaan...muistakaa dokata!

-kimpero
Avatar
#45 • • De Souza Guest

En tiedä mikä minuun on mennyt, mutta nykyisin latailen enemmän miksauksia jotka eivät ole saaneet niin paljon palautetta. Jotenkin pyrin olemaan tasa-arvoisempi palautteen antaja ja annan sanaa mielummin miksaukselle joka on jäänyt hieman taka-alalle



Et kuitenkaan ole mun miksaukelle antanut palautetta :confused: :D
Avatar
#46 • • Loopy Guest

Jotenkin tuntuu että proge kärsii inflaatiosta, sillä nykysin kun tulee niin paljon kuraa ulos lafkoilta.


Jotenkin tuntuu siltä, että inflaatio on iskenyt vähän joka paikkaan. Toisaalta onhan sitä kuraa julkaistu jo aikoja sitten - genrestä riippumatta.

Tämä keskustelu on muuten saanut jokseenkin samoja piirteitä kuin tuolla Other Chatissa oleva Mikä tässä touhussa mättää.. -threadi. :confused:
Avatar
#47 • • Juha Vilkamo Guest

Toista se oli silloin joskus..



.. kun oli vielä nuori ja kaikki oli uutta ja ihmeellistä. ;)


Tää nettikulttuuri on allekirjoittaneelta tässä vuosien saatossa saanut välillä karvat nousemaan pystyyn, mikä eniten vituttaa on se tietty 'kylmyys'mikä näitä foorumeita vaivaa- miten älyttömän paljon helpompaa onkaan arvostella ja haukkua ja dissata ilman että sua välttämättä tunnistetaan sun nimimerkin takaa- mä kun olen aina itse luottanut suoraselkäiseen toimintaan, oli se sitten kahdenkeskistä keskustelua naamatusten tai sitten vaikka vaan puhelimen välityksellä. Turhanpäiväinen jauhaminen asioista kun yleensä vaan mutkistaa juttuja entisestään.



Kyllä aika moni täällä kirjoittelevista on ihan suoraan tai mutkan kautta tunnistettavissa.

Mut aika harvalla on pätevyys antaa rehellistä palautetta kasvotusten, kaikista tapaamistani henkilöistä taitaapi S.Aran olla ainoa moiseen kykenevä. Tämä "kylmyyden" aiheuttama "arvostelu, haukkuminen ja dissaus" eli toisinsanoen jonkinasteisen anonymiteetin mahdollistama rehellinen mielipiteen ilmaisu on kyllä mun mielestä ihan kätsy juttu.

Jeespoks. Vai ethän säkään toivois sitä iänikuista "ihan hyvä"-selkääntaputtelu-nonsenseä. :-)
Avatar
#48 • • Jukka I Guest

sehän tässä on todettukin jo että aina kun ollis on keikalla joku hyvä dj jää ilman keikkaa mutta muistakaa se että aina kun milla lehto on keikalla joku mies jää ilman keikkaa. Miksei tästä nouse kauheaa melua?
epäkohta jos mikä. tasa-arvo ei toteudu tässäkään asiassa.


Tasa-arvohan toteutuu vallan mainiosti, jos Milla Lehto on yksinkertaisesti parempi dj kuin tämä keikatta jäänyt mies ja tulee valituksi nimenomaan sen vuoksi. Muussa tapauksessa tilanteessa olisikin epäkohta.

Todellinen tasa-arvo ei ole mitään kiintiöitä vaan sitä, että kummallakin sukupuolella on yhtäläiset mahdollisuudet ja molempia arvioidaan samassa asiassa samojen kriteerien mukaan.
Avatar
#49 • • olliS Guest

:scared: :D :D :angry: :angry: :excellent: :excellent: :excellent: :mad: :mad: :mad: :mad: :) :) :) :) :) :) :) :)


laita sun hymiöt päälle niin ehkä tajutaan paremmin :hah:
Avatar
#50 • • bluefish Guest

Terve olliS!

Vaikka sinulla onkin täysi oikeus tyrkyttä miksauskiasi tänne palttarille
(ja klubitukseenkin) kerran tai kolme kuukaudessa, olisi tässä asiassa
muidenkin lkuin kuulijoiden huomioonottaminen paikallaan. Muut soittajat
eivät varmaakaan katsele hyvällä tälläista promovyörytystä
whitelabaleineen, ja siitä seuraavaa puoliaggressiivista itsesä
promoamista. Onhan tuo toki erittäin suunnitelmallista(imho)
En usko olevani yksin tämän mielipiteeni kanssa.

Toivon suinun ymmärrtävän mistä on kyse, etkä heittäydy välinpitä-
mättömäksi, taikka perustele tekosiasi silla, että sinulla on siihen täysi
ikeus(mikä on kylläkin totta).

-Teemu-



Voisitko hieman tarkentaa mikä sua häirtisee?

- Miksausten lyhyt julkaisuväli
- Miksauksissa oleva liian suuri määrä whitelabeleita?
- Joku muu mikä?

mä en tajua?



Pointti:

1. Ei-bedroom-deejiit tahtovat yleensä päästä soittamaan mielimusiikkiaan klubeille sekä myös yleistä arvostusta (lähinnä deejiinä). Ja nämä molemmat puolet ovat myös dynaamisesti sidoksissa toisiinsa. Lisäksi netti mahdollistaa nykyisin tehokkaamman itsensä & musiikillisten kykyjensä ja taipumustensa esilletuomisen verrattuna esim. Anan kuvaamiin "vanhoihin aikoihin".

2. Kaikilla ei ole yhtäläisiä mahdollisuuksia "menestyä" deejiinä, eli päästä soittamaan usein klubeille ja kerätä tuota arvostusta - varsinkaan paljon seuratun & digatun genren saralla (vrt. proge).

Perustelut:

1. Koko ajan tiivistyvän julkaisutarjonnan herpaantumaton seuraaminen vaatii valtavasti resursseja, sekä puhtaan materialistisia että myös ajallisia (joka toki senkin on usein tiivistettävissä materiaaliseksi; lue: ei tarvitse tehdä niin paljon työtä -> enemmän aikaa spottailla promoja). Kaikki eivät siis yksinkertaisesti pysty seuraamaan musiikkilinjojen kehitystä yhtä intensiivisesti kuin toiset - ja tämä sekä johtuu lähtökohtaisesta (ainakin osittain ulkoisesti määräytyvästä) eriarvoisuudesta että aiheuttaa monenlaista eriarvoisuutta. Puhtaan musiikilliset taidot eivät ole täysin ulkoisista ehdoista riippumattomia nekään: paljon aikaa -> paljon treeniä -> paljon skillejä (kärjistetysti) - ja tuosta ajan määrän ja materiaalisten resurssejen keskinäisriippuvuudesta taisin jo tuossa edellä mainita. On toki totta, että "musiikkiharrastukseen" voi panostaa monenlaisella intensiteetillä enkä halua väittää toisten antaumuksellisen musiikkiin suuntautumisen johtuvan pelkästään resursseista, mutta tosiasiassa niillä on kyllä huomattavasti vaikutusta tässä(kin) asiassa.

2. Julkaisutarjonnan seuraamisen ja soittotaidon (sekä näiden julkituomisen) lisäksi soittoajan saaminen edellyttää tietysti kontakteja ja verkostoitumista; sanotaan tätä nyt sitten vaikka sosiaaliseksi pääomaksi (vaikka pääomaa & sosiaalisuutta ei pitäisi liiaksi sotkea keskenään!).


=>"Ongelma" on se, että edellä kuvatut seikat muodostavat kumuloituvan kehän: Jos on sekä resursseja seurata musiikkitarjontaa että sosiaalista pääomaa, saa todennäköisesti kohtuullisesti keikkoja ja keikat tuovat puolestaan lisää sekä mahdollisuuksia seurata tarjontaa että sosiaalista pääomaa. Ja näin edelleen.

En tahtoisi analysoida suoraan jonkun muun ajatuksia (erehtymisen vaara on suuri), mutta itselleni jäi sellainen fiilis, että alkuperäisenä (katkerana) pointtina oli se, että todella harvalla on mahdollisuuksia seurata genreä yhtä tiiviisti kuin Ollilla. Ja koska Olli tykkää ilahduttaa meitä plattarilla pyöriviä progepäitä uutta materiaalia sisältävillä miksauksilla varsin tiuhaan, voi tämä syödä arvostusta (ja mahdollisesti myös keikkoja, ks. yllä) niiltä deejiiltä, jotka joutuvat soittelemaan (vain hieman) vanhempia raitoja.

Itselleni, ei-keikkaileva, kaikki demomiksaukset - varsinkin Ollin, laadukkaita kun ovat - antavat paljon: musiikkielämysten lisäksi säästyy huomattavasti vaivaa helmien spottailussa yms., ja mielestäni vähintä millä noiden miksausten tekijöitä voi kiittää, on antaa perusteltua palautetta. Ymmärrän kuitenkin myös keikkoja tekevien & (musiikillisesta) arvostuksesta kiinnostuneiden närkästystä - edellä kuvatun logiikan mukaisesti - tässä asiassa.

Ps. Pahoittelen, etteivät omat rajoitetut ajalliset resurssini & kiinnostukseni kanavoituminen moniin muihinkin asioihini mahdollista kovin aktiivista tämän foorumin seuraamista. Yritän ehtiä kuuntelemaan tuon A Beatiful Placen & heittää myös pari riviä palautetta ennen huomenaamun muille maille menoa.

Pps. Ethän sano sosiologille, että "se nyt on vaan ihan itestä kiinni mikä susta tulee" - mahdollisuudet kun ovat monelle rajallisemmat kuin toiselle.
Avatar
#51 • • sonni Guest
pieni reminder: käyttäjä on täysi puliukko verrattuna
valmistajaan.

oli sitten kuinka tarkka ja hyvä ja ties kuka mitä ikinä,
tiskijukka ei ole mitään verrattuna itse tekijään.
(puhumattakaan vielä aidon instrumentin soittajasta. ok,
rähläys voidaan laskea mukaan). tämä havainto perustuu
ainostaan näiden kahden edellämainittujen asioiden
väliseen käytännön helppouseroon. joo ja kaikki on helppoa
kun sen osaa.

suotta kinastella moisista asioista, dj ei koskaan tule
olemaan mitään muuta kuin dj. ja se on jokaisen oma
asiansa käsittää sen miten haluaa. jos joku oikeasti arvostaa
enemmän äänitteiden käsittelyä kuin instrumentin, olen
sanaton.

ja interbittihän on käyttämistä varten tehty. jos tilaa ja
kaistaa piisaa, miksi ihmeessä sitä ei saisi luukuttaa?
miksauksia on jaossa muutenkin niin paljon, ettei niitä
ehdi kuunnella. henkkoht jatkuva spammaus ei miellytä -
saman hepun setit kun nyt näköjään väkisinkin tuppaavat
olemaan lähes samanlaisia. tyytykööt siihen ken tyytyy.

asiaanhän tämä ei välttämättä täysin kuulu, mutta joku raja
nyt konemusiikkifanaattisuudellakin. ja trolleilkaa niin
paljon kun sielu sietää - sehän vain todistaa kuinka huumorin-
tajuttomia idiootteja kaikki muut ovat.
Avatar
#52 • • Damien Guest
Varokaa ihmiset trollit on liikkeellä ja ne vie kohta teidänkin rakkauden konemusiikkiin, mitä ei soiteta kuin"keinotekoisilla" instrumenteillä.
Avatar
#53 • • kytkönen Guest
huhhuh, jengi kyl ajattelee täällä todella kylmän kliinisesti ja analyyttisesti musaskenestä. Ihan ku kaikki pitäis ränkätä johonki kuvitteelliseen skene-hierarkiaan... mulle henkilökohtaisesti musiikki on henkireikä arjen/opiskelun/toimiston tylsyydestä, se tuo ihmisiä yhteen jotka ei ehkä muuten tapaisi koskaan... se on sosiaalista kanssakäymistä ja ennenkaikkea hauskanpitoa -- mä jätän sitten sen analyyttisyyden ja über-rationaalisuuden noihin vähän virallisempiin rajapintoihin.

tosta tuottaja/dj -meiningistä sen verran, että joo, ehkä dj:t on enemmän riippuvaisia tuottajista. Mutta totuus on se, että todella suuri osa tuottajista ovat surkeita dj:tä ja toisinpäin. Poikkeuksia tottakai on paljon, mutta kyllä mä henkilökohtaisesti mielummin kuuntelen dj-dj:tä, kuin biisiensä nosteessa levylautasten taakse pakolla työnnettyä hetsua joka ei tajua tanssilattiasta mitään. Ja jos noille linjoille lähtee, niin täytyisi tehdä jako selector / beatmatch / turntablist -dj:den välillä jne jne..

aaaaaaanyway....
Avatar
#54 • • Tres Guest

huhhuh, jengi kyl ajattelee täällä todella kylmän kliinisesti ja analyyttisesti musaskenestä. Ihan ku kaikki pitäis ränkätä johonki kuvitteelliseen skene-hierarkiaan... mulle henkilökohtaisesti musiikki on henkireikä arjen/opiskelun/toimiston tylsyydestä, se tuo ihmisiä yhteen jotka ei ehkä muuten tapaisi koskaan... se on sosiaalista kanssakäymistä ja ennenkaikkea hauskanpitoa -- mä jätän sitten sen analyyttisyyden ja über-rationaalisuuden noihin vähän virallisempiin rajapintoihin.



Hassua, mun mielestä analyyttisyys
ja hauskanpito ei sulje toisiaan kokonaan
pois. Ts. se että mä voin käydä bileissä
pitämässä hauskaa ei tarkoita
sitä etteikö asioita vois sit muissa
yhteyksissä myös analysoida.

Toisaalta mä haen ylipäätään musiikkitapahtumista
elämyksiä, hauskanpito on vaan yks
osa siitä :mad:
Avatar
#55 • • kytkönen Guest

Hassua, mun mielestä analyyttisyys
ja hauskanpito ei sulje toisiaan kokonaan
pois. Ts. se että mä voin käydä bileissä
pitämässä hauskaa ei tarkoita
sitä etteikö asioita vois sit muissa
yhteyksissä myös analysoida.




olet väärässä.
Avatar
#56 • • Tres Guest

Hassua, mun mielestä analyyttisyys
ja hauskanpito ei sulje toisiaan kokonaan
pois. Ts. se että mä voin käydä bileissä
pitämässä hauskaa ei tarkoita
sitä etteikö asioita vois sit muissa
yhteyksissä myös analysoida.




olet väärässä.



Eli jos mä olen perjantaina kännissä niin
mä en voi keskiviikkona osallistua
alkoholipoliittiseen keskusteluun.

I'll get me coat, then. :(
Avatar
#57 • • kytkönen Guest


Eli jos mä olen perjantaina kännissä niin
mä en voi keskiviikkona osallistua
alkoholipoliittiseen keskusteluun.

I'll get me coat, then. :(




yeah piss off mate.

noei, lähinnä siis kritisoin näitä turhasta nillittäjiä, tjeu tän topicin aihe...

ja siinä olet oikeassa, että jos alkoholipoliittinen vakaumuksesi on nollatoleranssi viinankäyttöä kohtaan, niin ehkei kantsi olla jurrissa .. tai jotain... heppa heppa heppa heppa heppa heppa heppa
Avatar
#58 • • cajwirman Guest
"ellei jopa paremmat progedjt joutuu olemaan kotona ja soittamaan itselleen vaan sen takia että eivät ole yhtä hyvän näköisiä ja käytä päivässä useaa tuntia salilla personal trainerin kanssa jumpatessa, manikyyrissä yms yms. eli ulkonäkö ratkaisee tässäkin asiassa. helppohan se on kaikkia promoja saada tolla naamalla ja noilla vatsalihaksilla, eli djlle painorajat, tiukat rasvaprosenttiluvut joita ei saa alittaa ja naamarajaa tulee höllentää jotta rumatki voi päästä residenteiksi"


So true, tää nyt on sellaista seläntaputtelua tää klubiscene meillä suomessa.

paska juttu
Avatar
#60 • • louis Guest
Täytyy oppia tästä jotakin, hmm. Minä lupaan julkaista vain muutaman miksauksen. Voin myös luvata että eka voi ilmestyä vasta syksyllä. silti ehkåä samaan aikaan saattaa tulla muutakin materiaalia, jonka ovat miksanneet minun omasta mateariilsita joku muu(t) :panic: :scared: .