Paras ratkaisu softasynan käyttöön 900mhz läppärissä

11 posts, 1 page, 2,345 views

Avatar
#1 • • masap Guest
terse,
hommasin just äskettäin sähköpianon, ja tekis mieli saada vähän synasoundiakin kehiin. tarkoituksena ois käyttää läppärin kautta softasynia.

Läppäri on mallia p3/900mhz/384mb RAM. äänikorttina joku halpis.

1. Kysynkin, että kannattaako sijoittaa ulkoiseen äänikorttiin,
(esim M-audion USB-malli)
http://www.midiman.com/index.php?do=products.main&ID=41cf7347b20eff77b69588578a74aa58

2. vai Riittääkö pelkkä midi-usb-sovitin soitteluun ja basic-musan tekoon(käyttäisin koneen omaa äänikorttia?)(luulisi että tulee latency-ongelmia, vai?)

3. vai kannattaako investoida johonkin semihyvään pöytäkoneeseen, ja ostaa siihen hyvä äänikortti?

kiitokset vastauksista!
Avatar
#2 • • yehaT Guest
Tsekkaas toi mun viesti tuolla
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=13287

Jos joku 700-800 ei tunnu pahalta niin tuossa on aika hyvä setti, usb:stä poweri, 25,49 tai 61 kosketinta, äänikortti, midi interface, syna äänet k-stationista, pitäs myös tulla v-station täysversio mukana. Kuolaaa...
Avatar
#3 • • aleksivirta Guest
paitsi jos on jo sähköpiano kehis jos on salee olennaisest paremmat koskettimet. :happyroll:

melkein suosittelisin jotain halpaa ja toimivaa usb-mokkulaa missä on midi ja audio samassa. tascamin us-122:sta oon kuullut ainakin hyvää.
Avatar
#4 • • Roz Guest

paitsi jos on jo sähköpiano kehis jos on salee olennaisest paremmat koskettimet. :happyroll:



Riippuu tietysti mihin vertaa, minä en henk koht ainakaan tykkää vasarakoskettimista paitsi pianoa tahi rhodesia soitettaessa ;)
Avatar
#5 • • serotonot Guest
siinä läppärin normiäänikortis on varmaan aika koruton latenssi... luulis ainaki.

toisekseen onks kellään oikeasti hyviä kokemuksia usb-äänikorteista? Ku eihän se usb-väylän nopeus hirveesti riitä tollaseen äänenkäsittelyyn. Siis usb2 riittää kyl mut sitä tukevii korttei ei sit taas taida hirveest olla?

Nää usb-jutut silleen enemmän mutu-pohjalta.. vahvistakoon viisaammat.
Avatar
#6 • • bulk Guest

siinä läppärin normiäänikortis on varmaan aika koruton latenssi... luulis ainaki.

toisekseen onks kellään oikeasti hyviä kokemuksia usb-äänikorteista? Ku eihän se usb-väylän nopeus hirveesti riitä tollaseen äänenkäsittelyyn. Siis usb2 riittää kyl mut sitä tukevii korttei ei sit taas taida hirveest olla?

Nää usb-jutut silleen enemmän mutu-pohjalta.. vahvistakoon viisaammat.



Meidän giganen läppäri käyttää ainakin ac97-kodekkia, joka tarkoittaa noin 40ms latenssia ja ihan v*n hirveetä äänenlaatua. Siinä rajalla, pystyykö siitä kuuntelemaan edes tilapäisesti mitään.

Jos itse hankkisin läppäriin äänikorttia, ostaisin PCMCIA-pohjaisen kortin kahdesta syystä:

a) Koneen koko ei kasva juurikaan, eikä tarvita ylimääräisiä bokseja roikkumaan piuhaviidakon päähän ja

b) USB-pohjaiset laitteet omaavat huonoa karmaa.

c) FW-pohjaiset ovat taas hinnakkaita. (okei, tämä oli jo kolmas).
Avatar
#7 • • Leaphion Guest

Meidän giganen läppäri käyttää ainakin ac97-kodekkia, joka tarkoittaa noin 40ms latenssia ja ihan v*n hirveetä äänenlaatua. Siinä rajalla, pystyykö siitä kuuntelemaan edes tilapäisesti mitään.

Jos itse hankkisin läppäriin äänikorttia, ostaisin PCMCIA-pohjaisen kortin kahdesta syystä:

a) Koneen koko ei kasva juurikaan, eikä tarvita ylimääräisiä bokseja roikkumaan piuhaviidakon päähän ja

b) USB-pohjaiset laitteet omaavat huonoa karmaa.

c) FW-pohjaiset ovat taas hinnakkaita. (okei, tämä oli jo kolmas).



Yeah. Läppärissäni ääntä ulostaa Echo Indigo IO ja jumapliuta ettei oo
mitään valittamisen aihetta. Suosittelen, kun ei toi hintakaan mikään
hurja oo.
Avatar
#8 • • aleksivirta Guest
juu toi indigo taitaa olla kaikin puolin solidi, tarttee vaan kylkeen sit usb-midiboksin mutta moisetpahan ei paljoo extrahintaa tuo.

itelläkin kyllä pahoja kokemuksia usb audiointerfaceista mutta ilmeisesti ainakin simppeliin matalalatenssiseen 2x2 audioon jotkut mokkulat on hyvinkin riittävän vakaita. pahaa karmaa kyllä kieltämättä.

mutta kun fw-laitteiden kalleudesta puhutaan niin m-audion firewire audiophile on vielä jossain määrin fiksuissa hinnoissa... 2x4 analogi-i/o, stereo s/pdif i/o ja 1x1 midi alle 300 euron pintaan. tuleepahan silti kalliimmaksi ku se indigo + usb midiboksi jossei digiliittimiä vältsyy tartte.
Avatar
#9 • • Digital Beat Guest
saattaspi olla Reason 2.5 . Ainaki pyörii aika hyvin vaikka itellä on vaan 700Mhz, tosin joutunee laittamaan vähemmän efektejä ainaki sillon ku tekee biisiä. Tuo Evolutionin koskettimisto vaikutti tosi toimivalta ratkasulta Reasonin kaveriksi studioon ja vaikka livetilanteeseen. :)
Avatar
#10 • • Tuppu_ Guest
Minkäslaiseen asio-latenssiin tollasella pcmcia-indigolla päästään ja onko hyvä äänenlaatu ja pystyykö säätämään sample ratea normaalisti tyyliin 44, 48kHz...? Joku about 6-8ms ja 24bit, 44kHz riittäisi omaan käyttööni. Voi olla että itekin semmosen hommaisin kannettavaan kun tuo ac97-piiri on sekä latenssiltaan että soundiltaan täysin käyttökelvoton. :hah:

Ennen mulla oli tuo audiophile firewire, joka onkin todella hyvä laite, mutta siinä laitteen mukaanotto on jo jonkinmoinen suoritus, kun se tarvitsee myös lisävirtaa. Tuollainen indigo olisi sen puoleen parempi vaihtoehto ainakin mulle. Mutta mites kun sitä äänikorttia sitten joutuu ramppaamaan eestaas irti ja paikoilleen siihen pcmcia-paikkaan, kun ei ainakaan mun salkkuun tollanen viritys mahdu, ellei palikkaa ota aina irti, eli kuin se äänikortin liitäntäpää kestää?
Avatar
#11 • • bulk Guest

Mutta mites kun sitä äänikorttia sitten joutuu ramppaamaan eestaas irti ja paikoilleen siihen pcmcia-paikkaan, kun ei ainakaan mun salkkuun tollanen viritys mahdu, ellei palikkaa ota aina irti, eli kuin se äänikortin liitäntäpää kestää?



Mitenkään kommentoimatta tohon kortin ominaisuuksiin, PCMCIA-kortin liitäntäpinta kestää edestakaisin vispaamista hiton hyvin. Meillä on ollut PCMCIA-WLAN-kortti jota on vispattu yhteen väliin useita kertoja päivässä yhden koulun lukuvuoden ajan, eikä kortissa tai tietokoneen päässä ole ollut mitään häikkää. Uskoisin liittimen kestävän tuhansia kiinnitys-poisto -kertoja. En yhtä hyvin suunniteltua liitintyyppiä ole nähnyt tietokoneissa vakiona.