Mitä kirjaa/kirjoja luet juuri nyt?

608 posts, 31 pages, 199,794 views

Avatar
#321 • • Funkatronik Guest
Tuli taas Bookplussilta tilaus:

Brian Glover: World Encyclopedia of Beer

Pan McMillan: World Beard and Moustache Championships

Neil Steinberg: Hatless Jack: The President, the Fedora, and the History of an American Style

Bruce Boyer: Fred Astaire Style

Peggy Post: Emily Post's Etiquette, 17th edition
Avatar
#322 • • LindaGP Guest
Mark Levengood & Unni Lindell: Gamla tanter lägger inte ägg. Hitto, että tuli hirnuttua.
Avatar
#323 • • Felis Guest
Italo Calvino: Ritari joka ei ollut olemassa. Parasta antia on ollut Agilulfin ja miestennielijä-lesken intohimoisen yön kuvaus :laugh:
Avatar
#324 • • mekaanikko Guest
Wassily Kandinsky: Concerning the Spiritual in Art
Domenico Porzio & Mario Valsecchi: Picasso - elämä ja teokset
Avatar
#326 • • Felis Guest
Kurt Vonnegut: Teurastamo 5
Avatar
#327 • • vain Guest
Cervantesin Don Quijotea
Avatar
#328 • • phanatic Guest
Robert M. Pirsig - Zen ja moottoripyörän kunnossapito

Joskus nuorempan oon tän kyllä jo lukenut, mutta uusintakierros ei tee koskaan pahaa.
Avatar
#329 • • MySki Guest
Mulla on tavotteena lukea Douglas Adamsin Linnunrata-sarja ennen elokuvan tuloa Suomeen. Piti lukea noi kirjat jo viis vuotta sitten, mutta se vaan on jääny ja jääny.

Nyt kun kuulin, että Linnunradan käsikirja liftereille tulee heinäkuun lopulla teattereihin niin tuli kiire. En nimittäin kestä sitä, että ensin näkisin elokuvan ja sitten lukisin kirjan. Elokuvan näkeminen nimittäin pilaa koko nautinnollisen lukukokemuksen.

Olen päässyt viisiosaista sarjaa puoleen väliin, eli olen menossa Elämä, maailmankaikkeus - ja kaikki -kirjassa. On kyllä tullut naurettua ja nautittua. Paranoidi androidi Marvin on mun suosikki :heart:
Avatar
#330 • • Kaino Guest

Robert M. Pirsig - Zen ja moottoripyörän kunnossapito

Joskus nuorempan oon tän kyllä jo lukenut, mutta uusintakierros ei tee koskaan pahaa.



kannattaa tutustua myös koppin - jos kohtaat matkallasi buddhan, tapa hänet tai sitten toinen ihan hyvä oli zen ja jousella-ampumisen taito
Avatar
#331 • • Felis Guest

Cervantesin Don Quijotea


Mä kattelin sitä kanssa Akateemisessa. Miltä vaikuttaa?
Avatar
#332 • • Elvish Guest
aina silloin tällöin muutama sivu Tommy Hellstenin saat sen mistä luovut

sisältää osittain ihan vekkuleita ajatuksia
Avatar
#333 • • kukaan Guest

Orhan Pamuk: Nimeni on punainen


Mua kiinnostaa tää. Systeri kehui sen maasta taivaisiin.



Niin kehun minäkin. Se oli aivan mielettömän hyvä kirja. Sehän oli siis rikosromaani, jossa kaikki henkilöt ja esineet kertovat oman tarinanasa omalla äänellään, ja pikkuhiljaa siitä rakentuu ymmärrettävä juoni (alussa olin ihan pihalla). Se itse dekkari-pääjuoni on tosi jännittävä, mutta lisäksi kirja kertoo kaikesta muustakin: islamilaisesta kulttuurista, avioliitosta, rakkaudesta, taiteesta ja Jumalasta.

Kirjan loppukin oli hyvä. Luin kirjan humppakeikalla loppuun, ja aluksi se loppu oli tosi laimea mun mielestäni. Jotenkin tuntui, että noin hyvän kirjan olisi pitänyt loppua paremmin. Sitten noin tuntia myöhemmin yhtäkkiä tajusin sen lopun, ja meinas mennä valssit ihan epätahtiin kun sain niin himmeät fiilarit.

Voi olla, että suhtaudun tähän kirjaan vähän turhankin intohimoisesti, mutta voin kyllä suositella sitä kaikille. Aluksi se tuntuu oudolta, mutta kun siihen pääsee sisälle, se on todella kiinnostava ja monitasoinen. :heart:
Avatar
#334 • • drS Guest
päätin sitten go with the flow ja da vinci koodi tuli aloitettua tossa. nihkeähkön alun jälkeen (oon abt sivun 180 kohdalla) alkaa jo vaikuttamaan mielenkiintoiselta, joskin hieman ontuva kerronta jaksaa vielä toisinaan rasittaa..
Avatar
#335 • • Felis Guest
Vaihdoin kesäkirjallisuuten: Terry Pratchett - Men at Arms.
Avatar
#336 • • Kaino Guest
tuli tilattua tuossa luke rhinehartin dice man, onko joku sattumoisin lukenut tätä kirjaa? lueskelin vähän juonitiivistelmiä ja vaikutti kovin hyvältä.
Avatar
#337 • • timppa^ Guest
Nick Hornby: High Fidelity

Tosta tehty leffa kuuluu kyllä mun all-time-sunnuntai-favoriteihin. Tuntuu
vaan vähän oudolta ku muistaa leffasta about kaikki vuorosanat ulkoa ja
tossa kirjassa Dickillä on pitkät hiukset eikä kalju. :silence:
Avatar
#338 • • milo Guest
Nyt on hyperavaruudessa seikkailtu tarpeeksi ja sen kunniaksi kävin taas kirjastossa. Mukaan tarttui tulevia elokuvaelämyksiä ajatellen Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva ja H.G. Wellsin Maailmojen sota.
Avatar
#339 • • Loopy Guest
Meitsillä on työn alla Naomi Kleinin "No Logo". Lisäksi hyllystä löytyy kasa muuta "alan kirjallisuutta".

Kannatti tyhjentää korkeakoulun kirjasto kesäloman ajaksi, palautuspäivä meni syyskuun alkupuolelle :)

Edit: Postaus nro 500 ja sekin "korkeakulttuurin puolelle". Kyllä nyt nousee hattuun ;) :D
Avatar
#340 • • drS Guest

Oscar Wilden Dorian Grayn muotokuva



rok!

itellä da vincit luettu, ja nyt koitetaan sitten onnea james joycen finnegan's waken parissa..